Anbre sanoi:Mun mielesta on aika turhaa arvostella sita miten Suomi tata tilannetta hoitaa. Omat tiedot perustuu kylla ainoastaan siihen mita netista olen lukenut, mutta lennattaako mikaan muu maa valtion rahoilla ihmisia sielta noin ahkerasti kotiin? Mun oli tarkotus menna Phukettiin tyttoystavan kanssa tiistaina. Ei siis suomesta kasin. Joka tapauksessa, meille sanottiin tosiaan viela maanantai iltapaivana etta "menkaahan ihmeessa, kylla siella kivaa tulee olemaan". Soitin viela kahdesti meidan molempiin hotelleihin, joista virkailijat sanoivat kaiken olevan "kunnossa". Kehoittivat iloisella aanella tulemaan rentouttavalle lomalle. Tuolla matkatoimistossa yrittivat viela rohkaista sen verran, etta sanoivat vain 1/3 ihmisista on peruuttanut matkansa tai vaihtanut kohdetta. Eli viela maanantaina 2/3 taman matkatoimiston asiakkaista lahtivat Phukettiin! Olimme sitten siina vaiheessa jo melkein sita mielta etta mennaan nyt sitten kun rahojen takaisin saaminen ei ollut kuulemma vaihtoehto. Onneks tuli juteltua porukoitten kanssa, jotka suomesta kasin saivat meidan mielet muuttumaan aika nopeasti.
Minusta tuntuu etta nyt ei ole ainakaan hetki ruveta kritisoimaan sita mika on tehty vaarin. Eikohan tammosen jutun hoitaminen mene aina jossain suhteessa pieleen, ainakin kun sita kattoo jalkeenpain. Itse en pysty ainakaan muuta kun ylpeana katsomaan sita miten Suomi on tassa toiminut.
Se, että Suomi on toiminut jälkikäteen esimerkillisesti, ei tarkoita sitä, että niiden ei olisi tarvinnut hoitaa asioita etukäteen esimerkillisesti.
On kumma juttu, että jos yksi asia on hyvin niin ei saisi sanoa siitä toisesta, joka on huonosti.
Parasta olisi ehdottomasti ollut se, että suomalaiset olisi tavoittaneet konsulaatin/suurlähetystön heti eikä vasta tuntien päästä, kun Suomi heräsi.
Todella kurjaa on ollut se, että virallisesti mainostettiin, että suomalaisilla on kaikki kunnossa ja kaikkiin on saatu yhteys. Eli suoraan vaan valehdellaan päin naamaa.
Homma olisi voinut mennä paljon paremmin kuin mitä se on nyt mennyt.