Tuulilasi / katsastus...

äääh..


Jos katsastusasiakirjaa merkitään korjauskehotus, se ei tarkoita mitään muuta kuin, että "laita kuntoon kun ehdit" Ainoastaan silloin, kun katsastus on hylätty, täytyy auto uudelleentarkistuttaa.

Jotkut katsastussedät/tädit laittavat korjauskehotuksen rekisteriotteeseen, jolloin sen rekkarin voi hukata, niin poliisisetäkään ei marise.

Mun autoihin on viimeisen 10-vuotta annettu korjauskehoituksia milloin valoista jotka ei pala, renkaista, polkimien kumeista jnejne. koskaan ei ole rekkariin tullut merkintää. Olempa joskus käyttänyt saman auton 3-4 kertaa leimassa ja joka kerta on tullut samasta rekkarivalosta korjauskehotus, ikinä en siihen koskenut. Sama valo paskana vuodesta toiseen.
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Noista valoista vielä...
Nykyisin käyttävät uusintatarkastuksessa joka kerta, jos yksikin ajovalo on pimeenä...Siihen tuli joku muutos ettei selviä enään pelkällä korjauskehotuksella.
 
Andree sanoi:
Noista valoista vielä...
Nykyisin käyttävät uusintatarkastuksessa joka kerta, jos yksikin ajovalo on pimeenä...Siihen tuli joku muutos ettei selviä enään pelkällä korjauskehotuksella.

pöhöpöhöpöhö...

Viikko sitten käytin ja takaa lappu rikki, ei sanonu muuta, kuin että "vaihakko tonne taakke lampun ku kerkiät."
 
Kai Nalo sanoi:
pöhöpöhöpöhö...

Viikko sitten käytin ja takaa lappu rikki, ei sanonu muuta, kuin että "vaihakko tonne taakke lampun ku kerkiät."

Höpöhöpö itselles...Mulle on kirjoitettu ainakin pari kertaa hylätty lappu toimimattoman ajovalon takia. Molemmilla kerroilla eri katsastusmies, ja molemmat sanoneet samaa tosta lakiuudistuksesta...
Eri asia on sitten jos käy yksityisellä, pääsee varmasti helpommin läpi.
 
jamppa1 sanoi:
aika näppärästi käy nykyään toi tuulilasien korjauskin. eikä maksa paljoo.

No tuollaista halkeamien määrää mikä mulla on niin tuskin korjataan näppärästi? Tai jos luulet että onnistuu niin kerro lisää...
 
Kai Nalo sanoi:
äääh..


Jos katsastusasiakirjaa merkitään korjauskehotus, se ei tarkoita mitään muuta kuin, että "laita kuntoon kun ehdit" Ainoastaan silloin, kun katsastus on hylätty, täytyy auto uudelleentarkistuttaa.

Jotkut katsastussedät/tädit laittavat korjauskehotuksen rekisteriotteeseen, jolloin sen rekkarin voi hukata, niin poliisisetäkään ei marise.

Mun autoihin on viimeisen 10-vuotta annettu korjauskehoituksia milloin valoista jotka ei pala, renkaista, polkimien kumeista jnejne. koskaan ei ole rekkariin tullut merkintää. Olempa joskus käyttänyt saman auton 3-4 kertaa leimassa ja joka kerta on tullut samasta rekkarivalosta korjauskehotus, ikinä en siihen koskenut. Sama valo paskana vuodesta toiseen.

Näin se menee!

Mutta silti toi tuulilasi todennäköisesti jo estää läpipääsyn.

Ja kyllä se uus lakiuudistus vaan mahdollistaa hylkäämään auton jos on ajovalo palanut, järkeä vai ei? Mutta eikai se sentään mitään parkkivaloja tai rekkarivaloja koske?
 
niin eihän halkeamille oikeen mitään pysty tekemään,mutta yksittäisille kiveniskemille kyllä,ennen kun särö lähtee liikkeelle. imukupilla laite lasiin,pumpataan muovimassa säröön, jollain uv-lampulla kovetetaan muovi ja sitten hionta. kesti noin 20 min. Ei silmällä enää erottanut missä iskemä oli.
 
Ihan sama onko halkeama näkökentässä vai ei, nykysäädösten mukaan liimalasi on kantavaa rakennetta, ja uusittava.

Köyhä opiskelija saattaisi sortua ratkaisuun, jossa rekisteriote häviää katsastuksen jälkeen, ja vahingossa hakee uuden rekisteriotteen toiselta konttorilta -> Jos lasin vaihto oli ainoa vika, muuten katsastus läpi, katoaa tuo käsin kirjoitettu teksti tuulilasin pakkovaihdosta 2kk sisään, ja kuluja tuli 9 euroa uudesta rekisteriotteesta.
 

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom