Työssämenestymisen keinot

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Onko se niin että saat vapaasti tehdä niin paljon kuin huvittaa vai onko siellä joku isompi herra joka on antanut ymmärtää että "pitää" tehdä? Fakta on kuitenkin se että seinä tulee vastaan jossain vaiheessa. Itse uskon että sitä duunia voi tehdä paljonkin jos kuitenkin on niitä hetkiä kun pystyy rauhoittumaan. Huomasin itse että 40 tuntia viikossa menee helposti mutta jos lisätään vielä 10-15 niin ne tunnit ovat yhteensä raskaampia kuin koko viikon normitunnit.
37,5h on normi tyäaika meillä. ei mitään erikoista siinä,
itte oon nyt päättänyt jonkun aikaa tehdä enemmän. kukaan ei ole vaatinut. Halusin lisätienestiä.
ekana viikonloppuna tein 15h överiä,
tokana 10h,
ja kolmantena 6h.
Ekan viikonlopun itse töissä (yksin painaessa) pystyin tekemään tosi hyvää työtä ja nopeesti,
mut sit samantien iski "romahdus", olin äärettömän pinna kireellä seuraavalla viikolla töissä,
tosin mulla oli tossa samaan aikaan yks hoidettava asia vielä vapaa-ajallakin kuormittamassa.
No sit en oo päässy ekan viikonlopun tunteihin enää, enkä samaan tatsiin.

Mutta mitä pitikään sanoa, oli se, että niinkun puhut noista extratunneista, niin tota on, että ne rasittaa ihan eri tavalla kuin normi viikon tunnit, se on itseasiassa aika pienestä kiinni, kun ruvetaan normituntien päälle lastaamaan kuormaa, niin yllättävän nopeasti se alkaa olee kumulatiivisesti rasittavampaa kuin normi työskentely. Se on se kokonaispalautumiskyky.

Just tästä oon tavallaan puhun tässä, että kun painan sitä duunia viikonloppuna, niin tökkii niin maan perkeleesti, ja vaikka oonkin ihan nolife, eli olis oikeesti paikallaan "sijoittaa" sitä ajankäyttöään siihen duuniin kun ei muuta elämää ole ja sais rahaa kivoihin juttuihin, niin silti tahtoo tökkiä.
eli siis tyyliin eihän mulla viikonloppuna oo muuta tekemistä kun piereskellä ja surffata netissä, mut kai se sielu sit kaipais sitä tavallaan.

Jos työuran tarkoitus on rahan maksimointi niin tekisin näin.

Peruskoulun jälkeen amikseen. Sitten heti työelämään. Seuraavan 10 vuoden fokus itsensä kehittämisessä. Palkka juoksee sivussa, mutta tehtävät katsotaan kehitystä priorisoiden. Tavoitteena on maksimoida oma tuntihinta tulevaisuudessa. Tähän on nähdäkseni kaksi tietä: asiantuntija niche-hommassa tai yrittäjä perushommassa.

Kehittymisessä on edelleen kaksi aspektia. Eka on tekninen osaaminen eli se substanssi mitä teet työksesi. Tämä tapahtuu sekã tekemällä työtä tavoitteena olla paras että opiskelemalla työn ohessa. Opiskelussa kerätään low hanging fruits sellaisesta mikä aidosti kasvattaa substanssiosaamista. Tutkintoja kootaan ainoastaan mikäli uralla vaaditaan muodollisia pätevyyksiä. Toinen kehittymistehtävä on luonteeltaan sosiaalinen. Maailma on tehty ihmisistä ja menestys määräytyy paljolti ihmisten mielipiteiden funktiona. On siis elintärkeää kehittää mahdollisimman laaja verkosto, jossa hankkii mainetta pätevänä tekijänä ja hyvänä jätkänä. Verkostoon kuuluu potentiaalisesti kaikki maailman ihmiset eikä kukaan niistä ole vihollinen vaan potentiaalinen liittolainen.

Jossain kolmenkympin korvilla alkaisi olla pohja kunnossa rahantekoon. Joko firma pystyyn tai kovan liksan positio hakuun. Jos pystyy tähän aiemmin niin hyvä, mutta liikaa ei kannata hyppiä tarjousten perässä jos on hyvällä kehityspaikalla. Tämän askelen jälkeen jatketaan kasvulinjalla tavoitteena olla joko maailman suurin tai paras. Exitti sitten kun rahaa on tarpeeksi tai kuolo korjaa.
niijuu..

amis ja amk tutkinnot on,

asiantuntija hommissa.

Mä sanoisin näin: amikseen ja heti sen jälkeen amk, jos mahdollista niin työn ohella. Työelämään hankkimaan kokemusta ja sitten oma firma pystyyn. Olen vahvasti sitä mieltä että kannattaa kouluttautua. Nykyään vaaditaan usein että löytyy ne amk-paperit vaikka työ ei välttämättä vaadi sitä. Toki esim pätevä raksamies voi tienata jos pistää firman pystyyn ja varmasti sen sen verran että pärjää työtekijänäkin mutta huippuansioihin ei pääse.

kaikenlaisten raksamiesten tienesteissä on se vika, että ei kukaan pysy maksamaan siitä fyysisestä työstä niin paljoa, se ei ole yksinkertaisesti tehokasta.
aikaa menee paljon hukkaan siinä, kun kantelee tikapuita ympäriinsä. se ei vaan tuota.

Maailma on tehty ihmisistä ja menestys määräytyy paljolti ihmisten mielipiteiden funktiona. On siis elintärkeää kehittää mahdollisimman laaja verkosto, jossa hankkii mainetta pätevänä tekijänä ja hyvänä jätkänä. Verkostoon kuuluu potentiaalisesti kaikki maailman ihmiset eikä kukaan niistä ole vihollinen vaan potentiaalinen liittolainen.
Tässä on erittäin hyvin määriteltynä syy, miksi itse olen luopunut työelämässä muista ambitioista kuin siitä että kestäisi kunnialla hengissä sekä suunnilleen terveenä ja järjissään eläkeikään saakka.

37,5h on normi tyäaika meillä. ei mitään erikoista siinä,
itte oon nyt päättänyt jonkun aikaa tehdä enemmän. kukaan ei ole vaatinut. Halusin lisätienestiä.
ekana viikonloppuna tein 15h överiä,
tokana 10h,
ja kolmantena 6h.
Ekan viikonlopun itse töissä (yksin painaessa) pystyin tekemään tosi hyvää työtä ja nopeesti,
mut sit samantien iski "romahdus", olin äärettömän pinna kireellä seuraavalla viikolla töissä,
tosin mulla oli tossa samaan aikaan yks hoidettava asia vielä vapaa-ajallakin kuormittamassa.
No sit en oo päässy ekan viikonlopun tunteihin enää, enkä samaan tatsiin.

Mutta mitä pitikään sanoa, oli se, että niinkun puhut noista extratunneista, niin tota on, että ne rasittaa ihan eri tavalla kuin normi viikon tunnit, se on itseasiassa aika pienestä kiinni, kun ruvetaan normituntien päälle lastaamaan kuormaa, niin yllättävän nopeasti se alkaa olee kumulatiivisesti rasittavampaa kuin normi työskentely. Se on se kokonaispalautumiskyky.

Just tästä oon tavallaan puhun tässä, että kun painan sitä duunia viikonloppuna, niin tökkii niin maan perkeleesti, ja vaikka oonkin ihan nolife, eli olis oikeesti paikallaan "sijoittaa" sitä ajankäyttöään siihen duuniin kun ei muuta elämää ole ja sais rahaa kivoihin juttuihin, niin silti tahtoo tökkiä.
eli siis tyyliin eihän mulla viikonloppuna oo muuta tekemistä kun piereskellä ja surffata netissä, mut kai se sielu sit kaipais sitä tavallaan.
Ymmärrän sun pointin koska olen itsekin tai ainakin olin nolifer mutta ei se kroppa vaan kestänyt sitä työmäärää vaikka tunteja ei loppujen lopuksi ollut paljon. Mieti jos jatkat tuota niin seinä tulee vastaan, se on selvä juttu. Jos rahasta puhutaan niin kyllä se on niin että se on ne pienet menot jotka ratkaisevat. En tiedä paljon tienaat mutta asiantuntijana varmasti ihan kivasti mutta jos sanotaan että teet niin paljon duunia kuin pystyt, kunnes et enää jaksa ,saat jonkinlaisen burnoutin/masennuksen ja lasket paljon jäi nettona käteen siitä niin en tiedä onko se summa niin iso että kannattaa?

Jos työuran tarkoitus on rahan maksimointi niin tekisin näin.
Mikä vain homma, missä pääsee pitkille keikoille matalan verotuksen ja korkeiden päivärahojen pariin. Siihen lisäksi kun vielä ei tuhlaa omia rahoja autoihin tai asumiseen, niin oikein mikään palkkatulo Suomessa ei kasvata varallisuutta yhtä nopeasti.

Ymmärrän sun pointin koska olen itsekin tai ainakin olin nolifer mutta ei se kroppa vaan kestänyt sitä työmäärää vaikka tunteja ei loppujen lopuksi ollut paljon. Mieti jos jatkat tuota niin seinä tulee vastaan, se on selvä juttu. Jos rahasta puhutaan niin kyllä se on niin että se on ne pienet menot jotka ratkaisevat. En tiedä paljon tienaat mutta asiantuntijana varmasti ihan kivasti mutta jos sanotaan että teet niin paljon duunia kuin pystyt, kunnes et enää jaksa ,saat jonkinlaisen burnoutin/masennuksen ja lasket paljon jäi nettona käteen siitä niin en tiedä onko se summa niin iso että kannattaa?
Etkö tunne yhtään ihmistä, joka ei ole elänyt eläkkeelle asti niin, että ovat tehneet ylimääräisiä tunteja?

Kyllä mä tiedän paljonkin ihmisiä jotka on selvinneet eläkkeelle paljon ylimääräistä työtä tehden.
Yksilökohtaista varmaan. Varmasti tässä asiassa yhdistää se, että on muussa elämässä no-lifer, ja taas tällä tavalla toimien voi saada elämyksiäkin kokea elämässään taloudellisuuden kautta. (tietysti kokee myös henk-koht. voittoja työelämän haasteissa).
Joku toinen taas voi olla sellainen, että tekee koko työuran matalalla koulutuksella vähän sitoutunutta työtä. ainavaan jotain puolen päivän työpäiviä.
Näillä ihmisillä on geeneissä jotain muuta annettavaa, ehkä niillä on rikas ja hyvännäkönen muija ja iso muna, ei tarvii muuta kun lepäillä ja viihdyttää sitä naista sängyssä.

Oikeesta vakavasta burnoutista jos puhutaan, se vaatii jo niin paljon itsensä pakottamista ja niin pitkään. Että siihen tavallisen mukavuudenhalulla varustetun ihmisen on edes vaikea päästäkkään vaikka yrittäisi.

Itsellähän tässä ongelma tosiaan on enemmän siihen suuntaan, että toimintakyky ikäänkuin "sulaa" ennenkuin burnouttiin joutuu. Eli työteho laskee ja mies laiskistuu, kun tarpeeksi kauan tulee yhtäjaksoista stressiä.

Etkö tunne yhtään ihmistä, joka ei ole elänyt eläkkeelle asti niin, että ovat tehneet ylimääräisiä tunteja?

Kyllä mä tiedän paljonkin ihmisiä jotka on selvinneet eläkkeelle paljon ylimääräistä työtä tehden.
Yksilökohtaista varmaan. Varmasti tässä asiassa yhdistää se, että on muussa elämässä no-lifer, ja taas tällä tavalla toimien voi saada elämyksiäkin kokea elämässään taloudellisuuden kautta. (tietysti kokee myös henk-koht. voittoja työelämän haasteissa).
Joku toinen taas voi olla sellainen, että tekee koko työuran matalalla koulutuksella vähän sitoutunutta työtä. ainavaan jotain puolen päivän työpäiviä.
Näillä ihmisillä on geeneissä jotain muuta annettavaa, ehkä niillä on rikas ja hyvännäkönen muija ja iso muna, ei tarvii muuta kun lepäillä ja viihdyttää sitä naista sängyssä.
Tunnen paljonkin mutta moni sai burn outin. Faija on aina tehnyt paljon mutta kuitenkin pitänyt lomaa ja kaikki ollut balansissa. Kyllä itsekin teen edelleen kahta duunia mutta tiedän missä raja menee. Muuttujia on paljon. Jos työ on se että kantaa lautoja edestakaisin niin varmasti jaksaa paljonkin tehdä mutta jos vastuu on iso ja työ sinusta riippuvainen niin pää menee jumiin nopeammin.
Sä tiedät parhaiten mihin pystyt mutta jos duunista ei tule mitään koska väsyttää ja tökkii niin en oikein näe mitään järkeä jatkaa. Hyvä fyysinen kunto varmasti auttaa + hyvät yöunet

Tunnen paljonkin mutta moni sai burn outin. Faija on aina tehnyt paljon mutta kuitenkin pitänyt lomaa ja kaikki ollut balansissa. Kyllä itsekin teen edelleen kahta duunia mutta tiedän missä raja menee. Muuttujia on paljon. Jos työ on se että kantaa lautoja edestakaisin niin varmasti jaksaa paljonkin tehdä mutta jos vastuu on iso ja työ sinusta riippuvainen niin pää menee jumiin nopeammin.
Sä tiedät parhaiten mihin pystyt mutta jos duunista ei tule mitään koska väsyttää ja tökkii niin en oikein näe mitään järkeä jatkaa. Hyvä fyysinen kunto varmasti auttaa + hyvät yöunet
en tiedä juu,
jostakin se omaisuus on vaan luotava.
maailma menee vähän silleen, että köyhät köyhtyy enemmän, ja rikkaat rikastuu enemmän.
huvittava esimerkki toi, että jos ostaa autoa.
rikas voi ostaa tehokkaan itselataavan hybridin joka on hyväkuntoinen, ei tarvitse maksaa rahoituskuluja ja korkoja, kulutus on 4 litraa satasella vaikka polleja piisaa. rahaa kuluu autoiluun itseensä vähän.
köyhä taas ostaa jonkun halvemman ja rikkinäisen, bensaan menee puolet enemmän rahaa ja tehoja vähemmän, ja korot ja muut kulut rahoitusyhtiön kassaan.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
en tiedä juu,
maailma menee vähän silleen, että köyhät köyhtyy enemmän, ja rikkaat rikastuu enemmän.
rikas voi ostaa tehokkaan itselataavan hybridin joka on hyväkuntoinen, ei tarvitse maksaa rahoituskuluja ja korkoja, kulutus on 4 litraa satasella vaikka polleja piisaa. rahaa kuluu autoiluun itseensä vähän.
köyhä taas ostaa jonkun halvemman ja rikkinäisen, bensaan menee puolet enemmän rahaa ja tehoja vähemmän, ja korot ja muut kulut rahoitusyhtiön kassaan.
Autoa ei kannata kyl ikinä mietti vaurastumisena. Se on paska sijoitus joka tapauksessa. Vaikka joku halvempi romu vie vähän enemmän polttoainetta, niin se tulee aivan satavarmasti vuositasolla halvemmaksi kuin mitä uusi auto. Varsinkin kun ottaa auton arvonaleneman huomioon.

Monesta paikasta saa rahotukselle sen verran pientä korkoa, että kannattaa melkeen sillä ottaa ennemmin. Pitäisikin käydä noita läpi taas, kun olis auton osto edessä pian.

Tuolla aikasemmin kirjottelit, että tarvitset rahaa harrastuksiin ja muuhun kivaan. Kuinka paljon sitä oikeen tarvitsee? :LOL: Eikö monessa paikassa asijantuntijoiden palkat pyöri siinä 50k-80k paikkeilla? Jos oikeasti haluat olla vauras tulevaisuudessa, niin älä käytä sitä rahaa nyt, vaan sijoita se.

Autoa ei kannata kyl ikinä mietti vaurastumisena. Se on paska sijoitus joka tapauksessa. Vaikka joku halvempi romu vie vähän enemmän polttoainetta, niin se tulee aivan satavarmasti vuositasolla halvemmaksi kuin mitä uusi auto. Varsinkin kun ottaa auton arvonaleneman huomioon.

Monesta paikasta saa rahotukselle sen verran pientä korkoa, että kannattaa melkeen sillä ottaa ennemmin. Pitäisikin käydä noita läpi taas, kun olis auton osto edessä pian.

Tuolla aikasemmin kirjottelit, että tarvitset rahaa harrastuksiin ja muuhun kivaan. Kuinka paljon sitä oikeen tarvitsee? :LOL: Eikö monessa paikassa asijantuntijoiden palkat pyöri siinä 50k-80k paikkeilla? Jos oikeasti haluat olla vauras tulevaisuudessa, niin älä käytä sitä rahaa nyt, vaan sijoita se.
No siis auto on huono sijoitus, ja toki, 500 eurolla voi saada auton millä ajaa yhden leimavälin.

Mutta sitten jos aletaan ajattelemaan ominaisuuksia joita autoon haluaa, se on kokonaan uusi pallopeli,
automaattivaihteisto jo lisää auton arvoa rutkasti, tämä jo siksi, että jos se hajoaa, voi korjauskustannukset olla 6ke, mikä taas tekee 6ke arvoisesta automaattivaihteisesta autosta 0e arvoisen (?).

Kuinka paljon rahaa tarvitsee? Vaikee kuvitella että rahalle olis yläkattoa :LOL:
Tollee niinku jos lotossa voittais, rahat saisi menemään.

Uusi isompi saunallinen ja parvekkeellinen asunto keskeisemmästä paikasta, 60 tonnin auto, 20 tonnin prätkä, 10 tonnin venho, uus pelirigi 3 tonnia, Joku kiva koira...sit tietty siellä uudessa kämpässä pitäis tehdä omat viritykset....peli ja elokuvahuone ääneneristyksellä, valkokangas, AV systeemit..

No sit jos haluaisi ulkoiluharrastuksia niin metsästys ja kalastusvehkeet.
Tottakai täysjousitettu sähkömaastopyörä.

Mitä jos tulee vielä perheellistyminen ajankohtaiseksi, tai mitä jos löytyy vaimoke, joka ei tuukkaan raskaaks puhaltamalla? ivf hoito 5000e / laaki.
Mitä jos perheellistyminen siitä lähtee itämään...paljonko se maksaa 20v aikana...

Vaikea tosiaan kuvitella että rahan tarpeelle olis sinällään ylärajaa :) Jonkinlaisia linjauksia tietysti täytyy itselleen kehitellä, mutta tota elämänlaadun kannalta oleellista listaa(okei 60ke auto on vähän yläkanttiin, se onkin että jos voittaisi lotossa...) kun kattelee jonka laitoin, niin ei tässä tylsää tuu niinkun ton rahan perässä juoksemisen kanssa :D

Niin, kyllähän rahaa pitäis kans sijoittaa, oliskin oleellista, että maksais voimakkain ottein myös omistusasuntoa takaisin. Siinä vaiheessa kun omistusasunnon jo maksettua osuutta voi käyttää lainojen takauksena, se taas auttaa sitten ostoksien kanssa, kun saa matalakorkoisempaa lainaa pankilta.
Sit tietty vähän rahastoihin siinä sivussa, ja ehkä pennonen bitcoiniinkin. ja tietty viikottainen lotto vetämässä :)

On se vaan niin, että köyhänä köyhtyy entisestään, kyllä se niin on että saa kyllä rahasta tosissaan tapella. Rahareikiä on köyhällä paljon, ja niitä tulee aina yllättävästi lisää, sanomattakin selvää että just kun on PA niin pesukone hajoaa, ja seuraavaksi tulee joku tahaton vesivahinko asuntoon, kyllähän näitä menoreikiä riittää.

en tiedä juu,
Totta, mutta uusissa autoissa arvo tippuu vuosittain paljon, että siinä taas menettää rahaa. Jotkut tekee niin, että vaihtavat vuosittain autoa, ettei arvo tipu paljoa. Itse ajan vanhalla autolla, joka ei kuluta paljoa, mutta ei ole kyllä tehojakaan. Elän suht säästeliäästi, että pääsen tavoitteseeni ja pääsen vapaalle. Kiertelen maailmaa ja jos tykästyn johonkin paikkaan, ostan sieltä asunnon ja nautiskelen, kun ei tarvii töitä tehä. Mä oon keski-ikäinen, niin vuosia pitäis viellä olla runsaasti jälellä, eikä tarvii työeläke ikään painaa hommia.

Huomasin itse kun aloitin säästämisen/sijoittamisen että kestää kuitenkin kauan saada rahaa kasaan ja nyt ei tee edes mieli ostaa mitään kallista. Lyön vetoa että se henkilö joka päättää ostaa 30k auton mutta omilla rahoilla ei kuitenkaan sitä tee vaikka saisi rahat kasaan 5-6 vuodessa

Huomasin itse kun aloitin säästämisen/sijoittamisen että kestää kuitenkin kauan saada rahaa kasaan ja nyt ei tee edes mieli ostaa mitään kallista. Lyön vetoa että se henkilö joka päättää ostaa 30k auton mutta omilla rahoilla ei kuitenkaan sitä tee vaikka saisi rahat kasaan 5-6 vuodessa
Hikistä hommaa sijoittaminen. Jos on tavan duunari, pitäisi sijoittaminen aloittaa jo teininä. Itselle välillä tulee himoja, ostaa kallis auto, mutta ne kohtaukset menee ohi, kun mietiskelee.

kaverin kaveri hankki duunariduunilla asunnon ja auton velattomaksi 30 vuotiaana,
kuoli sitten agressiiviseen syöpään, mikä on toinen tarina..

Totta, mutta uusissa autoissa arvo tippuu vuosittain paljon, että siinä taas menettää rahaa. Jotkut tekee niin, että vaihtavat vuosittain autoa, ettei arvo tipu paljoa. Itse ajan vanhalla autolla, joka ei kuluta paljoa, mutta ei ole kyllä tehojakaan. Elän suht säästeliäästi, että pääsen tavoitteseeni ja pääsen vapaalle. Kiertelen maailmaa ja jos tykästyn johonkin paikkaan, ostan sieltä asunnon ja nautiskelen, kun ei tarvii töitä tehä. Mä oon keski-ikäinen, niin vuosia pitäis viellä olla runsaasti jälellä, eikä tarvii työeläke ikään painaa hommia.
älä sinne maailmalle mee. vaikka thaitytöt vetää puoleen, niin suomi on maailman onnellisin maa, ei täältä pääse karkuun.
tee töitä vaan enempi.

jep, aamu kasista oon ollu liikkeellä, töitä, asioidne hoitoa,
ja nyt on vapaa-aika virallisesti, ja aamulla taas töihi :sneaky:
jännä täs jokapäiväis työnteossa, sellanen ilmiö kun pitää hoitaa arkiaskareita, siis jotain pientä yllättävää kokoajan tulee jostain, että ei se tekeminen vaan jää sinne työhön.
ja vielä puntilla täytyis käydä, no hammaslekuri korvaa puntin huomenna, yks väliin jääny treeni ei maata kaada.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom