Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Elikkä oon tilaamassa kengät tuolta.. www.tallmenshoes.com

En koskaan oo mitään mistään tilannut, joten kuinka kauan siinä menee että paketti tulee perille Suomeen? Ja mistä tullista sen haen jos asun Espoossa? Vai tuleeko se ovelle vai miten?

Tilaushan on siis jenkeistä, ja sivut väittää, että menis 3-4 bisnespäivää että tilaus tulisi Suomeen, mutta en nyt tiiä yhtään..

Joo ja on kyllä iha helvetin tyhmiä kysymyksiä indeed, mutta mulla ei oo mitää hajua tälläsist jutuis.

Auttakaa pls ! :)

En koskaan oo mitään mistään tilannut, joten kuinka kauan siinä menee että paketti tulee perille Suomeen? Ja mistä tullista sen haen jos asun Espoossa? Vai tuleeko se ovelle vai miten?

Tilaushan on siis jenkeistä, ja sivut väittää, että menis 3-4 bisnespäivää että tilaus tulisi Suomeen, mutta en nyt tiiä yhtään..

Joo ja on kyllä iha helvetin tyhmiä kysymyksiä indeed, mutta mulla ei oo mitää hajua tälläsist jutuis.

Tuolla näyttäis toimitusvaihtoehtoina olevan UPS ja US Postal Service eli jenkkilän posti. Jos UPS:llä otat, on paketti varmaankin tuossa ajassa perillä, hyvällä tuurilla nopeamminkin. UPS tullaa kamat sun puolesta ja toimittaa ne kotiovelle. Tullimaksut maksat suoraan UPS:lle. UPS:n toimitukset vaan on vähän kummallisia, ne ei soita etukäteen vaan käyvät ovella kolistelemassa. Jos et ole himassa kuski jättää lapun, kannattaa silloin soitella sinne ja sopia toimitus joko toiseen osoitteeseen jos ei seuraavana päivänäkään ole kotona, tai sitten sopia hakevansa paketin niiden toimistolta, kumpi vaan itselle sopii paremmin.

Jos taas ottaa USPS:n kautta paketin tulo kestää vähän kauemmin, mutta rahtikin on halvempi. Silloin kamat tulee Tullipostiin ja postissa tulee saapumisilmoitus. Siinä Itella tarjoaa halpoja tullauspalveluitaan, olisko ollut reilu parikymppiä hintaa sillä, eli ei kannata niiden antaa tullata vaan ite käydä paketti hakemassa. Tulliposti on lentokentän vieressä, sinne printtaat mukaan tilausvahvistuksen josta selviää paketin arvo. Siinä sitten tullitädin kanssa pyörittelette hetken papereita, maksat tullimaksut ja saat paketin mukaan.

Osaisko joku neuvoa Tampereelta hyviä mäki/rappu paikkoja juoksuun.. Joku pitkä jyrkkä mäki esim mitä vois käydä juoksemassa. Asustelen tässä messukylässä lähellä kirkkoa ja jos 3-4km säteeeltä löytyis isoja ja jyrkkiä mäkiä/rappusia.

Tuolla näyttäis toimitusvaihtoehtoina olevan UPS ja US Postal Service eli jenkkilän posti. Jos UPS:llä otat, on paketti varmaankin tuossa ajassa perillä, hyvällä tuurilla nopeamminkin. UPS tullaa kamat sun puolesta ja toimittaa ne kotiovelle. Tullimaksut maksat suoraan UPS:lle. UPS:n toimitukset vaan on vähän kummallisia, ne ei soita etukäteen vaan käyvät ovella kolistelemassa. Jos et ole himassa kuski jättää lapun, kannattaa silloin soitella sinne ja sopia toimitus joko toiseen osoitteeseen jos ei seuraavana päivänäkään ole kotona, tai sitten sopia hakevansa paketin niiden toimistolta, kumpi vaan itselle sopii paremmin.

Jos taas ottaa USPS:n kautta paketin tulo kestää vähän kauemmin, mutta rahtikin on halvempi. Silloin kamat tulee Tullipostiin ja postissa tulee saapumisilmoitus. Siinä Itella tarjoaa halpoja tullauspalveluitaan, olisko ollut reilu parikymppiä hintaa sillä, eli ei kannata niiden antaa tullata vaan ite käydä paketti hakemassa. Tulliposti on lentokentän vieressä, sinne printtaat mukaan tilausvahvistuksen josta selviää paketin arvo. Siinä sitten tullitädin kanssa pyörittelette hetken papereita, maksat tullimaksut ja saat paketin mukaan.

KIITOKSIA TODELLA TODELLA PALJON ! : )!!!! TÄMÄ VALAISI ;D!

Kumpaa toimitustapaa itse suosittelisit ? Meillä on 6 henkilön perhe, joten tuosta UPS toimituksesta ei olisi ongelmia, koska aina joku kotona!

Jos siis ottaisin tuon UPS ja jos ostaisin vaikka 15 dollaria maksavat insoolit tuolta niin paljon se olis euroina tullimaksujen ja toimitusten kera? Arvostaisin jos vielä tähän jaksaisit vastata! :)

Jos haluaa ajokortin tai passin, eikä oo henkilökorttia, ajokorttia, passia ja kelakorttikin on päässy hukkuun, niin mitä helvettiä tapahtuu? :D

Mun gradussa on pari lähdettä googlen verkkokirjastosta. Laitanko lähdeviitteeseen tuon nettilinkin vai otanko riskin ja pistän ihan kirjamuodossa?

Itse tuli joskus tilattua jenkeistä just rossi vermeitä niin kyllä ne kutakuinkin viikossa sieltä tulivat..
Ja lähimmässä tullissa oli..

Osaisko joku neuvoa Tampereelta hyviä mäki/rappu paikkoja juoksuun.. Joku pitkä jyrkkä mäki esim mitä vois käydä juoksemassa. Asustelen tässä messukylässä lähellä kirkkoa ja jos 3-4km säteeeltä löytyis isoja ja jyrkkiä mäkiä/rappusia.

Sinua lähin mäki taitaa olla juurikin Lukonmäki. Voithan juosta myös sitä Messukylän kirkon takaa laskevaa mäkeä, vaikkei se mikään kovin jyrkkä olekkaan. Muistelisin myös, että jossain Messukylän kirkon hautausmaan takana on joku isompi mäki. En ihan varma ole kun ei ole sielläpäin ole pitkään aikaan tullut pyörittyä.

Niin, mutta on huijaamista väittää lukeneensä ko. opuksen fyysisenä kirjana, jos niin ei ole tehnyt.

Jos se on tasan samanlainen kirjana ja nettiversiona, viittaa kirjaan. Jos löydän alunperin paperilla julkaistun konferenssiartikkelin PDF:nä netistä, niin konferenssin proceedingsiin viittaan, vaikka paperiversio ei kädessäni olisi käynytkään. Sama kirjoille. Eri asia sitten, jos versiot ovat kovasti erilaisia -> aidosti eri lähteitä.

Niin, mutta on huijaamista väittää lukeneensä ko. opuksen fyysisenä kirjana, jos niin ei ole tehnyt.

Eikä ole koska kaikki tekevät niin. Niin kauan kun oot jollain tasolla tutustunut lähteeseen nuku rauhassa.Huijaamista olisi pölliä jonkun toisen tahon tekemä refe lähteestä.

Mistä sitä voi tietää, onko ne samanlaisia vai ei, jos ei sitä originaalia kirjaa ole nähnytkään.

Mutta toisaalta.. Joku nettikirjaston kirja on e-kirja eli täsmälleen sama kuin alkuperäin. Sitten taas jos esimerkiksi joku väitös löytyy yliopiston sivuilta niin se ei välttämättä ole täsmälleen sama kirjamuodossa.

Omassa gradussani viittasin PDF-muotoisiin väitöksiin kylmästi PDF:n sivunumeron mukaan. Joistain ulkomaisten kirjastojen tietokannoista voisi väitöskirjojen osalta ehkä selvittää sivumäärän, jos pelkää sen eroavan.

Eikös nuo Google Booksin kirjat ole e-Kirjoja, painostiedot löytyvät normaalisti. Eikä sekundaariviitteetkään suoranaisesti huijaamista ole, mutta niitä pitäisi välttää, eikä niiden käytöllä nyt opinnäytetyön arvosana ainakaan nouse (viitaten Simban viestiin).

Omassa gradussani viittasin PDF-muotoisiin väitöksiin kylmästi PDF:n sivunumeron mukaan. Joistain ulkomaisten kirjastojen tietokannoista voisi väitöskirjojen osalta ehkä selvittää sivumäärän, jos pelkää sen eroavan.

Eikös nuo Google Booksin kirjat ole e-Kirjoja, painostiedot löytyvät normaalisti. Eikä sekundaariviitteetkään suoranaisesti huijaamista ole, mutta niitä pitäisi välttää, eikä niiden käytöllä nyt opinnäytetyön arvosana ainakaan nouse (viitaten Simban viestiin).

Jos aattelee, että mulla on 4x A4:sta lähdeviitteitä ja niistä 5-7kpl on elektronisia lähteitä niin ei kai se nyt kovin paha ole?

Jos aattelee, että mulla on 4x A4:sta lähdeviitteitä ja niistä 5-7kpl on elektronisia lähteitä niin ei kai se nyt kovin paha ole?

Ei mun mielestä, kyllähän niitä on jo kauan käytetty. Minulla oli gradussa muutama viittaus elektroniseen lähteeseen, useimpien artikkeleiden kohdalla viittasiin paperiversioon, kun sivunumerointia myöten kaikki oli samaa. Tämä oli pakollista, kun en halunnut hankkia kymmeniä konferenssiproceedingseja ulkomailta tilaamalla. Yksi erikoistapaus oli sellainen, jossa journalissa julkaistu juttu oli laitettu hieman korjattuna nettiin (luki selkeästi artikkelin alussa). Viitteessä sitten kerroin että julkaistu alunperin journalissa X, numerossa Y, ja julkaistu muokattuna uudelleen internetissä, URL, luettu pvm. Tämä oli vähän erikoistapaus, mutta noin sen laitoin.

Ja selvennyksenä vielä varmuuden vuoksi kun en ole varma mihin kommenttisi viittaa, että sekundaarilähteet ovat niitä, jossa ei oikeasti ole nähnyt alkuperäistä tekstiä missään muodossa, vaan viittaa siihen toisen lähteen kautta.

Ja selvennyksenä vielä varmuuden vuoksi kun en ole varma mihin kommenttisi viittaa, että sekundaarilähteet ovat niitä, jossa ei oikeasti ole nähnyt alkuperäistä tekstiä missään muodossa, vaan viittaa siihen toisen lähteen kautta.

Minähän en ole missään vaiheessa sekundaarisista lähteistä puhunut, vaan sähköisistä lähteistä. Meidän koulutuksessa on korostettu sitä, että toissijaisia lähteitä kannattaa vältellä parhaan mukaan, mutta sähköisistä lähteistä ei ole juurikaan keskusteltu. Mitä nyt sen verran, että lähteiden olisi hyvä olla oikeita kirjoja. Aiheestahan se on vähän kiinni, onko lähteitä miten saatavilla. Itselläni ei kuitenkaan ole varaa lähteä ostamaan kaikkia mahdollisia lähteitä, jos ei niitä Suomesta saa. Jos joku kirja löytyy e-kirjastosta niin sitten sitä käytän.

En usko, että muutama viittaus sähköiseen lähteeseen (siis URLeihin) on pahasta. Tosin kuulostaa oudolta, että lähteiden pitäisi olla "oikeita kirjoja", paitsi jos tällä tarkoitetaan sitä, että Wikipediaan ei kannata viitata. :)

Suurin osa monien alojen konferenssiartikkeleista kuitenkin löytyy sähköisistä tietokannoista ihan samassa muodossa kun ne on julkaistukin, ja niihin pitää viitata paperiversion julkaisun mukaan. Ihan yhtä oikeita teoksia ne on silloin. Sama kuin jos ottaa artikkelista kopion kopiokoneella. Tietysti ymmärrän, että pelkästään jollain nettisivulla julkaistu teos ei ole yhtä luotettava jonkun professorin mielestä. Mulla tosiaan lähteissä oli pari URLia, ja melkein kaikki muu artikkeleja, jotka löysin lehtien tietokannoista, ja niihin taas laitoin ihan tavalliset viitteet.

Back
Ylös Bottom