Työn merkitys

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Driamer
  • Aloitettu Aloitettu
Ikä
41
Olen ollut kuukauden töissä koululla. Homma alkaa joka aamu kello 7 ja loppuu 16:00, välissä on tunnin ruokatauko. Tämä on todella helppoa touhua, ei tarvitse kuin ilmestyä paikalle varmistaa että paikka on siistinä ja sen jälkeen näyttää siltä että tekee jotain. Liksakin on kohdillaan. Ainoa pikku miinus on se että vihaan tätä!! Suurimmaksi osaksi sen takia että en saa ikinä unta ennen keskiyötä, yleensä siinä yhen aikaan jolloin on enää 5,5 tuntia aikaa nukkua (joka häiritsee huomattavasti saliharrastusta). Mitä te olette siitä mieltä, että onko tärkeämpää olla töissä jossa viihtyy vai se että se on helppoa rahaa? Omasta mielestä työ on niin suuri osa elämää että se raha ei korvaa sitä ankeutta jota töissä kokee. Lukeeko tämän monikin joka on työpaikassaan vain sen takia että on pakko? Ja oletteko te yrittäneet vaihtaa parempaan? Minulla olisi tässä viikko aikaa päättää että jatkanko täällä vakituisena talkkarina ja kaipaan uutta perspektiiviä.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Viivareikä.

No niin. Itse hain uutta työpaikkaa vaihtelun takia, lopulta oli jo pakkokin hakea....YT...... Sainkin haluamani paikan, palkka nousi ja ja... Tällä hetkellä en tee muuta kuin surffaan kahdeksan tuntia päivässä netissä. Kesän jälkeen onneksi tilanne muuttuu parempaan suuntaan. Mulla työt alkaa 07:00 myöskin, ja unen saaminen illalla on vittumaisen hankalaa.

Saan siis palkkani ihan ilmaiseksi. Mutta se ei tätä ankeutta korvaa kunnolla. Mutta kuten sanoinkin, onneksi tämä on vain väliaikaista.

Vaikea sanoa. itse vihaan todella paljon istumatyötä toimistossa. No koulutuksen mukaan en tule koskaan mitään muuta tekemäänkään kun istumassa toimistossa. Rahaa siitä tulee kunhan valmistuu kunnolla... Mutta haluan olla töissä jossa liikutaan ja on käytännönläheisempää.
Jos voisi tehdä toimistotyötä juosten samalla niin asiat olisivat ookoo mutta nyt en tee muuta kun valita. Voisi näyttää aika hassulle jos monien vuosien lukutöiden tuloksena valmistumisen jälkeen menen töihin jollekin muulle alalle joten kai se on kärsittävä.

Driamer sanoi:
Lukeeko tämän monikin joka on työpaikassaan vain sen takia että on pakko? Ja oletteko te yrittäneet vaihtaa parempaan?

Myöntävä vastaus molempiin kysymyksiin.

Itseäni vaivaa osittain tekemisen puute -mikä on ehdottomasti parempaa kuin ylityöt- ja osittain muutama vittumainen ihminen. Onneksi lähimmät työkaverit ovat jees.

Kun käy töissä, niin on rahaa, mutta ei ole aikaa tehdä mitään.
Kun on työtön, niin on aikaa, mutta ei ole rahaa tehdä mitään.

Siis jos ei ole syntynyt kultalusikka suussa.

Myönnän auliisti käyväni töissä vain siksi, että saisin rahaa elämiseen, en ole mitenkään urasuuntautunut ja minulle Sitä Oikeaa Elämää on nimenomaan työajan ulkopuolinen aika, jolloin voin tehdä haluamiani asioita. Ei kuitenkaan tarkoita sitä, että ihan mitä tahansa suostuisin tekemään, viehän työ kuitenkin huomattavan osan hereilläoloajasta - avokkia siteeratakseni olisi hyvä, että ihan joka aamu ei vituttaisi mennä töihin ja että edes joskus tuntisi itsensä työssään hyödylliseksi ja kokisi onnistumisen iloa.

Gillyanne sanoi:
avokkia siteeratakseni olisi hyvä, että ihan joka aamu ei vituttaisi mennä töihin.

Sun avokki on varastanut mun määritelmän hyvälle duunille :curs:. Ja paskalla palkalla surffaan nettiä, mutta ei kyllä ihan joka aamu vituta :).

Itse olin 3 vuotta töissä, jossa käytännössä ei tarvinnut tehdä mitään. Palkka oli kohtalainen (toimeen tuli, kun ei ostellu mitään turhaa). Jatkuva jouten olo söi miestä pidemmän päälle (aluksi tuntui mukavalta).

Nyt olen töissä, jossa palkka on hieman parempi mutta töitä saa välillä paiskia niin perhanasti. Mutta tykkään nykyisestä työstäni erittäin paljon enkä vaihtaisi päivääkään pois. Vaikka tehty työ ja ansaittu palkka eivät olekkaan suhteessa.

Itse olen sitä mieltä että mieluummin motivoiva työ ja pieni palkka kuin suuri palkka ja paska duuni. Tietenkin ihanne vaihtoehto olis reilu liksa ja huippu duuni... Mutta ei ole sellaista vielä vastaan tullut. Toimistoon minua ei haulikollakaan.

Vielä kun sais tuon piiitkän sairasloman loppumaan ja pääsis töihin ja treenaa.

Örkki sanoi:
Itse olin 3 vuotta töissä, jossa käytännössä ei tarvinnut tehdä mitään. Palkka oli kohtalainen (toimeen tuli, kun ei ostellu mitään turhaa). Jatkuva jouten olo söi miestä pidemmän päälle (aluksi tuntui mukavalta).

Nyt olen töissä, jossa palkka on hieman parempi mutta töitä saa välillä paiskia niin perhanasti. Mutta tykkään nykyisestä työstäni erittäin paljon enkä vaihtaisi päivääkään pois. Vaikka tehty työ ja ansaittu palkka eivät olekkaan suhteessa.

Itse olen sitä mieltä että mieluummin motivoiva työ ja pieni palkka kuin suuri palkka ja paska duuni. Tietenkin ihanne vaihtoehto olis reilu liksa ja huippu duuni... Mutta ei ole sellaista vielä vastaan tullut. Toimistoon minua ei haulikollakaan.

Vielä kun sais tuon piiitkän sairasloman loppumaan ja pääsis töihin ja treenaa.
ihanne ois huippu liksa ilman työn tekoa, kerkeis touhuumaan kaikkea kivaa:). mulla ei tulis aika pitkäksi, tiedän että 99% ihmisistä varmaan tulisi, koska suurimmalle osalle ihmisistä työnteko on terapiaa(vaikkeivat sitä myönnäkkään) eli ilman sitä menee elämä aivan sekaisin, itselläni ei menisi.

Jakob sanoi:
Sun avokki on varastanut mun määritelmän hyvälle duunille :curs:. Ja paskalla palkalla surffaan nettiä, mutta ei kyllä ihan joka aamu vituta :).

Muistanko väärin, että muutit just ulkomaille työn perään? Miksi lähdit, jos palkka on paska?

neutraali sanoi:
ihanne ois huippu liksa ilman työn tekoa, kerkeis touhuumaan kaikkea kivaa:). mulla ei tulis aika pitkäksi, tiedän että 99% ihmisistä varmaan tulisi, koska suurimmalle osalle ihmisistä työnteko on terapiaa(vaikkeivat sitä myönnäkkään) eli ilman sitä menee elämä aivan sekaisin, itselläni ei menisi.
No just. Kyllä sitä rahan tähden kokolailla töitä tehdään, terapia my ass. Ja miten toi sun ihannejuttu tähän liittyy? Ei se ole duunia jos saat vain palkkaa ilman mitään velvotteita.

Mike sanoi:
No just. Kyllä sitä rahan tähden kokolailla töitä tehdään, terapia my ass. Ja miten toi sun ihannejuttu tähän liittyy? Ei se ole duunia jos saat vain palkkaa ilman mitään velvotteita.
ei mitenkään, kunhan vain sanoin mikä mun ihanne ois. sanot että terapia in my ass, monelle työ on oikeesti terapiaa, ilman työtä tosi moni menettää elämän hallinnan, onhan se nähty.

Stu sanoi:
Muistanko väärin, että muutit just ulkomaille työn perään? Miksi lähdit, jos palkka on paska?
Siksi, että halusin pois Suomesta. Vuosi pari jossain muualla tekee ihan hyvää. On tuossa vähän muutakin takana, mutta ei siitä sen enempää. Kuten sanoin, ei mua joka aamu vituta töihin mennä ja kyllä tuolla palkalla nyt ihan hyvin pärjää. Jää muutama punta säästöönkin :).

Ok palkka on, juuri mitään ei tarvi tehdä. Vituttaa suunnattomasti, kun haluaisi haasteita, ja edes osan aivokapasiteetista rasitukselle. Minua henk. koht. ainakin tämmöinen duuni masentaa, vituttaa ja väsyttää.

Hakemukset kolmeen muuhun paikkaan on, ihan vain haasteiden toivon takia. Lähtisin ulkomaille heti hieman huonommallakin palkalla

Sen mitä itse olen ollut vuosien varrella töissä niin asiakaspalvelu ja ihmisten kanssa vuorovaikutuksessa oleminen on se mistä pidän. Sitten taas kaikki paperien pyörittäminen jossain surkeassa kopperossa on jotain mitä inhoan yli kaiken. Minusta ihanteellinen työ on sellainen josta saa kohtuullista palkkaa ja pääsee tekemään samanhenkisten ihmisten kanssa duunia. :)

Teen totallyankeaa koontatyötä.Paska palkka, vittumaiset työkaverit, jatkuva irtisanomisuhka.Kaikin puolin ahistava työ.Muualle yritän parhaillaan päästä.Lopputili tekis mieli ottaa, mut talous ei kestä monen kuukauden karenssia..... :curs:

xale sanoi:
Teen totallyankeaa koontatyötä.Paska palkka, vittumaiset työkaverit, jatkuva irtisanomisuhka.Kaikin puolin ahistava työ.Muualle yritän parhaillaan päästä.Lopputili tekis mieli ottaa, mut talous ei kestä monen kuukauden karenssia..... :curs:

Kuulostaa ihan elektroniikan kokoamiselta :) .Jossain gallupissa oli,että 95% tekee työtä rahan takia.
Työ on työtä ei se voi olla miellyttävää.Ainakaan en ole ollut yhdessäkään työssä,johon ei aamulla vituttaisi lähteä.

Naene sanoi:
Voisi näyttää aika hassulle jos monien vuosien lukutöiden tuloksena valmistumisen jälkeen menen töihin jollekin muulle alalle joten kai se on kärsittävä.

Oikein. Kärsitään koko loppuelämä, koska muuten voisi näyttää hassulle.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom