Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Eka postaus tänne forumille joten terve vaan ! alotanki sitte tyhmistä kysymyksistä, eli minne pitää "kaataa" ylimääräset öljyt tunapurkeista? :D

Bio-jätteeseen, vessanpyttyyn tahi lavuaariin. Kaikista hard coreimmat immiset juo ne:evil:

Eka postaus tänne forumille joten terve vaan ! alotanki sitte tyhmistä kysymyksistä, eli minne pitää "kaataa" ylimääräset öljyt tunapurkeista? :D

Mää oon keränny ämpäriin ja vieny tohon Teboilille isomman satsin kerrallaan kierrätykseen. Jotku kuulemma kaataa ihan vaan viemäriin...

Tonnikalapurkin kasviöljyt ehkä menee ongelmitta viemäristäkin alas, mutta eläinrasvoja ei kannata esim naudan jauhelihasta valutella putkiin jähmettymään. Näin sivuhuomautuksena.

Mitenhän onnistuisi langan kehrääminen omasta materiaalista? Mulla ei oo värttinää enkä varmaan osais sellaista käyttääkään. Voikohan ihan tavallisiin kehräämöihin mennä tekemään tarjouksen? Ja mitenhän siellä suhtauduttaisiin siihen, jos haluaa kehrätä omista hiuksista lankaa? Ainakin sen pitäisi käytännössä onnistua, koska koiran karvastakin pystyy kehräämään. Vai voiko värttinän esimerkiksi vuokrata jostain?

Voi käsittääkseni viedä kehräämöön. Muistelen lukeneeni jostain, että siitä koirankarvasta tehdään lankaa sekoittamalla sitä lampaanvillaan.. riippuu ehkä koiran rodusta pystyykö siitä itsestään tekemään 100% lankaa. Ihmisen hius on taas materiaalina varmasti aika hankala, jäykkä, sileä ja liukas. En usko että siitä pystyy tekemään lankaa muutoin kuin sekoittamalla sitä pienen määrän johonkin villaan tms.

Mitenhän onnistuisi langan kehrääminen omasta materiaalista? Mulla ei oo värttinää enkä varmaan osais sellaista käyttääkään. Voikohan ihan tavallisiin kehräämöihin mennä tekemään tarjouksen? Ja mitenhän siellä suhtauduttaisiin siihen, jos haluaa kehrätä omista hiuksista lankaa? Ainakin sen pitäisi käytännössä onnistua, koska koiran karvastakin pystyy kehräämään. Vai voiko värttinän esimerkiksi vuokrata jostain?

:D Jos langan kehrääminen onnistuu "omasta materiaalista" niin siinäpä sitten poikaystävälle oiva lahjaidea ensi jouluksi; häpykarvalapaset! ;)

Nojoo, tyhmä kysymys: Kauanko tuollainen avattu 4l:n viinitonkka säilyy?

Nojoo, tyhmä kysymys: Kauanko tuollainen avattu 4l:n viinitonkka säilyy?

Sellasen tunnin tai kaks, ainaki meilläpäin.

Kuinka suuri mahdollisuus on, että amerikasta tilaamani spyderco jää tulliin "kiinni"?

Postikuluineen hinta on 47.8€, elikkäs noin kolmella eurolla menee siitä alv rajasta yli, jos oikein muistan :D...

Ei nimittäin huvittas ihan hiessä polkee pyörällä minnekkään hevon-vitun-kuusessa olevaan tulliin hakemaan sitä..

Pakettiin on kirjoitettu arvoksi 20$ ja "gift"...

Lisää tymii kysymyksii heti perään, mitä helvettuu on spyderco

^Kuvittelet,lisäksi olen jostain lukenut ettei ainakaan teräskattilaan ole suotavaa laittaa suolaa ennenkuin vesi kiehuu,jos haluaa pitää kattilat siistin näköisenä.

Kuvittelenko vaan, vai kiehuuko vesi nopeammin kun lisätään suola kattilaan?

Et kuvittele. Huoneenlämpöisen veden ominaislämpökapasiteetti on 4.1813 J/(K*g) kun taas vastaavan suolaveden (>35g / kg) on <3.993 J/(K*g)

Tämä radikaali ero näkyy tavan liedellä keitettävän veden kiehumispisteeseen saattamisessa 10.81 sekunnin erona!

Et kuvittele. Huoneenlämpöisen veden ominaislämpökapasiteetti on 4.1813 J/(K*g) kun taas vastaavan suolaveden on 3.993 J/(K*g)

Tämä radikaali ero näkyy tavan liedellä keitettävän veden kiehumispisteeseen saattamisessa 10.81 sekunnin erona!

Nyt olisi taas liuta tyhmiä kysymyksiä mut annetaan olla. Kiehuu siis nopeammin, hyvä.:D

Nyt olisi taas liuta tyhmiä kysymyksiä mut annetaan olla. Kiehuu siis nopeammin, hyvä.:D

Tämä tredi on juuri niitä varten. Vielä kun muokkaat ne tuohon omaan postiisi jatkoksi, niin avót!

Luin jostain, että tummat silmänaluset tulee, koska kasvot on valkoisemmat/kalpeat, kuin yleensä.

Pitääkö paikkansa?

Ja onko mitään voidetta miehille millä sais vähennettyä tummia silmänalusia?

Tuossa kävi tv-lupatarkastaja ovella ja siitä johtui mieleeni kysymys. Missä menee (lain mukaan) raja yksityisen ja yleisen välillä alastomuuden suhteen. Jos menen avaamaan tv-lupatarkastajalle oven munasillani, olenko syyllistynyt rikokseen? Omassa kämpässänihän olen, mutta käyttäydyn varmaankin jokseenkin siveettömästi poloista tarkastajaa kohtaa. Entäs voiko omalla parvekkeella olla rauhassa? Jos pihalla leikkivä lapsi näkee, kun tulen saunasta viilentymään ilman pyyhettä, lähteekö kivekset valtiolle tms.?

Voi käsittääkseni viedä kehräämöön. Muistelen lukeneeni jostain, että siitä koirankarvasta tehdään lankaa sekoittamalla sitä lampaanvillaan.. riippuu ehkä koiran rodusta pystyykö siitä itsestään tekemään 100% lankaa. Ihmisen hius on taas materiaalina varmasti aika hankala, jäykkä, sileä ja liukas. En usko että siitä pystyy tekemään lankaa muutoin kuin sekoittamalla sitä pienen määrän johonkin villaan tms.

Mun hiukset ei oo kyllä (valitettavasti) kauheen jäykät eikä liukkaat. Noitaki karvatuppoja, joita mä oon hiusharjan juuresta repinyt talteen, vois melkeinpä luulla ihan lampaan villaks, kun on niin takkuuntunutta ja pehmentynyttä :D Pitää varmaan käydä ehotteleen ja kyselee hintoja jostain kehräämöstä.

Back
Ylös Bottom