Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Mitä tehdä, kun naapuri antaa kissansa olla vapaana=tulee meidän pihalle ja on ku kotonaan. Eniten "pelottaa" autot, yhden auton konepellin on jo kissa multa naarmuttanut ja siinä meni mun ja silloisen naapurin välit totaalisesti, koska kerroin että jos et pidä kissaas kiinni, minä tapan sen jos se vielä tulee mun auton päälle naarmuttamaan.
Nyt en haluais pilata välejä, mutta vielä vähemmän kissan tekemiä naarmuja autoihinkaan. Ensin nyt tietysti sanon aiheesta varoen, mutta jotenkin tuntuu, ettei taida mukava lähestyminen auttaa.

Autoa pahempi juttu on rattaat. Kissat aiheuttaa pienille vaunuissa nukkuville hengenvaaran jos ne kiipeää sinne ja menee naaman päälle makaamaan. Oman siskoni naamalle kiipesi vuosia sitten yleisesti naapuruston riesana ollut kissa joka kusi jokapaikkaan, mourusi yöt, makasi autojen päällä. Faija huomasi (luojan kiitos) sen kissan, kun se kiipesi sinne vaunuihin ja asettui naamalle makaamaan. Otti niskasta kiinni ja "kävi laskemassa luontoon" :D Vissiin viihtyi sitten siellä luonnossa kun ei ollut enää ikinä nurkilla kenenkään riesana :lol2:

Paskat. (Niin ja luin minä sen viestin, tuo vaan on laiskan kissanomistajan mantra, miten ne kaipaa ulos. Eivät ne täällä luontoon kuulu.)
Kyllä ne tottuu. Ja mouruaminen loppuu jopa vuosien ulkoilun jälkeen sisätiloissa jossain vaiheessa.
Tai sitten mun tuttavat ovat jotain kissakuiskaajia, kun kaksi maalla / metsissä ulkoillutta kissaa (eri omistajat) ovat tottuneet kerrostaloelämään ja valjasulkoiluun (joka ei ole päivittäistä). Toinen näistä kissoista oli muuten 10+ ikäinen leikattu narttu. Toinen leikattu uros, vain 6v.

Eikä mullakaan ole ollut mitään ongelmaa yhdenkään kissan kanssa. Sisäkissoja. Tosin kokemusta on vain kolmesta kissasta. Kaksi niistä ihan täysin löytökissoja (pentuina pelastettu jostain mistälie ulkoa), yksi oli sekarotuinen sisäkissan vahinkopentu.

Ja meillä on kyllä kissoilla kiipeilyseinää, niitä leikitetään, ikkunoista voi seurailla lintuja ja oravia.. Seuraa pidetään.
Ulos ei toinen halua, toinen taas mielellään lähtee. Valjaissa. Niihinkin piti totutella ja se oli kohtuullisen rankkaa, vaan nykyään hyvä ettei kissa pue niitä itse.
(Ja on livahtanutkin joskus väärin säädetyistä valjaista, enää ei koita venkoilla mitenkään. Tietää että tulee lähtö sisälle jos edes yrittää moista.)

Ja tiedän myös sen että kissoille suljetut ovet ovat s*atanasta. Kahvat meillä käännetty aukeamaan ylöspäin, muuten olisi ovet levällään milloin minnekin. Ja näiden suljettujen ovien taakse ne kyllä mouruavat, kun välillä ovat päässeet joihinkin huoneisiin joihin pääsy syystä tai toisesta evätään. Vaan loppuu sekin aikanaan. Fakta.

Ja mä jeesustelen tän asian suhteen. Kissoista pidän kovasti, vaan kyllä muakin pännii jos on kissan jättämät naarmut konepellillä (kahdessa autossa jo ollut), tai kissankusi haisee ulko-ovesta astuttaessa ja kas vain, jälleen on mun kukkapenkki myllätty ja kuseksittu.. Silloin mua v*tuttaa ne omistajat joita noin vähän kiinnostaa oma lemmikkinsä (eniten pelkäisin juuri noita pässejä jotka kostavat eläimelle sen mikä on ihmisen syy).

Sitten varmaan joku hanpsteri vois olla parempi lemmikki.

Tämä menee taas pakkikselle tyypilliseksi vänkäämiseksi mikä ei etene mihinkään. Passaan...

Annoin katille jo lähdöt, ku tuli röyhkeesti meidän takapihan terassille, yritti ihan sisään tulla ku raotin ovea mennäkseni ulos. Sit se pinkas karkuun etupihalle(missä myös autot ja kissan omistava naapuri), mutta jäi taas kattelee mua about 10m päähän. Ei kun kivi käsiin ja heitto kohti, no katti väisti, muuten ois saattanu osuakin. Ei tuokaan oo musta ratkasu, ku kokemuksesta tiedän ettei pikku kivenheitot niitä karkota. Yleensä se on niiden pihassa narun päässä ja siltikin se tulee lautojen väkistä meidän puolelle. Tämä ei juurikaan haittaa, koska ei ylety pitkälle eikä autoihin. Meidän talon ex-asukki varmaan syötti tai silitteli tuota kun on niin hirveä hinku just meidän pihalle. Kaks kertaa sen oon nyt kuitenkin nähny vapaana ja molemmilla kerroilla meidän pihas. Jotain tolle on tehtävä, ehkä fiksuinta ois viedä löytöeläin kotiin, mutta eka katti pitäs pyydystää ja millä sen kuljettaa sinne ku ei oo mitään koreja tai häkkejä.

Annoin katille jo lähdöt, ku tuli röyhkeesti meidän takapihan terassille, yritti ihan sisään tulla ku raotin ovea mennäkseni ulos. Sit se pinkas karkuun etupihalle(missä myös autot ja kissan omistava naapuri), mutta jäi taas kattelee mua about 10m päähän. Ei kun kivi käsiin ja heitto kohti, no katti väisti, muuten ois saattanu osuakin. Ei tuokaan oo musta ratkasu, ku kokemuksesta tiedän ettei pikku kivenheitot niitä karkota. Yleensä se on niiden pihassa narun päässä ja siltikin se tulee lautojen väkistä meidän puolelle. Tämä ei juurikaan haittaa, koska ei ylety pitkälle eikä autoihin. Meidän talon ex-asukki varmaan syötti tai silitteli tuota kun on niin hirveä hinku just meidän pihalle. Kaks kertaa sen oon nyt kuitenkin nähny vapaana ja molemmilla kerroilla meidän pihas. Jotain tolle on tehtävä, ehkä fiksuinta ois viedä löytöeläin kotiin, mutta eka katti pitäs pyydystää ja millä sen kuljettaa sinne ku ei oo mitään koreja tai häkkejä.
Etkö sä nyt jumalauta voi ilmoittaa siitä asiasta sille omistajalle, meni välit tai ei? Parempi itkeä naapurin kissasta internetissä ja porukka kerskuu, miten ovat kissoja rääkänneet millon milläkin. Saatanan munattomat.

Oon kuullu, ettei kissat tule pihaan jos sinne heittelee valkosipulia, eivät vissiin tykkää hajusta. Käytännön kokeita en ole tehnyt, kun kerrostalon 4. kerrokseen harvemmin kissoja tulee pyörimään.

Etkö sä nyt jumalauta voi ilmoittaa siitä asiasta sille omistajalle, meni välit tai ei? Parempi itkeä naapurin kissasta internetissä ja porukka kerskuu, miten ovat kissoja rääkänneet millon milläkin. Saatanan munattomat.
Tuosta tuli hauska tarina mieleen, joten vois jakaa täällä. Asuttiin joskus 2-kerroksisessa luhtitalossa avopuolison kanssa. Avopuolisolla on 3 koiraa siis, tarina sijoittuu aikaan jolloin olin itse koulussa ja parempi puoliskoni kävi töissä, eli kumpikaan ei pääsääntöisesti ollut päivisin kotona.

Oli viikonloppuyö ja lähdin käyttämään koiria vielä ennen nukkumaanmenoa kusella, kello oli tässä vaiheessa jo aamuyön puolella, olisiko ollut 2 tai 3. Kävelimme n. 15min lenkin ja takaisin tullessani huomasin oveen kiinnitetyn lapun jota ei ollut lähtiessämme. Lapun sisältö kuului tyyliin "Koirat haukkuvat aina kun olette poissa. Asiaan on saatava loppu. Jos ei haukkuminen lopu, hommataan teille häätö." Otin lapun ovesta ja menin nukkumaan.

Aamulla näytin lappusta avopuolisolleni jonka koirat meillä asustivat. Tämä tulosti kirjeen jossa pahoiteltiin koirien haukkumista ja kerrottiin, ettemme ole olleet tietoisia tästä koska olemme olleet poissa kun haukkumista on ollut. Kirje tulostettiin ja vietiin kaikkien naapurien postilaatikkoihin. Muutama päivä kirjeen toimittamisesta avopuolisoni kierti vielä ovelta ovelle kaikkien seinänaapuriemme luona kyselemässä onko koirista ollut häiriötä. Kaikki vastasivat, ettei juurikaan ole ollut, mitä nyt välillä kuuluu jotain lyhyttä ulvontaa kestoltaan max 5min. Yksi naapureista ei kuitenkaan avannut ovea, vaikka ovella käytiin yhteensä 3 kertaa.

Hauska juttu sinänsä, että aikuisilla ihmisillä ei ole pokkaa kasvotusten käydä sanomassa asiasta tai tulla jutulle kun asiasta suoraan kysytään, mutta viikonloppuyönä pienessä hiivassa voidaan käydä kiinnittelemässä ihmisten oviin lappuja joissa uhataan häädöllä yms. Kyseessä lienee yleinen ilmiö nykypäivän Suomessa, häiriöistä ei käydä huomauttamassa häiriön aiheuttajalle suoraan vaan tehdään ilmoituksia tai soitetaan poliisi paikalle. Koomista.

Yhden kadonneen kissan kanssa on huomattavasti helpompi elää, kuin vittumaiseksi heittäytyvän naapurin :lol2:

Oon kuullu, ettei kissat tule pihaan jos sinne heittelee valkosipulia, eivät vissiin tykkää hajusta. Käytännön kokeita en ole tehnyt, kun kerrostalon 4. kerrokseen harvemmin kissoja tulee pyörimään.

Mä laitoin valkosipulin kynnen kasvamaan emännän kukkalaatikkoon niin toinen meidän kissoista innoissaan syö siitä kasvavaa vartta, joten ei tuo sunkaan neuvo vissii kaikkiin katteihin päde.

Jotain tolle on tehtävä, ehkä fiksuinta ois viedä löytöeläin kotiin, mutta eka katti pitäs pyydystää ja millä sen kuljettaa sinne ku ei oo mitään koreja tai häkkejä.
No sieltä löytöeläinpaikasta edelleen se loukku. Niillä on niitä ihan tuota tarkoitusta varten ja sillä voit kuljettaakin kissan, yleensä niissä on kantokahva päällä. Eli käyt pyytämässä vain lainaan loukun kun kerrot että teidän pihalla pyörii joku tuntematon kissa.
Tämmönen esimerkiksi.

Kaiken offtopcin sekaan. NIIN ETTÄ PALJONKO SE kosketusnäytön kennonvaihto noin suunnilleen maksais? :D

Vaihdattamisesta ei hajua mutta noi on todella helppo itse vaihtaa. Ebaysta tilailet muutamalla eurolla ja jos tiedät miten päin ruuvimeisseliä pidetään kädessä niin olet jo voiton puolella.

Ymmärrän kyllä täysin ne ketkä ei vapaana juoksevia kissoja voi sietää paskoo ne sit hiekkalaatikoihin tms.. näissäkin niin se omistaja on se vitun urpo, jos ei tajua pitää kattiaan kurissa (jos naapurit siitä on käynyt sanomassa)..ja ihan turha lässyttää että kissan kuuluu olla vapaana. Jos niin eläinrakas, ni muuttaa sit johonkin maalle, missä ei kissa pääse terrorisoimaan naapureita.

Oma kissa karannut 17v aikana 3 kertaa, jos joku ois sen siinä vaiheessa ehtiny kylmäks pistää, ni pari legoa ois irronnu. Itseä ei vapaana juoksevat kissat haittaa, en usko, että parin kilon "silkkitassu" mun autoa kovin naarmuille saa.

Näkisin, että kissaviha voi hyvin kasvaa, jos sama katti pyörii siin sun auton päällä tai hiekkalaatikossa, missä 2vee skidit syö hiekkaa ja kissanpaskaa päivästä toiseen, eli alkaa tunnistaa ongelmatapauksen. Tietty, jos asiasta ei uskalla suutaan avata, niin vähän peiliin katsomisen paikkahan se välillä on.

Vaihdattamisesta ei hajua mutta noi on todella helppo itse vaihtaa. Ebaysta tilailet muutamalla eurolla ja jos tiedät miten päin ruuvimeisseliä pidetään kädessä niin olet jo voiton puolella.

Millähän hakusanalla tuota pitäis lähtee ettimään sieltä? Osaan mä ruuvimeisseliä käyttää, mutta vähän hirvittää kuitenkin... :D

Millähän hakusanalla tuota pitäis lähtee ettimään sieltä? Osaan mä ruuvimeisseliä käyttää, mutta vähän hirvittää kuitenkin... :D

Mikäli nyt puhutaan samasta asiasta eli siis näytön se osa joka tunnistaa kosketuksen niin Digitizer + puhelimen malli hakuun niin alkaa löytymään.

Mikä v* kenno? anyways mä voin vaihtaa :D

No vaikka mehiläisten hunajakenno :D Tule vaihtamaan.

Mikäli nyt puhutaan samasta asiasta eli siis näytön se osa joka tunnistaa kosketuksen niin Digitizer + puhelimen malli hakuun niin alkaa löytymään.

Just sitä tarkoitan. Puhelin toimii eikä lasi oo rikki, mutta kosketusta ei tunnista ja näyttö on suurimmaksi osaksi mustana.

Muuttakaa vaikka pellon keskelle, jos ne kissat teitä noin paljon häiritsevät. Meidän kissat on aina ollut pihakissoja, ja ravannut juuri siellä missä haluaa, myös naapureiden pihalla. Eikä kukaan naapuri ole ikinä valittanut. Ainiin, mutta nämä naapurit asuvatkin maalla. Huomattavasti suvaitsevampaa ja fiksumpaa porukkaa, kuin junttikaupunkilaiset. Taitaa tämän palstan valittajat olla pahamaineisia rivitalokyttääjiä. :rolleyes:

Back
Ylös Bottom