^ sosiaalietuuksia tai esim. aikuiskoulutustukea (opintorahaa) hakiessa ollaan kiinnostuneita noista palkkakuiteista. Voisin kuvitella, ettei ainakaan helpota saatika nopeuta hakemusten käsittelyä, kun koitat selittää, ettei mulle mitään palkkakuitteja ole annettu. Toki tulorekisteri taitaa nykyään helpottaa asioita, kun siellä pitäs olla suht hyvin kaikki nähtävillä. Jos tää sun työnantaja nyt sentään sinne ilmoittaa palkat :D
Mutta siis en minä kyllä rupeais enää aikuisiällä olemaan töissä paikassa, jossa ei tehdä kirjallisia soppareita tai toimiteta edes palkkalaskelmaa. Joskus nuorena sellaistakin tuli tilapäisesti tehtyä.
Olen kyllä saanut käsinkirjoitettuja kuitteja esim kuin hain pankkilainaa. En ole jaksanut pyytää koska se joka pitäisi näitä tehdä ei tee sitä vaan heittää pallon toiselle jolla ei ole aikaa miettiä näitä asioita. Vähän erilainen paikka kyllä, lomat pidän silloin kun minulle sopii sanottiin vain että laske itse ne lomapäivät ja ilmoita kun lomarahat pitää maksaa. Jos tarvitsee käydä parturissa kesken päivän niin on sekin ok ei kukaan laske minuutteja. En vaihtaisi mihinkään kellokorttipelleilyyn enääMulle ois muuten ihan ok olla ilman palkkalaskelmia, mutten ite oo kummoinenkaan jeesus esim. lomarahojen ja haittojen laskennassa niin palkkakuitti niiden tarkistamisessa helpottaa melkolailla. Lisäksi en kuulu niihin onnellisiin jotka ei koskaan joudu pitkille saikuille, joudu onnettomuuksiin, jää perhevapaille etc. jollon ois niistä ansioista ja niiden menetyksestä tilinauhan lisäksi joku lappu kiva olla.
Ja toki pahan paikan tullen kiva näyttää lapulta että on vakityöntekijä eikä määräaikainen.