Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Olen töissä golfkenttä-alalla ja havaitsin mielestäni virheen palkkalaskelmassa. En vielä kerennyt esimiehelle/palkanlaskijalle ilmoittamaan, niin kysytään nyt vielä Pakkiksen mielipide, että olenko oikeassa :D

....?

Ihan oikein on mennyt. Itekin samaa ensimmäisenä kesänä (vuosia sitten) golfkentällä kesätöissä ihmettelin. Muistan tarkistaneenikin asian ja se oli muistaakseni jonkun kausityöläisiä koskevan TESsin mukaan.

Riippuu aika paljon naamataulusta sopiiko lippis vai ei. Useimmiten ei sovi.

Kenenkä muun mielestä lippalakki naisella on kuumaa kamaa? Varsinkin kun hiukset on laitettu siitä lippiksen reijästä.

Ehdottomasti samaa mieltä! Nuori joku 18v urheilullisen näköinen blondi mimmi lippis päässä ja hiukset ponnarilla siitä reijästä niin kyllä ainakin täällä iskee ja kovaa!

Pitääkö mun viedä uudet passikuvat poliisilaitokselle, kun palautan lappusen että olen suorittanut autokoulun 2-vaiheen ja saan siten uuden kuvan uuteen ajokorttiin?

polle sanoi:
Pitääkö mun viedä uudet passikuvat poliisilaitokselle, kun palautan lappusen että olen suorittanut autokoulun 2-vaiheen ja saan siten uuden kuvan uuteen ajokorttiin?
Ei tarvitse. Sen kuvan saa toki vaihtaa jos haluaa.

Kuvan tosiaan haluan vaihtaa eli otan vaan uudet passikuvat mukaan poliisiasemalle kun palautaun nuo laput?

Mulla ainakin kävi niin, että laitos ei halunnut edes mukana olleita kuvia, vaan ottivat väkisin järjestelmästä jonku vanhan kuvan. Meinasko vähän kiehua, kun kerrankin ajokorttikuva oli onnistunut :D

En tiedä hyödyttääkö vaatiminen, mutta jotkut korjaamot antavat ne automaattisesti takaisin.

Epäilemättä noin jos osa ollut rikki mutta ellei ole? Minähän työn kuitenkin maksan, auto on minun joten luulisi vaihdetun osan olevan myös minun? Kyse ei siis laturista eikä sellaisesta mikä lähetetään korjattavaksi ja saa ns. takuukorjatun tilalle.

Soitto ko. Korjaamoon olisi varmasti järkevintä. Vanhat osat löytää aika pian tiensä kaatopaikalle.

Noh totta haastat, ainakin jos on vaihdettu "ehjä osa" :jahas: Tiistaina siis soittivat että jakopääketju & kiristin uusittu eikä vika korjaantunut. Nyt vaihtavat nokka-akselin tiivisteen... ja soittavat torstaina tuliko auto kuntoon. Haluaisin siis tuon ketjun ja kiristimen itselleni tarkistettavaksi onko se vaihdettu turhaan. ( saattaa olla jo "roskissa" )

Mutta sellasta se korjaaminen nykyään autokorjaamoissa on. Osia vaihdetaan kunnes vika löytyy. Asiakas sen huvin maksaa.

Hyvä korjaaja tekee vianhakua. Ne vaan taitaa olla aika harvassa nykyään. Helpompi ja halvempi tehdä itse, jos vaan taitoo riittää.

Viime audiin sain 10 000 e korjausarvion. Kun moottori petti ja jätti tielle. Hain auton 300 km päästä trailerilla merkkikorjaamolta ja korjasin itse kaikkineen kuluineen noin 800 e. Säästin. Merkkikorjaamo ja aivan paskaa puhu puhelimessa. Tais kuvitella että kukaan hullu aja 300 km päähän hakeen autoo, josta on jo kansi irrotettu korjaamon puolesta.

Niin ja tuo oli Kouvolan Pörhön Autoliike. Sen verran vituttaa edelleen. Että voin mainostaa niiden toimintaa.

Noh totta haastat, ainakin jos on vaihdettu "ehjä osa" :jahas: Tiistaina siis soittivat että jakopääketju & kiristin uusittu eikä vika korjaantunut. Nyt vaihtavat nokka-akselin tiivisteen... ja soittavat torstaina tuliko auto kuntoon. Haluaisin siis tuon ketjun ja kiristimen itselleni tarkistettavaksi onko se vaihdettu turhaan. ( saattaa olla jo "roskissa" )

Onko kyseessä Biimeri? Mulla oli kanssa monenlaista arpomista ja osien vaihtamista ym. Pestiin jopa moottori sisältä, kun arveltiin, että on lietettä inessiivissä. Vika ei korjaantunut pitkään aikaan, ja sitten lopulta alkoi hirveä vääntö, että kuka maksaa ja mitä. Sanoivat aina, että siellä oli useita vikoja, ja siksi ei korjaantunut kerralla. Mulla tosin tuli kuntoon ketjun vaihtamisen jälkeen. (tai sitten katkaisvat merkkivalosta kaapelin :) )

Back
Ylös Bottom