Turvallisuusalalle, vartijaksi?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja rontti
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Lähdin 2 kertaa omille lomille vartiosta armeijassa. En ollut spolle.

Sillä lailla...

Mitähän veikkaat, että onko sulla mahdollisuuksia vartijan lupiin? Tuon pitäis olla itsestään selvä asia, pelle

Nostetaanpa hieman ketjua ylös. Osaisiko kukaan Hki-Vantaan lentoaseman turvatarkastajan hommista nykypäivänä? Millaiset työajat,millainen ilmapiiri sekä miltä itse työ tuntuu jne.. Itse sain juuri kys.työpaikan ja tarkoitus olisi niitä hommia tehdä opiskelujen ohella sekä kesällä täyspäiväisesti. Mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia että olenko nyt menossa suoraan perse edellä puuhun..:)

No aikalailla pönöttämistä paikallaanhan se on, ei mitää ihmeellistä. Palkka nyt on 4-taso ja joskus joku ainakin kertoi, että työporukka on hyvää.

En tiedä mitä väijyn hommilta haet, mutta helppoa rahaa ainakin tuolla kentällä pitäisi olla. Tilanteita tuolla ei pitäisi tulla, jos niitä kaipailet.

Jokainen vartijan hommahan tuntuu aluksi suhteellisen siistiltä, mutta aika nopeasti sitä tuppaa kyllästymään jokaiseen kohteeseen.

Nostetaanpa hieman ketjua ylös. Osaisiko kukaan Hki-Vantaan lentoaseman turvatarkastajan hommista nykypäivänä? Millaiset työajat,millainen ilmapiiri sekä miltä itse työ tuntuu jne.. Itse sain juuri kys.työpaikan ja tarkoitus olisi niitä hommia tehdä opiskelujen ohella sekä kesällä täyspäiväisesti. Mutta olisi mukava kuulla muiden kokemuksia että olenko nyt menossa suoraan perse edellä puuhun..:)

Kantsis ensin varmaan tarkentaa, SOL, Secu, ISS vai Otso/Turvatiimi? Eri pisteet, eri käytäntöjä - jopa firman sisällä.

No aikalailla pönöttämistä paikallaanhan se on, ei mitää ihmeellistä. Palkka nyt on 4-taso ja joskus joku ainakin kertoi, että työporukka on hyvää. En tiedä mitä väijyn hommilta haet, mutta helppoa rahaa ainakin tuolla kentällä pitäisi olla. Tilanteita tuolla ei pitäisi tulla, jos niitä kaipailet. Jokainen vartijan hommahan tuntuu aluksi suhteellisen siistiltä, mutta aika nopeasti sitä tuppaa kyllästymään jokaiseen kohteeseen.

Tilanteita taitaa olla aikalailla vain terminaalissa juopuneiden matkustajien kanssa. Huomattavasti vähemmän kuin mitä keskiverto kauppakeskuksessa tosin.

Tosiaan unohtui mainita että SOL tulee olemaan työnantajan nimi.Enkä itse voimankäyttötilanteita ole kentälle menossakaan hakemaan..:) Kiitos jo edellisistä kommenteista,mutta jos jollakulla olisi vielä kerrottavana jotain käytännön työstä tossa hommassa sekä muutenkin yleisiä kommentteja asiasta niin olisin kiitollinen.

Tosiaan unohtui mainita että SOL tulee olemaan työnantajan nimi.Enkä itse voimankäyttötilanteita ole kentälle menossakaan hakemaan..:) Kiitos jo edellisistä kommenteista,mutta jos jollakulla olisi vielä kerrottavana jotain käytännön työstä tossa hommassa sekä muutenkin yleisiä kommentteja asiasta niin olisin kiitollinen.

Sääliksi käy. SOLia vastaan taitaa PAMilla olla parikin juttua vireillä ja muutekin maine on todella heikko(tässä tapauksessa ihan syystä). En nyt lähde tässä käsittelemään kaikkea sitä, mitä firmasta olen kuullut/tiedän mutta kyllä sä varmaan aika nopeasti tuut huomaamaan miten hommat kusee.

Onko kenellekään kokemusta putkavartijan hommista? Olisin kiinnostunut kuulemaan. Ja ihan oikeasti jos on fiksu ihminen niin ei hae vartijaksi. Palkka on tosi huono ja työton mitä on

Onko kenellekään kokemusta putkavartijan hommista? Olisin kiinnostunut kuulemaan. Ja ihan oikeasti jos on fiksu ihminen niin ei hae vartijaksi. Palkka on tosi huono ja työton mitä on

Palkka riippuu tehtävistä ja lisistä. 4 tason palkalla ja lisillä pääsee helposti sinne 2,5-3ke haarukkaan. Parempaa palkkaa siis kuin joillain akateemisesti koulutetuilla. Kyllä tuo on aika jees palkka 100h koulutukseen nähden :D

Pandakarhu, millä lisillä pääsee 2500-3000€? Ei millään, väittäisin, mutta valaise toki. Jollain 800€ mahdottomalla henkilökohtaisella lisällä, täysillä ikälisillä ja hulluilla ylitöillä?

Pandakarhu, millä lisillä pääsee 2500-3000€? Ei millään, väittäisin, mutta valaise toki. Jollain 800€ mahdottomalla henkilökohtaisella lisällä, täysillä ikälisillä ja hulluilla ylitöillä?

4 tason palkka, ensimmäiset ikälisät ja siihen kun iskee sopivasti pyhäpäiviä, yövuoroja ja vkl-vuoroja niin kyllä siitä tulee toi kasaan. Viimevuoden verotuksessa ilmotettu tulo(yli 29ke) jaettuna kahdellatoista asetti oman palkan tuonne +2,4ke ja tässä on otettava huomioon, että olin esim. kesällä kesäloman lisäksi 4vko palkattomalla vapaalla.

Jos ylitöistä aletaan puhumaan, niin joulukuun ylityöt+tammikuun palkka = 3,4ke.
Koostuu:
Perustyö - 221 tuntia = 2492,88e
Ylityö 50% - 9 tuntia = 50,76e
Sunnuntaityö - 9 tuntia = 101,52e
Vuoronjatkolisä - 2 tuntia = 22,56e
YPV-lisä - 3 = 16,92e
Iltalisä - 28 = 28e
Yölisä - 58 = 95,70e
Lauantailisä - 9 = 18e
APV KTA - 24 = 343,44e(voit ite laskea KTA:n jos huvittaa :))
Vuosilomapalkka - 2 = 209,06e(osa talvilomasta osu tuohon)
+ muutama muu parin euron juttu.

Näin siis Hki-Vantaalla.

Eli 11 tunnin keskimääräisillä työpäivän pituuksilla ja reippailla yö- ja viikonlopputunneilla pääsee tuohon. Ei sillä että siinä olisi mitään vikaa jos vain jaksaa veivata, mutta en käyttäisi tuossa vaiheessa enää sanavalintaa "pääsee helposti 2,5-3ke". Sen suhteen olen kanssasi samaa mieltä, että palkka on ihan suht hyvin kohdillaan suhteutettuna vaadittuun koulutukseen.

Keskimäärin vuorot ovat 12h vuoroja. Listaan niitä mahtuu siis normaalisti 10 ja täten jää 11 päivää vapaaksi(3vkon listat). Tuossa on tosiaan tunteja myös joulukuulta, eli nuo 221 ei todellakaan ole kaikki tammikuun tunteja ;) Tammikuussa olin kokonaisuudessaan 16 päivää joko vuosilomalla, APV-vapaalla tai listavapaalla. Eli siis 31 päivästä 15 olin töissä.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom