Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Elämä on. Mitä ite tekisit? Juttelisit kissan kanssa vakavaan äänensävyyn?

Loukuttaisin ja veisin sen sinne eläinsuojaan tai keskustelisin vakavasti sen omistajan kanssa. Mulla nyt ei ylipäätään oo koskaan ollu mitään kissoja tai niiden kulkemista vastaan. En vaan voi ymmärtää sellaista, että jonkun tyhmän ihmisen virheen takia tappaisit sen kissan. Tai huonolla tuurilla sen menee joku täysin tilanteen ulkopuolinen kahmimaan kitaansa.

edelleen jos aiheuttaa kissalle "trauman" eli se muistaa ikävän kokemuksen siltä paikalta (esim takapiha) niin se ei tule sinne enään. eli kuulaase käteen ja pam:D

Käsittääkseni silloin kun ihmisellä on alkoholia veressä, käyttää elimistö tätä ensisijaisena energialähteenä.
Eli käytännössä kaikki illan/yön aikana syöty ravinto kertyy läskiksi (kärjistettynä).
Nyt jos baari-illan jälkeen kävelee kotia vaikkapa 10 km suhteellisen reipasta vauhtia niin palaako alkoholi pois nopeammin?
Maalaisjärki sanoo, että palaa, koska elimistö kuluttaa enemmän energiaa ja ensisijaiseksi energialähteeksi käytetään nyt alkoholia.

Näin kissanomistajana ainakin itse toivoisin, että jos naapuria harmittaa kissan kuljeskelu niin kävisi siitä sanomassa. Se kissa otetaan kuitenkin perheen jäseneksi ja voin sanoa,että vähintään menee välit ja todennäköisesti tulee lättykestit jos joku kusipää käy kissan tappamassa. Olen kyllä valmis rakentamaan kissoille aitauksen takapihalle jos naapurit niin toivoo. Ei ole aina ihan helppoja tilanteita nämä omistajallekaan ratkaista kun kissa kuitenkin on pohjimmiltaan villieläin ja luonto alkaa vetämään ulos ainakin kun saa sopivan virikkeen. Meilläkin katit oli alkujaan ihan sisäkissoja, mutta kerran livahtivar ulos ja siitä eteenpäin alkoi niin kauhea mouruaminen oven takana,että pakko ne on ulos päästää kun haluavat.

Tottakai tilanne on eri jos omistaja on välinpitämätön vaikka asiasta on huomautettu niin voisi koittaa jollen viranomaiselle asiasta soittaa. Enkä mä sitäkään ideaa tuomitse,että sen katin koittaa pelästyttää pois omalta pihalta vaikka hernepyssyllä tms.
kunhan ei nyt ensimmäiseksi ala tappamaan.
pistää kyllä väkisin miettimään, että mitä vikaa on päässä ihmisellä joka ensimmäisenä ratkaisuna olisi valmis tappamaan jonkun lemmikin.

Omat kissat ainakin ovat hyvin rakkaita mulle. Tulevat joka ilta sohvalle vattan päälle röhnöttämään kun katon töllöä. Voin kuvitella, että siitä jotain seuraamuksia,tulisi jos joku ne kävisi listimässä varoiksi ettei auton maalipintaan Tuu naarmuja...

- - - Updated - - -

Näin kissanomistajana ainakin itse toivoisin, että jos naapuria harmittaa kissan kuljeskelu niin kävisi siitä sanomassa. Se kissa otetaan kuitenkin perheen jäseneksi ja voin sanoa,että vähintään menee välit ja todennäköisesti tulee lättykestit jos joku kusipää käy kissan tappamassa. Olen kyllä valmis rakentamaan kissoille aitauksen takapihalle jos naapurit niin toivoo. Ei ole aina ihan helppoja tilanteita nämä omistajallekaan ratkaista kun kissa kuitenkin on pohjimmiltaan villieläin ja luonto alkaa vetämään ulos ainakin kun saa sopivan virikkeen. Meilläkin katit oli alkujaan ihan sisäkissoja, mutta kerran livahtivar ulos ja siitä eteenpäin alkoi niin kauhea mouruaminen oven takana,että pakko ne on ulos päästää kun haluavat.

Tottakai tilanne on eri jos omistaja on välinpitämätön vaikka asiasta on huomautettu niin voisi koittaa jollen viranomaiselle asiasta soittaa. Enkä mä sitäkään ideaa tuomitse,että sen katin koittaa pelästyttää pois omalta pihalta vaikka hernepyssyllä tms. Ehkä joku ansahäkki voisi olla parempi. Pitää sitä vähän aikaa häkissä ja päästää sitten karkuun.
kunhan ei nyt ensimmäiseksi ala tappamaan.
pistää kyllä väkisin miettimään, että mitä vikaa on päässä ihmisellä joka ensimmäisenä ratkaisuna olisi valmis tappamaan jonkun lemmikin.

Omat kissat ainakin ovat hyvin rakkaita mulle. Tulevat joka ilta sohvalle vattan päälle röhnöttämään kun katon töllöä. Voin kuvitella, että siitä jotain seuraamuksia,tulisi jos joku ne kävisi listimässä varoiksi ettei auton maalipintaan Tuu naarmuja...

Mitä tehdä, kun naapuri antaa kissansa olla vapaana=tulee meidän pihalle ja on ku kotonaan. Eniten "pelottaa" autot, yhden auton konepellin on jo kissa multa naarmuttanut ja siinä meni mun ja silloisen naapurin välit totaalisesti, koska kerroin että jos et pidä kissaas kiinni, minä tapan sen jos se vielä tulee mun auton päälle naarmuttamaan.
Nyt en haluais pilata välejä, mutta vielä vähemmän kissan tekemiä naarmuja autoihinkaan. Ensin nyt tietysti sanon aiheesta varoen, mutta jotenkin tuntuu, ettei taida mukava lähestyminen auttaa.

Sano sille naapurille.
Jos ei tehoa, lainaa löytöeläinsuojasta tjsp tosiaan se jo mainittu loukku ja loukuta kissa ja kiikuta sinne mistä loukku on lainattu (älä kuitenkaan kerro että tietäisit kenen kissa on kyseessä, eivät meinaan välttis ota sitä hoiviinsa). Omistajien pitää maksaa vuorokausitaksa kissan sielläoloajalta, ja se on jotain kymppejä / vrk. Kyllä ainakin parin maksun jälkeen luulisi tajuavan. (Ja jos yhtään lemmikistään välittää, kyllä sen perään alkaa kysellä jos sitä ei useampaan päivään kuulu kotiin.)
Kissahan ei vittuillakseen tuollaista tee, se ei ole eläimen vika, vaan sen ihmisen joka sen vastuuttomasti ulkoilemaan päästää.

Jos tapat kissan, todennäköisesti heille tulee toinen tilalle. Ja sama homma jälleen. Melkein luulisi että kun vähän joutuu maksamaan siitä että kissa ulkoilee vapaana, alkaa sekin loppua.

Missä Suomessa saa lukea Nature-aikakausilehteä? Tuntuu olevan aika tiukassa sen löytäminen.

Ei ole aina ihan helppoja tilanteita nämä omistajallekaan ratkaista kun kissa kuitenkin on pohjimmiltaan villieläin ja luonto alkaa vetämään ulos ainakin kun saa sopivan virikkeen. Meilläkin katit oli alkujaan ihan sisäkissoja, mutta kerran livahtivar ulos ja siitä eteenpäin alkoi niin kauhea mouruaminen oven takana,että pakko ne on ulos päästää kun haluavat.
No jos ottaa kissan, kyllä pitää pitää huoli ettei se ulos lähde vahingossakaan (ok, niitä voi sattua, tiedän). Jos ei jaksa kuunnella mouruamista, ei pidä kissaa ottaa.
Ja kissatkaan eivät kaipaa mitään mistä eivät tiedä (=vapaana ulkoilemista). Ja jos aikoo olla vastuuntuntoinen omistaja, kissalla on sisällä niin paljon virikkeitä ja tekemistä, ja sille pidetään seuraa, ettei se pitkästy. Tai sitten se ulkotarha. Tai voihan valjaissakin ulkoiluttaa. :)

Ei ole aina ihan helppoja tilanteita nämä omistajallekaan ratkaista kun kissa kuitenkin on pohjimmiltaan villieläin ja luonto alkaa vetämään ulos ainakin kun saa sopivan virikkeen.

No jos sitä elukkaa ei ole mahdollista pitää ilman että se aiheuttaa naapureille haittaa, niin sitten sitä ei pidetä/oteta. Mua ärsyttää ihan helvetisti tollanen "no kissat nyt vaan on sellassia" asenne, jos sillä yritetään perustella sitä että kyllä se kissa saa vapaasti hyppiä naapurien autojen päälle jne. Jos kerran ne kissat nyt vaan on sellassia, niin sitten vois varmaan käyttää järkeä sen verran että ei ota niitä sellasseen ympäristöön mihin ne ei sovellu. (esim. muut kun sisäkissat kaupungissa)

En siis väitä että sinä olisit yksi näistä "kissat nyt vaan on sellassia" välinpitämättömistä idiooteista, ainakaan sun viestistä ei sellaista kuvaa jäänyt, mutta tuli vaan mieleen tästä keskustelusta.

Missä Suomessa saa lukea Nature-aikakausilehteä? Tuntuu olevan aika tiukassa sen löytäminen.
Jokaisen yliopiston kirjastosta pitäs kyllä löytyä.

No jos ottaa kissan, kyllä pitää pitää huoli ettei se ulos lähde vahingossakaan (ok, niitä voi sattua, tiedän). Jos ei jaksa kuunnella mouruamista, ei pidä kissaa ottaa.
Ja kissatkaan eivät kaipaa mitään mistä eivät tiedä (=vapaana ulkoilemista). Ja jos aikoo olla vastuuntuntoinen omistaja, kissalla on sisällä niin paljon virikkeitä ja tekemistä, ja sille pidetään seuraa, ettei se pitkästy. Tai sitten se ulkotarha. Tai voihan valjaissakin ulkoiluttaa. :)
No olipas tähänkin yksinkertanen ratkasu. Perhana kun kaikki olisi yhtä fiksuja niin ei maailmassa olisi ollenkaan ongelmia.:face:

Eli jos tuon viestini kokonaan luit niin siellä jo mainitsinkin, että ne oli aluksi tarkoitus ihan sisäkissoina pitääkin. Se ei nyt vaan aina mene niin kuin on suunniteltu kun kissan alkaa veri vetää ulkoilmaan. Siinä ei auta mitkään lelut sun muut siinä vaiheessa.
On ihan paskapuhetta, ettei ne ulos pääsemättä kaipaisi sitä. Vaisto on sen verran vahva osalla. Toiset taas on ihan tyytyväisiä sisälläkin. Esim. omista kissoista viimetalvenkin toinen oli kokonaan sisällä perse homeessa kun taas toisen (vähän pölhö) tarvii päästä aina ovesta jompaan kumpaan suuntaan kun se avataan.
Ja valjaat ei vaan kaikille kissoille toimi. Omia koitettiin ihan pentuna niihin totuttaa, mutta ei onnistunut millään. Ne pyörii kuin riivatut ja onnistui välillä jopa muiluttamaan ittensä irti.

Pointtina nyt siis se, että ei täällä kannata netin välityksellä jeesustella tuollaisilla kommenteilla kun nämä on kuitenkin ihan tapauskohtaisia tilanteita.
Esim. omia ei nyt vaan enää saanut pysymään sisällä kun saivat päähänsä että ulos on päästävä. Mulla ei naapureilla ole ollut mitään sitä vastaan, että kissoja tossa pyörii ja on niitä muillakin, mutta tosiaan jos olisi niin varmasti tekisin niille takapihalle tarvittaessa aitauksen kunhan siitä vaan tullaan keskustelemaan.
Tai sitten pahimmassa tapauksessa veisin ne haikein mielin maalle vanhempieni luokse jos ei ne aitaukseen totu. Tosin ei tommonen reilu 10 vuotias leikattu katti mistään maiseman vaihdostakaan hyvää enää tykkää.

- - - Updated - - -

No jos sitä elukkaa ei ole mahdollista pitää ilman että se aiheuttaa naapureille haittaa, niin sitten sitä ei pidetä/oteta. Mua ärsyttää ihan helvetisti tollanen "no kissat nyt vaan on sellassia" asenne, jos sillä yritetään perustella sitä että kyllä se kissa saa vapaasti hyppiä naapurien autojen päälle jne. Jos kerran ne kissat nyt vaan on sellassia, niin sitten vois varmaan käyttää järkeä sen verran että ei ota niitä sellasseen ympäristöön mihin ne ei sovellu. (esim. muut kun sisäkissat kaupungissa)

En siis väitä että sinä olisit yksi näistä "kissat nyt vaan on sellassia" välinpitämättömistä idiooteista, ainakaan sun viestistä ei sellaista kuvaa jäänyt, mutta tuli vaan mieleen tästä keskustelusta.

Joo en niin ole väittänytkään. Nimenomaan sanoinkin, että jos se naapureita haittaa niin pitää omistajan ryhtyä toimenpiteisiin. Mutta ne kissat nyt vaan on sellaisia, että joillakin veri vetää ulos ;D Paskempi tilanne jos se ilmenee vasta vuoden parin päästä kun ne on otettu ja niihin on jo kiinnytty. Sitä mouruamista oven takana ei todellakaan jaksa pirukaan kuunnella.

Eli jos tuon viestini kokonaan luit niin siellä jo mainitsinkin, että ne oli aluksi tarkoitus ihan sisäkissoina pitääkin. Se ei nyt vaan aina mene niin kuin on suunniteltu kun kissan alkaa veri vetää ulkoilmaan. Siinä ei auta mitkään lelut sun muut siinä vaiheessa.
Paskat. (Niin ja luin minä sen viestin, tuo vaan on laiskan kissanomistajan mantra, miten ne kaipaa ulos. Eivät ne täällä luontoon kuulu.)
Kyllä ne tottuu. Ja mouruaminen loppuu jopa vuosien ulkoilun jälkeen sisätiloissa jossain vaiheessa.
Tai sitten mun tuttavat ovat jotain kissakuiskaajia, kun kaksi maalla / metsissä ulkoillutta kissaa (eri omistajat) ovat tottuneet kerrostaloelämään ja valjasulkoiluun (joka ei ole päivittäistä). Toinen näistä kissoista oli muuten 10+ ikäinen leikattu narttu. Toinen leikattu uros, vain 6v.

Eikä mullakaan ole ollut mitään ongelmaa yhdenkään kissan kanssa. Sisäkissoja. Tosin kokemusta on vain kolmesta kissasta. Kaksi niistä ihan täysin löytökissoja (pentuina pelastettu jostain mistälie ulkoa), yksi oli sekarotuinen sisäkissan vahinkopentu.

Ja meillä on kyllä kissoilla kiipeilyseinää, niitä leikitetään, ikkunoista voi seurailla lintuja ja oravia.. Seuraa pidetään.
Ulos ei toinen halua, toinen taas mielellään lähtee. Valjaissa. Niihinkin piti totutella ja se oli kohtuullisen rankkaa, vaan nykyään hyvä ettei kissa pue niitä itse.
(Ja on livahtanutkin joskus väärin säädetyistä valjaista, enää ei koita venkoilla mitenkään. Tietää että tulee lähtö sisälle jos edes yrittää moista.)

Ja tiedän myös sen että kissoille suljetut ovet ovat s*atanasta. Kahvat meillä käännetty aukeamaan ylöspäin, muuten olisi ovet levällään milloin minnekin. Ja näiden suljettujen ovien taakse ne kyllä mouruavat, kun välillä ovat päässeet joihinkin huoneisiin joihin pääsy syystä tai toisesta evätään. Vaan loppuu sekin aikanaan. Fakta.

Ja mä jeesustelen tän asian suhteen. Kissoista pidän kovasti, vaan kyllä muakin pännii jos on kissan jättämät naarmut konepellillä (kahdessa autossa jo ollut), tai kissankusi haisee ulko-ovesta astuttaessa ja kas vain, jälleen on mun kukkapenkki myllätty ja kuseksittu.. Silloin mua v*tuttaa ne omistajat joita noin vähän kiinnostaa oma lemmikkinsä (eniten pelkäisin juuri noita pässejä jotka kostavat eläimelle sen mikä on ihmisen syy).

Sitä mouruamista oven takana ei todellakaan jaksa pirukaan kuunnella.
Sitten varmaan joku hanpsteri vois olla parempi lemmikki.

Onko muut huomanneet että maikkarin mainokset tulee nykyään ihan älyttömän kovalla volyymilla? Tuntuu että kajarit räjähtää kun mainokset napsahtaa ruutuun.

kissahan ei tule enään pihalle jos sitä vaikka ampuu kuulaaseella perseeseen. se muistaa kyllä sen jälkeen:D

Kissat ei saa kulkea vapaana taajamissa valvomatta. Ota kissa kiinni ja vie eläinsuojaan tms. Jos mikään muu ei tehoa, jemmaa nitroja ruokaan ja jätä kissan kulkureitelle.

edelleen jos aiheuttaa kissalle "trauman" eli se muistaa ikävän kokemuksen siltä paikalta (esim takapiha) niin se ei tule sinne enään. eli kuulaase käteen ja pam:D

Sinä oot hieno mies. Itse tyydyn kivillä heittelyyn.

lähinnä mikä käteen sattuu joku millä voi saada pientä kipua aikaan:D

Vitun idiootit.

Back
Ylös Bottom