Työsuhdeauto hankinnassa, vinkkejä

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja hauki69
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Liittynyt
10.12.2002
Viestejä
7
Eli olen hommaamassa työsuhdeautoa, mallia vapaa autoetu.
Löytyisikö palstalaisilta apuja projektiin, kymmeniä autoja en jaksaisi
koeajaa.
Kriteerit:
- perheauto (farkku tai "citymaasturi")
- perusvarusteet riittävät(ilmastointi, cd)
- tärkein: hintaraja 700 €/ kk
Näitä olen harkinnut:
Volvo V50
Mazda 6
Kia Sportage
Honda C- RV.
Kovin exterme- maasto- ominaisuuksia en autolta kaipaa,
metsäteitä tulee ajettua metsästyreissuilla.
Kokemuksia, vihjeitä, ym?
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Meillä isä otti uudeksi työsuhdeautoksi tuon Honda C-RV:n vuosimallia 2005 ja täytyy sanoa, että ollaan oltu tyytyväisiä. Helvetin monipuoliset tilat, kevyt ohjata, hyvä väätö ja neliveto on myös erinomainen asia. Huonoa on se, että syö bensaa melko paljon (en muista nyt tarkaan paljonko, mutta laitan sen myöhemmin tänne). Muutamia vuosia sitten en olisi uskonut, että meille otetaan yhtään riisikuppia, mutta nyt sekin päivä on nähty.

EDIT: Ennen kuin päätettiin ottaa tämä käytiin koeajamassa tuota Kia Sportagea ja Toyotan RAV 4, mutta tähän sai samalla rahalla paljon enemmän kaikenlaista tarpeellista.
 
Tarkoitatko hintarajalla verotusarvoa vai leasingmaksua? Mikäli kyse on verotusarvosta, niin tuohon taitaa mainitsemiesi lisäksi mahtua myös Passat Variant (vanha korimalli, saa nyt aika hyvillä varusteilla), Opel Vectra tai Astra (esim. 2.0T koneella), Ford Mondeo.

Itse vaihdoin vuosi sitten etuautoa ja se oli kyllä kohdallani aika pitkä projekti. Ensin hahmotin itselleni käyttötarpeen, mitä varusteita haluan jne. Sen perusteella sitten katselin sopivan hintaiset autot (lisävarusteet tulevat liisarissa hiton kalliiksi) ja lueskelin TM:ään jne. Lopulliseen finaaliporukkaan pääsi sitten n. viisi autoa, jotka kaikki koeajoin, yleensä koeajo oli viikonlopun yli. Aloitin tuon homman puoli vuotta ennen kuin uusi auto edes piti tilata. Ja vaimo oli iloinen :love:

Itse ottaisin tuosta hintaluokasta luultavasti Passatin 1.8T koneella ja automaattivaihteilla. Koeajoin tuon aikoinaan ja oli mukava ja tilava peli. Päädyin sitten kuitenkin Audi A4 1.8T Avantiin, eikä ollut varaa ottaa sitä automaattina. Ja nyt harmittaa.
 
Itsellä on V50 ja olen ollut tyytyväinen. Onko tuo leasingauto? Oletko ehdottanut firmallesi, että samalla summalla, 700€ + kulut itselle + kulut firmalle = n. 1000€/kk, ostaisit (tai firma ostaa) lainalla auton omaksi?
 
Verotusarvosta on kyse.
Tuo V50 kiinnostaa aika lailla, nykyään alla V40 ja tyytyväinen olen ollut.
Millä koneella Sportemen Volvo on?
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
hauki69 sanoi:
Eli olen hommaamassa työsuhdeautoa, mallia vapaa autoetu.
Löytyisikö palstalaisilta apuja projektiin, kymmeniä autoja en jaksaisi
koeajaa.
Kriteerit:
- perheauto (farkku tai "citymaasturi")
- perusvarusteet riittävät(ilmastointi, cd)
- tärkein: hintaraja 700 €/ kk
Näitä olen harkinnut:
Volvo V50
Mazda 6
Kia Sportage
Honda C- RV.
Kovin exterme- maasto- ominaisuuksia en autolta kaipaa,
metsäteitä tulee ajettua metsästyreissuilla.
Kokemuksia, vihjeitä, ym?

Itse tiputtaisin tuosta listasta Volvon ja Kian, Volvon on todellisilta tiloiltaan esim. Mazda6 pienempi. Kian ihan vaan ennakkoluuloisuuttani. Mazda6 on omasta mielestäni noista vahvin vaihtoehto. Erittäin hyvä testimenestys, loistava Europe Service palvelu, leasing palveluiden lisäksi. Elegance mallissa hyvä varustelutaso ACC, cruise jne. samaan rahaan, tolla hintarajalla on käytettävissä kaikki varustetasot 1,8 -2,3 GT-versioon. Jos Mazdaan päädyt, suosittelen valitsemaan Xenon- valoilla varustetun mallin.
 
hauki69 sanoi:
Eli olen hommaamassa työsuhdeautoa, mallia vapaa autoetu.
Löytyisikö palstalaisilta apuja projektiin, kymmeniä autoja en jaksaisi
koeajaa.
Kriteerit:
- perheauto (farkku tai "citymaasturi")
- perusvarusteet riittävät(ilmastointi, cd)
- tärkein: hintaraja 700 €/ kk
Näitä olen harkinnut:
Volvo V50
Mazda 6
Kia Sportage
Honda C- RV.
Kovin exterme- maasto- ominaisuuksia en autolta kaipaa,
metsäteitä tulee ajettua metsästyreissuilla.
Kokemuksia, vihjeitä, ym?

Heittäisin yhtenä vaihtoehtona peliin Renault Megane Breakin. Menee kevyesti hintarajaan (2.0 16V), varustelutaso hyvä ja tilaa reilusti. Toiset vierastavat näitä ranskalaisia mutta itse olen ollut hyvin tyytyväinen ja kohta 30tkm jo takana.
 
Minä itse heittäisin peliin mukaan...uskokaa tai älkää.... Nissan X-trailin.
http://www.nissan.fi/mallisto/x-trail/
Menee tuohon hintarajaan ( 2.0 comfort ). Voitti muunmuassa Kian ja X3 citymaasturit
testeissä. Edistyksellisin all mode neliveto. jne käy vilkasemassa linkkiä..
 
Zone-sarja -42%
Missä on honda Accord farkku listoilta, eikö tuo ole samaa hintaluokkaa kuin mazda 6. Itse voisin 190 heppaista accordia harkita, jos japsin joskus ostan. Passat farkku on raskas auto ja 2,8 litran koneellakin laiska. Taisi olla 10 sek. 0-100 km/h. Mondeo farkku 2,5 litran koneella on passatia paljon ripeämpi kulkemaan. Volvot taitaa olla tosi ahtaita ainakin V40 ja V50 sarjat. Ainakin s40 on älyttömän ahdas takapenkiltä ja tuskin farkkukaan juuri isompi. Kalliimmissa merkeissä kuten Audi, BMW ja Mersu pitäisi tyytyä pienikoneiseen perusmalliin samalla rahalla.
 
treenaisko sanoi:
Passat farkku on raskas auto ja 2,8 litran koneellakin laiska. Taisi olla 10 sek. 0-100 km/h. Mondeo farkku 2,5 litran koneella on passatia paljon ripeämpi kulkemaan.

Oikeastaan Passat Variant lähtee 0-100 km/h 8.0 sek manuaalilla, automaatilla aika näyttää hiipuvan 10.1sek?

Miksei kukaan ole maininnut uutta Skoda Octaviaa. Auto joka on voittanu kaikki testit mihin on osallistunut. Vag -konsernin moottorit ja on testien mukaan kuulemman sisätiloiltaan Mondeon veroinen.
 
Itse en luotettavuudesta maksaisi, jos uskoo että (kolme) vuotta pääsee ilman että jää tien päälle.
Suurimmalla osalla autoista tuon kolme vuotta ajelee.
Jälleenmyyntiarvolla ja bensan kulutuksellakaan ei ole väliä ainakaan oman lompakon kannalta.
 
Melkein samalta tuo lista näyttää kuin meikäläisen työpaikallakin ("suljettu" lista, vain tietyt merkit hintarajoilla), paitsi että mazdan kutonen puuttui :itku: .

Itse testaan Avensis 2.0 farkkua seuraavat 3 vuotta. Päädyin ratkaisuun juurikin varustetason takia, auto ilmastointi, cruise, MM 2005 paketti...
Volvoon ei olisi saanut hintarajan takia kuin 1.8 koneen ja ehkä hätäseen penkinlämmittimet...
 
Saigon sanoi:
Oikeastaan Passat Variant lähtee 0-100 km/h 8.0 sek manuaalilla, automaatilla aika näyttää hiipuvan 10.1sek?

Miksei kukaan ole maininnut uutta Skoda Octaviaa. Auto joka on voittanu kaikki testit mihin on osallistunut. Vag -konsernin moottorit ja on testien mukaan kuulemman sisätiloiltaan Mondeon veroinen.
Kiitos tiedosta, niinpä onkin ja juuri tämän takia hylkäsin ajatuksistani Passatin seuraavaksi autoksi. Oikotiet nettisivun ilmoittamat suorituskykyarvot taitaa olla mitä sattuu tai oli varmaan just automaatin tiedot myös manuaalissa.
 
Itsellä on työsuhdeautona pienempi diesel-Passatti ja eihän se mikään tykki peli ole, mutta ei tarvitsekaan (kesällä tykitellään sitten kesäautolla). Koeajoin viime syksynä pari volvon farkkumallia ja molemmat olivat soveltumattomia kokoiselleni kaverille: taustapeili peitti pahasti näkyvyyden risteyksissä, vaikka penkin sääti kuinka alas ja talvikengillä kenkä ei meinannut mahtua kaasupolkimelle vaan takertelikytkinpolkimeen (oma pituus 185cm/kenkä 45). Että jos olet iso kaveri, niin volvo ei välttämättä ole paras vaihtoehto.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom