Työmatka-autoa n. 7000€

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja ojr
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
edit. Sen verran vielä, että itsehän tekisin niin, että ostaisin 5000e auton ja jättäisin 2 tonnia korjauksiin. Ton hintaseen autoon tulee kuitenkin remppaa.

Jos bemari on pakko ostaa, niin 500€ autoon ja 6500€ korjauksiin.

Useimilla "vanhuksilla" on joku elämän viisaus jaettavana tuleville polville. Mulla ei ole viellä sellaista mutta pieni vinkki on: Älä osta koskaan ranskalaista tai italialaista autoa. Ja siihen viellä lisäys että älä koskaan osta bemaria hintaluokassa alle 20 000€
Samaa mieltä ranskalaisten ja italialaisten osalta, vaikka en vanhus olekaan :). Jos aikoo ajaa muulloinkin kuin 20 asteen lämpötilassa auringon paistaessa pilvettömältä taivaalta. Italialaisia autoja käyttöautoksi kannattaa harkita korkeintaan Italissa. Tosin ei ne taida sielläkään kelvata kaikille. Pari kuukautta sitten menin taksilla kyliltä Bolognan kentälle ja matkan aikana kuljettajan kanssa keskusteltiin tietysti autoista. Tiedustelin että mikä lähialueen superautoista miellyttää eniten, Ferrari, Lamborghini vai Maserati. Mikään ei kuulemma sytyttänyt, Mersu on paras:wtf:
 
SUPER WHEY ISOLATE (3,9 kg) -24%
... Tiedustelin että mikä lähialueen superautoista miellyttää eniten, Ferrari, Lamborghini vai Maserati. Mikään ei kuulemma sytyttänyt, Mersu on paras:wtf:

Minulla on eräs työelämän kautta tuttu italialainen jonka sukunimi on sama kuin sillä punaisella urheiluautolla, on kuulemma jotain pikkuserkku sukua tähän urheiluauto sukuun... autotallissa hänellä on MB 63 SL AMG :D
 
Zone-sarja -42%
Vaikka Peugeotissa on paljon vikoja yleisesti niin itse kuitenkin olen sitä mieltä, että auto on hyvä ja hiljaisempi ajaa verrattuna muihin vastaaviin autoihin joita voisi saada samaan hintaluokkaan saman verran ajettuna. Mikäli yhtään osaa itse perusvikoja korjailla niin aika halvalla pääsee Motonetin tms.osilla. Tottakai BMW:t yms on ihan eri maailmasta, mutta sitten joutuu jo ostamaan vanhempaa ja enemmän ajettua mallia.
 
Nissan Maxima. Halpa hankkia, luotettava ja mukava matka-ajossa. Miinuksena isohko kulutus kaupunkiajossa 3-litraisella, mutta matka-ajossa pääsee kyllä kohtuullisella kulutuksella jos ajaa maltillisesti.
 
Alfaromeo 156, Miksi???

Ne menettävät tosi nopeasti arvonsa, joten käytetyn ostaja saa uudehkon vähän ajetun tosi edullisesti varusteluun ja laatuun nähden ja esim. V6 matka ajossa erittäin namu n. 8L satasella. Ainahan voi ostaa noita sieluttomia kotteroita, mutta kerran elämässä kannattaa kokeilla miltä tuntuu omistaa auto.
 
Minä ottaisin kyllä jonkun ''vähemmän luotettavan'' pienillä kilometreillä, kuin ns. pomminvarman suurilla kilometreillä. Itsellä oli kakkoskopanen Megane pari vuotta, olihan siinä kaikkia pikkujuttuja, mutta niistä selvis aika helpolla ja halvalla. Sitten vaihtui auto yli 200 ajettuun diesel avensikseen, kakkoskoppaa sekin ja voin sanoa, että tässä ei mitään pientä ole ollutkaan. Luotettava auto kyllä, mutta kun jotain vikaa / kilometrien tuomaa kulumaa tulee, niin tonni aina selällään.

Ranskiksen kannalla olen.
 
2000-luvun alun Corolla on ainakin viaton ja vaivaton, pystyy jopa huoltamaan parkkiksella melko pitkälle eikä sähköpuolikaan vielä ole mitään rakettitiedettä. Corolla on tietysti se Toyotan "pappamallisto" eli jos haluaa hieman tukevampaa menoa sinne motarinopeuksiin, parempaa äänenvaimennusta, jne pientä ekstraa ni kannattaa vilkuilla myös Avensiksia (T22 tai T25 korimalli). Kaverin T22 Avensis (farmari) 1.8l bensakoneella näyttää ajotietokoneesta keskikulutukseks 6.2l/100km motarilla ajettaessa, ei oo paha :)
 


Tosta nyt nopeasti katsottuna löytyy vitosia seittemän tonnin pintaan muutamia, joilla on rullattu hieman reilu 200k. Sehän ei ole Bemmille mitään.


Jos nyt oikeasti lähdetään tälle linjalle, mikä auto siihen työmatka ajoon kannattaa ostaa, niin ei luultavasti mikään. Mieluiten se halvin 200e leimattu paskakasa, johon saa itse vaihdettu kaasarin moposportista. Ajattelinkin henkilön mukavuutta matkustaa kyseisessä autossa ko. hintaluokassa. Mutta hän kyllä itsekkin ehdotteli järkeviä vaihtoehtoja.
 
Ei se 200k olekaan paha mutta tolla tahdilla mittarissa on kolmen vuoden päästä 280k ja se on bensabemmillekin sellainen lukema että kallista remppaa tulee.
 
Nimenomaan, joten miksi ylipäätään panostaa tuollaiseen autoon? Järkevin olisi se halvin toimiva, leimattu auto, johon saa halvimmat varaosat ja halvimmat vakuutukset. Ostaa niitä sitten aina uusia, kun joku autoa kalliimpi vika tulee.
 

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
No onhan se vähän karua kelata 100 km päivässä työmatkoja jollain 500 eken kotterolla :D Varsinkin jos saa arpoa duunipäivän jälkeen lähteekö käyntiin...
 
Sehän se tässä munkin näkökantani on ;)
 
Tähän mennessä oon katellu:
- VW Golf ja Passat
- Skoda Octavia
- Ford Mondeo ja Focus
- Toyota Corolla ja Avensis

Puuttuuko listasta jotain varteenotettavia vaihtoehtoja ja mitä noissa edellämainituissa malleissa tulisi ottaa huomioon? Kriteereinä tosiaan varmuus, mukavuus matka-ajossa ja tietyssä määrin taloudellisuus. Hinta siinä 7000€ kieppeillä, saa mennä ylikin jos saa huomattavasti fiksumpia autoja esim 8000€ hintaan... Valmistusvuosi 2000-luvulla ja kilometrejä mielellään alle 175 000, käyttövoima bensiini ja vaihteisto manuaali. Etelä-Eurooppalaisia (Fiat, Renault ym) autoja en oikeastaan halua, kuten en myöskään BMW:tä.
 
Kia Cerato ? Sais tolla 7 tonnilla jonku 2006-2007 noin 100 000 km ajoilla.

En ole koskaan kuullut Kian omistajilta mitään pahaa sanottavaa, haukkukaa nyt joku...
 
Noista listan autoista voisin melkeen sanoa Fordin hakkaavan muut ajettavuudessa. Oma -00 focus 1.8 koneella vei sekalaisessa 2/3 maantieajoa 7 litraa satkulle ja mittarissa 300k ja hyvin on toiminut. Sisätilan melu noissa on melko suuri tosin, muuten todella hyvä auto.
 
Kia Cerato ? Sais tolla 7 tonnilla jonku 2006-2007 noin 100 000 km ajoilla.

En ole koskaan kuullut Kian omistajilta mitään pahaa sanottavaa, haukkukaa nyt joku...

Sisämelu?

- - - Updated - - -

Sanotaan nyt: paras auto tällä hetkellä hinta/laatusuhteeltaan IMHO olisi 2007-> Volvo 1.6D DrivE Summum varusteilla. Keskikulutus kiisseliä joku rontti 3l ja kaupungissakaan ei ajotietokone ole näyttänyt keskikulutusta yli 5l. Näitä saa n. 15000 hintaan n. 100 000 ajettuina.
 
Osta corolla tai joku muu tojo, luotettavan auton maineessa eikä turhaan!

Ite ajellut nyt viime vuonna -97 corollalla, 195tkm -> 220tkm, ei mitään vikaa koko aikana, ihan perus pentin 1.3 corolla, 6-7.5l/100km.
Kuukauden -98 gti golf, 183tkm -> 185tkm, vetari paskaksi, helvetin hyvä ajaa ja kohtuu tehokas 1.8t, mutta janoinen 8-12l/100km.
Nyt joku 4kk -96 c sarjan mersu, 400tkm -> 410tkm, ei vikoja, kulutus 5.5-7l/100km.
 
Kia Cerato ? Sais tolla 7 tonnilla jonku 2006-2007 noin 100 000 km ajoilla.

En ole koskaan kuullut Kian omistajilta mitään pahaa sanottavaa, haukkukaa nyt joku...

Heh. Isaukolla on Kia Ceed vm 2010. Moottori ja turbo uusittu takuuseen. Jattanyt pari kertaa tielle kun autosta oli joku sulake palanut. On vissiin ollut joku maanantai kappale tama auto..

Korjauskulut maahantuojalla tahan mennessa noin 10k luokkaa. Sanomattakin selvaa ettei toista Kiaa tule ostamaan
 
Kerta ranskalaiset olet sulkenut pois, niin miten ois Vectra C? Mielellään facelifti, niin ei kulu alustan osat niin nopeesti ja onhan se hienompikin. Ja 1.8 koneella, niin välttää ongelmat jakoketjun ja kai myös korkeapainebensapumpun kanssa. Nämä siis 2.2 koneen kalliita tyyppivikoja. Vois tonnin budjettia venyttämällä saada aika vähän ajettunakin eli aika edukkaita ovat. Pitäis kuitenkin olla vähän toisenlainen auto ajella kuin Corollat sun muut. Tosin sulla on siinä mielessä hyvä tilanne, että tuo nykynen autosikin on kauhea, joten kelpuutat varmaan helpommin sitten jonkun vastaavan hieman uudemman japsin. Japsi on aina järkivalinta.
 
Alfaromeo 156, Miksi???

Ne menettävät tosi nopeasti arvonsa, joten käytetyn ostaja saa uudehkon vähän ajetun tosi edullisesti varusteluun ja laatuun nähden ja esim. V6 matka ajossa erittäin namu n. 8L satasella. Ainahan voi ostaa noita sieluttomia kotteroita, mutta kerran elämässä kannattaa kokeilla miltä tuntuu omistaa auto.

Minkä vitun takia sielu pitää sotkea autoon :D ?? Jos se sielu saa minut joka aamu talvisin valitsemaan julkisenkulkimen vaneripenkin jonkun kusisen juopon vierestä, niin mielummin pysyn kyllä niissä ei "autoissa" jolla pystyy ajamaan muuallakin Amalfin rannikolla.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom