Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

Jos vaihdan sukunimeni, mun pitää varmaan samalla uusia passi ja ajokortti? Mitä muuta pitää ottaa huomioon ja olisiko kenelläkään antaa arviota siitä, miten paljon koko homma tulisi yhteensä kustantamaan? Siis korttien uusiminen jne.

Ajattelin järjestää vähän vaihtelua elämään vaihtamalla sukunimeni :D

Tyhmien kysymysten, ei tyhmien ajatusten (tosin ei kyllä näiden tyhmien kommenttienkaan) ketju...

Mähän kysyin tyhmän kysymyksen. Eli mitä kaikkea joutuu muuttamaan ja miten paljon saa varautua maksamaan?

En jaksa selittää enempää, mutta en mä nyt yhden päähänpiston takia ole sukunimeä muuttamassa :D Kunhan mietin.

Passi on hukassa, ollut itseasiassa vuodenpäivät...

Nyt täytyisi passi saada, miten se nyt käytännössä menee kun ei ole passia jolla todistaa henkilöllisyys. Ajokortti luonnollisesti on, vaikkei se virallinen henkilöllisyystodistus olekkaan.

Passi on hukassa, ollut itseasiassa vuodenpäivät...

Nyt täytyisi passi saada, miten se nyt käytännössä menee kun ei ole passia jolla todistaa henkilöllisyys. Ajokortti luonnollisesti on, vaikkei se virallinen henkilöllisyystodistus olekkaan.

Eikä taida passia hankittaessa ajokortti edes kelvata henkilöllisyyden todistamiseks.

Tällaista löyty kyttäin sivuilta:
Passia haettaessa on oltava mukana
· 1 valokuva
· passi tai henkilökortti (huom. ei ajokortti)
· alle 18-vuotiaalla hakijalla: jokaisen huoltajan kirjallinen suostumus (mikäli huoltajat eivät ole paikalla passia haettaessa).
· 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

Vaikee neuvoo kun ei asiasta tietoo enenpää,jos kyseessä pikkujuttu antaisin olla,jos isompi niin juttele luottamusmiehelle.Kuulutkos kassaan("loimaan liittoon)

Luottamusmies on liiton edustaja työpaikalla. Jos kaveri ei kuulu liittoon, niin luottamusmiehen ei pitäisi auttaa senttiäkään. Eli ei muuta kuin yksin juttelemaan työnantajan kanssa ongelmista. Ja jos ei sillä ratkea niin voi uhata yhden miehen lakolla tai vaikka pidättää hengistystä :D Tai palkata lakimies ajamaan omaa asiaa. Jälkimmäinen keino kannattaa kuitenki miettiä tarkkaan, sillä lakimiehen lasku saattaa olla nopeasti isompi mitä saatu hyöty. Puhumattakaan siitä että kun työnantajan haastaa yksin oikeuteen, niin lopputuloksena on kyllä potkut syystä tai toisesta.

Henkilöllisyyden todentaminen tapahtuu sitten konstaapelin toimesta paikallisella poliisilaitoksella. Ota mukaan muita kortteja ja esim sotilaspassia. Konstaapeli vähän kyselee sulta asioita ja jos osaat vastata niin ristivät sut sen nimiseksi kun väität olevasi..

· 18 -30-vuotiaalla miehellä: sotilaspassi, siviilipalvelustodistus tai kutsuntatodistus. (Jos asevelvollinen ei osoita että maanpuolustusvelvollisuus ei ole esteenä passin antamiselle, hänelle voidaan myöntää passi enintään sen vuoden loppuun, jolloin hän täyttää 28 vuotta.)

Tätä ei ainakaan multa kysytty kaksi vuotta sitten kun passia hain. Eli jos on sotilaspassi kännipäissä heitetty ruotsinlaivalta Tukholman satamaan niin eiköhän homma silti hoidu.

Ei joku sattuisi muistamaan sellaista Kummelien sketsiä, kun Matti Näsä on salilla ja sitten se kyselee joltain isommalta kaverilta jotain vinkkejä ja se kaveri vetelee siinä myös jotain nappeja samalla. Vähän sekavasti selitetty, mutta olisi hienoa jos joku tietäis tuon.

Tätä ei ainakaan multa kysytty kaksi vuotta sitten kun passia hain. Eli jos on sotilaspassi kännipäissä heitetty ruotsinlaivalta Tukholman satamaan niin eiköhän homma silti hoidu.

Juu, onnistuu kyllä. Soittavat esikuntaan ja tarkistavat, onko intti suoritettu vai ei.

Ja tuota kysytään vaan tietyn ikäiseltä porukalta...oliko yli 25-vuotiailta tai jotain sellasta, ettei pakene maasta ilman että intti on suoritettu :D

Mun puhelin(Nokia 5800) ilmoittaa koko aika, että "SIM-muisti täynnä". Miten ton sim-kortin tyhjennys sitten tapahtuu?? Ja mulla on ohjekirja, mutta en mä löydä sieltä vastausta tähän: D Toi on suhteellisen rasittava, kun puhelimen ylänurkassa vilkkuu koko aika sellainen viestimerkki:/ Ja otin ton puhelimen vasta käyttöön, joten en ymmärrä miks sim olis täynnä....

Mun puhelin(Nokia 5800) ilmoittaa koko aika, että "SIM-muisti täynnä". Miten ton sim-kortin tyhjennys sitten tapahtuu?? Ja mulla on ohjekirja, mutta en mä löydä sieltä vastausta tähän: D Toi on suhteellisen rasittava, kun puhelimen ylänurkassa vilkkuu koko aika sellainen viestimerkki:/ Ja otin ton puhelimen vasta käyttöön, joten en ymmärrä miks sim olis täynnä....

Jep, eli tekstiviestimuisti täynnä.

Jep, eli tekstiviestimuisti täynnä.

Mut miten se on mahollista, ku mulla ei oo yhtään viestejä puhelimessa??

Mut miten se on mahollista, ku mulla ei oo yhtään viestejä puhelimessa??

Mulla on Nokia 6210 ja siinä kuuluukin sen kirjekuoren vilkkua, ei tarkoita sitä että viestimuisti olisi täynnä.. Jossain muualla vika. Jos sulla kuitenkin on sillä sim-kortilla viestejä, ajalta jolloin se oli käytössä toisessa puhelimessa?

Mulla on Nokia 6210 ja siinä kuuluukin sen kirjekuoren vilkkua, ei tarkoita sitä että viestimuisti olisi täynnä.. Jossain muualla vika. Jos sulla kuitenkin on sillä sim-kortilla viestejä, ajalta jolloin se oli käytössä toisessa puhelimessa?

Jep, tämä oli siis syynä! ^^

Nyt ei vilku enää.

Back
Ylös Bottom