Tyhmien kysymysten kerho

Meta title: 💥 TYHMIEN KYSYMYSTEN KERHO – KYSY MITÄ VAIN ILMAN PELKOA TYHMYYDESTÄ 💥

Meta description: Ketju, jossa saa kysyä ihan mitä tahansa noloista, hassuista tai yksinkertaisista asioista – yhteisö vastaa hyvässä hengessä.

ironchef sanoi:
Laske tolla http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/

EDIT: Juo korillinen tai litra kirkasta kuudessa tunnissa :thumbs:

Ihan näin kiitoksen nimissä... Kiitos. :lol2:

En tosin kuunnellu sun neuvoas, join 32 kaljaa, eli korin ja sit viel vajaan toisen... :D Se oli hauska ilta. Kalja uppos niin helvetin hyvin... Kuus ekaa meni ykkösellä, loput nautiskellen...

Edit. En siis juonu niitä missään sekunnissa, elkää luulko... laskurin mukaan mulla oli alkoholimyrkytys, mut en sammunu, en oksentanu, ja pystyin kävelemään koko ajan.

Carbon sanoi:
Einsteinin mukaan mikään ei voi kulkea valoa nopeammin, ja muistaakseni oli todistanut tämän jotenkin... mutta jos kahta taskulamppua valaistaan toisiaan kohti, tällöin valosäteiden pitäisi kulkea 2 x valon nopeudella toisiinsa nähden (theory of relativity). Tämän ei kuitenkaan pitäisi olla mahdollista.

Vitut ne kulkee millään kaksinkertaisella valonnopeudella :D haha.
Kun valonnopeus on vakio, lue noita edellisiä juttuja, siellä tää asia on aika hyvin käyty läpi.

Lauri Perkele sanoi:
Off-topic: Absolutismi on hieno asia. Pidän ihan oikeasti arvossa sitä, että joku hylkää alkoholin kirouksen kokonaan. Vaan tuommoista pikkuporvarillista lässynlässyä ei oikea viinamies kuuntele: ketä kiinnostaa puolen promillen seurusteluhumala, kun selvin päinkin on mukavampaa?

Vastaus kysymykseesi on siis ei. Ei ole kivaa olla pienessä sievässä. Kun viinaa otetaan, otetaan kunnolla eikä itketä ja esitetä siveellistä. Se, että pikku hutikasta voi nauttia, on amatöörien paskanjauhantaa.

Siinä oli tosi äijän puhetta. :thumbs: thumbs up! Ei kannata kuitenkaan ihan liikaa ottaa, eikä liian usein.

Inska sanoi:
Ei halua Jumbon Elisa shopit sitten palvella ja vaihtaa puhelinta tms. Kysyin että miksi, niin vastaus oli että he eivät halua rikkinäistä puhelinta liikkeeseen murheekseen.
Kysyin että onko tämä nyt hyvää asiakaspalvelua ja kenen murhe he sitten on jos puhelin on jatkuvasti rikki. Vastaus oli että minun. Totesin että todella paskaa palvelua ja irti sanoin 2 GSM-liittymääni ja internet-liittymän välittömästi enkä enää koskaan laita senttiäkään Elisan suuntaan.

Tämän jälkeen myyjä kehtasi vielä vittuilla ja sanoi että sulla on vieläkin tuo puhelin rikki vaikka irtisanoit liittymät.

Kunnan kulutusasiamies (vai mikä sen ny on) on lomalla heinäkuun, joten ei kai tässä oikein voi mitään tehdä.

Yksi vaihtoehto on ottaa johonkin Elisan päällikköön yhteyttä ja kertoa asiallisesti miten homma on alusta asti mennyt. Ja luulisi että Nokiansuunnaltakin kiinnostaisi miten niiden tuotteita jälleenmyydään. Ja missä on Hippa kun sitä taas tarvitaan? ;)

Ja sitten vielä kysymys, miksi ihmeessä teineillä (ja vähän vanhemmillakin) on hitonmoinen tarve liioitella illan juomisensa? Aina ollaan juotu vähintään se korillinen kaljaa joista ekat 12 pulloa kuivui poskiin. Vittu noita määriä kun ei kestä edes alaa harjoitelleet raavaat miehet, saati sitten alaikäiset poikaset.

Kyllähän viinamäärillä pitää junnuna aina elvistellä. Ne on vähän niinku pimppijutut, viinajutut on vaan yleensä totta. :)

Ja nyt vihdoin ja viimein mun kysymys: Mistä saa nickinsä alle tollasen hassun tekstin? Ei toi V.I.P siis vaan samassa kohdassa jollain käyttäjillä on joku "hassu" kirjoitus? (tiedän...kai, miten vipiksi pääsee... pitääpi ryhtyä)

SniffDaddy sanoi:
Kyllähän viinamäärillä pitää junnuna aina elvistellä. Ne on vähän niinku pimppijutut, viinajutut on vaan yleensä totta. :)

Olihan minullakin laivalla yksi kaveri, joka osti pullon viinaa illaksi, taisi ihan 0,5 pullo olla. Näin sitten kun se vessassa kaatoi siitä puolet pois ja pisti vettä tilalle. Joihan se tämän "viinapullon" illan aikana ja seuraavana päivänä sitä kehumista riitti. En viitsinyt mitään ääneen sanoa, mutta pikkusen jaksoi hymyilyttää... ;)

Pulunkuristaja sanoi:
Ja nyt vihdoin ja viimein mun kysymys: Mistä saa nickinsä alle tollasen hassun tekstin? Ei toi V.I.P siis vaan samassa kohdassa jollain käyttäjillä on joku "hassu" kirjoitus? (tiedän...kai, miten vipiksi pääsee... pitääpi ryhtyä)

Sun pitää olla VIP, sitten saa sen VIP tekstin tilalle muutettua oman tekstisi. Muuten tuo ei mahdollista ole.

SniffDaddy sanoi:

En mä elvistele... :jahas: kunhan kerroin, ja totta tuo on, miksi valehtelisin?
Ja jos luulet et "kasvatan internet kikkeliäni" niin, mulla on ihan oikeakin :D :lol2:

Timba79 sanoi:
Olihan minullakin laivalla yksi kaveri, joka osti pullon viinaa illaksi, taisi ihan 0,5 pullo olla. Näin sitten kun se vessassa kaatoi siitä puolet pois ja pisti vettä tilalle. Joihan se tämän "viinapullon" illan aikana ja seuraavana päivänä sitä kehumista riitti. En viitsinyt mitään ääneen sanoa, mutta pikkusen jaksoi hymyilyttää... ;)

haha :lol2:
Tosta tuli mieleen :offtopic: ,
Tehtiin kerran kaverilleni niin sanottu "peelotesti", eli sekotettiin omenamehuun ihan sika vähän omenasiideriä ja kai puol korkillista viinaa (yhteensä puoltoista litraa mehua), ja annettiin se sitten sille mun kaverilleni ja sanottiin et jos vetää ykkösellä alas eikä tipahda niin on "kova jätkä". No se sitten veti sen ykkösellä alas ja rupes horjumaan (ei tietenkään tippunu, ja filmas koko jutun) ja sanomaan just et "vittu et oon kännissä", "en pysty ees kävelee kunnolla"... :lol2: Sitten ku kerrottiin sille se juttu ni oli aika nolona( :nolo: )

Pulunkuristaja sanoi:

Pitää olla ensin vippi eli siinä lukee normaalisti V.I.P mut sen saa muutettua ja kirjoitettua jotain älykästä tilalle.

edit: Timba79 oli nopeempi!

Omskakas sanoi:
Uusi kysymys:
Miksi haukottelu tarttuu?

Tähän olen kuullut tälläisen teorian. Kun ihminen, useita tuhansia vuosia sitten, liikkui vielä heimoissa, ja harjoitti maanviljelyn sijasta keräilyä. Joutuivat "klaanit" kulkemaan pitkiä matkoja ruuan perässä.
Ja koska silloisten "ihmisten" kommunikointi ei ollut vielä kovinkaan kehittynyttä, oli haukottelu tapa ilmaista väsymystä. Näin koko liikkellä oleva ryhmä nopeasti tiesin että oli aika levätä. Ja tuo vietti on säilynyt geeneissämme.

En tiedä kuinka paikkaansapitävä tuo teoria on, saa korjata jos tietää paremmin. :worship:

fetusmilk sanoi:
Tähän olen kuullut tälläisen teorian. Kun ihminen, useita tuhansia vuosia sitten, liikkui vielä heimoissa, ja harjoitti maanviljelyn sijasta keräilyä. Joutuivat "klaanit" kulkemaan pitkiä matkoja ruuan perässä.
Ja koska silloisten "ihmisten" kommunikointi ei ollut vielä kovinkaan kehittynyttä, oli haukottelu tapa ilmaista väsymystä. Näin koko liikkellä oleva ryhmä nopeasti tiesin että oli aika levätä. Ja tuo vietti on säilynyt geeneissämme.

En tiedä kuinka paikkaansapitävä tuo teoria on, saa korjata jos tietää paremmin. :worship:

Kuulostaa aika oudolta teorialta. En tiedä onko tätä haukottelun tarttumista jo spekuloitu, mutta eiköhän kyseessä ole psykologinen juttu. Haukotteluhan (todennäköisesti) johtuu aivojen happivajeesta. Nyt kun henkilö huomaa toisen henkilön haukottelevan niin aivot tulkitsevat ympäristön happivajeiseksi. Tällöin myös omat haukottelutoiminnot aktivoituvat..

Integrandi sanoi:
Kuulostaa aika oudolta teorialta. En tiedä onko tätä haukottelun tarttumista jo spekuloitu, mutta eiköhän kyseessä ole psykologinen juttu. Haukotteluhan (todennäköisesti) johtuu aivojen happivajeesta. Nyt kun henkilö huomaa toisen henkilön haukottelevan niin aivot tulkitsevat ympäristön happivajeiseksi. Tällöin myös omat haukottelutoiminnot aktivoituvat..

Niin, tuokin voi olla hyvin pätevä teoria.
Mutta entäs jos nuo kaksi teoriaa yhdistää.

fetusmilk sanoi:

Eiköhän nykykäsitysten mukaan pidä mennä aikas kauas, että päästään siihen, että ihmiset eivät osaisi kommunikoida. Ei taida muutamat tuhannet vuode riittää.

Sitä paitsi teorian kumoaa se, että monet muutkin eläimet haukottelevat.

lej sanoi:
Eiköhän nykykäsitysten mukaan pidä mennä aikas kauas, että päästään siihen, että ihmiset eivät osaisi kommunikoida. Ei taida muutamat tuhannet vuode riittää.

Sitä paitsi teorian kumoaa se, että monet muutkin eläimet haukottelevat.

Niin, kirjoitin tuossa pikkaisen väärin, kun kuitenkin kyse oli keräilijä-ihmisestä, eli ajassa mennään runsaasti enemmän taaksepäin, oma moka :)

Mutta kuten sanoin, jos joku tietää paremmin, niin kertoo ihmeessä, olen itsekkin utelias.

Mulla on tänään synttärit(saa onnitella), mutta miksei minun nimeä näy tuola Today's Birthdays listassa?!

Ei paskaakaan verrattuna jätteen määrään, joka tulee esim seuraavista

- metsäpalot
- tulivuorenpurkaukset
- autoista ja muista kulkuneuvoista vapautuva hiilimonoksidi
- voimaloista tuleva rikkidioksidi
- hiilen, puun ja puuhiilen polttamisesta aiheutuva jäte.

Suurempi haitta tuntuu olevan maassa lepäävät miljoonat tumpit...

Mutta kun, mutta kun... Jos tupakoitsijoita olis maailmassa ainakin 1 miljardi, ja jokainen imee sen puoli askia päivässä. Tämä tietenkin pelkkää mutua. Niin luulisi tuolla olevan pienehkö osa ilmakehän tuhoutumisessa. Vaikutuksen luulisi olevan paria prosenttia pienempi. Maalaisjärjellä ajateltuna.

Grip sanoi:
Mutta kun, mutta kun... Jos tupakoitsijoita olis maailmassa ainakin 1 miljardi, ja jokainen imee sen puoli askia päivässä. Tämä tietenkin pelkkää mutua. Niin luulisi tuolla olevan pienehkö osa ilmakehän tuhoutumisessa. Vaikutuksen luulisi olevan paria prosenttia pienempi. Maalaisjärjellä ajateltuna.

Vähän sama kuin yrittäisi punnita norsua, jolla istuu hyttynen pään päällä...ei ole itikalla paljon vaikutusta vaa'an lukemaan.

Paljonko yksi rööki painaa? sanotaan vaikka gramma. Jos miljardi ihmistä kessuttelee sen puoli askia päivässä niin yhteensä tulee noin 10 000 tonnia röökiä. Röökistähän jää osa palamatta (filtteri+jämä), joten sanotaan lopullisen määrän olevan noin 7000 tonnia.

Tuo määrä on maailmanlaajuisesti kuin kärpäsen paska valtameressä. Vielä kun ottaa huomioon sen, että tupakan palamistuotteet eivät ole ilmastolle vaarallisimmasta päästä niin vaikutus ilmastoon on suunnilleen nolla.

Enemmän tupakasta on sivullisia haittoja. Esimerkiksi tupakkakasvin kuivattamiseen käytetään erästä puuta, mikä varsinkin kehtiysmaissa on merkittävä metsien "tuhoaja".

mxm sanoi:
Huumehia tuli vedettyä sen verran ettei nuppi kestänyt ja ihan ite ittensä tappoi.

Niin olen lukenut, mutta olen myös lukenut että joku muu olisi hänet tappanut. Haulikossa ei olisi ollut hänen sormenjälkiään ja heroiinia veressä niin paljon ettei olisi kyennyt itseään ampumaan.

Back
Ylös Bottom