Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Kuin suuri hintaero suurinpiirtein on yksityisellä ja julkisella hammashoidolla?

Suuntaa antavaa tilastoa. http://www.hammaslaakariliitto.fi/suun-terveys/mistae-hoitoa/hoidon-hinnoista/

Jos menet yksityiselle niin siitä hinnasta voit hakea käynnin jälkeen Kelalta korvausta joka tulee olemaan noin 40%. Jos mietit kummalle puolelle menisit niin "kustannustehokkuus" riippuu ihan siitä millainen vaiva kyseessä. Jos vaiva haittaa/on kivulias niin eiköhän kannata maksella extraa että saat asian pois päiväjärjestyksestä.

Mihin aikaan olis hyvä juoda viimenen kuppi kahvia jotta se ei vaikuttais nukkumiseen? Toisin sanoen, minkä kellonajan jälkeen olisi hyvä olla nauttimatta kofeiinia jotta unensaanti ei merkittävästi vaikeutuisi? Periaatteessahan kaikki päivän aikana juotu kahvi vaikuttaa, mutta jos ajatellaan että sitä juodaan yhteensä noin 2-3 kuppia. Toisilla ei varmaan tämä määrä tunnu missään, mutta minä olen herkkä ihminen :rolleyes:

Toisilla ei varmaan tämä määrä tunnu missään, mutta minä olen herkkä ihminen :rolleyes:

Siinäpä se vastaus taisi jo tullakin ;) Kokeilemalla selvinnee ja riippuuhan se nyt siitäkin, että mihin aikaan menet elbaamaan. Itse en enää muutamaa tuntia ennen nukkumaan menoa kahveja keittele vaikka mieli tekisikin, jos on tarkoitus saada kunnon yöunet. Olipa sillä sitten jotain merkitystä tai ei.

Mihin aikaan olis hyvä juoda viimenen kuppi kahvia jotta se ei vaikuttais nukkumiseen?

silloin kun itellä tuli kahvia vielä juotua niin pyrin etten enää kuuden jälkeen kuppiakaan joisi. tietenkin sitä parempi mitä aikasemmin sen viimeisen kahvin juo mutta ainakin itselläni tuo klo. 1800 toimi.

Juot vaikka aamulla, puolenpäivän aikaan ja sitten päiväkahvit joskus kolmelta :D Mulla ei kahvi vaikuta millään tavalla ja aika usein keittelen huvikseen illallakin kahvia joskus 21 aikoihin, mutta esim. kämppis on taas niin herkkä ettei uni tule jos 16-18 aikoihin juo vielä.

kaikki päivän aikana juotu kahvi vaikuttaa, mutta jos ajatellaan että sitä juodaan yhteensä noin 2-3 kuppia. Toisilla ei varmaan tämä määrä tunnu missään, mutta minä olen herkkä ihminen
Kysymys kuuluu miksi juot kahvia, jos olet sille niin herkkä? Mulla on vähän samoja ongelmia ja siksi en juo kahvia. Tosin en piristy siitä yhtään, mutta alan tärisemään, pumppu hakkaa ja tulee huono olo. Ei kahvikaan ole mikään pakollinen juttu, mitä olisi pakko juoda. Joskus itseäni ihmetyttää, kun joku alkaa oikein suureen ääneen ihmettelemään, että miten niin et juo kahvia. Kai se on sitten niin outoa. Itse laitan senkin touhun samaan kastiin tupakanpolton kanssa. Yhtä turhaa. Mutta pakko sitä joku pahe on olla ja siksi vedänkin röökiä. :D Tosin sitäkin vain silloin tällöin.

Kysymys kuuluu miksi juot kahvia, jos olet sille niin herkkä?

Jaa-a, sitä on hyvä pohtia :D
Kaipa siitä on vaan tullut tapa. Ei mitään riippuvuutta ole ilmennyt, etten pääsis ylös sängystä ilman kahvia. Yleensä tulee vaan aamusin ekana painettua kahvinkeitin päälle. Sitten siinä iltapäivällä alkaa väsyttämään eikä kuitenkaan jaksa ottaa päikkäreitä, joten kahvinkeitin taas päälle. Väsymys iskee taas illemmalla eli taas kahvit tulemaan ;)
Ehkä tämä herkkyys johtuu siitä, että aiemmin join lähes pelkästään pikakahvia (kofeiinipitoisuus pienempi kuin suodatinkahvissa). Sen maku alkaa kuitenkin pidemmän päälle kyllästyttää joten täytyi siirtyä tavalliseen. Tulee suodatinkahvi halvemmaksikin pidemmän päälle.
Kiitos muistaki vastauksista. Kai se täytyy vaan itse kokeilla milloin sitä kahvia ei enää kannata juoda. Eilen join viimeisen kupin siinä viiden aikoihin ja tästä seurasi se, että pyörin pari tuntia sängyssä ennen kuin uni tuli. Vaikka otin vielä varmuuden vuoksi 3mg melatoniinia ennen nukkumaanmenoa.

E. Ja tohon tupakkaan, en lähtisi edes vertaamaan näitä kahta. Tupakkaakin tulee tosin vedettyä, mutta oikeastaan ainoastaan viikonloppuisin. Se on yleensä sellanen vapaa-aamun lämmike joka vedetään parvekkeella kahvikupin kanssa ;)

Kuinka nopeasti poliisista otetaan yhteyttä jos he kutsuvat kuulusteluihin? Riippuu tietenkin teosta ja heidän muista kiireistä, mutta voivatko he esim soittaa vasta kuukauden päästä?

Kuinka nopeasti poliisista otetaan yhteyttä jos he kutsuvat kuulusteluihin? Riippuu tietenkin teosta ja heidän muista kiireistä, mutta voivatko he esim soittaa vasta kuukauden päästä?

Voi mennä hyvinkin kuukausi. Muutama vuosi sitten näin erään vahingonteon toukokuussa ja poliisit pyysi kuulusteluihin heinäkuussa.

Muna kopautetaan tasaista pintaa vasten. Sisällä oleva kalvo pysyy ehjänä, joten munaa ei valu pitkin pöytiä.

Itse rikon hellan reunaa vasten. Ihmisillä tuntuu olevan harhaluulo että rikkomiseen tarvittaisiin jotain terävää. Pahimmillaan näkee jokun napauttelevan varovasti veitsellä ettei muna leviä käsiin, mutta mitä useampi lyönti, sitä enemmän kuorenmurusia.

Kyllä sieltä yleensä parin viikon sisällä soitellaan, riippuu toki siitä kuinka suuren luokan gangsteri olet. Mutta ei se pari kuukauttakaan mahdottomuus ole.

Kaupan tädillä oli tänään vähän planeetta jäässä, kun se veteli mun ostoksia kassasta läpi. Puhui samalla toisen tädin kanssa ja muutaman ostoksen kanssa kesti varmaan viisi minuuttia. Homma oli kuin hidastetusta filmistä.

Tyhmä kysymykseni kuuluukin, että kun täällä ihan varmasti on, tai on ollut, monia kassatätejä tai setiä, niin onko joku hyvä tapa järjestellä tavarat siihen hihnalle niin, että hitaampikin täti saa ne siitä vauhdilla läpi? Viivakoodit valmiiksi lukijaan päin tms? Tai oikea järjestys erityyppisille tavaroille? Maitopurkit ensin ja paskapaperit viimeisenä tai jotain? Vois vaikka käyttää samaa metodia piristämään mukavan kassatädin päivää helpottamalla sen hommia.

Back
Ylös Bottom