Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Yohimbiiniä. Onko sillä vaikutusta tuleeko eu:n ulkopuolelta noissa tilauksissa?

Muistelen että on lääkelistalla. Ihan sama mistä ne tulee jos tulli huomaa niin soo,soo. Ja tullilla varmasti on tiedossa nuo brittien kaupat joissa myydään esim prohorkkia jne. Itse en tilais tai edes yrittäs

Nyt vasta huomasin tuon työpäiviltä sanan joten itse tulkitsen sitten ma-pe. Mutta netissä tuli surffailussa vastaan myös se että jossakin tulkitaan kaikki päivät, eli nyt pitäs joku fakta eikä noin häilyvä tulkinta löytää.
Niin siis löysitkö netistä eri tulkintoja TEIDÄN työehtosopimukselle vai jonkun muun alan? Tuon tekstipätkän perusteella sanoisin että mikäli oot normisti ma-pe töissä, niin maksetaan ma-pe. Päivä, joka töissä oltaessa olisi ollut työpäivä.

Niin siis löysitkö netistä eri tulkintoja TEIDÄN työehtosopimukselle vai jonkun muun alan? Tuon tekstipätkän perusteella sanoisin että mikäli oot normisti ma-pe töissä, niin maksetaan ma-pe. Päivä, joka töissä oltaessa olisi ollut työpäivä.

Eikun kahdella eri alalla lasketaan myös la-su+ pari keskutelua jossa mutuillua. Eli mä olen ollut saikulla heinäkuun neljännestä joten mulle olisi kuulunut viellä tässä kuussa 15päivää firman maksaa normipalkka, jonka saavat sitten kelalta takas mutta firman tilitoimisto+herrat ovat laskeneet nuo 35päivää kaikki päivät joten ei tullut kuin 5päivän palkka. Eli jos lasketaan vain arkipäivät, he tulkitsevat että kaikki päivät...

Autoalan kaupan ja korjaamoalan työehtosopimus.
Perk....le kun vuodesta 1988 painanut duunia mutta koskaan näitä tarvinnu lukea ja tulkita, aina ollut duunia yli tarpeen ilman ongelmia ja nyt sitten vakava sairastuminen pahimmillaan eläkkeelle...
Minä en Finlexissä olevasta sopimuksesta löydä tuota lainaamaasi pätkää. Mitä versiota olet lukenut?

Eikun kahdella eri alalla lasketaan myös la-su+ pari keskutelua jossa mutuillua. Eli mä olen ollut saikulla heinäkuun neljännestä joten mulle olisi kuulunut viellä tässä kuussa 15päivää firman maksaa normipalkka, jonka saavat sitten kelalta takas mutta firman tilitoimisto+herrat ovat laskeneet nuo 35päivää kaikki päivät joten ei tullut kuin 5päivän palkka. Eli jos lasketaan vain arkipäivät, he tulkitsevat että kaikki päivät...
Siis työnantajan kuuluu maksaa sinulle 35 päivän pituisen ajanjakson työpäiviltä, ei 35 työpäivältä.

Kun puhutaan 35 päivästä, niin olettaisin että oot ollut töissä yli 3 mutta alle 5 vuotta?

35 päivän pituinen ajanjakso, joka alkaa tiistaina 4.7.2017, päättyy 8.8.2017. Palkkaa kuuluis saada tuolle aikavälille osuvilta työpäiviltä, ei 35 työpäivältä. Sun ei enää elokuun puolelta kuuluis saada 15 päivän palkkaa.

E: Ja tämä siis sun siteeraamasi katkelman perusteella.

Ja vielä sama sun tekstistä:
"Työnantaja maksaa työntekijälle....sairausajan palkkana täyden palkan....sellaisen sairauspäivän alusta, joka työssä oltaessa olisi ollut työntekijän työpäivä, sen pituisen ajanjakson työpäiviltä kuin seuraavasta käy ilmi: ....35 päivää"

Siis työnantajan kuuluu maksaa sinulle 35 päivän pituisen ajanjakson työpäiviltä, ei 35 työpäivältä.

Kun puhutaan 35 päivästä, niin olettaisin että oot ollut töissä yli 3 mutta alle 5 vuotta?

35 päivän pituinen ajanjakso, joka alkaa tiistaina 4.7.2017, päättyy 8.8.2017. Palkkaa kuuluis saada tuolle aikavälille osuvilta työpäiviltä, ei 35 työpäivältä. Sun ei enää elokuun puolelta kuuluis saada 15 päivän palkkaa.

E: Ja tämä siis sun siteeraamasi katkelman perusteella.

"Mom. 1. Työnantaja maksaa työntekijälle sairausajan palkkaa keskituntiansion mukaisesti sen pituisen kalenteriajanjakson työtuntijärjestelmän mukaisilta työpäiviltä kuin seuraavassa käy ilmi"

Just tätä.... perk... jos lukee työpäivältä niin mä ymmärrän sen että ma-pe ovat mun työpäivät ja la-su ei. Miten näitä ei voi kirjoittaa selvästi? Ja sitten sotketaan kalenterijakso. Tuon voisi ilmaista selvästi että maksetaan 35päivän ajan mukaan lukien kaikki päivät tai maksetaan 35 työpäivän ajan, eikö?

"Mom. 1. Työnantaja maksaa työntekijälle sairausajan palkkaa keskituntiansion mukaisesti sen pituisen kalenteriajanjakson työtuntijärjestelmän mukaisilta työpäiviltä kuin seuraavassa käy ilmi"

Just tätä.... perk... jos lukee työpäivältä niin mä ymmärrän sen että ma-pe ovat mun työpäivät ja la-su ei. Miten näitä ei voi kirjoittaa selvästi? Ja sitten sotketaan kalenterijakso. Tuon voisi ilmaista selvästi että maksetaan 35päivän ajan mukaan lukien kaikki päivät tai maksetaan 35 työpäivän ajan, eikö?
Kalenteriajanjakso tarkottaa just sitä, että ei työpäiviä laskien 35 päivää, vaan kalenterista laskien 35 päivää. Myönnettäköön ettei noi ihan selkeimpiä tekstejä koskaan oo.

Autoani oli kolhittu parkkipaikalla ja sen kuljessä on valkoinen naarmu. Taloyhtiön parkkipaikalla naapurissa on valkoinen auto. Riittääkö tuo todisteeksi kiristää naapuria maksamaan kolhun korjaus? Jos tekisin rikosilmoituksen tuolla perusteella, niin riittäisikö tuo todiste?

Entä mikä on paras tapa lyödä naapuria niin, että ei jää jälkiä?

Autoani oli kolhittu parkkipaikalla ja sen kuljessä on valkoinen naarmu. Taloyhtiön parkkipaikalla naapurissa on valkoinen auto. Riittääkö tuo todisteeksi kiristää naapuria maksamaan kolhun korjaus? Jos tekisin rikosilmoituksen tuolla perusteella, niin riittäisikö tuo todiste?

jalkapohjat.

Kokeilisin sellaista "hei olit osunut mun autoon, niin katottaisko noi vakuutusasiat"-tyyppistä ratkaisua. Jos ei toimi, niin sit guantanamobay-tactics.

Katsoisin parkkipaikalla, millaista liikennöintiä naapuriauton olisi tehtävä, jotta oman autosi vahinko olisi mahdollinen. Onko naapurin autoon jäänyt mitään jälkeä sopivaan kohtaan? Olen saanut silminnäkijäilmoituksen omaan autooni kohdistuneesta kolaroinnista ja kun soitin kolaroijalle ja verrattiin autoja ja kolhua, ei vaurio ollut mahdollinen. Episodi ja silminnäkijätodistus jäivät mysteereiksi.

Conor löi vasaralyöntejä puoli tuntia niskaan. Mitään jälkiä ei jäänyt mihinkään. ;)

Onko kukaan tilannu gymsharkilta mitään ja joutunut palauttaa tuotteet? Tuotteen palautus on ongelma koska ei ole mitään palautustarraa pakettiin ja matkahuolto (ärrä) ei suostu ottamaan pakettia ilman sitä..

Back
Ylös Bottom