Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko kukaan tilannu gymsharkilta mitään ja joutunut palauttaa tuotteet? Tuotteen palautus on ongelma koska ei ole mitään palautustarraa pakettiin ja matkahuolto (ärrä) ei suostu ottamaan pakettia ilman sitä..
Varmaankin olet kysynyt ohjeet palautukseen myyjältä?
Nykyään on muuten hyvä muistaa ettei palautus ole välttämättä ilmaista vaan asiakas joutuu sen maksamaan jos näin on myyntiehdoissa.
Mutta tuossa on sinulle linkki jossa osoite: https://fi.gymshark.com/pages/palautusehdot

Eikä muuten lue että maksutonta.

Olen töissä vakuutusyhtiössä. Työsuhde kestänyt 1 v 7 kk. Paljon on irtisanomisaika jos itse irtisanoudun? Voiko aika olla missään tilanteessa eri?

Itse olen sitä mieltä, että 14 vrk mutta työnantajan edustaja kirjoitti sähköpostissaan 1 kk. Työsopparissa ei mainita irtisanomisajasta ja rahoitusalan TESiä tulkiten sain tulokseksi tuon 14 vrk.

Autoani oli kolhittu parkkipaikalla ja sen kuljessä on valkoinen naarmu.

Kulki, jossa on valkoinen naarmu, on kuin Moby Dick, joka on valkoinen valas. Kumpikin on mielikuvituksen tuotetta, sillä kulkia ei ole olemassa.

Taloyhtiön parkkipaikalla naapurissa on valkoinen auto. Riittääkö tuo todisteeksi kiristää naapuria maksamaan kolhun korjaus?

Jos nyt ymmärrän tahallani oikein, on tapahtunut seuraavaa:

A) Jollakin parkkipaikalla on kolhittu autosi kulki.

B) Taloyhtiön parkkipaikalla on naapurissa valkoinen auto. Tämä avautuu hitusen vaikeasti. Onko naapurissa auto silloin, kun olet taloyhtiön parkkipaikalla? Miten auto on päässyt naapuriin? Onko auto naapuri? Onko auto taloyhtiön parkkipaikan naapurissa, eli naapuritaloyhtiön parkkipaikalla? Kuka surmasi Kennedyn?

C) Haluat tietää, riittääkö naapuritaloyhtiön naapuriparkkipaikalla sijatseva naapurusauton olemassaolo todisteeksi kiristämiseen.

D) Täh?

E) Riippuu varmaan siitä onko kiristettävällä naapurilla mitään tekemistä naapurustossa naapuroilevan naapurusauton, joka on valkoinen, kanssa.

Jos tekisin rikosilmoituksen tuolla perusteella, niin riittäisikö tuo todiste?

Moby Dick. Et tarvitse todisteita, vaan harppuunan. Mutta auto voittaa lopulta, sillä se on oman ylimielisyytesi symboli.

Entä mikä on paras tapa lyödä naapuria niin, että ei jää jälkiä?

Harppuunalla?

Kiitos että sain olla avuksi.

Terve! Toivottavasti täältä löytyy tietäväisiä, sillä googlelta ei löytynyt.
Minulla on excel taulukko jossa seuraan osakeomistuksiani. Olen linkannut tämän taulukon muutamalla nettisivulle, josta excel mukavasti hakee viimeisimmän kuukauden osalta tiedot mukavasti nappia painamalla. Hommassa on kuitenkin yksi ongelma. Excel hakee joka kerta 30 viimeisen arkipäivän closing hinnat ja samalla korvaa vanhan excelissä olevan datan, poistaen aiemman haun viimeiset closing-hinnat.
Onko mahdollista saada excel hakemaan dataa niin että se jättää aiemmat tiedot, jolloin laajan historiatietokannan muodostaminen aikaa myöden olisi mahdollista?

ps. tiedän että tämä hoituisi ilman sen kummempia pään raapimisia perus copy-paste menetelmällä, mutta haluaisin tietää onko tämä mahdollista.

Olen töissä vakuutusyhtiössä. Työsuhde kestänyt 1 v 7 kk. Paljon on irtisanomisaika jos itse irtisanoudun? Voiko aika olla missään tilanteessa eri?

Itse olen sitä mieltä, että 14 vrk mutta työnantajan edustaja kirjoitti sähköpostissaan 1 kk. Työsopparissa ei mainita irtisanomisajasta ja rahoitusalan TESiä tulkiten sain tulokseksi tuon 14 vrk.

Jos olet vakuutusyhtiössä, niin noudattanette vakuutusalan työehtosopimusta sen rahoitusalan sopparin sijaan. Siellä on muistaakseni määritelty noita aikoja myös vähän tehtävästä riippuen, mutta kyllä se kuukausi taitaa sieltä tulla.

Terve! Toivottavasti täältä löytyy tietäväisiä, sillä googlelta ei löytynyt.
Minulla on excel taulukko jossa seuraan osakeomistuksiani. Olen linkannut tämän taulukon muutamalla nettisivulle, josta excel mukavasti hakee viimeisimmän kuukauden osalta tiedot mukavasti nappia painamalla. Hommassa on kuitenkin yksi ongelma. Excel hakee joka kerta 30 viimeisen arkipäivän closing hinnat ja samalla korvaa vanhan excelissä olevan datan, poistaen aiemman haun viimeiset closing-hinnat.
Onko mahdollista saada excel hakemaan dataa niin että se jättää aiemmat tiedot, jolloin laajan historiatietokannan muodostaminen aikaa myöden olisi mahdollista?

ps. tiedän että tämä hoituisi ilman sen kummempia pään raapimisia perus copy-paste menetelmällä, mutta haluaisin tietää onko tämä mahdollista.

Vaatinee makron tms. joka suoritetaan datan syöttö uudelle välilehdelle. Tosin sama asia tulee lähes yhtä nopeasti ctrl-a -> paste (values, formatting) -yhdistelmällä. Enemmänkin toi on tietokantatyyppinen tarve, mihin Excel ei joustavasti taivu.

Et taida kuulua mihinkään liittoon?

Konttoritoimihenkilö noudattaa yhden kuukauden irtisanomisaikaa. Jos työsuhde on jatkunut yli 10 vuotta, irtisanomisaika on kaksi kuukautta
Kenttämies noudattaa yhden kuukauden irtisanomisaikaa. Jos työsuhde on jatkunut yli 10 vuotta, irtisanomisaika on kaksi kuukautta

14 päivää on jos työnantaja sanoo sinut irti ja olet ollut alle vuoden talossa.

Pysäköin kadun varteen, vein asuntooni yhden tavaran ja tulin takaisin. Autoni takana näpytteli laitettaan parkkipirkko istuen autossaan (APV). Tulin autolle, auto lähti ajamaan pois. Ei lappua tuulilasissa tai mitään. Kirjoittikohan tuo nyt johonkin järjestelmään lappusen, joka myöhemmin tulee perässä vai mitä ihmettä? Ja vieläkös ne samat säännöt pätee yksityiseen pysäköinnin valvontaan, mikä ilmeisesti tuo firma on, ettei niitä käytännössä tarvitse maksaa?

Tyhmä kysymys todellakin.

Pysäköin kadun varteen, vein asuntooni yhden tavaran ja tulin takaisin. Autoni takana näpytteli laitettaan parkkipirkko istuen autossaan (APV). Tulin autolle, auto lähti ajamaan pois. Ei lappua tuulilasissa tai mitään. Kirjoittikohan tuo nyt johonkin järjestelmään lappusen, joka myöhemmin tulee perässä vai mitä ihmettä? Ja vieläkös ne samat säännöt pätee yksityiseen pysäköinnin valvontaan, mikä ilmeisesti tuo firma on, ettei niitä käytännössä tarvitse maksaa?

Tyhmä kysymys todellakin.

Todennäköisesti parkkipirkko odotteli pysähtymisesi muuttumista pysäköinniksi. Näin ei siis käynyt, jos et kerta jättänyt autoa yksin useammaksi minuutiksi. Pirkko lähti etsimään uutta saalista.

Pysäköinninvalvoja on varmasti niin epäkiitollinen homma kuin vain voi, meinaan ei vissiin tule porukka paljoa heittään small tookkia. Jos siitä hommasta tykkää niin täytyy olla jotenkin kiero. Vois kuvitella että pirkot ja patet ovat olleet koulussa hikipinkoja, käyneet pitkät opinnot mutta eivät ole löytyneet koulutuksen mukaista duunia. Ovat varmasti koulussa kannelleet opettajalle aina ja kaikesta. Jotenkin tulee myös mieleen feministit sun muut siviilipoliisit. Ei mulla mitään henkilökohtaista ole, duuniahan nekin vaan tekee, mutta toi ammattiryhmä ei vaan herätä hirveästi positiivisia mielikuvia.

Ovatko suomen cbb-ukot sataprosenttisesti naturaaleja, vai kuinka moni käy kielletyllä tai harmaalla alueella? Jos ovat 100% puhtaita, niin kyllä saavat itsensä hienoon kuntoon! En kaipaa paskamyrskyä enkä kettuilua, vaan suoraan kysymykseen suoria vastauksia.

Minulla on excelissä osakkeen historiadataa kopioituna google financesta ja rakentelen toiminnallisuuksia tuon datan ympärille. Ongelma on kuitenkin päivämäärän tunnistaminen. Googlen historiadata on muodossa esim. Sep 19, 2017, Sep 18, 2017 jne. Excel ei millään ymmärrä että nuo ovat päivämääriä.

Onkohan tässä joku office-ohjelmien kieliasetus taustalla että noita päivämääriä ei tunnisteta? Olen kaikki tietämäni kikat koittanut, mutta ei. Onko viisaammilla neuvoja?

Minulla on excelissä osakkeen historiadataa kopioituna google financesta ja rakentelen toiminnallisuuksia tuon datan ympärille. Ongelma on kuitenkin päivämäärän tunnistaminen. Googlen historiadata on muodossa esim. Sep 19, 2017, Sep 18, 2017 jne. Excel ei millään ymmärrä että nuo ovat päivämääriä.

Onkohan tässä joku office-ohjelmien kieliasetus taustalla että noita päivämääriä ei tunnisteta? Olen kaikki tietämäni kikat koittanut, mutta ei. Onko viisaammilla neuvoja?

Muokkaa -> Solut -> Päivämäärä -> Alue -> Englanti (Yhdysvallat)
Eikö toimi? Ainakin esimerkkilistauksessa näkyy myös muoto "Kuukausi pp, vvvv".

@tapsu- Mulla ei ole kotikoneella ajantasalla olevaa Exceliä, etten pysty nyt testailemaan mitään, ja tää voi siis olla ihan hakuammuntaa, mutta mulla oli yhdessä vaiheessa duunikoneella muotoilut ihan perseellään, jos toin dataa muualta, ja se johtui winkkarin asetuksista. Kts. tuo linkki alla ja tsekkaa mikä sulla on määriteltynä listaerottimeksi (pilkku vai puolipiste), että sotkeeko se muotoiluja.

https://www.officetooltips.com/office_2016/tips/change_the_semicolon_to_a_comma_or_vice_versa.html

Muutenhan tuota olisi varmaan hyvä nähdä, minkä muotoista dataa sää yrität tuoda, että miten se käyttäytyy.

Tuo kai vaatisi että siinä lukisi September 18, 2017 eikä Sep 18, 2017.

Hienoa tarkkaavaistuutta.

Tällä tavalla sain quick and dirtyllä asiaa eteenpäin, mutta ei se toiminut kokonaisuutena, koska tuli liikaa sisäkkyyksiä.

A1
Jan 1, 2017

B1
=poimi.teksti(A1;1;3)

C1 =JOS(C4="Jan";VAIHDA(A4;"Jan";"January");JOS(C4="Feb";VAIHDA(A4;"Feb";"February");JOS(C4="Mar";VAIHDA(A4;"Mar";"March");JOS(C4="Apr";VAIHDA(A4;"Apr";"April");JOS(C4="May";VAIHDA(A4;"May";"May");JOS(C4="Jun";VAIHDA(A4;"Jun";"June");JOS(C4="Jul";VAIHDA(A4;"Jul";"July");)))))))

Haku/korvaus tulisi ehkä tehdä taulukon avulla. En nyt ehdi enempää.

Ei vitsit mitä effortia jengiltä. Kiitos vinkeistä! Tuo quick and dirty lähestymistapa sopii persoonaankin niin hyvin että koin sen heti omaksi

@tapsu- No niin, olipas toi eilinen tyhmä. Tässä oikea vaihtoehto.
Lisää taulukkoon kahteen sarakkeeseen kk:t lyhyenä ja pitkänä
A B
1 Jan January
2 Feb February
jne.

Solu, jossa on päivämäärä muodossa Jan 9, 2018, esim. C1
Kuukaudet soluissa A1:B12

Korvaa kuukausi pitkällä nimellä
=PHAKU(POIMI.TEKSTI(C1;1;3);A1:B12;2;EPÄTOSI) & POIMI.TEKSTI(C1;4;8)

Back
Ylös Bottom