Työkengät

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja NiTe
  • Aloitettu Aloitettu
Jalkojen päällä olen itsekin töissä mutta onneksi suurimman osan sisätiloissa ja en tarvitse mitään turvakenkiä. Ja olen huomannut että olipa kengät mitkä hyvänsä niin ne eivät kestä kuin sen vuoden minulla työ käytössä. Siksi en ole enää raskinnut sijoittaa suuria summia kenkiin.
Kesällä on joko puukengät tai urheilusandaalit ja nekin tuolta 20-30e hintaluokasta. Niillä pärjää varsin hyvin ja jos viellä vaihtaa keskenpäivän kerran tai kahdesti niitä niin jalat eivät väsy. Sitten suurempana huomiona kesällä varsinkin olen huomannut että pitää juoda pirusti että neste kiertää ja ei pakkaudu jalkoihin ja aiheuta väsymystä.
Talvella olen sitten pitänyt halppis maihareita, talvikenkiä ja just tuolta Wurtilta ostettuja työkenkiä mutta mikään niisät ei ole olleet hirmu hyviä tai kestäviä. Joko niissä hikoo jalka,väsyy jotain muuta. No tuossa kesällä ostin sellaiset Karhun Air Cushion kävelykengät joista en sitten pitänytkään vapaa-ajalla jostain syystä mutta sitten vein en töihin ja kuinka ollakkaan siellä ne ovat mitä parhaimmat jalassa. Talviaikaan myös kannattaa panostaa sukkaan myös. Itse käytän ainoastaan Graftin urheilusukkia duunissa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Sumu sanoi:
Tape pisti hyviä kuvia. Itse luottaisin noista kuvista Oakleyn Assaulttiin ja Dannerin 8" GTX:iin. Molemmat erittäin suosittuja todellisten ammattilaisten käytössä, joskin ovat kovin kalliita hankintahinnaltaan.

Itse asiassa en edes tiedä mistä Dannerin kenkiä saa. Osaako joku kertoa?

Dannerin Acadia 8" on olleet käytössäni jo vuosia, mielestäni erittäin hyvät.Poliisin tekniikkakeskus myi ainakin joskus niitä, samoin Finnrappel.

Kevyempään keliin olen mieltynyt S.W.A.T:in classic 6 malliin jota myy
Teräasekeskus.Oakleyt on vielä testaamatta mutta varmaan hyvät.

"Firman" M91 ei kyllä ole kehuja keränneet vaikka seisoskeluun toki
soveltuvatkin.

Itselläni on Magnumin Storm-kengät, kalvona on Sympatex, helvetin hiostavat ellei ole keinokuitusukkia jaloissa ja saatanan liukkaat, niin kova kumiseos pohjana. Älkää ostako! M91-varsikengät ovat useimmiten erittäin toimivat.

M91- toimii hyvin metsässä, hiekalla, tms. Asfaltilla ihan helvetilliset. Suoritin bränikälle parille puolen vuoden kenttäkokeet santahaminassa (mm. 15 ja 20 kilometrin marssit asfaltilla). Tulee erityisesti kantapäät helvatan kipeeks (hiekalla ei tullut, vaikka oli 15 kilsan pikamarssi, tosin rakkoja tuli, mutta se oli oma moka). Varmaan ei ihan tollaseen marssimiseen oo tarkotus hommata, mutta on varmaan parempiakin markkinoilla.

M91 ei oikein ole se kenkä mitä etsin. Kesällä kuuma ja hiostava. Joutus vaihtamaan pohjallisia ja sukkia melko monestikin päivän aikana.
Talvella pakkasella pohjat menee todella koviksi ja äärimmäisen liukkaiksi. Ovat kaiken lisäksi kylmät, kun eivät hengitä. Kosteus jää sisään ja jäädyttää varpaat.

kruggerand sanoi:
Kevyempään keliin olen mieltynyt S.W.A.T:in classic 6 malliin jota myy
Teräasekeskus.Oakleyt on vielä testaamatta mutta varmaan hyvät.

SWATin kengät näyttävät tosiaan hyvältä ja malleissakin löytyy varaa valita. Vielä noista Oakleyn kengistä, pakko kehua edelleen. Olen testannut itselleni liian pientä kenkää ja voi pirulainen että olivat kevyet ja mukavan tuntuiset silti. Kengät olivat itseasiassa huomattavasti mukavammat kuin yhdetkään kokeilemani koripallokengät tai vastaaat. Pohja vaikutti todella pitävältä ja kenkä muutenkin hyvin suunnitellulta. Miinuksena se, että varsinaista vettä pitävää kalvoa ei ole, mutta empä ole kyllä asiasta valitustakaan kuullut. Oikein hoidettu nahka pitää vettä varsin hyvin ja harvemmin niillä kengillä varmaan koskessa juostaan...

"Firman" M91 ei kyllä ole kehuja keränneet vaikka seisoskeluun toki
soveltuvatkin.

No itse en pitäisi moisia edes seisoskellessa. Hyi saatana ihan suoraan sanottuna.

Mulle saa suositella keittiöduuniin soveltuvia kenkiä. Tärkeitä tekijöitä ovat luistamattomuus, hengittävyys ja pohjan jousto, kun kuitenkin joutuu koko päivän seisoskelemaan ja hinta. Hyvät jalkineet luonnollisesti maksavat mutta pelkästään kesäduunin takia ei oikein inspaisi ostaa 100 € työkenkiä...

Dragon sanoi:
Mulle saa suositella keittiöduuniin soveltuvia kenkiä. Tärkeitä tekijöitä ovat luistamattomuus, hengittävyys ja pohjan jousto, kun kuitenkin joutuu koko päivän seisoskelemaan ja hinta. Hyvät jalkineet luonnollisesti maksavat mutta pelkästään kesäduunin takia ei oikein inspaisi ostaa 100 € työkenkiä...

Käy katsomassa tässä threadissa jo suositeltuja Sievin jalkineita, tekevät nimittäin muitakin ammattikäyttöön soveltuvia kenkiä kuin vain varrellisia maihareita. 100€ et ainakaan joudu pulittamaan jalkineista, reilun 50€ toki. Se on mielestäni pieni hinta mukavuudesta, eivätkä ne kengät yhdessä kesässä käyttökelvottomiksi mene.

Saa niitä halpoja kenkiä esim. prismasta.
Itse olen laskenut astianpesukoneen poistovedet sandaaleille ja se sattuu.
Enemmän tietysti sattuu ne karstat mitä tiputat parilalta varpaille.
Jos meinaat kyökissä pyöriä pitkään suosittelen sieviä tai jotain muuta valmistajaa joka tietää turvakengistä jotain.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom