Gillyanne
Vaa'at kaatikselle ry
Tarkoitus olisi siis vaihtaa työpaikkaa pikapuoliin (ainakin toivottavasti). Kypsyin nimittäin totaalisesti tämänhetkisen työnantajani palkkapolitiikkaan (=huono palkka, eikä juuri toiveita korotuksesta) ja myös heikkoihin etenemismahdollisuuksiin, joten ei muuta kuin uutta etsimään. Pari aika kivaa paikkaa löysinkin jo, joten nyt seuraa muutama kysymys: Kannattaako mielestänne lähimmälle esimiehelle vihjaista, että on "haku päällä"? Itse en ajatellut niin tehdä, mutta olisiko se kuitenkin mielestänne asiallista? Ajattelin tehdä niin, että lähetän hakemuksia, käyn haastatteluissa jos kutsu tulee (itse asiassa eka olisi huomenna, huih! ) ja sitten, jos ja kun tulee työ- ja samalla tietenkin palkkatarjous, niin esitän asian pomolleni ja kysyn, onko heillä mahdollisuutta vastata tähän palkkatarjoukseen - tuo kysymys nyt on tosin lähinnä muodollisuus, sillä taannoisessa osastopalaverissa sanottiin hyvin suoraan, että palkankorotuksia ei tosiaankaan ole luvassa nyt (tai yleensäkään).
Entäpä haastatteluissa käynti? Ne kun sattuvat yleensä työaikaan. Oletteko vain kylmästi valehdelleet menevänne lääkärille/hammaslääkärille tms. vaiko sanoneet ympäripyöreästi menevänne "asioita hoitamaan"?
Kyselen tässä siksi, että olen vasta toisessa vakituisessa työpaikassa elämäni aikana, pitkän opiskelu- ja pätkätyöputken jälkeen. Tuo eka vakiduuni oli itse asiassa jo ennen opiskeluja, joten siitä irroittautuminen kävi kätevästi opiskelupaikan varmistuessa, eikä tarvinnut tällaisia pähkäillä...
Entäpä haastatteluissa käynti? Ne kun sattuvat yleensä työaikaan. Oletteko vain kylmästi valehdelleet menevänne lääkärille/hammaslääkärille tms. vaiko sanoneet ympäripyöreästi menevänne "asioita hoitamaan"?
Kyselen tässä siksi, että olen vasta toisessa vakituisessa työpaikassa elämäni aikana, pitkän opiskelu- ja pätkätyöputken jälkeen. Tuo eka vakiduuni oli itse asiassa jo ennen opiskeluja, joten siitä irroittautuminen kävi kätevästi opiskelupaikan varmistuessa, eikä tarvinnut tällaisia pähkäillä...