työ, mistä saa hyvin palkkaa ?

mikähän ois semmonen työ, mistä sais paljon palkkaa ? muutakun joku lääkäri, lentokapteeni tai joku ministeri ?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Presidentti saa varmaan aikas paljon palkkaa tai jotain.

Originally posted by Sakkeus
Paperitehtaalle

Anjalankoskelle tai valkeakoskelle töihin sitten koulutuksen jälkeen, ei ois ollu paha valinta kyllä mutta sähkömieheksi sitä mentiin.

Yksityisellä sektorilla kauppatieteiden maisterilla on ihan jees palkka esim. markkinointipäällikkönä. Kyllähän korkeakoulutetuille on aina rahaa tarjolla jos vaan homma luistaa eikä erehdy menemään valtiolle töihin.

muutama tulee heti mieleen,
kirvesmies tai muu raksahomma, siellä tienaa hyvin, varsinkin jos on pätevä.
tatskan tekijä, 50-yli100e/tunti
ahtaajat tienaa myös hyvin.

Muurari urakkapalkalla. Ladot kiviä seinään suoli tuuman ulkona ja rahaa tulee... :david:

Kaikki "harmaa" työ. Esim. taxfree automaalari saattaa tienata viikossa n.1000e käteen :thumbs:

IT-alalle vaan, mutta ei miksikään mikrotukihenkilöksi vaan asiantuntijatehtäviin. Ei likaannu kädet, ei tule hiki, eikä keliolosuhteet vituta, kuten esmes saattaa käydä raksahommissa.

Kysymyksen esittäjä varmaan tarkoitti sitä, että mistä saa hyvin palkkaa olematta ensin 5 vuotta yliopistossa (tietenkin lukion jälkeen).

Itse olen toiminut myyntialalla merkonomipohjalta ja palkka on varsin hyvä.
Autot sun muut tilpehööritkin ovat yhtiön puolesta.

Eikä tarvitse olla edes lipevä, riittää kun tekee hieman ajatustyötä.

IT-alalla on kieltämättä hurjat palkat, mutta ohjelmointia pitää päntätä niin perkeleesti ja matikkaa ja muuta kauheeta.

Originally posted by rsturbo
lekurit, DI:t ja lakimiehet ainaski

DI:n papruilla mitään liksaa saa... Paprut on kyllä vaatimus joihinkin duuneihin, mutta ei ne mitään ilmasia lounaita muuten anna.

Ite oon vähä reiluun puoleenväliin lukenu itteni DI:ksi, eikä paljon motivoi lukea loppuun. Duunissa kuitenkin loppupeleissä määrää se, mitä osaa. Ainakin Otaniemessä on tietotekniikan koulutus aivan pilipalia.

Originally posted by Hgu
IT-alalle vaan, mutta ei miksikään mikrotukihenkilöksi vaan asiantuntijatehtäviin. Ei likaannu kädet, ei tule hiki, eikä keliolosuhteet vituta, kuten esmes saattaa käydä raksahommissa.
Aika hiljasta IT-alalla taitaa tällä hetkellä olla ja kyllä lottovoitto on jos sellaisen hyväpalkkaisen duunin löytää opiskelujen jälkeen. Itse valmistuin ohjelmistosuunnittelijaksi v.2000 ja sen jälkeen olen ohjelmoijakursseja käyny. Töihin ei ole päässyt edes testaajaksi, saatika mihinkään asiantuntija tehtäviin. Tämä on tilanne ainakin Turun seudulla.

ROADRUNNER entäs työn viihtyvyys?että tykkääkö sitä tehdä...onse aika paskaa tehä loppuelämä semmosta duunia mistä ei tykkää

Originally posted by igf1bp3
DI:n papruilla mitään liksaa saa... Paprut on kyllä vaatimus joihinkin duuneihin, mutta ei ne mitään ilmasia lounaita muuten anna.

Ite oon vähä reiluun puoleenväliin lukenu itteni DI:ksi, eikä paljon motivoi lukea loppuun. Duunissa kuitenkin loppupeleissä määrää se, mitä osaa. Ainakin Otaniemessä on tietotekniikan koulutus aivan pilipalia.

Okei, tehdään näin sitten. Ehkä en ole koko kuvaa hahmottanut noista DI:n palkoista, mutta TUNTEMANI DI:t ovat ainakin saaneet MIELESTÄNI hyvää palkkaa.

:thumbs:

Itse tienasin toissakesänä paperitehtaalla automaatio puolella ihan kivasti ku olin kesätöissä. Tosin tais tuo paikka tulla suhteitten kautta

Juu, varmaan toi prosessinhoitaja paperitehtaalla on näistä aloista mihin pääsee lyhyellä koulutuksella kärkijoukossa jos palkkoja vertaillaan. Kaikki eivät toki kyllä suoraan tehtaalle töihin pääse, mutta 2vuoden PALKALLINEN (ihan kohtuu liksakin vielä, pelkästä opiskelusta) lisäkoulutus Lotilassa tuskin ketään suuremmin haittaa.

Joo, toi Lotila ois sinäänsä kiva että siellä ois kuulemma 2/3 opiskelusta palkallista työharjottelua.. :) ite hain sinne mutten päässy.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom