tyhjällä vatsalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fly*
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Kyllähän se fättii polttaa, mutta kuka vittu jaksa treenata, kun viime safkasta on, joku 10 tuntii (yö).

En suosittele:rolleyes:

ite ainakin suunilleen koko kesän treenannu aamulla, joskus 10 - 12 välillä yleensä..ilman aamupalaa, veden voimalla ja hyvin oon jaksanu

Protskua vaan 20-40 grammaa noin 20min ennen treeniä niin minimoidaan kataboliaa, nälkä vähentyy myös treenin alussa ja silti rasva palaa hemmetin hyvin ja treeni kulkee. Totuttelun jälkeen aamutreenit kulkee monilla hemmetin hyvin. Itekin meen taas huomenaamulla tekee kovan jalkatreenin 0600-0645 tyhjällä mahalla, tosin syömisestä on aikaa "vain" 6 tuntia kun iltapalan syön n.2400..

Eli

+ :

*treeni voi kulkea helvetin hyvin ainakin totuttelun jälkeen, syitä esim siinä hiilaritankkaustopikissa
*rasva palaa hemmetin hyvin; dieetillä aamutreenit jyllää
*periaatteessa paras aika treenata; koko muu päivä säästyy muille jutuille, koululle, työlle, kotiläksyille, ajanvietolle ymym Swarskakin se on raivonnu aina aamutreenien puolesta. Päivä alkaa hyvin. Voi olla että ensi syksystä alan itsekin tekemään ajan säästön takia vain aamutreenejä viikolla (ke ja pe) ja sunnuntaina voisi treenata päivällä. Iltatreenien takia menee pakosti aina aikaa vähän valmistautumisiin ja huilailuihin treenin jälkeen eikä sit jaksa mitään tehdä... Aamutreenin jälkeen alkaa päivä eikä mitään huilailuja voi harrastaa prkl! Ja nimenomaan tyhjälla mahalla kun treenaa ei tarvitse varata sitä 1.5-3h sulatteluaikaa aamiaiselle ja herätä joskus ennen viittä syömään..

- :

*ei sovi kaikille, totuttelun jälkeenkin voi olla että ei vain jaksa kunnolla treenata edes 20:ntä minuuttia, vaikka syömisestä olisi aikaa vaikka "vain" 6h. Jos protskun lisäksi edes maltolitkun avulla ei jaksa (mikä sekin on kyseenalaista) niin aamutreenit tyhjällä mahalla kannattaa totutteluvaiheen jälkeen lopettaa jos ne ei ala kulkemaan.
*lihaskatabolia voi olla suurempaa kuin iltatreeneissä, etenkin jos ei ota sitä protskudrinkkiä ennen treeniä

Pitääkii testata miten treeni kulkee tyhjällä pötsillä, ku aamulla ei mee ruoka alas niin hyvin. Vois sitte reenin jälkee syödä kunnon aamupalan.

Joskus aamutreenejä n 30min heräämisen jälkeen kokeilleena huomasin seuraavaa:

-voimaa on enemmän kuin hiilaripöhön jälkeen iltapäivällä
-jos treeni on lyhyt, niin jaksaa pirun hyvin
-päivä alkaa tosi kivasti ja treenistä eteen päin on virkeä olo

Ennen treeniä nautin jonkin verran proteiinia tms pientä ja kevyttä. Ihan tyhjällä vatsalla hommasta ei tule yhtään mitään.

Illalla kun tulee monesti syötyä ainakin tarpeeksi, niin yllättäen sitten aamutreeni tosiaan sujuu mainiosti tyhjin mahoin, kahvia vaan ja heraa vähän ja eikun menoksi. Muutenkaan aamiainen aikaisin ei skulaa millään. Kunhan vaan ehtisi/kehtaisi työaikana, lomalla kyllä onnistui. Rasvanpolttoon käy oikein hyvin.

Helteet huomioiden: aamulla viileälle salille tyhjällä vatsalla - toimii! Eilen se tuli testattua ja vielä minulle poikkeuksellisen raskaalla jalkatreenillä. Tein kyykyn normaalisti ja sen jälkeen kaikki jalkojen ojentaja-koukistajaliikkeet supresarjoina ja voi ihme: kulki tosi hyvin ja huomattavasti paremmin kuin edellinen (kuumassa) päivällä tehty jalkatreeni! Epäilin suuresti että tulee paha olo ja voimat loppuvat jossain vaiheessa, sillä noin on käynyt parissa aiemmassa jalkatreenissä ja olen joitakin kertoja jopa joutunut jättämään treenin kesken. Nyt ei kuitenkaan tuntunut yhtään pahalta ja tein jopa vielä pari kovaa pohjesarjaa ja alaselkä-vatsatreenin tuohon loppuun. Uskomatonta!

Aamutreenin sujumiseen vaikuttanee oleellisesti myös se, miten on syönyt edellisenä päivänä. Nyt tuota tapaa pari kertaa kokeilleena voin todeta että paras draivi tulee siitä, kun on edellisenä päivänä syönyt riittävästi sekä fiksusti. Lisäksi noina parhaina kokeilupäivinä olen edellisenä iltana tyytynyt rasva-protsku -ateriaan hiilaripommin sijasta (olen sinnikkäästi yrittänyt totuttaa itseäni tuohon hiilarittomaan iltaan) ja se taitaa siis todellakin toimia vaikka jotenkin sitä luulisi, että pelkkä rasvalla höystetty rahka ei vaan voi pitää nälkää kovin kauan.

Täytyypä tähän loppuun laittaa vielä Sakkeukselle kaikista löylyttelyistä kiitokset, olen nimittäin myös pidentänyt ruokailu-treeni -väliaikaa ja kyllähän se treeni vaan kulkee vaikka alussa tuntuisikin hiukan nälkäiseltä :thumbs:

Itellä on tullu pyörittetyä seuraavaa rutiinia,salilla käyn tällä hetkellä 3 viikossa.

Opisekeluaikana:
Herätys 06.00,puolituntia kävelyä,aamupala ja 07.00 salille,salilla menee n.puolitoista tuntia ja sen jälkeen koululle.Tällä hetkellä kun en ole töissäkään niin herätys 09.00.

Tyhjällä vatsalla olen kokeillut punttia,mutta ei sovi meikäläiselle.Tekee yleensä tämän kaltaisen reaktion :urjo:

huomionarvoista on myös tässä se että kun "kokeilee" tyhjällä vatsalla niin se ei riitä totutteluun että viikon verran kokeilee vaan siihen menee kolmisen viikkoakin helposti.

toinen seikka aamureeneissä, mitä tässä äsken ei vielä sanottu on se että aamulla herätessä (n.klo8?) kropan kortisolitasot on huipussaan, uskokaa tahi älkää. siihen kun ajoittaa sen reenin niin se reeni itsessään ei enää nosta tasoja sen korkeammalle kuin mitä ne jo on. päivän mittaanhan kortisolitasot laskee (epätäsaisesti) iltaa kohden.

eli mielestäni kova iltatreeni tekee sen että kortisolitasot nousevat TAAS korkeisiin lukemiin, puhumattakaan siitä että itse en saa sellaisen jälkeen unta nuijanukutuksellakaan. uskoakseni kortisolitasojen minimointi antaa palautumiselle paremmat mahdollisuudet ja tuo tilaa kehitykselle.

Originally posted by HCW

Tyhjällä vatsalla olen kokeillut punttia,mutta ei sovi meikäläiselle.Tekee yleensä tämän kaltaisen reaktion :urjo:

Uskaltaisinpa väittää että tuo on ainoastaan tottumiskysymys, mä nyt tottunut pitämään sen kolmisen tuntia syömättömyyttä ennen treeniä ja joskus treenaan aamullakin. Tehot on hyvät.
Mutta odotappas kun kokeilin syödä pientä välipalaa ennen treeniä, (joko heti ennen treeniä tai 1h ennen) niin oli pakko jättää kesken, väsytti niin että meinas nukahtaa tanko rinnalle.

Ite oon treenannu aina aamusta ja omasta mielestäni mikään ei käynnistä päivää paremmin.

Originally posted by miesxxx
Valentin Kononen ruukas iltapalaksi syödä lankkupiffin niin oli aamulenkille potkua :thumbs:

Onko enemmänkin tietoa tuosta Valentinin ruokavaliosta? Muistelisin joskus kuulleeni, että kaveri suosi dieettiä, jossa rajoitettiin hiilareita todella reilusti. Sillä oli joku ravintohemmo opastamassa (suomalainen?) ja sen versio oli huomattavasti rajumpi verrattuna esim. Zoneen.

Liki tyhjällä vatsalla

Olen kohta 3 vuotta aamuisin treenannut ja kokemukset on hyviä.
Aamun herääminen 05.05 ja 2 kuppia kahvia + pieni protsku (tuli mukaan noin 4kk sitten).
Salille 06.00 jossa treeniä 1h-1.5h kehon kitinästä riippuen.

Kun pääsee duuniin, niin joko sitä on ihan sika iskussa, eli ei meinaa paikoillaan pysyä tai nukahtaa seisaalleen.

Treenikerrat on 3-4 krt viikossa ja iltapalat pyrin syömään ennen klo 19.00 .

Yli vuoden on jo tullut treenattua aamuisin, muttei tyhjällä mahalla. 6.30-7.00 suurin piirtein ylös, kevyt aamiainen (n.30--40g protskua drinkin muodossa), sekä saman verran tai vähän enemmän hiilaria (täysjyväleipää + tuoremehua tjsp).

8.00-8.30 treeni alkaa.
normaalisti viimeistään 9.30 treeni päättyy ja kerkiää protskun ja suihkun jälkeen vielä töihinkin about 10 aikaan - syömään vähän lisää protskua - sekä jo hiilariakin.

En vaihtaisi tästä tavasta pois - koko päivä tosiaan aikaa elämiselle, loisto-olon kera ja sali tyhjillään - saa treenata todella rauhassa.

Kuinka nopeasti suoriudutte aamutoimista ennen aamutreeniä? Tässä mun pakolliset toimenpiteet:

1. kusi 1, 1min
2. kahvinkeittovalmistelut, 2min
3. tekstitv, 5min
4. leipäpalaset ja maitoa, 10min
5. kahvit + aamutv, 10min
6. paskanteko, 2min (pudotan vain valmiin pökäleen, en siis varsinaisesti tee kakkaa pöntöllä)
7. vaatteet päälle, 3min
8. tukanlaitto + piilarit + hammaspyykki, 7min
9. repun pakkaus, 3min
10. kusi 2, 1min

näiden lisäksi 10min yleistä säätämistä ja itsensä kokoamista....

=================================================

Yhteensä siis 44 minuuttia ylösnousemuksesta liikkeelle lähtöön.

Mun pitäis herätä 5.55 kun matkaan menee noin 15min. Sali aukee 7.00 ja treeni kestäis max 8.30 asti. Mun pitää olla duunissa 9-9.30 eli mulle jäis vielä ruhtinaallisesti aikaa suihkussa käyntiin ja töihin kävelyyn.

Vittulan väki. Meikähän kokeikee tuota!!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom