SUPERCARB 1kg -40%

Turun Varissuo

Sain juuri opiskelupaikan Turusta, joten muutto kyseiseen kylään olisi edessä.
Kämppä pitäisi löytyä elokuun puoleenväliin mennessä, joten aika kova kiire on.
Kaksio olisi tarkoitus saada ja kun tiedustelin Turun Ylioppilaskyläsäätiöltä asuntoja, niin he tarjosivat minulle kämppää Varissuolta.
Googletin hieman kyseistä paikkaa ja ilmeisesti sielä asuu paljon ulkomaalaisia ja työttömiä. Muutenkin löytyi aika negatiivisia kommentteja paikasta.
Eli minkälainen tämä pelottava Varissuo sitten loppujen lopuksi on?
Voiko pieni opiskelijapoika avovaimoineen saada sielä helposti turpaansa?
Vai saako elellä rauhassa jos ei turhaan mene haastamaan riitää kenenkään kanssa?

Supermass Nutrition: Super Meal 1 KG -30%
Ei se paha paikka ole jos on kiinnostunut aktiivisesta heimotoiminnasta. Eritoten pimeällä vastaan tulee hohtavahampaisia afrikan aboriginaaleja. Poliisi on kovin tuttu vieras etenkin päivännousevanpolun asunnoissa. Muutenhan varissuo on kovinkin kompakti ja helposti hallinnoitava asuinalue.

Ei kannata muuttaa turussa keskustan ulkopuolelle. Perustelu! Keskustasta saa samanhintaisia asuntoja kuin esim. varissuolta. Eri asia sitten on jos ei halua asua keskustassa. Niin ja varissuolla on ihan hyvä asua. Älä muuta lausteelle!!!!

Itse asunut siellä elämästäni 18 vuotta ja kertaakaan en ole pelännyt..
Samanlainen lähiö se on kuin kaikki muutkin, monessa muussa paikassa on ihan yhtä paljon ulkomaalaisia ja muita pummeja. Varissuo "paha" maine oli ehkä paikallaan joskus 80-luvulla mutta nykyään se ei muista eroa mitenkään.

Olen tuossa varissuolla kouluja käynyt ja minulla ei ainakaan ko. paikasta ole mitään negatiivista sanottavaa. Turvaton olo ei kyllä ole yllättänyt vaikka siellä on iltasinkin heilunut. Onhan siellä noita ulkomaalaisia ja muutamia pultsareitakin, mutta eivät ne ainakaan minua ole häirinnyt :). Siinä lähellä on myös prisma, josta voi sitten ehrmannit roudata. Bussiyhteydet ovat keskustaan ja muuallekkin erittäin hyvät. Lähellä oleva Littoisten monitoimitalo tarjoaa edullisen salivaihtoehdon.

Kannattaa tsekata vuokratarjonta myös ympäristökunnista jos on oma auto käytössä. Esim. Raisiossa hintataso on 100e halvempi kaksioissa, matkaa keskustaan on 7km motaria. Varmaan Kaarinan puolellakin on halpoja kämppiä ja etäisyys palttiarallaa sama.

keijo s sanoi:
Kannattaa tsekata vuokratarjonta myös ympäristökunnista jos on oma auto käytössä. Esim. Raisiossa hintataso on 100e halvempi kaksioissa, matkaa keskustaan on 7km motaria. Varmaan Kaarinan puolellakin on halpoja kämppiä ja etäisyys palttiarallaa sama.
Onko Turussa hankala ajella?

Toi Raisio voisi olla ihan hyvä vaihtoehto Varissuolle. Busseja lähtee keskustasta vartin välein ja matkaa noin 15-20 minuuttia. Itse en tuonne suolle muuttaisi...ainakaan niihin kerrostalokolosseihin. Ei siellä varmaan hengestä pääse, mutta lujaa pitää juosta. Spurguista ja mustalaisista ei ole tuolla pulaa.

Varissuo on lähiö Turun itäosassa, Kaarinan rajalla noin 6 kilometriä Turun keskustasta. Varissuo on Turun nuorimpia lähiöitä. Se on rakennettu vuosina 1975–1990.

Varissuo on asukasluvultaan Turun toiseksi suurin lähiö. Varissuolla asuu noin 9 000 ihmistä, joista maahanmuuttajien osuus on noin 17 prosenttia. Eri kansallisuuksia Varissuolla asuu yli 40. Kouluikäisistä lapsista maahanmuuttajien osuus on tätäkin suurempi. Varissuon työttömyysprosentti on 24.

Varissuo on pitkään ollut Turun huonomaineisimpia lähiöitä, mutta toisaalta siellä on tehty aktiivista järjestötyötä kaupunginosan kehittämiseksi ja se on Turun parhaiten varustettu lähiö. Varissuon Itäkeskuksessa toimii kaksi elintarvikekauppaa, kirjasto, terveyskeskus, Kelan palvelupiste, sosiaalitoimisto, Varissuon kirkko, nuorisotalo, kioski, antikvariaatti ja Kymppiposti. Muita palveluita ovat peruskoulu, lukio, kuntorata, jalkapallokentät, tenniskentät ja jäähalli. Varissuolta on myös erinomaiset joukkoliikenneyhteydet muualle kaupunkiin.

Varissuon nimi suomeksi ja ruotsiksi (Kråkkärret) viittaa alueella olleeseen suohon ja alueen variksiin. On myös ehdotettu, että Varissuon nimi tarkoittaisi lämmintä (vari) suota.

Haettu osoitteesta http://fi.wikipedia.org/wiki/Varissuo

Suosittelen katsomaan muita vaihtoehtoja

Itse en Turussa asu enkä sinne muuta, mutta duunikavereista yli puolet siellä majailee (tai Kaarinassa yms.). Ainainen vitsailun kohde tuntuu olevan tuo Varissuo. Etenkin heimolaiset sekä etniset kulttuurit lienevät siellä aika hyvin edustettuina.

Mikä siinä on, kun aidoille turkulaisille ei kelpaa YO-kylä sitten millään. Se on olevinaan maailman suurin persereikä. Halvat vuokrat, rauhallista ja yliopistoille kestää pyörällä 10 minuuttia, viidessäkin pääseem jos haluaa tai on kuntoa. Bussejakin kulkee enemmän kuin usein.

Varissuo on tosiaan surullisenkuuluisa yhdessä Lausteen kanssa, molemmat näitä Turun ongelmalähiöitä. Viime aikoina olen kuitenkin antanut itselleni ymmärtää että alue on muuttunut parempaan päin. Ainakin kaupunki yrittää houkutella nopeilla laajakaistayhteyksillä ja juuri tuossa wikipediassakin mainitulla "järjestöyhteistyöllä" - käytännössä lisää poliiseja/vartijoita. JOS vaihtoehtoja on niin en tosin välttämättä itsekään ihan ensimmäisenä Varissuolle lähtisi asustelemaan. ;)

Eipä se varissuo nykyään enää niin paha ole mitä se joskus kaiketi oli, maine vain on jäänyt eikä se poiskaan lähde... Itse en sinne muuttaisi, I love keskusta!!

ace-oo- sanoi:
Onko Turussa hankala ajella?

[mutu]mun käsittääkseni Turussa on samat liikennesäännöt mitä muuallakin Suomessa[/mutu]

Varissuolle en kyllä itse muuttaisi, mielummin keskustaan tai sitten suikkilan tai uittamon suuntaan, jos kaupunki ei hotsita. Toisaalta kumpikaan noista ei taida olla kauhean käytännöllinen opiskelujen suhteen.

3 kpl Basic Nutrition Whey (3 kg) -25%
itse asun varissuolla eikä se mikään paha paikka ole. muuta sinne itäkeskuksen alapuolelle, aivan sinne junaradan viereen niin siellä on todella rauhallista.
vvo:n kautta kannattaa kysellä kämppiä.

Varissuo on nykyisin rauhallista aluetta. Yöllä voi törmätä konttaaviin pulsuihin, mutta siinäpä kaikki. Kaippa sitä joka paikassa voi saada turpaansa kun aukoo päätään väärässä paikassa väärään aikaan.

Integrandi sanoi:
Täh? Eikö se ole kelvannut jollekin tässä tredissä? Vai ihan yleisestikö heitit kommenttisi?
Ihan yleisellä tasolla ajattelen, että jos täällä olisi joku turkulainen, joka sen voisi selittää.

Ja ihan yleiselläkin tasolla kehotan tutustumaan YO-kylänkin tarjontaan. Ainakin se 10/100-nettiyhteys on ihan kiva.

Back
Ylös Bottom