Työmatka-autoa n. 7000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl

ojr

Liittynyt
9.5.2008
Viestejä
3 228
Nykyisellään alla on Nissan Almera -96 ja ajelen työmatkaa n. 50km/suunta, matka koostuu pääasiassa moottoritiestä. Almeralla tuon ajaminen on melko epämiellyttävää, etenkin kun pakoputki on nyt mennyt poikki ja melu on melkoinen. Tästä (+ lukuisista pienistä sähkö- yms vioista) johtuen olen päättänyt, että ostan uuden auton kun tuosta Almerasta loppuu leima 03/2013 tai jos se hajoaa ennen sitä ajokelvottomaksi.

Minkälaista autoa tuohon hintaan kannattaisi lähteä katselemaan? Toiveena tietysti se, että olisi mukava ajaa pidempää matkaa ja hakusessa farmari tai porrasperä. Vaihteisto manuaali ja bensakone, mittarissa säädylliset kilometrit ja mieluiten 2000-luvulla valmistettu.
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Miksi noilla kilometreillä bensakone?
 
Focus voisi olla hyvä veto, kulutus on aika maltillinen. Mikäli haluat ihan pomminvarmaa ajokkia niin corolla. Mazda 6 on ihan pätevä peli ajaa, mutta äänieristys on ihan helvetin huono, lisäksi noissa on ollut ruosteongelmia. Volvo V40 vois myös olla passeli, mikäli tilantarve ei ihan hirveä ole, siitä T4 kone niin liikahtaakin vielä.

Toki tohon hintaan saa paljon ajettuja "premiumejakin", mutta jos (ja kun ton ikäiseen autoon) tulee korjattavaa niin laskukin on sitten preemiumia.
 
Jos päivässä tulee reilut 100 kilsaa jo työajoa ajoa niin en ensimmäisenä olisi katsomassa t4 volvoja:).
 
Miksi noilla kilometreillä bensakone?
Noilla dieselin hinnoilla ei maksa vaivaa ostaa dieseliä imo, enkä autoa juuri muuhun käytä kuin työmatka-ajoon. Työvuorojakin sen verran harvakseltaan, ettei tule siis viikossa kuin 2-4krt ajettua töihin ja takaisin.
 
Tohon hintaan mä pistäisin varmaan 5-sarjan bemaria, korimallia E39. On hyvät äänieristykset ikäisekseen autoksi, sopii hintaluokkaan, hyvä varustetaso, ei sysiruma ja mukavampi istuskella pidempää matkaa kuin Corollassa. Eikä ole kallis huoltaa, vaikka onkin BMW. Jokainen nyrkkipaja noita huoltaa. Joku 520/525 ei ihan hirveästi soppaa matka-ajossa vie. Noilla matkoilla alkaisin jo panostaa siihen mukavuuteen.

Jos oikein pihistellä haluaa, niin sittenhän kannattaa vertailla autoja, joissa on pieni bensankulutus, halvat vakuutukset ja löytyvät vikalistojen häntäpäästä. Ei se T4 kauheasti bensiiniä vie matka-ajossa, mutta vetelee vittumaisesti jos motarinopeuksia täytyy ajaa. Ei minulla ainakaan siitä autosta mitään hyvää ajettavaa ole, vaikka ajokokemukseni siitä ovat toki rajalliset.
 
Peugeot esim 307 on hyvä ajaa ja 7000 € saa jo aika uusia ja vähän ajettuja. Tosin pikkuvikoja voi olla yksilöstä riippuen paljonkin, mutta matka-ajossa ollut meidän perheessä ihan passeli.
 
Kasvaimella järkeä jutuissa. Ei missään tapauksessa mitään 5 sarjan bemua. Tuossa käytössä auton olisi kuitenkin oltava huoleton.

Tuttu osti työmatka autoksi civicin viidellä tonnilla ja on ollut kovasti tyytyväinen. Ei maksa logot nokalla...
 
Zone-sarja -42%
Kasvaimella järkeä jutuissa. Ei missään tapauksessa mitään 5 sarjan bemua. Tuossa käytössä auton olisi kuitenkin oltava huoleton.

Tuttu osti työmatka autoksi civicin viidellä tonnilla ja on ollut kovasti tyytyväinen. Ei maksa logot nokalla...

Ja sä sanot että ranskalainen on huoleton? Ei ne ole terveellisiä edes nakkikiskalta.

Kyllä BMW on suhteellisen luotettava auto, tekniikka kestää.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
BMW on todella hyvä ajaa eikä kulutuskaan ole pahimmasta päästä mutta oman aika monen bemarin kokemuksella sanoisin että 7 tonnin bemarissa riittää kaikenlaista pikku(sähkö)vikaa vaikka toisille jakaa :)

Pösöistä en tiedä mitään, pointti oli lähinnä se että jos työajoon meinaa laittaa tuon hintaluokan auton niin kannattaa haeskella joku halvahko merkki/malli jolloin saa vähän ajetun ja uuden jonka huoltokustannukset ja murheet on murto-osan arvokkaamista merkeistä (ja sitä kautta enemmän ajetuista) kuten bemareista tai mersuista.
 
Ja sä sanot että ranskalainen on huoleton? Ei ne ole terveellisiä edes nakkikiskalta.

Kyllä BMW on suhteellisen luotettava auto, tekniikka kestää.
Ton ikäsessä bemarissa on hyvin todennäköisesti ihan yhtä paljon sähkövikoja, kuin ranskiksissakin. Erona vaan on se, että bemariin niiden korjaaminen maksaa paljon enemmän. Ei se auta jos moottori kestää ja kaikki muu hajoaa. Plus että vanhojen bemareiden iänikuinen ongelma on se, että ne on karvanoppa-amisten unelma-autoja, joka tarkoittaa monesti sitä, että sillä biilillä on ollut useita 18-20v omistajia. Ja se ei tiedä koskaan hyvää.

Ranskisten huono puoli on kova arvon alenema. Siitä ei pääse mihinkään. Jos autoa on tarkoitus pitää pitkään, ranskikset on hyviä vaihtoehtoja, koska niitä saa aika vähillä kilsoilla halvalla. Yli 200t ajettua autoa ei noilla kilsoilla kovin montaa vuotta kannata pitää.


edit. Sen verran vielä, että itsehän tekisin niin, että ostaisin 5000e auton ja jättäisin 2 tonnia korjauksiin. Ton hintaseen autoon tulee kuitenkin remppaa.
 
Ei mielellään ostaisi ranskalaista saati italialaista autoa. Tällä hetkellä olen katsellut jotain Toyotan corolloita ja avensiksia sekä VW golfin farmarimalleja. Fordejakin tuntuu paljon olevan tuohon hintaan liikenteessä, kokemusta on vain 90-luvun Escortista jossa kannen tiivisteet vuoti ja auto leikkasi motarilla kiinni... Skoda octavia olis myös yks vaihtoehto, muttei kauheasti löyty tuohon hintaan.

Hinta ei siis ole mikään absoluuttinen yläraja, vaan se mitä ensisijaisesti suunnittelin.
 
Seat Toledo. Saman auto kuin A4 tai muut kalliimman VW konsernin autot mutta halvempi ja on luotettava peli. Tosin en tieda minkalainen saatavuus on bensakoneella, kun yleensa tuppaavat dieseleita olemaan.
 
Seat Toledo. Saman auto kuin A4 tai muut kalliimman VW konsernin autot mutta halvempi ja on luotettava peli. Tosin en tieda minkalainen saatavuus on bensakoneella, kun yleensa tuppaavat dieseleita olemaan.

No ei ole kyllä Toledo A4:ää nähnykään. Melkosta itsepetosta kuvitella noin, jos Toledolla päästelee menemään. :D A3:n kanssa voi olla jotain yhteistä. Exeo sen sijaan on ikäistään sukupolvea vanhemman A4:n kanssa aika pitkälti sama peli.

Mutta Golfia harkitsevalle ihan käypänen peli tuo Toledo, ei siinä mitään.
 
Golf ja passat on aika luotettavia autoja!
Passat ainakin on suht hiljainen sisällä.

Jos edullisempi (tai uudempi) haluaa niin mondeo vois olla vaihtoehto.
 
7K€ auto ja nyt jo mainittu loppuunlintattu 5-sarjan pemari. Just. Haetaan autoa työmatkoille eli varmana sellaista järkipeliä.

Tuolla hinnalla joku perus 100hp Corolla. Sillä pääsee vaivattomasti, luettavasti töihin ja takaisin.
 
Useimilla "vanhuksilla" on joku elämän viisaus jaettavana tuleville polville. Mulla ei ole viellä sellaista mutta pieni vinkki on: Älä osta koskaan ranskalaista tai italialaista autoa. Ja siihen viellä lisäys että älä koskaan osta bemaria hintaluokassa alle 20 000€
 
No ei ole kyllä Toledo A4:ää nähnykään. Melkosta itsepetosta kuvitella noin, jos Toledolla päästelee menemään. :D A3:n kanssa voi olla jotain yhteistä. Exeo sen sijaan on ikäistään sukupolvea vanhemman A4:n kanssa aika pitkälti sama peli.

Mutta Golfia harkitsevalle ihan käypänen peli tuo Toledo, ei siinä mitään.

Ajoin tyokaverin kanssa kimppakyydilla 2 vuotta. Hanella oli A4 vm 2003 ja minulla Toledo vm 2004. Autot on identtisia sisatiloiltaan(aikuinen mies ei sovi kunnolla takapenkille), mittaristo ja kojelauta ihan identtisia. Radiokin on ihan sama kummassakin. Sisusta muuten sama mutta audissa paremman nakoiset penkit. Kuskin penkille kun istui niin muusta autoja ei erota kuin ratissa olevasta logosta. A3 lukeutuu tahan samaan joukkoon. Ei se mitaan itsepetosta ole vaan taysi fakta. Ainakin tuo vanha A4 on aika pieni auto enka itse sellaista ikina ostaisi. En tieda miten mallit on noiden jalkeen muuttunut mutta noiden vuosimallien valilla ei muuta eroa ole kuin kori, penkit ja hinta. Samalla tekniikaalla kumpikin eteenpain kulkee.
 
e39 520 oli itellä vastaavassa työmatka ajossa. Parasta mukavuutta mitä tuolla rahalla saa ja hyvinhän tuo kestikin. Yli 200tkm ajettu kiesi kun minulle tuli ja 30tkm aikana meni pari polttimoa ja laturin hiilet kului loppuun.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom