Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Onko niin että teet 2 aamua 2 iltaa 2 yötä ja tuo ensimäinen "vapaa" katsotaan alkavan kun pääset yövuorosta aamu kuudelta? Jos näin niin luonnollisesti saat siltä 6 tunnilta (yö-vuoro 22-06) palkan mutta muuten ei kyllä palkaa tule. Näin ainakin meillä menee.
Ok, ilmeisesti sitten eri aloilla vähän eri tavalla. Ainakin paperialalla vakituisille työntekijöille kertyy tosiaan joka toiselle vapaalle yksi palkallinen vuorovapaa ja joka toiselle vapaalle kaksi palkallista vuorovapaata eli tienestit on kyllä heillä kunnossa.

Ilmeisesti tosta keskeytyvästä vuorotyöstä ei kerry vuorovapaita käytännössä juuri mitään. Piti olla joku 20-30 työpäivää takana, niin taisi tulla yksi vuorovapaa.

Mikäs kappale soi siinä kaikkein uusimmassa Lindexin mainoksessa? Kyselee nimim. pakko saada tietää.

Edit. Ei sittenkään mtn, löysinkin sen itse.. Kyseessä Annie Lennox - Shining Light.

Viimeksi muokattu:
Annoin ajokorttini mennä vanhaksi ja nyt pitäisi tehdä teoriakoe ja inssi uudelleen ja kakkosvaihe tietty myös. Mihin mun pitää soittaa ja varata ajat noihin? Voinko vaan soittaa katsastuskonttorille ja sanoa että haluan teoriakokeeseen ja inssiin, vai pitääkö ottaa yhteyttä autokouluun tms.? Onko väliä missä kaupungissa teen ne?

Miten ja mistä saan ladattua sen legendaarisen X tetriksen koneelle ilmasiks? Yritin jostain mutta kauheen monimutkaseks meni, kun ois pitänyt miljoonalle eri sivustolle luoda käyttäjätunnus ennen kun sain ladattua.

Annoin ajokorttini mennä vanhaksi ja nyt pitäisi tehdä teoriakoe ja inssi uudelleen ja kakkosvaihe tietty myös. Mihin mun pitää soittaa ja varata ajat noihin? Voinko vaan soittaa katsastuskonttorille ja sanoa että haluan teoriakokeeseen ja inssiin, vai pitääkö ottaa yhteyttä autokouluun tms.? Onko väliä missä kaupungissa teen ne?

Eiköhän se pidä autokoulun kautta hoitaa. Jos oon väärässä ni ne osaa neuvoa eteenpäin =)

Hoitovirheet ja korvaukset?
Viime kesänä jalkapohjaan tikattiin sisälle 'vahingossa' 2cm pitkä tikku joka mätäni vitun kauan, lopuksi avasin puoliksiruvettuneen haavan ja tongin sen tikun sieltä... Nappasin kuitenkin kuvan siintä jalkapohjasta ja tikusta, jonka laitoin myöhemmin lasipurkkiin!
Voikohan tosta virheestä saada mitään korvauksia? Yhteensä kuukausi piti potea, eikä edes kävelykeppeij antanu.

Anot ensin poliisilta ajoluvan, jossa kestänee pari viikkoa. Kun ajolupa näkyy tietokannoissa, voit varata teoriakokeen, jonka jälkeen varaat autokoulun kautta inssin. En osaa sanoa onko väliä missä kaupungissa suoritat, tai onko kaupunkien käytännöissä eroja, mutta näin ainakin helsingissä. En tiennyt ettei nykyään saa enää uutta lyhytaikaista ajokorttia ilman inssiä ja kyllä vitutti maksaa koko lystistä 250 ~e.

Onko jotain kikkaa, millä saa Yle Areenan toimimaan ulkomailla?

Hoitovirheet ja korvaukset?
Viime kesänä jalkapohjaan tikattiin sisälle 'vahingossa' 2cm pitkä tikku joka mätäni vitun kauan, lopuksi avasin puoliksiruvettuneen haavan ja tongin sen tikun sieltä... Nappasin kuitenkin kuvan siintä jalkapohjasta ja tikusta, jonka laitoin myöhemmin lasipurkkiin!
Voikohan tosta virheestä saada mitään korvauksia? Yhteensä kuukausi piti potea, eikä edes kävelykeppeij antanu.

http://www.pvk.fi/www/page/pvk_www_1529

Sieltä lueskelemaan. Meillä Suomessa on sitten turha odottaa mitään miljoonakorvauksia, vaan lähinnä aiheutuneet kulut + sitten jotain (tällaisessa tapauksessa luultavasti melko vähän jos ollenkaan) tilapäisestä haitasta (=kipu ja särky). Ei näillä rikastumaan pääse.

Anot ensin poliisilta ajoluvan, jossa kestänee pari viikkoa. Kun ajolupa näkyy tietokannoissa, voit varata teoriakokeen, jonka jälkeen varaat autokoulun kautta inssin. En osaa sanoa onko väliä missä kaupungissa suoritat, tai onko kaupunkien käytännöissä eroja, mutta näin ainakin helsingissä. En tiennyt ettei nykyään saa enää uutta lyhytaikaista ajokorttia ilman inssiä ja kyllä vitutti maksaa koko lystistä 250 ~e.

Kiitos tosi paljon! Olen ihan hukassa tämän kanssa, ärsyttää että olin 2v muka niin kiireinen etten ehtinyt tehdä kakkosvaihetta :jahas:
Satutko tietämään, kauanko toi ajolupa on voimassa? Ts. jos haen sitä nyt, voinko tehdä teorian ja inssin kesällä? En nimittäin ehdi tekemään niitä tällä Suomen reissulla...

Onko jotain kikkaa, millä saa Yle Areenan toimimaan ulkomailla?

Etsit jonku suomalaisen välipalvelimen (proxy) tai pystytät/pyydät kaveria pystyttämään sellaisen sulle, jonka kautta reitität liikenteen.

Jos palauttaa pantittomatkin tölkit, niin meneekö ne samalla tavalla kierrätykseen pantillisten kanssa?

Mikä on RUK:n suklaisin koulutushaara/aselaji? Eli millekkä aselajille kannattaa ilmoittaa halukkuutensa jo kutsunnoissa, jos haluaa helpolla reservin vänrikiks? Mikäs rankin ja hajottavin koulutushaara, jos otetaan Tiedustelu pois?¨

Itse jouduin ihan sattumalta tulenjohtoon. En siis tykistöön tai tuliasemaan vaan sinne jääkärijoukkueen tulenjohtajaksi. Sieltä pääsi ainakin prosentuaalisesti katsoen aika helpolla RUKkiin. Eri asia on sitten se, että miten helppoa se homma on. Yllärinä saattaa joutua myös tiedustelutulenjohtajaksi, joka sekin osaa olla aika jännää puuhaa.

Jos palauttaa pantittomatkin tölkit, niin meneekö ne samalla tavalla kierrätykseen pantillisten kanssa?

Riippuu kai kaupasta... Meijän lähikauppa ei maksa panttia alkon pulloista (tai no, aika harva niistä kai maksaa), eikä ne pullot myöskään minnekään kierräty. Tiiä sitte et meneekö lasinkeräykseen vai sekajätteen sekaan.

Kiitos tosi paljon! Olen ihan hukassa tämän kanssa, ärsyttää että olin 2v muka niin kiireinen etten ehtinyt tehdä kakkosvaihetta :jahas:
Satutko tietämään, kauanko toi ajolupa on voimassa? Ts. jos haen sitä nyt, voinko tehdä teorian ja inssin kesällä? En nimittäin ehdi tekemään niitä tällä Suomen reissulla...

Tosta en osaa sanoa, mut melkein veikkaisin ettei oo voimassa kuukautta tms. pidempään. Soittele tonne poliisin lupaneuvontaan, niin eiköhän vastaus löydy. Ite tein sen mokan, että menin tuolta pasilan poliisitalolta kyselemään tota ajolupaa, mutta punanotkonkatu on ainut paikka missä niitä helsingissä myönnetään.

Tosta en osaa sanoa, mut melkein veikkaisin ettei oo voimassa kuukautta tms. pidempään. Soittele tonne poliisin lupaneuvontaan, niin eiköhän vastaus löydy. Ite tein sen mokan, että menin tuolta pasilan poliisitalolta kyselemään tota ajolupaa, mutta punanotkonkatu on ainut paikka missä niitä helsingissä myönnetään.

Mä taas kuvittelisin sen olevan voimassa sen 6kk. Tuli vaan siitä mieleen, kun siinä edellytetäänkin maksimissaan 6kk vanhaa terveystodistusta. Toisaalta eihän ne nyt liity mitenkään toisiinsa.

Back
Ylös Bottom