Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kaveri on kesätöissä ja tienaa vuoroista riippuen 1300-1500e kuukaudessa. Tästä huolimatta saa työkkäreitä 300e kuussa? wtf.
Ja saa vielä asumitukea 300e kuussa tuon päälle. Sanoin että kannattaa varoa ettei joudu maksamaan takaisin, sanoi että hän on oikeutettu noihin. Voiko olla mahdollista?

Counterfeith sanoi:
Ja saa vielä asumitukea 300e kuussa tuon päälle. Sanoin että kannattaa varoa ettei joudu maksamaan takaisin, sanoi että hän on oikeutettu noihin. Voiko olla mahdollista?
Katselin Kelan sivuilta asumistukilaskurilla ja Helsingin kaupungin toimeentulotuen laskurilla. 1300 euron kuukausituloilla asumistukea saisi 230 euroa ja toimeentulotukea 130 euroa, jos vuokra olisi 800 e/kk. Eli tuo kaverisi ilmoittama on todennäköisesti hieman yläkanttiin ja epäilyttää että on antanut jotain virheellisiä tietoja. Tilanne tosin saattaa muuttua jos on huollettavia tmv.

Suur-Espoonlahden merialueen sinilevätilanne tällä viikolla? Onko kukaan käynyt uimassa? Kaupungin sivujen data näyttäisi olevan 1-2 viikon takaa jolloin sinileviä on ollut kaikilla rannoilla. Nythän kuluva viikko on ollut enemmän tai vähemmän jatkuvaa sadekuuroa ja tuulista.

Katselin Kelan sivuilta asumistukilaskurilla ja Helsingin kaupungin toimeentulotuen laskurilla. 1300 euron kuukausituloilla asumistukea saisi 230 euroa ja toimeentulotukea 130 euroa, jos vuokra olisi 800 e/kk. Eli tuo kaverisi ilmoittama on todennäköisesti hieman yläkanttiin ja epäilyttää että on antanut jotain virheellisiä tietoja. Tilanne tosin saattaa muuttua jos on huollettavia tmv.

Vuokra on 475 euroa. Ei ole huollettavia, asuu avokin kanssa samassa.

Mutta sellasta se korjaaminen nykyään autokorjaamoissa on. Osia vaihdetaan kunnes vika löytyy. Asiakas sen huvin maksaa.

Hyvä korjaaja tekee vianhakua. Ne vaan taitaa olla aika harvassa nykyään. Helpompi ja halvempi tehdä itse, jos vaan taitoo riittää.

Viime audiin sain 10 000 e korjausarvion. Kun moottori petti ja jätti tielle. Hain auton 300 km päästä trailerilla merkkikorjaamolta ja korjasin itse kaikkineen kuluineen noin 800 e. Säästin. Merkkikorjaamo ja aivan paskaa puhu puhelimessa. Tais kuvitella että kukaan hullu aja 300 km päähän hakeen autoo, josta on jo kansi irrotettu korjaamon puolesta.

Niin ja tuo oli Kouvolan Pörhön Autoliike. Sen verran vituttaa edelleen. Että voin mainostaa niiden toimintaa.
Oho, moka. Se oli siis Auto berner, eli nykyään LänsiAuto:jahas:

Se on bisnestä. Kaikki pitää tehdä itse tai varautua että muut yrittää hyötyä siitä.

Tännepä tämä varmaan sopii.

Eli ostin Whirlpoolin pyykinpesukoneen (AWE 2316/1) ja se pitäis nyt saada asennettua. Muuten ei ongelmia, mutta ohjeissa puhutaan mallikohtaisesta muovisuojuksesta koneen pohjassa, jonka pitäisi jäädä pohjan pakkausstyrokseihin, eikä pohjaan. No styrokseissa ei muovi härpäkkeitä näkynyt, niinpä kurkkasin pohjaan jossa jonkin metallisen osan päällä on valkoinen ohkainen muovisuojus, joka on kuitenkin nippusiteillä kiinni.

Eli pitäisikö se nyt repiä sieltä helvettiin vaiko eikö?

Noilla tiedoilla itse ottaisin sen irti. Nippusiteet kuulostaa enemmän pakkaustekniikalta kuin pesutekniikalta.

Onko kyseessä Biimeri? Mulla oli kanssa monenlaista arpomista ja osien vaihtamista ym. Pestiin jopa moottori sisältä, kun arveltiin, että on lietettä inessiivissä. Vika ei korjaantunut pitkään aikaan, ja sitten lopulta alkoi hirveä vääntö, että kuka maksaa ja mitä. Sanoivat aina, että siellä oli useita vikoja, ja siksi ei korjaantunut kerralla. Mulla tosin tuli kuntoon ketjun vaihtamisen jälkeen. (tai sitten katkaisvat merkkivalosta kaapelin :) )

-07 320 e90 on, 90 000tkm ajettu, OBD näytti vanos pako sivusäätö eikä autokorjaamo J Mattila Mäntsälässä saanu kuntoo, vaihtovat jonku solenoidin ja reilu sadan kilsan jälkeen vika toistu. Vein auton sinne takas ja soittivat muutaman päivän päästä epäilevänsä jakopääketjun venymistä. (heillä ei niin tarkkoja koneita joten suosittelivat Delta-autoa) No soitin sinne ja ajan ois saanu parin viikon päähän, soitin Hyvinkääläiseen korjaamoon ( ovat tehneet bemarikorjauksia ja mulla yksi kävi siellä, tosin huollossa). Sain korjuuajan varsin pian ja auto sinne. Soittivat että voi olla huoletta, ketju ei venynyt, vaihtavat jonku toisen (nyt oikean "imupuolen" solenoidin ) ja kysyivät saako vaihtaa tulpat & öljyt sekä muuhun huoltoon kuuluvaa kun nyt syyskuussa kuitenkin ajankohtainen. Minä ok, meneehän se samalla ja tulee kuntoon. No bemaria hakemaan, kassalle 570€ ja matkaan. Pääsin tasan kaksikymmentä metriä korjaamon pihalta kun moottorihäiriövalo syttyi :O ( itse olivat tehneet kymmenen kilometrin koeajon)Takas ja auto OBD-pistokkeeseen. Sama vika "minkä olivat korjanneet", no auto jäi sinne. Soittivat sit et on siitä se jakopääketjukiristin menny, saako korjata? kustannuarvio 1700 € No laittakaa ***ttu onhan auto saatava kuntoo. Vajaa viikko siitä soittivat että mahdollisesti joku toinen kiristinpyörä saattaa myös hajota, saako korjata? Kustannus 300, emmin ettei kaikkia osia voi varmuudeksi uusia mutta ei noita oikein uskalla uusimatta jättää... No viime torstaina soittelin autosta, hah- on kuulemma kasassa jakopääkorjuun jälkeen ja toimii moitteetta pitkän koeajon jälkeen mutta... moottorihäiriövalo palaa ja näyttää samaa vikaa!! Siis eihän auto mielestäni silloin kunnossa ole. Nyt he sanoivat että nokka-akselin tiivisteenvaihto = syy, he vaihtavat ja kompensoivat korjuuhintaa ( mitä se sitten tahtoo sanoakkin) Minä ok, (mietin eihän mun enää kannata autoo pois hakee lavetilla eikä ajamalla ja viedä toiseen paikkaan) on noissa hitto riesaa!! Ja mihin enää uskoa :O ??

Hyvä et sait bemarin kuntoo, pitänee toivoo et tääki joskus korjaantuu :jahas:

Heh. Mulla oli edellisen auton (e46) kanssa ihan samaa korjaamorumbaa. Suurinpiirtein vuoden sitä jakso ja sitten meni hermot joten auton vaihdolla se lopulta ratkes.

Yli vuoden ajanjakso meni niin, että suurinpiirtein 1.5tkm oli pisin matka mitä sillä paskalla ajoin yhtäjaksoisesti ilman korjaamokeikkaa.

Minkä takia jotkuu sekottaa palkkarin valmiiks ennen reeniä ja jättää sen sitten pukuhuoneesee, juoden sen reenin jälkeen. Onko tässä joku juju mitä en tajua?

Mistä saa styroksia sen kokoisen palan kun haluaa? Kävin ostamassa ison akvaarion ja pakko heittää tohon alle jotain. Kyselin styroksia ja kaikki haluais myydä sellaisen helvetin ison levyn kokonaisena :D Ymmärrän kyllä täysin ettei kovin moni mielellään myy sieltä levyn kulmasta palaa pois, mutta olisiko jotain paikkoja jotka noita myy?

Mistä saa styroksia sen kokoisen palan kun haluaa? Kävin ostamassa ison akvaarion ja pakko heittää tohon alle jotain. Kyselin styroksia ja kaikki haluais myydä sellaisen helvetin ison levyn kokonaisena :D Ymmärrän kyllä täysin ettei kovin moni mielellään myy sieltä levyn kulmasta palaa pois, mutta olisiko jotain paikkoja jotka noita myy?

Minkäkokosesta palasta olis kysymys?

-07 320 e90 on, 90 000tkm ajettu, OBD näytti vanos pako sivusäätö eikä autokorjaamo J Mattila Mäntsälässä saanu kuntoo, vaihtovat jonku solenoidin ja reilu sadan kilsan jälkeen vika toistu. Vein auton sinne takas ja soittivat muutaman päivän päästä epäilevänsä jakopääketjun venymistä. (heillä ei niin tarkkoja koneita joten suosittelivat Delta-autoa) No soitin sinne ja ajan ois saanu parin viikon päähän, soitin Hyvinkääläiseen korjaamoon ( ovat tehneet bemarikorjauksia ja mulla yksi kävi siellä, tosin huollossa). Sain korjuuajan varsin pian ja auto sinne. Soittivat että voi olla huoletta, ketju ei venynyt, vaihtavat jonku toisen (nyt oikean "imupuolen" solenoidin ) ja kysyivät saako vaihtaa tulpat & öljyt sekä muuhun huoltoon kuuluvaa kun nyt syyskuussa kuitenkin ajankohtainen. Minä ok, meneehän se samalla ja tulee kuntoon. No bemaria hakemaan, kassalle 570€ ja matkaan. Pääsin tasan kaksikymmentä metriä korjaamon pihalta kun moottorihäiriövalo syttyi :O ( itse olivat tehneet kymmenen kilometrin koeajon)Takas ja auto OBD-pistokkeeseen. Sama vika "minkä olivat korjanneet", no auto jäi sinne. Soittivat sit et on siitä se jakopääketjukiristin menny, saako korjata? kustannuarvio 1700 € No laittakaa ***ttu onhan auto saatava kuntoo. Vajaa viikko siitä soittivat että mahdollisesti joku toinen kiristinpyörä saattaa myös hajota, saako korjata? Kustannus 300, emmin ettei kaikkia osia voi varmuudeksi uusia mutta ei noita oikein uskalla uusimatta jättää... No viime torstaina soittelin autosta, hah- on kuulemma kasassa jakopääkorjuun jälkeen ja toimii moitteetta pitkän koeajon jälkeen mutta... moottorihäiriövalo palaa ja näyttää samaa vikaa!! Siis eihän auto mielestäni silloin kunnossa ole. Nyt he sanoivat että nokka-akselin tiivisteenvaihto = syy, he vaihtavat ja kompensoivat korjuuhintaa ( mitä se sitten tahtoo sanoakkin) Minä ok, (mietin eihän mun enää kannata autoo pois hakee lavetilla eikä ajamalla ja viedä toiseen paikkaan) on noissa hitto riesaa!! Ja mihin enää uskoa :O ??

Hyvä et sait bemarin kuntoo, pitänee toivoo et tääki joskus korjaantuu :jahas:

Hohhoijakkaa. Samanalset turinat oli mulla. Vaihdettiin solenoidia edestä ja takaa, yltä ja alta. Säädettiin ajoituksia ja kiristettiin ketjuja. Tulpat totta kai, vika niissä. Sitten moottorin pesu, koska anturit ovat niin herkkiä, että aiemmat ongelmat ovat päästäneet karstaa öljyyn. Puolen vuoden projekti, jonka aikana ajelin kuukauden päivät Micrallakin, kun auto oli pajalla hoidettavana. Jokaisen korjauksen jälkeen valo pätkähti palamaan viikon sisään, pahimmillaan kulman ympäri päästyäni.

Mutta vika hävisi, kun vaihdettiin se jakopään ketju. Se kuulemma oli venynyt, mutta niin vähän, ettei sitä silmämääräisesti nännyt, vaan piti mitata ja verrata uuteen. Venynyt ketju sitten vaikutti ajoitukseen, jolloin anturit lauloivat kaasuseoksien arvoista.

Toivottavasti tästä on jotain apua!

Minkä takia jotkuu sekottaa palkkarin valmiiks ennen reeniä ja jättää sen sitten pukuhuoneesee, juoden sen reenin jälkeen. Onko tässä joku juju mitä en tajua?

Ei jää jauhopaakkuja juoman sekaan, kun sekottaa kunnolla ja antaa sen muhia reenin ajan.

Back
Ylös Bottom