Työmatka-autoa n. 7000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Passat ainakin on suht hiljainen sisällä.

No ei ole kyllä tässä hintaluokassa aivan näin..

http://www.autotalli.com/vaihtoauto/32277048/pos/2/page/7/Mercedes-Benz/E/2000/Tampere

Siinä autoa sulle vielä 3-500tkm ajaksi ilman isompia ihmeitä, jos vaan kori ei oo ruostunut.
Tekniikka kestää normi huolloilla sen 800tkm mennen tullen. Osat on suorastaan yllättävän halpoja, jos jotain tarvii tehdä.
Kulutus mukavasti siellä 6:en pinnassa, 40€ lisämaksulla katsastuksen yhteysessä + tietenkin takapienkkien lukituksella ala-asentoon se on pakettiauto ja kulkua on vähintään riittävästi.
Mikä parasta, se ajaminen on leppoisaa ja ei suhise, pihise eikä natise..

Nimim. itsellä samainen, paitsi 270CDI koneella ja ajettu 640tkm.
Suurin probleemi oli railipaineanturin nollarengas, eli 1.2€ vika mikä jätti tielle. Itse olen autolla ajanut n. 60tkm tässä vuosi sitten keväästä.
Laturi poksahti 630tkm kohdalla puolilataavaksi. Uusi ois ollut törkysen hintainen (nestejäähdytteinen), vaan käytetyn ja huolletun sain 200€ rahalla.
Näitä vielä korjaillaan jokaisella nyrkkipajalla, eli VEHO kannattaa kiertää kaukaa.
Pätevämmät marsu-tietäjät on aivan muualla kuin siellä :D
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
Ton hintaluokan Opelitkin jättäisin rauhaan, kun myös ns. Premium merkit. OJR, lisää listaan ainakin Seatin malleja(samoja autoja pitkälti ku VW, Skoda ja Audi. Esimerkiksi Leon on erinomainen auto. Sit nää perusjampan Nissanit, Hondat, Mitsubishit sun muut kannattaa myös muistaa. Varmoja pelejä kaikki.
 
Minkä vitun takia sielu pitää sotkea autoon ?? Jos se sielu saa minut joka aamu talvisin valitsemaan julkisenkulkimen vaneripenkin jonkun kusisen juopon vierestä, niin mielummin pysyn kyllä niissä ei "autoissa" jolla pystyy ajamaan muuallakin Amalfin rannikolla.

On toki totta että talven tullessa, alkaa kaipailla hieman arktisempaa autoa.. pari sataa heppasella häviää nastatkin talven aikana edestä aikalailla kokonaan uusistaki renkaista.
Eipä tolla alfalla päässy parina aamuna viime talvena pihastakaan mihinkään kun lunta oli 20cm enemmän kuin maavaraa. :D
Taitaa olla paras hankkia joku neliveto suomen talvea ajatellen. Lada niva lienee yks tykeimmistä talviautoista :rock:
 
No ei ole kyllä tässä hintaluokassa aivan näin..

Nettiautossa 16kpl passat 2000 tai uudempi ja ajettu alle 205tkm

Ja verrattuna faijan -04 mondeo ja mun -04 passat (tai vanhempi -99 passat) niin Passat on puolet hiljaisempi sisätiloissa.
 
Legendaarinen vitosbemu mainittu! :hyper:

Heitän 307 pösön. Tai ford/skoda. Jos melu hirvittää niin vastamelukuulokkeet tulee huomattavasti halvemmaksi kuin penari.
 
Halpa ja hyväkyytinen vaihtoehto olisi 740 volvo 2 litraisella koneella ilman turboa. Voin omasta kokemuksesta sanoa että siinä on sellainen auto jota ei ajamalla rikki saa kunhan vain kori on kunnossa ja kyytikin on hyvä ja hiljainen. Tietysti sille bensa maistuu niinkuin kaikille terveille autoilla :D
 
Ei tuo 2 litranen vapari mitenkään hirveästi syö, kun ei typerästi aja. Itsellä kyseinen auto vm.91 eli ruiskukoneella ja sinkityllä korilla. Kaikki "viat" eli normaalit korjaukset (jakoremmi, kannentiiveste ym) ovat olleet erittäin helppoja tehdä itse ja vaikeammat korhjaamollakin halpoja. Voin kyllä suositella, jos vain hyvin pidetyn yksilön jostakin löydät. Ajotuntuma tosin aika "pehmeä" verrattuna uudempiin autoihin, mutta eipä muuta niin vanhalta autolta voi odottaakkaan. 120km/h nopeus on myrkkyä bensankulutukselle ja olenkin itse ajellut ne vähät motari-ajot 100-110km/h.

Niin ja se kulutus on itsellä ollut poikkeuksetta 8 litran molemmin puolin. Jos paljon matka-ajoa ollut, niin kulutus jotain 7.5 ja kaupunkivoittoisessa reilua 8l. Talvella kulutus toki suurempi, kun takarenkaat kulkevat eri matkan kuin etupyörät... :D
 
Edelliseen postiini lisäks yks mikä tuli mieleen ois Toyota Carina E. Ajamalla et paskaksi saa (sinkitty kori, luotettava kone), hiljanen & tukeva ajaa ja korjaukset voit todellakin tehdä kaikki itse. Noissa ei meinaa mitään vaikka ois ajettu se 350tkm, säännöllisellä huollolla (hihnat, öljyt, pohjan massaus, kotelosuojien uusiminen, jne peruskamat) on toinen mokoma edessä.En aluks suositellu koska hinta on käytännössä ilmanen verrattuna noihi 7k vehkeisiin, mutta tuommosella ite ajelisin ja säästelisin samalla rahaa uudempaan 15k autoon.

Bemareita ja Volvoja en bensapuolelta ite ota iha korjauskustannusten ja bensanhinnan takia, se 2l/100km suurempi kulutus rupee tuntumaan helvetin nopeesti näillä hinnoilla. Enkä oo nähny ainuttakaa tuohon 7000e hintaluokkaan menevää bemaria joka ei ois käyny läpi isompaa konehuoltoa viimestää 300tkm kohdalla.
 
Jotain rahaa on säästössä, mutta varmaan pitää tukeutua myös rahoituksen/autolainan puoleen. Kumpi noista vaihtoehdoista on fiksumpi ja mitä esim rahoituksessa tulee ottaa huomioon, ettei tule yllättäviä kuluja?
 
Koita saada käyttöluotto tai jotai ilman korvamerkintää autoon liitettäen, muuten joudut maksamaan maksimaallisia vakuutuksia ja kappas, olet parissa vuodessa maksanut enemmän vakuutuksia kuin itse autoa :D
 
Zone-sarja -42%

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
Yleensä rahoitukseen saa otettua varsin järkvän vakuutustarjouksen kylkiäisnä. Tämä kuitenkin kannattaa varmistaa, että on varmasti edullinen myös ensimmäisen vuoden jälkeen.

Tosin kannattaa kysyä pankista vakuudellista kulutusluottoa jos on vakuuksia tai saa takaajia. Näin voi saada 2-4% marginaalilla lainan ja etuna on että voit ostaa mistä haluat (myös yksitysiltä, mutta takuu on silloin perävalomallia) ja tinkiä ns. Käteishintaa. Vakudeton kulutusluotto tulee yleensä aina kalliimmaksi kuin liikkeiden rahoitusvaihtoehdot. Halvat rahoitustarjoukset yleensä ovat silmän lumetta koska silloin auton hinta on yleensä kovempi (eli korko on yleensä leivottu sisään ostohintaan). Taitaa aika perusrahoitustarjous olla min. 20% käsiraha ja korko 6,9% + 5-8€ laskutuslisä/tilinhoitomaksu per kk
 
Ei missään nimessä:
-Renault
-Peugeot
-Mersun CDI-koneet
-Bemarit
-Alfat
-Fiatit


Lähtisin hakemaan autoa näistä merkeistä:
Honda, Civiccejä saa n.130-150tkm ajettuja alle 7000euron.
Fordit

Varauksella
Volvot
Saabit
Toyotia tuossa hintaluokassa on vaikea suositella. Turhan hinnakkaita ottaen huomioon budjetin sisällää olevien autojen ajomukavuudet, kilsamäärät ja vuosimallit. Mutta jos varmasti haluaa päästä illaksi kotiin, niin sitten tosta.
Mazdat ( 6)
 
Itse kyllä ehdottomasti lähtisin hakemaan 2004 uudempaa avensista. Vie varmasti perille ja on hiljainen. Ihan se ei sun budjettiin mene, mutta laina-rahalla paikkaisin eron.

Civicitkin ovat hyviä vaihtoehtoja, mutta melussa jäävät jälkeen toyolle, että ihan sen takia hakisin avensiksen.
 
Ei missään nimessä:
-Renault
-Peugeot
-Mersun CDI-koneet
-Bemarit
-Alfat
-Fiatit
-Fordit

Lähtisin hakemaan autoa näistä merkeistä:
Honda, Civiccejä saa n.130-150tkm ajettuja alle 7000euron.

Korjasin, ku sulla oli lipsahtanu foorti väärään kategoriaan. Hienosti kehittyy tämäkin ketju, kohta on kyykyt vajaita ja penkissä liian monta paitaa päällä.
 
Noin kolmenkymmenen oman auton kokemuksella suosittelisin E/C -sarjalaista, mahdollisimman ruosteettomana ja CDI:llä.

Koneen kestävyys on älytön, samoja apulaitteita taas voi mennä siinä missä muillakin. Suuttimen tiivisteisiin kunnon prikat jos vuotaa, niin sekin puoli on kunnossa taas seuraavan puolimiljoonaa.

Viimevuonna ajoin hieman alle 100tkm, jolloin auton mittarissa oli ostaessa 500tkm ja myytäessä 600tkm, malli W211 E200CDI, ei mitään ongelmia.

Nyt alla on vanha kunnon väyrynen facelift, 220CDI 535tkm ja no problemos. Öljynvaihtovälin voi huoletta pitää 25tkm:ssä vielä 500tkm jälkeenkin ja öljyä ei kulu vaihtovälillä laisinkaan, ei ole kulunut yhdessäkään CDI-yksilössä. Myös jakoketju on vaihtamaton, kuten on ollut kaikissa yli 500tkm ajetuissa, ei venymää eikä ongelmia. Tässä ks. yksilössä myös kytkin (6v-manuaali) ja turbo ovat alkuperäisiä.

Nämä CDI-koneet ovat mekaanisesti jopa kestävämpiä kuin vanhat esikammiot, miljoona menee helposti. Ainoita autoja nykyäänkin, joissa ei niitä kilometrejä tarvitse pelätä. Kokemusta todella monesta, kuten postauksen ensimmäisestä lauseesta voi päätellä.
 
Juu ja todellinen ajo nautinto tollanen cdi koneella oleva, vielä automaticilla niin aiai ku on mukava ajella, hyvät väännöt ja kohtuu tehokas. Itse en ottanu cdi koneella olevaa 3te budjetilla, vaan ihan perus 2,2l vapari disun, ei se mikään raketti sentään ole, 95hv haha :D
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom