Työssämenestymisen keinot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
kaverin kaveri hankki duunariduunilla asunnon ja auton velattomaksi 30 vuotiaana,
kuoli sitten agressiiviseen syöpään, mikä on toinen tarina..
Sama, paitsi olin 29-vee ja elossa, enkä oo koulujen jälkeen mitenkään erityisemmin sykkinyt töissä. 37 nyt mittarissa ja 13,5 vuotta ollu jo samassa duunissa. Oisinkohan 2 vai 3 kertaa ollu ylitöissä tuona aikana ja sillonki sopinu 3 x palkan ja sen, että palkka lähtee siitä ku astun kotiovesta ulos. 7-15 työpäivät ja nyt 7-13:30 jo kolmatta vuotta.

Valmistuin 2008 lvi-inssiksi. Opiskelu kannattaa aina. Vaimon kans pohdittu, että mistään muusta työstä ei näin helpolla + olemattomilla vastuilla saa lähes kansanedustajan liksaa. 5 k€ ny liksa niin tekee 4 k€ 6 tunnin (=80%) päivälläkin. Vaimo on korkeemmin koulutettu ja työssään vastuussa ihmishengistäkin, eikä sille makseta siltikään yhtä paljon ku mulle, missä pahinta vois olla että joku kakkaputki menee tukkoon tai vesi jäätyy pakkasella tjsp... Sähköalalla taas joku voi kuolla asennusvirheesen tms.

Putkarit työmailla vetää helposti päivystys- ja urakkahommissa 2x mun palkan, mutta joutuu siinä lähteenkin vaikka kesken salin ku puhelin soi ja painaan vkl:kin hommia ja istumaan pakussa ruuhkissa. Mutta ihan apinahommaa pelata putkimiespeliä ja asetella osia peräkkäin ennen ku kakka tulee putkeen.

En oo mitenkään luonut mitään verkostoja eikä kiinnostakaan, kyllä se raha on aina osaamisen luo löytänyt tähänkin asti. Suosittelen alaa kaikille rahanahneille paskiaisille, sillä niitä tällä alalla riittää (itse en ole) ja tilaa tuntuu olevan edelleen mitä mulkummille tapauksille, eikä tarvi edes osata mitään varsinkaan nykyään! Vaihtaisin alaa johonkin järkevää, jos viitsisin ja jos vaikka esim. fyssareille maksettaiskin jotain, mutta otetaan ny ensin rahat veks helpolla tai jos löytys joku vielä enempi suojatyöpaikka vaikka jostain kunnan rakennusvalvonnalta...

Sama, paitsi olin 29-vee ja elossa, enkä oo koulujen jälkeen mitenkään erityisemmin sykkinyt töissä. 37 nyt mittarissa ja 13,5 vuotta ollu jo samassa duunissa. Oisinkohan 2 vai 3 kertaa ollu ylitöissä tuona aikana ja sillonki sopinu 3 x palkan ja sen, että palkka lähtee siitä ku astun kotiovesta ulos. 7-15 työpäivät ja nyt 7-13:30 jo kolmatta vuotta.

Valmistuin 2008 lvi-inssiksi. Opiskelu kannattaa aina. Vaimon kans pohdittu, että mistään muusta työstä ei näin helpolla + olemattomilla vastuilla saa lähes kansanedustajan liksaa. 5 k€ ny liksa niin tekee 4 k€ 6 tunnin (=80%) päivälläkin. Vaimo on korkeemmin koulutettu ja työssään vastuussa ihmishengistäkin, eikä sille makseta siltikään yhtä paljon ku mulle, missä pahinta vois olla että joku kakkaputki menee tukkoon tai vesi jäätyy pakkasella tjsp... Sähköalalla taas joku voi kuolla asennusvirheesen tms.

Putkarit työmailla vetää helposti päivystys- ja urakkahommissa 2x mun palkan, mutta joutuu siinä lähteenkin vaikka kesken salin ku puhelin soi ja painaan vkl:kin hommia ja istumaan pakussa ruuhkissa. Mutta ihan apinahommaa pelata putkimiespeliä ja asetella osia peräkkäin ennen ku kakka tulee putkeen.

En oo mitenkään luonut mitään verkostoja eikä kiinnostakaan, kyllä se raha on aina osaamisen luo löytänyt tähänkin asti. Suosittelen alaa kaikille rahanahneille paskiaisille, sillä niitä tällä alalla riittää (itse en ole) ja tilaa tuntuu olevan edelleen mitä mulkummille tapauksille, eikä tarvi edes osata mitään varsinkaan nykyään! Vaihtaisin alaa johonkin järkevää, jos viitsisin ja jos vaikka esim. fyssareille maksettaiskin jotain, mutta otetaan ny ensin rahat veks helpolla tai jos löytys joku vielä enempi suojatyöpaikka vaikka jostain kunnan rakennusvalvonnalta...
mikäs lvi inssin duunista tekee sun mielestä niin helppoa ja olemattoman vastuun?miksei tarvii osaa?

no en tunne :LOL: yritin vaan kannustaa.

eikös hyvä auto oo luxus elämää?
aijaa ok :) onhan se kyllä, mutta mulla on se vika, että ajattelen autoa rahan tuhlaukseksi. Jos ostaa esim. 30-50k auton, ajattelen että sillä rahalla, voi tehdä lisää rahaa. Elämykset mulle tärkeämpiä ja autosta ei saa elämystä kuin 2 viikoksi. Kyllä mä ostan hyvän auton kummiskin, kun olen päässyt tavoitteeseen, että voin elää loppuelämän rennosti. En jätä Suomea kokonaan enään ikinä. Tarkoituksena puolet vuodesta viettää Suomessa. Suomi on hyvä maa, mutta poliitikot pilaa sitä.

Mä tein 20v sitten ministeritason liksaa monta vuotta.
Kaikki meni mitä tienasin, jälkeenpäin mietittynä.
Poltin kynttilää molemmista päistä.
Oli toki hauskaa ajoittain.
Ainoa neuvo mitä voin sanoa että ei ole sen arvoista.
Ei kannata tehdä duunia väkisin liksan takia. Sitkun tulee loppuunpalaminen niin menee vuosia toipua.

aijaa ok :) onhan se kyllä, mutta mulla on se vika, että ajattelen autoa rahan tuhlaukseksi. Jos ostaa esim. 30-50k auton, ajattelen että sillä rahalla, voi tehdä lisää rahaa. Elämykset mulle tärkeämpiä ja autosta ei saa elämystä kuin 2 viikoksi. Kyllä mä ostan hyvän auton kummiskin, kun olen päässyt tavoitteeseen, että voin elää loppuelämän rennosti. En jätä Suomea kokonaan enään ikinä. Tarkoituksena puolet vuodesta viettää Suomessa. Suomi on hyvä maa, mutta poliitikot pilaa sitä.

kyllä hyvästä autosta saa elämystä enemmän kun 2viikkoa. pitää sitoutua siihen autoon, niin se näyttää elämyksiään aikojen saatossa, ja tunneside kasvaa siihen. lisäksi kun siinä on itselle halutut ominaisuudet, on niistä käytännön apua itselle, kun toteuttaa elämässään muita tehtäviään. tällöin joko on elämyksiä auton kanssa tai ei, niin saa myös hyötyä siitä.
auto on vaan yks asia, ja sillonkun se on hyvä, se ei näytä elämyksiä kokoajan, vaan hoitaa niitä tehtäviä mihin se on hankittu. se on silloin vähänkun hyvä talo, silloin kun kaikki toimii, sitä ei huomaa. ja hyvä auto on myös mukava, ja kohtuullisen ehjänä pysyvä.

noi muut amfibiot pitäis toteuttaa siinä samaan aikaan, laajamittainen hyökkäys, missä hoitelee monia asioita yhtäaikaa.

mikäs lvi inssin duunista tekee sun mielestä niin helppoa ja olemattoman vastuun?miksei tarvii osaa?
Kaikki vastuu sysätään urakoitsijoille kun tolla alalla kukaan ei jaksa/kerkiä/osaa oikeesti suunnitella mitään hyvin. Tossa menee siivellä oikeesti uskomattomia tumpeloita osaavienkin ihmisten joukossa.

no en tunne :LOL: yritin vaan kannustaa.

eikös hyvä auto oo luxus elämää?

Mä ostin 2016 uutena mun unelma-auton ja lisävarusteitakin tuli parilla kympillä. Oli vaan niin hyvä ajaa mutkateillä jne.. Noh, lapset voitti ja kertaakaan 5 vuoden aikana en käyny ajamassa siellä mutkateillä ja auton arvokin kerkis puolittua kun tänä vuonna vaihdoin sen uuteen järkevään hyvään autoon (koska siinä oli niin helvetisti helvetin kalliita vikoja, vaikka ne takuuseen meni niin jurppi viedä korjuuseen koko ajan).

Summa summarum, mitä opimme? Autot on turhia, ne käy kuitenkin tympäsemään ja luksuselämää on se, että saa kiireettömästi olla mahdollisimman paljon kotona lasten/perheen kanssa ja harrastella, reissailla, jne.

Jos tekisin täyttä työaikaa ja saisin 1 k€ enempi / kk, niin ei se korvaa sitä, että mulla on 2 tuntia enempi aikaa joka arkipäivä. Tää downshiftaaminen on ku laittais rahaa pankkiin.

Kaikki vastuu sysätään urakoitsijoille kun tolla alalla kukaan ei jaksa/kerkiä/osaa oikeesti suunnitella mitään hyvin. Tossa menee siivellä oikeesti uskomattomia tumpeloita osaavienkin ihmisten joukossa.
Itse teen myyntihommia lvi- alalla. Asentajana jos löytää firman jossa voi painaa pitkiä päiviä ja viikonloppuja niin on mahdollista tienata kivasti. Meidän pakkakunnalla tehdään normaalia työviikkoa ja asentajien palkat pyörivät 14-17e/tunti. Myyjätkin tienaavat kivasti vaikka ei ole alan koulutusta niin jos on edes vähän kokemusta niin kk-palkka on 3500-4500.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Ainahan sitä nuorena haaveili rahasta, mutta sitten kun sitä on (tai no ei sitä, mutta omaisuutta ihan kaikki mitä on ikinä keksinyt ja autotallitkin pursuaa ja nuorihan mä oon vieläkin) niin ei se sen onnellisemmaksi tee. Jos pitäis vaikka valita työ vs. saliharrastus niin lopettaisin mieluusti työt vaikka heti ja vaimo sais kutsumusalalla olevana/viihtyvänä hoitaa ne hommat. Ois kiva jos vaikka edes joskus saisin potkut tai työpaikka menis konkkaan mutta ei prkl millään 😀 Ois sitte kiva ansiosidonnaisella pleikan peluun ja kotitöiden ohessa pohtia mitä tekis.

Noh, meinasin jo vaihtaa äskettäin työpaikkaakin mutta pomo ilmoitti merkittävästä bonuksesta niin kai se pitää kattoo paljoko meinaa saada. Taas raha vei... 😀

Mä tein 20v sitten ministeritason liksaa monta vuotta.
Kaikki meni mitä tienasin, jälkeenpäin mietittynä.
Poltin kynttilää molemmista päistä.
Oli toki hauskaa ajoittain.
Ainoa neuvo mitä voin sanoa että ei ole sen arvoista.
Ei kannata tehdä duunia väkisin liksan takia. Sitkun tulee loppuunpalaminen niin menee vuosia toipua.

Mua ite asiassa kysyttiin vastaavaan, ois ollu reissupäiviä >100 vuodessa jne. ja kansainvälisessä sopparissa ulkomaisella firmalla ei ns. työaikaa (=aamusta iltaan) tai työaikalain noudattamista. Kävin kokeeksi haastattelussa, heitin poskettoman palkkatoiveen (sillä verukkeella etteivät varmaan suostu ja homma kaatuu siihen) johon suostuivatkin yllättäen ja koittivat koko ajan saada nimee paperiin mutta piti vaan kohteliaasti ilmoittaa vkl yli harkinnan jälkeen etten tuu vaikka mitä saisi, kun ei ole sen väärti tehdä reissua/pitkää päivää kun lapset oli sillon 5 ja 8-vee. Ok, sillä ku ois pari vuotta tehny rahaa niin sitä pursuais lompsa, mutta aika kova on siitä maksettu hinta... Ps. siihen hommattiin sitte joku nuorempi kaveri niin ei se montaa kuukautta jaksanu...

niin...mtuta tosiasiassa on vaikeata tehdä tätä viikonlopputyö projektia.

syytkin on selvät, ihminen on luotu lutuiseen perhe-elämään,
työhän on aina onnetonta, ja epämukavaa.

pitäisi viitsiä nopeasti ja pitkiä aikoja selvitellä vaikeita asioita ulkona omalta epämukavuusalueeltaan, tupakkia ei saisi polttaaa eikä kahvia juoda, eikä syödä muutakuin pikaisesti salaattia. kännykkää ei saa katsoa eikä olla jalat pöydällä. eikä uutisia lukea.
se on totta, näin se menee, työnteko.

no eihän tuollaista jaksa muuta kuin sen vähimmän välttämättömimmän, jo siinäkin on tekemistä, itseasiassa eräs syy, miksi haluaisin vuolla rahaa paljon, on se että pääsis ikuisiks ajoiks helvetiin työelämästä. aika paradoksi vaan, koska sen vuoksi kyllä ei vuorokaudessa tunnit riitä.

noi muutoinkin autot ja omaisuus "äkkiä hankittuna" on hyvinkin ei-kantava motiivi työelämässä pärjäämiselle. varsinkin niin että tekee ylimääräistä työtä. tosielämässä työelämässä pärjäävät vaan lutuiset perheelliset. niillä ei ole paheita, ne vaan on lempeästi lastensa kanssa, ja käy niiden takia töissä.

jos tekee rahaa itselleen, kuten allekirjoittanut, ei ole motiivi jumalallinen, ja siksi homma tahtoo tökkiä kokoajan. varsinkin ylimääräisen rahan vuoleminen.

tossa on selkeesti 2 tietä mihin johtaa ylimääräinen työn tekeminen:
ensimmäinen vaihtoehto on se, että saa pakotettua itseään sen vähimmän välttämättömän yli mukavuusalueeltaan ulos, ja lopputuloksena on erilaiset psyykkeen ja fysiikan sairaudet. psykopaattinen tunnekylmyys, astma, ylipaino, verenpaine, mania, kaikenlaista. lopulta saa sydänkohtauksen työpisteellään.
toinen vaihtoehto johon itse luisun,. on se, että yksinkertaisesti oma tehokkuus "sulaa". en osaa selittää tätä, mutta ikäänkuin menetän suhteellisuuden tajun siitä, että mikä on tärkeää ja mikä ei, ja työnteosta tulee sellastia odottelevaa neppailua jossa en ole keskittynyt tekemiseen. tästä tulee negatiivista epäsuoraa palautetta josta voi ymmärtää, ettei näin voi jatkua kauaa.
eli yksinkertaisesti en jaksa enää, ja työnteko vain hidastuu ja "jäädyn".
motiivi jostain 20 tonnin autosta pääsee unohtumaan ,eikä saa revittyä itsestään toistuvasti sellaisia työsuorituksia,. joita minulta odotetaan palkkani eteen. vaikka haluaisin pakottaa itseni psykopaattisesti jahtaamaan tuota tavoitetta, se on äärimmäisen hankala, koska yksinkertaisesti unohdan sen, ja väsymykseltäni en jaksa tehdä tarpeeksi hyvin.

tilanne on sikäli hankala, että kyllä haluaisin ne rahat :ROFLMAO: Mutten nyt löydä oikein tarvittavia palautumiskeinoja ja draivia tekemiseen. Epäilen että ehkä kyse on vapa-ajan palautumisen paskamaisuudesta? istun illalla jalat pöydällä netissä ja ahmin karkkia. Mutta en mä tiedä, mitä nyt helvettiä muutakaan?

No liikuntaa nyt pitäis harrastaa ainakin, pitkät kävelyt riittää hyvin tai itse asiassa sopii just hyvin tollasesta palautumiseen. Mielenkiintoinen podcast soimaan ja tunniksi tai pariksikin ulos käppäilemään.

Perusongelma nyt kuitenkin tässä sun tapauksessa on se (erittäin tavallinen), että työ on ns välttämätön paha rahan saamiseksi. Useimmat oikein runsaasti rahaa repivät tykkäävät työstään niin paljon, että ne ihan sen tykkäämisen takia valitsee tehdä sitä vapaa-ajan kustannuksellakin. En usko, että puhtaasti rahan kautta pystyt millään palautumissetillä saamaan itsestäsi sitä irti mitä odotat, varsinkaan pitempää aikaa.

Missä luokassa palkka tätä nykyä? Entä minkälainen työ vois olla sellasta, jota voisit kuvitella melkein tekeväs vapaaehtoisenakin jos vaikka vaimo tai porukat ois niin varakkaita, että sille rahalle ei varsinaisesti ois tarvetta tai tuleva rahamäärä ois niin pieni ettei eroa huomais elämässä vaikka sitä ei tuliskaan?

Kartoitetaan siis alkuun se, onko parempi tie lähteä opettelemaan "Rahalla ei voi ostaa onnea"-elämää vai kenties mahdottomalta tuntuva työn tai jopa alan vaihto.

Unohtakaa ne autot muuten kuin pakollisena liikkumavälineenä tarpeisiin.

Jos saisi aloittaa alusta niin ekasta oikeasta tilistä lähtien vähintään tonni kuukaudessa osakkeisiin: yleisindeksiin tai jenkkien osinkoaristokraatteihin. Kämpän jos haluaa ostaa niin kasvukeskuksesta ja velaksi niin paljon kuin pystyy (tonnin sijoittaminen on tärkeämpi kuin velan lyhentäminen). Tuota sijoittamista kun on tehnyt 20-25 vuotta voi jo jäädä töistä pois. Jos hommaa vaimon niin avioehto ja avioliiton aikana kaikki mahdollinen omiin nimiin.

No liikuntaa nyt pitäis harrastaa ainakin, pitkät kävelyt riittää hyvin tai itse asiassa sopii just hyvin tollasesta palautumiseen. Mielenkiintoinen podcast soimaan ja tunniksi tai pariksikin ulos käppäilemään.

Perusongelma nyt kuitenkin tässä sun tapauksessa on se (erittäin tavallinen), että työ on ns välttämätön paha rahan saamiseksi. Useimmat oikein runsaasti rahaa repivät tykkäävät työstään niin paljon, että ne ihan sen tykkäämisen takia valitsee tehdä sitä vapaa-ajan kustannuksellakin. En usko, että puhtaasti rahan kautta pystyt millään palautumissetillä saamaan itsestäsi sitä irti mitä odotat, varsinkaan pitempää aikaa.

Missä luokassa palkka tätä nykyä? Entä minkälainen työ vois olla sellasta, jota voisit kuvitella melkein tekeväs vapaaehtoisenakin jos vaikka vaimo tai porukat ois niin varakkaita, että sille rahalle ei varsinaisesti ois tarvetta tai tuleva rahamäärä ois niin pieni ettei eroa huomais elämässä vaikka sitä ei tuliskaan?

Kartoitetaan siis alkuun se, onko parempi tie lähteä opettelemaan "Rahalla ei voi ostaa onnea"-elämää vai kenties mahdottomalta tuntuva työn tai jopa alan vaihto.
En mä halua mitään työtä sen enempää kun nykyistäkään, mä haluan vaan ne rahat.
Toisinsanoen, haluaisin olla rahankäyttäjä omiin nimiini täysipäiväisesti :LOL:

Uskokaa minnuu, kyl raghaa täytyy tienaa, jonain päivänä se palkitsee.

Jos saisi aloittaa alusta niin ekasta oikeasta tilistä lähtien vähintään tonni kuukaudessa osakkeisiin

Vähän saman tapaisia ajatuksia mutta tiedostan, että ihan älyttömästi ois jäänyt kokematta tässä välissä (itse siis 44 v) jos tuon olisi tehnyt. Niin asuinolosuhteiden, autojen, äänenlaadun, matkojen, päihteiden ja ties minkä suhteen. Ei todellakaan itsestään selvää, että tietyn päin tehtynä hyvä ja toisin päin tehtynä huono valinta.

Unohtakaa ne autot muuten kuin pakollisena liikkumavälineenä tarpeisiin.

Jos saisi aloittaa alusta niin ekasta oikeasta tilistä lähtien vähintään tonni kuukaudessa osakkeisiin: yleisindeksiin tai jenkkien osinkoaristokraatteihin. Kämpän jos haluaa ostaa niin kasvukeskuksesta ja velaksi niin paljon kuin pystyy (tonnin sijoittaminen on tärkeämpi kuin velan lyhentäminen). Tuota sijoittamista kun on tehnyt 20-25 vuotta voi jo jäädä töistä pois. Jos hommaa vaimon niin avioehto ja avioliiton aikana kaikki mahdollinen omiin nimiin.

joo ei siis, mut liikumaväline tarpeisiin on köyhä elämän sisältö auton osalta jos se on vaan liikkumaväline eikä ilon aihe, siksi halu siihen, että autossakin olisi mukavuuksia. toki ei tarttis mennä teennaisyyksiin ja tarpeettomuuksiin asti.

mutta kyllä uudemman karheampi auto on kivempi kun 500e auto kumminkin,
ja automaattivaihteisto on vaan mukava..ja ne muutkin ominaisuudet.
vaikka näistä saa iloa sen 3 min päivässä.

niinkun siis, kaikki rahan haluaminenhan perustuu siihen, että' saa eri osa-alueille näitä iloja hankittuja

Vähän saman tapaisia ajatuksia mutta tiedostan, että ihan älyttömästi ois jäänyt kokematta tässä välissä (itse siis 44 v) jos tuon olisi tehnyt. Niin asuinolosuhteiden, autojen, äänenlaadun, matkojen, päihteiden ja ties minkä suhteen. Ei todellakaan itsestään selvää, että tietyn päin tehtynä hyvä ja toisin päin tehtynä huono valinta.
ei menneitä pidä katua, ja aina pitääkin ajatella niin että "jos saisin aloittaa alusta" = "tästä eteenpäin teen niin"

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom