Tyhmien kysymysten kerho

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Osaako joku sanoa suurinpiirtein paljonko vakituinen kassatyöntekijä joka tekee täyttä viikkoa (Prisma, Supermarket) nettoaa kuukaudessa ilta- ja viikonloppulisineen.

Chrome selaimena ja win käyttiksenä, kuinka saan tallenetun tekstin pois?
Ilmeisesti joku lomakejuttu kun täällä kirjoittaessa ei sitä tee mutta ns. lomakekohtaan tulee miljoona eri aiemmin kirjoitettua ja onhan se monesti kätevä mutta mua nyt vaan ärsyttää se(kin) jostain syystä vitusti.

Chrome selaimena ja win käyttiksenä, kuinka saan tallenetun tekstin pois?
Ilmeisesti joku lomakejuttu kun täällä kirjoittaessa ei sitä tee mutta ns. lomakekohtaan tulee miljoona eri aiemmin kirjoitettua ja onhan se monesti kätevä mutta mua nyt vaan ärsyttää se(kin) jostain syystä vitusti.

Asetuksista voi poistaa osoitteita, luottokorttitietoja ym mitä on tallentunut chromeen.

Sukulaistyttö tekee hieman vajaata viikkoa (olisko ollu 34h?) ja mielestäni jutteli, et 1800e tulee bruttona.

Tuo on varmaan aika optimaalinen, toki palkkaluokkakin vaikuttaa jos palkka on sen 11,40 e tunti ja tunteja vaikka se 37,5 viikossa joka taitaa olla kaupan alalla niitä maksimi tunteja, niin siitä voi laskea karkean arvion.

Palkkataulukko antaa osviittaa.
https://www.pam.fi/wiki/kaupan-alan-tyoehtosopimus.html

Mistä johtuu, että bodareilla kasvaa myös pään/leukaperien koko ja naisbodareilla tulee viskibasso? Käsittääkseni kasvuhormonit aiheuttavat luuston kasvua, joka selittäisi ne leukaperät ja pulleat sormien nivelet, mutta miten "perus" anaboliset vaikuttavat noihin?

Lääkkeet itessään kasvattaa lihasmassaa, vaikkei tekis yhtään mitään. Noita samoja aineita käytetään esimerkiks vuodelevossa oleville, jos näyttää siltä, et alkaa kuihtua liikaa. Leukoja liikuttelevat lihakset on kookkaat, joten niiden kasvu näkyy hyvin. Turvotus tekee kans tehtävänsä.

Kasvusta en tiiä douppikäytössä, mut noin normaalisti se on osallisena luuston uusiutumisessa ja kasvussa.

Hoi!

Mulla on jääkaapissa pari päivää sitten kokattua ja purkitettua kana riisiä. Olin kuitenkin kipeänä nuo pari päivää, niin ei tullut ruokia syötyä. Säilyykö ruuat, jos laitan ne nyt pakastimeen ja sulatan aina yhden kerrallaan ruokailessa? Ei raaskisi syömätön ruokaa heittää roskikseenkaan.

Hoi!

Mulla on jääkaapissa pari päivää sitten kokattua ja purkitettua kana riisiä. Olin kuitenkin kipeänä nuo pari päivää, niin ei tullut ruokia syötyä. Säilyykö ruuat, jos laitan ne nyt pakastimeen ja sulatan aina yhden kerrallaan ruokailessa? Ei raaskisi syömätön ruokaa heittää roskikseenkaan.
Kaikki riippuu kaikesta.
Jos olet kuumana laittanut puhtaaseen purkkiin niin säilyy hyvinkin pitkään mutta enmä itse pakastelisi jo pari päivää jääkaapissa muhineita ruokia, itse syön ruokaa kuin ruokaa korkeintaan sen teosta kolmantena päivänä, pääsääntöisesti vain kahtena mutta toisaalta pyrin tekemään ne niin että kanssa menee mutta roskiin päätyy jos tuon yli menee.

Osaako joku sanoa suurinpiirtein paljonko vakituinen kassatyöntekijä joka tekee täyttä viikkoa (Prisma, Supermarket) nettoaa kuukaudessa ilta- ja viikonloppulisineen.
Vaikea sanoa kun se tietty riippuu vuoroistakin.
Googlella kyllä löysin kaupan alan työehtosopimuksen ja sieltä palkat. Ehkä sinäkin?

Ai joo, tähän olikin jo vastailtu.

Mikä safka säilyy valmistuksen jälkeen viikon-kaksi hyvänä? :woot:
Kysyisin, että mikä ei säily?

En muista koska ois viimeksi ruokaan tullut hometta jääkaapissa.

Muutama vuosi sitten jäi avattu maito jääkaappiin ja pistin kokeen pystyyn. Annoin sen olla siellä ja kun oli kahvimaito loppu, lirautin yli päiväyksen mennyttä maitoa kahviin. En muista tarkalleen enään, mutta muistaakseni maito meni kökölle jossain 6 kk kohdilla.

Meidän ruoka on oikeasti niin käsiteltyä, että ei se happane millään. Tinkimaito menee jääkaapissa reilussa viikossa kökölle. Se kun on sitä itseään eikä käsiteltyä.

Edit, jos teet makaronilaatikon, niin ei se mene miksikään viikossa tai ehkä kahdessakaan. Ellei sitä säilytä pöydällä pitkiä aikoja ja katkaise kylmäketjua. Tai toinen on, että otat sitä jollain lusikalla, nuolet ja sinne vuokaan se takas.

Avainsanat on kylmäketju ja hygienia.

Kysyisin, että mikä ei säily?

En muista koska ois viimeksi ruokaan tullut hometta jääkaapissa.

Muutama vuosi sitten jäi avattu maito jääkaappiin ja pistin kokeen pystyyn. Annoin sen olla siellä ja kun oli kahvimaito loppu, lirautin yli päiväyksen mennyttä maitoa kahviin. En muista tarkalleen enään, mutta muistaakseni maito meni kökölle jossain 6 kk kohdilla.

Meidän ruoka on oikeasti niin käsiteltyä, että ei se happane millään. Tinkimaito menee jääkaapissa reilussa viikossa kökölle. Se kun on sitä itseään eikä käsiteltyä.

Edit, jos teet makaronilaatikon, niin ei se mene miksikään viikossa tai ehkä kahdessakaan. Ellei sitä säilytä pöydällä pitkiä aikoja ja katkaise kylmäketjua. Tai toinen on, että otat sitä jollain lusikalla, nuolet ja sinne vuokaan se takas.

Avainsanat on kylmäketju ja hygienia.

Kai se on sitten jonkun sortin tottumuskysymys mutta mielestäni esim. 2 vrk jääkaapissa ollut paistettu kana alkaa jo maistua sen verran erikoiselta että ei kyllä uppoa. Jokainen tyylillään, miksi edes tehdä niin massiivista satsia että pitäisi säilöä viikon kun voi syödä tuoreempaa?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom