Työnnöt, tempasut, rinnalleveto yms.

Eli minkälaisia tuloksia olette ottaneet kyseisissä jutuissa? itse pystyn työntämään rinnalta enemmän ylös hyvänä päivänä kuin ottamaan rinnalle, jotenka siinä on vielä paljon petraamista ( vauhtipunnerrus 3*7*75kg. Mutta rinnallehikisesti repien joku 90kg. tempaisut oon ottanut 60 kilolla vitosia.. no petraamista kaikessa ;)

Noh, aika uusi olen varsinaiseen painonnostotreeniin, vaikka apuliikkeitä olenkin tehnyt paljon. Rinnallevetoa olen tehnyt raakana 90 kilolla ykkösiä ja periaatteessa kakkosiakin vaikka aika pitkä miettimistauko siinä välissä onkin. Tempausta olen tehnyt vain 60 kilolla vaikka rahkeita olisi varmasti enempään, tempausvalaa olen tehnyt 70 kilolla rinnalleveto-otteella helppoja kakkosia (parantunut tempausvala upeasti, ai että kun tuntuu tasapainoselta, ei mene mihinkään suuntaan enää.) Ylöstyönnön tekniikka on vaikea mulle eikä voimaakaan ole liikaa, 85 kiloa olen työntänyt, vauhtipunnerrusta olen tehnyt 6*3 75 kilolla. Pitää saada draivi kuntoon niin eiköhän parane, joskus kun se napsahtaa kohdalleen niin paino ihan lentää ylös.

Mulla sama kuin Otolla, rinnalleveto 120kg pintaan, mutta ylöstyöntö 147.5kg.
Tempaus surkea 85kg, mutta treenaamalla sekin kehittyis...

Ihan näin mielenkiinnosta kyselen jos joku viisaampi ja kokeneempi osaisi asiaa valaista. Että tuo painonnosto / voimannosto miksi nyt tahdotte ko. treeniä kutsua, niin saisiko sen palvelemaan jollain tapaa bodytyylistä reenailua millään. Kun ei ole tuon tyylistä riuhtomista tullut ikinä oikeestaan harrastettua. Mutta sanotaanhan sitä että vahvoille jätkille sitä lihaakin tulee. Miten on?

No ainakin liikkuvuuden ja räjähtävyyden kehittämiseen olympianostot sopii ku nyrkki silmään :) Tekniikat vaan pienillä painolla ekaksi kuntoon. Esimerkiksi tempaus kyykyn kautta suoritettuna vaatii melko hyvää liikkuvuutta mm. lonkista ja lavoista, ja ei se varmaan bodytreeniäkään ajatellen huono oo ettei paikat olisi tuhannen jumissa...

Lihamestari: pitempinä sarjoina kyllä selkä ja olkapäät menee pumppiin rivessä ainakin. Tempauksessa olkapäät vielä suuremmassa määrin. Kyllä luulis, että se jotakin sinne kroppaan tuo, vaikka noi onkin aika tekniikkapainotteisia nostoja :)

Rinnalle oon tainnu vetää 110kg. Tempausta joskus 4 vuotta sitten sarjaa max 40kg. Työntöä kokeillu 2x, 80kg paras tulos.

e: toi työntä oli semmonen, että alkuun vauhtia vähän jaloilla ja koko loppu pelkillä ojentajilla, kun ei uskaltanu antaa jaloilla tarpeeks vauhtia

Tempauksessa oon ottanu 80kg. Rinnallevetoa tehny 95kg:lla vitosen, ykköstä en oo kokeillu. Raakana molemmat, ilman kyykkimisiä.

Tällä hetkellä parhaat sarjat on
Raaka Hang Clean 5x5x80kg
Tempaus 5x60kg
Raaka Tempaus 5x50kg
Tempausvala 5x77,5kg ja 21x50kg (eikä ees hapottanu :lol2:)

Mun salilla ei saa tiputella lattialle painoa joten nuo on sellasia 'hallittuja'. Kerran oon jääny monttuun tempausvalassa, dumppasin eteen ja tuli sanomista. Sen jälkeen oon tehny ihan fiiliksen mukaan, sillai että varmasti pääsee ylös. :(

Tempaukset ja tempausvala oli ohjelmassa olkapääliikkuvuuden parantamiseksi ja koordinaatioon sekä keskikropan tukevoittamiseen. En tee niitä nyt. Eli oheis/huoltoliikkeinä.

Raaka Hang Rive on nyt ohjelmassa kulmiksen tilalla.

Näistä painonnostoveivauksista tullut räjähtävyys on auttanu oikeastaan kaikissa liikkeissä, ihan selvä ero tangon lähtönopeudessa penkissä/pystärissä/mavessa/kyykyssä.

Ilman allemenoa, eli ei kyykyn kautta.

"mutta mitä tuo "raaka" tarkoittaa tässä yhteydessä?"

:D Minusta tuo ilman tekniikkaa kuulosti hyvältä, koska silloin voisin teeskennellä, että oma riveni on ihan ookoo, vaikka muistuttaakin oikeanlaista vain hyvin hyvin etäisesti. (ei kuitenkaan ole mitään vaarallista repimistä ja riehumista...)

Back
Ylös Bottom