tyhjällä vatsalla

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja fly*
  • Aloitettu Aloitettu
Tänää tuli testattua 1.kerrran puoleen vuoteen aamutreeniä tyhjällä vatsalla ja hyvin kulki,oli käsipäivä. Huomenna kokeillaan uudelleen ja jalat täytys treenata huomenna, saahan nähdä jaksaako........:whip:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Originally posted by turre101
Uskaltaisinpa väittää että tuo on ainoastaan tottumiskysymys, mä nyt tottunut pitämään sen kolmisen tuntia syömättömyyttä ennen treeniä ja joskus treenaan aamullakin. Tehot on hyvät.
Mutta odotappas kun kokeilin syödä pientä välipalaa ennen treeniä, (joko heti ennen treeniä tai 1h ennen) niin oli pakko jättää kesken, väsytti niin että meinas nukahtaa tanko rinnalle.

Itsellä tuli tuota kokeiltua lähes kuukauden verran mutta ei toimi meikäläiselle.

Originally posted by fly*
Punttitreeni aamulla tyhjällä vatsalla? haittoja/hyötyjä?

Erittäin hyvä tapa treenata dieetillä!! Itellä lähti parissa viikossa 4 kiloa (vain rasvaa) kun lähdin heti herättyäni treenaamaan; join 4 dl vettä, poljin kuntopyörää 30 min matalalla sykkeellä ja sitten kova treeni. Ei kasvata massaa mutta polttaa rasvaa paremmin kuin mikään!!!! Heti treenin jälkeen on pakko ottaa suurehko annos proteiinia ja hiilareita, ettei ala lihakset palaa energiaksi!
Suosittelen dieetillä

Nyt kun täällä on jo muutama ihminen ilmoittanut nauttivansa vain proteiinia ennen aamun kuntoilua - oli se sitten punttitreeni tai aerobinen - niin kuinkas suhtaudutte siihen, että tiettävästi kroppa, oltuaan yön paastossa, pilkkoo tyhjään vatsaan nautitun protskun muihin tarpeisiin?! Kiinnostaa kovasti, kun tätä on mietiskelty.

Originally posted by AK-47
Nyt kun täällä on jo muutama ihminen ilmoittanut nauttivansa vain proteiinia ennen aamun kuntoilua - oli se sitten punttitreeni tai aerobinen - niin kuinkas suhtaudutte siihen, että tiettävästi kroppa, oltuaan yön paastossa, pilkkoo tyhjään vatsaan nautitun protskun muihin tarpeisiin?! Kiinnostaa kovasti, kun tätä on mietiskelty.

Kun siinä ei ole kun se 10-25min väliä ennen kun treeni alkaa niin kyllä ne aminot menee melkosen tehokkaasti lihaksiin rasituksen ja pumpin avulla. Varmaan joku osa muihinkin tarpeisiin mutta so not hyvähän sekin on.

Re: Re: tyhjällä vatsalla

Originally posted by massaville
Erittäin hyvä tapa treenata dieetillä!! Itellä lähti parissa viikossa 4 kiloa (vain rasvaa) kun lähdin heti herättyäni treenaamaan; join 4 dl vettä, poljin kuntopyörää 30 min matalalla sykkeellä ja sitten kova treeni. Ei kasvata massaa mutta polttaa rasvaa paremmin kuin mikään!!!! Heti treenin jälkeen on pakko ottaa suurehko annos proteiinia ja hiilareita, ettei ala lihakset palaa energiaksi!
Suosittelen dieetillä

Hmm... ettei aamutreenit sitten sopisi normaalikaudella kun massaa haetaan?

Ajattelin siirtyä kokeilemaan aamutreeniä myöskin kun nyt kiristelen juuri, mutta se voisi olla kovin toimiva tapa muulloinkin, jos ehtisi ennen töihinlähtöä treenata ja sitten ei tarvitsisi sumplia treenejä kesken päivää kun muitakin aktiviteetteja on.

Originally posted by Sakkeus
Kun siinä ei ole kun se 10-25min väliä ennen kun treeni alkaa niin kyllä ne aminot menee melkosen tehokkaasti lihaksiin rasituksen ja pumpin avulla. Varmaan joku osa muihinkin tarpeisiin mutta so not hyvähän sekin on.

Jep, Sakkeus - mutta erityisesti mietityttää väite, että kroppa pilkkoisi protskun hiilarin korvikkeeksi. Kyllähän se on suht saletti, että hyvälaatuinen hera humahtaa ja nopeasti!

Originally posted by Sam225
Yli vuoden on jo tullut treenattua aamuisin, muttei tyhjällä mahalla. 6.30-7.00 suurin piirtein ylös, kevyt aamiainen (n.30--40g protskua drinkin muodossa), sekä saman verran tai vähän enemmän hiilaria (täysjyväleipää + tuoremehua tjsp).

8.00-8.30 treeni alkaa.
normaalisti viimeistään 9.30 treeni päättyy ja kerkiää protskun ja suihkun jälkeen vielä töihinkin about 10 aikaan - syömään vähän lisää protskua - sekä jo hiilariakin.

En vaihtaisi tästä tavasta pois - koko päivä tosiaan aikaa elämiselle, loisto-olon kera ja sali tyhjillään - saa treenata todella rauhassa.

Mun käsittääkseni elimistön hormonitasot reenaamisen kannalta on parhaimmillaan noin neljän aikaan iltapaivällä. Missähän ne on aamulla?

Yks tuttu kerto reenannensa aamulla ja siitä tuli erittäin pirteä ja eneginen olo, mutta puolenpäivän jälkeen iski armoton väsymys niin ettei silmät meinaunnu auki pysyä. Veikkaan että on aika yleinen ilmiö aamureenaajilla.

Ite oon aamuuninen enkä koskaan oo reenannu aamulla, vaikee kuvitella että alottaisinkaan. Aamu on nukkumista varten :)

Originally posted by Kiuaskivi
Ite oon aamuuninen enkä koskaan oo reenannu aamulla, vaikee kuvitella että alottaisinkaan. Aamu on nukkumista varten :)
Olet just niin aamu-uninen kuin haluat olla.
1800 Kunnon päivällinen
2200 Yöproteiini ja maate
0600 Ylös ja Salille
Treeni kulkee, ei tule :urjo: vaan tuntuu :blow: tältä.
Hetken toki kestää tottua, mut aamu on päivän parasta aikaa. On tilaa suorittaa eikä tarvi kuunnella Novaa tai Energyä.:curs:

Originally posted by Sakkeus
Protskua vaan 20-40 grammaa noin 20min ennen treeniä niin minimoidaan kataboliaa, nälkä vähentyy myös treenin alussa ja silti rasva palaa hemmetin hyvin ja treeni kulkee. Totuttelun jälkeen aamutreenit kulkee monilla hemmetin hyvin. Itekin meen taas huomenaamulla tekee kovan jalkatreenin 0600-0645 tyhjällä mahalla, tosin syömisestä on aikaa "vain" 6 tuntia kun iltapalan syön n.2400.

Kataboliaa tuskin esiintyy jos maksan glykogeenivarastot ovat kohtalaisen hyvin täytettyjä, ja treenit lyhyitä. Mutta onhan se tietty varman päälle jos kittaa vähän heraa ennen treeniä, ainakin hyvää placeboa.

Mulla on nyt kokeilussa bulkkikausi aamutreenillä. Eli vedän kalorit reippaasti plussalle, ja poltan rasvaa aamulla salitreenillä veke. Oon nostanut treenimäärää (kolmijakoisesta nelijakoiseen) ja muutenkin tehnyt treeneistä lyhyempiä ja intensiivisempiä. Tällä hetkellä jako on jalat, rinta+olkapää, kädet, selkä. Ihanne olis että sais noi viikossa läpi, niin välipäiviä, päiviä jolloin rasvaa kerääntyy vyötärölle, olis vain kolme viikossa. Saa nähdä, tulenko ylikuntoon vai en. Neljä viikkoa kun jaksais kovaa ilman ylikuntoa niin... :kippis1:

Ja muuten, aamutreeneissä on sekin hyvä puoli että protskut ja hiilarit imeytyy paremmin, kun kerran mahalaukku on tyhjä.

Re: Re: tyhjällä vatsalla

Originally posted by Anssi
Ei merkitystä. Energia sisään - energia ulos yhtälö ratkaisee.

Pimeä vai valoisa energia, onko väliä?

Joo mutta kun se 'enrgia ulos' osio muuttuu kun treenaa erilailla ja syö eri aikoihin...
Ja kun osa sisääntulevasta energiasta muuttuu lihaksi rasvan sijaan niin lopputulos voi olla aika jeesuksen erinäkönen vaikka kahella tyypillä 'energia sisään' ja 'energia ulos' oiskin tismalleen samat.

Alkaa jo kyllästyttää toi energiatasapainon yksinkertaistaminen.

Tänään vedin jalkatreenin 3h syömättömyydellä ja otin vielä 30 min ennen treeniä 30g herakonsentraattia. Kulki kyllä erittäin hyvin ja energiaa riitti paremmin kuin 2 tunnin täydellisellä syömättömyydellä.

EDIT. Eipä liity tähän viestiketjuun. Mutta poistaa ei jostain syystä voi joten...

Originally posted by Kiuaskivi
Mun käsittääkseni elimistön hormonitasot reenaamisen kannalta on parhaimmillaan noin neljän aikaan iltapaivällä. Missähän ne on aamulla?

Yks tuttu kerto reenannensa aamulla ja siitä tuli erittäin pirteä ja eneginen olo, mutta puolenpäivän jälkeen iski armoton väsymys niin ettei silmät meinaunnu auki pysyä. Veikkaan että on aika yleinen ilmiö aamureenaajilla.

Noh, uskoisin että osaan tässä vaiheessa sanoa, mikä minulle toimii ja mikä ei. Ja tämä toimii, kuten jo sanoin.

Puolipäiväväsymys tulee jos on nukkunut liian vähän, treeniä tai ei.

Kuten sanoin, monelle ajatus aamutreenistä on vieras, enkä voi kenellekään väittää sitä ylivertaiseksi iltapäivä/iltatreeniin, mutta kerronpahan vaan n.9 vuotta illalla treenanneena, että aamulla sujuu itselläni aivan yhtä hyvin.

Lisäksi, minulla on siis työ ja perhe, joten kaikki pitää sovittaa yhteen. On vain erityisen mukava huomata että sen voi tehdä kehityksestä tinkimättä.

Nostetaan vanha thread ylös--->

Ite olen sitä mieltä, että aamulla on parempi treenta, tyhjällä vatsalla nimenomaan. Kunhan treenit kestää maksimissaan sen tunnin verran, yleensä 45 min.

1,5 tuntia kestävät treenit ilman hiilareita on ainakin itselleni tuskaa, oli aamu tai ilta.

Mutta eipä noita 1,5 tunnin ole tullut tehtyä, sitten alkuaikojen.
Mutta voimatreenissä noin 1,5 tunnin kestävät treenit voi olla tarpeen ja miksei myös bodytreenissä.

Yhdyn edelliseen puhujaan. Tänään otin aamulla ennen treeniä vettä / mehua yhteensä noin 0.5l ja nesteen seassa meni ~ 20g aktivaattoria + C nappula.
Lämmittelyineen kaikkineen tänään meni 55min ja treeni maittoi. Oli puhtia aivan perkeleesti verrattuna normi iltapäivätreeneihin.

Itse treenaan aina lähes "tyhjällä" vatsalla, kun herään nakkaan 60-70grammaa heraa naamaan+vitamiinit ja kalaöljy kapselit, siitä n,30-45min olen jo salilla, sitten suoritan treenin joka kestää 70-90min ja heti sen jälkeen palkkari(heraa 60-70g ja maltoa 90-100g). Hyvin oon jaksanut, ilta treenejä joskus kokeillu ja ei sovi meikäläiselle ollenkaan, ei riitä paukut. Tietysti ihminen tottuu kaikkeen.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom