Tutkimus: Miehet painavat töitä niska limassa – naiset eivät

  • Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja e1nomies
  • Aloitettu Aloitettu
Liittynyt
24.8.2009
Viestejä
156
Kaikki varmaan ovat kuullet tuhat kertaa "naisen euro on 80 senttiä" hokeman. Tilastokeskuksen tutkimuksen mukaan naisen euron onkin itseasiassa 102 senttiä, kun on kyse nettoeuroista.

"Miehet tekevät selvästi enemmän töitä kuin naiset – vuodessa jopa 30 prosenttia naisia enemmän. Tällä raadannallaan miehet pitävät pystyssä hyvinvointiyhteiskunnan, väittää asiantuntija. Hänen mukaansa naisen euro ei olekaan 80 senttiä, vaan euron verran, kun työtuntien määrä otetaan vertailussa huomioon. Lääkkeeksi hän vaatii joko naisten työtuntien lisäämistä tai palkankorotuksia miehille."

Koko uutinen: Miehet tekevät enemmän töitä kuin naiset

Ja vielä YLE Taustapeilissä keskustelua aiheesta kohdasta 20:00 eteenpäin Taustapeilin

Onko femakkojen 80 sentin myytti murrettu vai ei? Keskustelua!
 
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tohonku viel lisää sen että miehet ostaa naisille lahjoja enemmän, tarjoaa drinkkejä, maksaa illallisia a`la tukiainen jne jne ja naiset yleisesti kevyemmissä duuneissa. Kuitenkin palkka määräytyy tietääkseni työn vaativuuden perusteella. Opettajat, sairaanhoitajat, sihteerit, lastenhoitajat jne vs muuttomiehet, suunnittelijat, raksatyöntekijät jnejne.
En valita, pistää vaan vihaks se ainainen valitus 1€ vs 80c, mies elättää jne.
Meilläkin joka päivä muija makaa sohvalla lyhyemmän päivänsä jälkeen ku ite oon duunissa, kotitöissä tai treenaamassa.

Anne Moilaset sun muut valittaa silti.
 
Kotiäiditpä tekee vielä enempi töitä.
 
akat on perseestä. emäntäkouluun pitäs ekaks laittaa kaikki siksi aikaa kun miehet ovat intissä.
 
Hah hah tää pitäs laittaa jäätävimmät kuittaukset osioon :)
 
Tohonku viel lisää sen että miehet ostaa naisille lahjoja enemmän, tarjoaa drinkkejä, maksaa illallisia a`la tukiainen jne jne ja naiset yleisesti kevyemmissä duuneissa. Kuitenkin palkka määräytyy tietääkseni työn vaativuuden perusteella. Opettajat, sairaanhoitajat, sihteerit, lastenhoitajat jne vs muuttomiehet, suunnittelijat, raksatyöntekijät jnejne.
En valita, pistää vaan vihaks se ainainen valitus 1€ vs 80c, mies elättää jne.
Meilläkin joka päivä muija makaa sohvalla lyhyemmän päivänsä jälkeen ku ite oon duunissa, kotitöissä tai treenaamassa.

Anne Moilaset sun muut valittaa silti.

Väitätkö ihan tosissas että sairaanhoitajan tai vaikka tarhan tätin duuni on jotan kevyttä ja lepposaa hommaa? Käypä joskus kokeilemassa niin tuut toisiin ajatuksiin.
 
Varmaan verrattiin ns. perinteisiin "miesaloihin" ei vapaa-aikaan. Jolloin ne tosiaan on "kevyempiä" siis fyysisesti(tai jos suunnitteluhommiin vertaa niin ne potilaat tuskin tulee kotiin).
 
Kotiäiditpä tekee vielä enempi töitä.

No eipä oikeesti tee. Yhden-kahden lapsen hoitaminen kotona on loppujen lopuksi aika leppoisaa hommaa. Ja oma valintahan se kotiäitiys on: Kivampi olla kotona lapsen kanssa kuin raataa normi duunipäivää.
 
Varmaan verrattiin ns. perinteisiin "miesaloihin" ei vapaa-aikaan. Jolloin ne tosiaan on "kevyempiä" siis fyysisesti(tai jos suunnitteluhommiin vertaa niin ne potilaat tuskin tulee kotiin).

Joo kyllä mä ymmärsin, että tuossa nyt vertaillaan noita naisten ammetteja miesten ammatteihin, mutta ei voida kyllä edes läpällä heittää, että joku esim. hoitajan työ on leppoisaa homma. Mä ainakin arvostan ihan helvetisti niitä, jotka jaksaa leipänsä tienata sata vuotiaita kylvettämällä, vaippoja vaihtamalla.. ei oo kuulemma mitään niin kauheen ihanaa hommaa.
 
Joo kyllä mä ymmärsin, että tuossa nyt vertaillaan noita naisten ammetteja miesten ammatteihin, mutta ei voida kyllä edes läpällä heittää, että joku esim. hoitajan työ on leppoisaa homma. Mä ainakin arvostan ihan helvetisti niitä, jotka jaksaa leipänsä tienata sata vuotiaita kylvettämällä, vaippoja vaihtamalla.. ei oo kuulemma mitään niin kauheen ihanaa hommaa.

Nojoo ei ole hoitajan työ leppoista ja respectiä annan paljon siitä että joku sitä tekee mutta lastenhoitajan, esikouluopettajan ja ala-asteopettajan työ on kyllä ihan aikuisten oikeasti aivan helevetin lepposta hommaa. Muiden palkat ovat varmaan perseestä mutta ala-aste opettajat kyllä tienaavat tosi nätisti työaikaan ja työn stressaavuuteen nähden.
 
Nojoo ei ole hoitajan työ leppoista ja respectiä annan paljon siitä että joku sitä tekee mutta lastenhoitajan, esikouluopettajan ja ala-asteopettajan työ on kyllä ihan aikuisten oikeasti aivan helevetin lepposta hommaa. Muiden palkat ovat varmaan perseestä mutta ala-aste opettajat kyllä tienaavat tosi nätisti työaikaan ja työn stressaavuuteen nähden.

No päiväkodissa työskentely on ainakin ihan oikeesti maanpäällinen helvetti. Lain mukaan taitaa mennä niin että max 7 penskaa yhden hoitajan vastuulla, mutta talousleikkausten takia siellä saattaa olla yli kymmenenkin lasta yhdellä hoitajalla. Miettikää nyt, kymmenen vilkasta pientä muksua, jotka menee jokainen eri suuntiin. En yhtään ihmettele, että näitä on viime aikoina päässyt karkailemaan päiväkotien pihoilta.
 
Päiväkodintätit työ ei varmaan ole kevyttä, ei ainakaan henkisesti tänä päivänä. Hoitajia on aivan liian vähän lapsimäärään nähden. Muutenkin lapsilla tarvisi olla mahd. hyvät oltavat ja saada mahd. hyvää opetusta/kasvatusta, mutta työntekijä puute haittaa tätä. Palkankorotuksen ainakin soisin heille ja vielä enemmän toivoisin lisää hoitajia. Tiedän tapauksia, että tuossa työssä on palanut totaalisesti loppu, pitkiä stressisairauslomia ja eräs tuttu otti loppujen lopuksi lopputilinkin.
 
Ja lisää palkkaakin niille pitäs muka maksaa..

Ei riitä kuule, että nainen saa samasta työstä samassa duunipaikassa saman verran kuin mies, SEN PITÄÄ SAADA ENENMMÄN! SITTEN SE ON TASA-ARVOA.

Vähän niinku tämä tasa-arvoyksikkö jonka kaikki työntekijät ovat naisia ja sitten tän tasa-arvopalkinnon saanu firma jonka 48 työntekijöistä 42 on naisia tms. Se on sitä todellista tasa-arvoa se!
 
Joo kyllä mä ymmärsin, että tuossa nyt vertaillaan noita naisten ammetteja miesten ammatteihin, mutta ei voida kyllä edes läpällä heittää, että joku esim. hoitajan työ on leppoisaa homma. Mä ainakin arvostan ihan helvetisti niitä, jotka jaksaa leipänsä tienata sata vuotiaita kylvettämällä, vaippoja vaihtamalla.. ei oo kuulemma mitään niin kauheen ihanaa hommaa.

Just just. Mä olen kyllä noilla naisten aloilla tehnyt lähes ainoana miehenä töitä. Naiset valittaa ja vikisee kun on niin rankkaa ja raskasta, mutta lähinnä kevyttä sisähommaa se mulle on ollut.
 
Kotiäiditpä tekee vielä enempi töitä.
Viime sunnuntain Hesarissa luki, että keskimäärin mies tekee viikossa yhteensä ansiotöitä + kotitöitä 8 tuntia enemmän kuin nainen. Oli muistaakseni jonkun Pauli Sumasen kirjoittama teksti lehden C-osassa. Suosittelen kaikille luettavaksi, oli mielenkiintosta tekstiä tästä aiheesta. Hirvee porukin siitä tietysti on alkanut mielipidepalstoilla, kun on menty sanomaan jotain naisille vastaan näissä tasa-arvoasioissa.
 
Back
Ylös Bottom