-07 320 e90 on, 90 000tkm ajettu, OBD näytti vanos pako sivusäätö eikä autokorjaamo J Mattila Mäntsälässä saanu kuntoo, vaihtovat jonku solenoidin ja reilu sadan kilsan jälkeen vika toistu. Vein auton sinne takas ja soittivat muutaman päivän päästä epäilevänsä jakopääketjun venymistä. (heillä ei niin tarkkoja koneita joten suosittelivat Delta-autoa) No soitin sinne ja ajan ois saanu parin viikon päähän, soitin Hyvinkääläiseen korjaamoon ( ovat tehneet bemarikorjauksia ja mulla yksi kävi siellä, tosin huollossa). Sain korjuuajan varsin pian ja auto sinne. Soittivat että voi olla huoletta, ketju ei venynyt, vaihtavat jonku toisen (nyt oikean "imupuolen" solenoidin ) ja kysyivät saako vaihtaa tulpat & öljyt sekä muuhun huoltoon kuuluvaa kun nyt syyskuussa kuitenkin ajankohtainen. Minä ok, meneehän se samalla ja tulee kuntoon. No bemaria hakemaan, kassalle 570€ ja matkaan. Pääsin tasan kaksikymmentä metriä korjaamon pihalta kun moottorihäiriövalo syttyi :O ( itse olivat tehneet kymmenen kilometrin koeajon)Takas ja auto OBD-pistokkeeseen. Sama vika "minkä olivat korjanneet", no auto jäi sinne. Soittivat sit et on siitä se jakopääketjukiristin menny, saako korjata? kustannuarvio 1700 € No laittakaa ***ttu onhan auto saatava kuntoo. Vajaa viikko siitä soittivat että mahdollisesti joku toinen kiristinpyörä saattaa myös hajota, saako korjata? Kustannus 300, emmin ettei kaikkia osia voi varmuudeksi uusia mutta ei noita oikein uskalla uusimatta jättää... No viime torstaina soittelin autosta, hah- on kuulemma kasassa jakopääkorjuun jälkeen ja toimii moitteetta pitkän koeajon jälkeen mutta... moottorihäiriövalo palaa ja näyttää samaa vikaa!! Siis eihän auto mielestäni silloin kunnossa ole. Nyt he sanoivat että nokka-akselin tiivisteenvaihto = syy, he vaihtavat ja kompensoivat korjuuhintaa ( mitä se sitten tahtoo sanoakkin) Minä ok, (mietin eihän mun enää kannata autoo pois hakee lavetilla eikä ajamalla ja viedä toiseen paikkaan) on noissa hitto riesaa!! Ja mihin enää uskoa :O ??
Hyvä et sait bemarin kuntoo, pitänee toivoo et tääki joskus korjaantuu :jahas: