Turun kehonrakennuskilpailu

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ruhl
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Olisiko oikein, jos ainoana osanottajana esim. hiihtokisoissa pokkaisi kultamitalin, vaikka ei omistaisi edes suksia? Eli voittaisi ilman lajin edellyttämiä välineitä?! Kehonrakennuksessa kuitenkin tärkein tarvittava "väline" on kehittynyt lihaksisto, joka on suurella työllä rakennettu, kuten jo lajin nimi kertoo. Vieläpä SM-tasolla! Mielestäni tämä luo huonon kuvan Suomen kehonrakennuksen tasosta.

Hohhoijjaa Pecman. Siis toi läski ja lihaton rääpäle on mielestäsi kovemmassa kunnossa, kuin 100kg/180cm 4% rasvoilla oleva jannu, koska ei ole käynyt lavalla?

Näin se homma etenee.

Eiköhän niitä kehonrakennuskisoja ole ollut ennen Internettiäkin joten tuon tasoisia jäbiköitä on ennenkin lavalla ollut aina silloin tällöin. Miten ne ovat laskeneet suomalaisen kehorakennuksen tasoa?
Jos yksittäinen kilpailija vie tasoa johonkin suuntaan niin johan on kumma. Sama kai pätee sitten toisinkinpäin kun esim. Turun katsauksissa esiintyi yksi superkova Hinkkanen muiden "tavis" bodareiden rinnalla, antaako sekin väärän kuvan suomalaisen kehonrakennuksen tasosta?

colemanni sanoi:
Sama kai pätee sitten toisinkinpäin kun esim. Turun katsauksissa esiintyi yksi superkova Hinkkanen muiden "tavis" bodareiden rinnalla, antaako sekin väärän kuvan suomalaisen kehonrakennuksen tasosta?

Itseasiassa kyllä, jos yksi on julmetun ylivoimainen muihin verrattuna, niin sekin antaa väärän kuvan yleisestä tasosta, mutta positiivisessa mielessä. ;)

Pecman sanoi:
Enkö mä just sanonut, että parhaiten sen voi osoittaa lavalla.
Siihen asti kuin joku näin tekee, Poutiainen on kiistatta kovempi kehonrakentaja kuin kukaan pakkisjunnu. Sm-kulta on ainakin minusta kovempi meriitti, kuin se että joku onnistuu digikamerallaan ottamilla itselaukaisu-valokikkailukuvilla keräämään muutaman sivun verran kehuja pakkiksella.
Tässähän tämä typerä epäkohta juuri komeilee. Vain ja ainoastaan lavalla olleet, oli sitten kuin vitun paskassa kunnossa tahansa, ovat kehonrakentajia. Pecmanilla on näkökulma HIEMAN vituillaan. Itse pidän saatanasti kovempana meriittiniä nuorta kaveria, joka on kovalla duunilla rakentanut kroppaansa lihasta, jos hän sitten sattuu täällä kuvansa laittamaan, niin fine, ei se kuntoa huononna. Kun taas Poutiainen, joka täysin treenaamattoman näköisenä valkoisena hylkeenä menee lavalle, niin mitä tekee Pecman, Poutiaisen veli, ylistää valkoisen hylkeen kovemmaksi kuin tämä on, vain ja ainoastaan lavalla seisomisen takia huolimatta täysin puutteellisesta kisavarustuksesta.

tommih sanoi:
Siis toi läski ja lihaton rääpäle on mielestäsi kovemmassa kunnossa, kuin 100kg/180cm 4% rasvoilla oleva jannu, koska ei ole käynyt lavalla?
Käsitit lahjakkaasti mun pointin väärin.
:david:
Se on ihan sama vaikka joku olis 18v 130kg/180cm 3% rasvoilla täällä pakkiksella. Kukaan niitä pystejä ei sinne kotiin kanna, vaan ne täytyy edelleen käydä sieltä lavalta hakemassa. Tossa kunnossa olevalla kaverilla ei luulisi olevan mitään vaikeuksia käydä hakemassa kehonrakennuksen junnujen sm-kultaa. Siihen asti hän kuitenkin on vaan hieman normaalia kovemmassa kunnossa oleva potari.
Ja vaikka tommonen massamonsteri lavalle menikiskin niin Poutiainen olisi silti kovempi kehonrakentaja alle 70-kiloisissa. :D

colemanni sanoi:
Jotkut tässäkin threadissakin ovat nyt jo syyttämässä uikkarimiestä jo melkein pyhäinhäväistyksestä :D
Ei se lava nyt mikään pyhättö ole, eikä tämä laji nyt NIIN hieno ole että ääni väristen pitäisi puolustaa kehonrakennuksen kunniaa ettei valkoiset rimpulat vie arvostusta.
Näin juuri. Tuota jannua haukutaan kehonrakennuksen irvikuvaksi ja sanotaan jo hänen lavallaolonsa olevan pilkkaa muita kilpailijoita kohtaan. Juttujensa perusteella hän kuitenkin otti kisat tosissaan eikä ollut siellä esim. vitsikkään vedonlyönnin seurauksena. Ei kai se ton kaverin vika ole jos ne kenties kovemmassa kunnossa olevan junnut jäi mielummin kotiin röhnöttään.

Jos joku tosiaan haluaa kantaa huolta lajin arvostuksesta ja maineesta niin silloin voisi samantien lopettaa sen paskanjauhamisen kilpailijoista täällä netissä. Haluaisitteko te, että jatkossakin kisat käydään siellä lavalla vai täällä netissä kuulopuheiden, kuvien ja mutun perusteella. Mun mielestä kehonrakennuksen irvikuvia on juuri nää tyypit, jotka haukkuu kilpailijoita kuvien perusteella naurettaviksi ja ties miksi, näkee syntholia ja tuomaripeliä sielläkin missä sitä ei ole ja sitten väittää että löytyy satoja kovempia kehonrakentajia kuin juuri sm-kullan voittanut hemmo.
Siihen ei tarvi muuta kuin "Godzilla tässä terve!" niin nää jannut hiljenee ja paskanpuhuminen loppuu - ainakin hetkeksi.
Oikeat tekijämiehet ei jaksa täällä hirveästi selitellä ja niinpä olo on kohta taas kovin turvallinen ja niinpä täällä voi taas jatkua "asiantuntijoiden" keskustelu aiheesta "natu or not, syntholia vai ei, panisin/en panis".

Kyllä, Poutianenhan tässä oli se joka häpäisi tämän mahtavan lajin pelkästään lavalle kiipeämällä ja samalla vahingoitti kehonrakennuksen ja kehonrakentajien mainetta kenties pysyvästi. :jahas:

Mike sanoi:
Kun taas Poutiainen, joka täysin treenaamattoman näköisenä valkoisena hylkeenä menee lavalle, niin mitä tekee Pecman, Poutiaisen veli, ylistää valkoisen hylkeen kovemmaksi kuin tämä on, vain ja ainoastaan lavalla seisomisen takia huolimatta täysin puutteellisesta kisavarustuksesta.
Mua ei haittaa se, että Poutiainen seisoi siellä lavalla. Jos se tekee musta Poutiasen veljen niin ok, mä voin olla vaikka sen chätti-sisko.
Entäs te joiden mielestä toi jannu häpäisi ja pilasi kehonrakennuksen maineen pelkästään kilpailemalla? Teidän veli on sitten varmaan joku hc-roinaaja, josta ei ikinä ole sinne lavalle menemään.

Onneksi Kemppaisen Markolla ei sentään ollut vesipistoolia olympialaisissa... :zzzz:

Pecman sanoi:
Oikeat tekijämiehet ei jaksa täällä hirveästi selitellä ja niinpä olo on kohta taas kovin turvallinen ja niinpä täällä voi taas jatkua "asiantuntijoiden" keskustelu aiheesta "natu or not, syntholia vai ei, panisin/en panis".
Mitä varten luulet että keskustelupalstat ovat? Meinaatko ihan tosissaan ettei missään muualla keskustella samoista asioista, voi herraisä? Jos meinaat ettei kukaan kisoissa ollut sanonut hiljaa "mitä vittua tuo tekee tuolla" niin olet vähän pirun väärässä. Tuntuu ettet pecman eläissäsi ole kehonrakennuskisoissa käynyt, kerro oletko?

OUTLET PWO -40%

Grapefruit Lemonade

14,90€
Mike sanoi:
Mitä varten luulet että keskustelupalstat ovat? Meinaatko ihan tosissaan ettei missään muualla keskustella samoista asioista, voi herraisä? Jos meinaat ettei kukaan kisoissa ollut sanonut hiljaa "mitä vittua tuo tekee tuolla" niin olet vähän pirun väärässä. Tuntuu ettet pecman eläissäsi ole kehonrakennuskisoissa käynyt, kerro oletko?
En ole. Tää on keskustelupalsta ja täällä saa keskutella vaikkei kisoissa kävisikään, eikö totta?
Voihan sitä ihmetellä mitä se laiha, kalpea jannu teki siellä lavalla.
Vastaus kuuluu: Hän voitti alle 70kg junnujen sm-kultaa. Sitä se teki siellä.
Tuskin toi yksinään nyt pilasi tän lajin mainetta?

Pecman sanoi:
En ole. Tää on keskustelupalsta ja täällä saa keskutella vaikkei kisoissa kävisikään, eikö totta?
Enkös mä tuota juuri ole toitottanut? Tosin itsekin olen nyt itkupilli, ei parane kehonrakennuksesta sanoa mitään ennenkuin olen lavalla seissyt. Onneksi kommentoin aina hyvin positiivisesti kisailijoita, kunnioitan lähes kaikkia sinne kivunneita, tässä tapauksessa en vain voi kunnioittaa. Ja Colelle tiedoksi, vaikka itse olisin seissyt lavalla, enkä olisi itkupilli, niin en siltikään sanoisi mitään mäyräkoirajuttuja, en varsinkaan oikeista suomenmestareista. :piis:

=MikeColelle tiedoksi, vaikka itse olisin seissyt lavalla, enkä olisi itkupilli, niin en siltikään sanoisi mitään mäyräkoirajuttuja, en varsinkaan oikeista suomenmestareista. :piis:

Jep tiedänhän minä sen :thumbs: ja varmaankin tiedät mitä mieltä olen oikeasti asioista IRL , voivat olla hieman mustavalkoisen pelkistettyjä nämä virtuaalikommentit , ja tulevat aina olemaan :kippis1:
Vastuu on lukijalla ,kirjoittaja pidättäytyy täydellisesti vastuusta.....

colemanni sanoi:
Jep tiedänhän minä sen :thumbs: ja varmaankin tiedät mitä mieltä olen oikeasti asioista IRL , voivat olla hieman mustavalkoisen pelkistettyjä nämä virtuaalikommentit , ja tulevat aina olemaan :kippis1:
Vastuu on lukijalla ,kirjoittaja pidättäytyy täydellisesti vastuusta.....
No vaikeahan täällä on ilmaista pointtia kovin selvästi, onhan se useamman kerran nähty. No pelkistettynä oma pointti, Poutiaiselle treenivuosia lisää roimasti ja sitten lavalle. Muistatko Cole kun Hinkkanen sanoi Wolffilla kun treenasimme, "eihän se ole mitään dieettaamista jos se ei ole yhtä helvettiä". IMO ei sinne lavalle mennä kävellen ilman lihaksia ja värejä, kyllä siihen pitäisi töitäkin tehdä. Itsekin olisin aikapäiviä sitten mennyt lavalle jos kyse olisi vain siitä että kehtaako.

Nyt kun kaikki on rauhallisin mielin näin lauantai aamuna, niin päätän keskustelun ja sanon, että tämä sama ongelma on miltei joka lajissa Suomessa. Eli joku tulee esim hiihitokilpailuihin junioreihin ja hiihtää 5km lenkkiä puol päivää ja pokkaa SM-hopeaa. Tai penkkikisoihin junnu nostaa pelkän tangon ja pokkaa mitalin ja kaveri työntäää kauheessa sikabulkissa 200kg :D
Se vaan on niin että SUOMI ON VITTU PIENI MAA! Aina on joku kukan on vitusti huonompi muita, eikä sitä nyt tarvitse niin vitusti haukkua, jos on mennyt lavalle naurun kohteeksi. Ja vielä juniori. Koska se ei ketään oikeesti voi haitata, eikä ainakaan osallistujamääriä laske. Siinä vaiheessa, kun kaikki on pieniä ja löysiä ja valkosia, niin sitten menee huonosti. Minun mielestä ainakin turussa oli aika kova taso joka sarjassa. Alkoi oikeen pelottaa ne massamonsterit, eikä paljoo naurattanu :)

Jees kehtaamisesta ei ole kyse vaan realistisista mahdollisuuksista.
Jotkut eivät koskaan tajua omaa potentiaaliaan ja taas toiset eivät tajua oman potentiaalinsa rajallisuutta. Joka vuosi helvetin kovakuntoisia sällejä lopettaa dieetin kesken kuka mistäkin syystä ja vuosittain nousee myös ukkoja lavalle aivan surkeassa kunnossa(ja vieläpä vuodesta toiseen ilman pienintäkään muutosta edellisiin kisoihin).

Jos nuorille järjestetään kehonrakennusleirejä ja siellä jo jannulle sanotaan että ei vielä kannata kisata ja heppu kuitenkin lavalle ilmaantuu ni mitä on tehtävissä?
Estää kisaajaa nousemasta vedoten johonkin sääntöön, lisenssi maksamatta, ilmoittautuminen määräajan jälkeen ,tai kielletty tai puuttuva kilpailuväri tai housut.
Säännöissä kun ei kauheasti ole pykäliä jolla kieltää kisaamasta.
Vai sanoako vain että olet niin paska että mene kotiin?

Uikkari mies oli lavalla, se ei kuitenkaan pilannut Turun kisoja sillä paikalla olleet varmaankin näkivät lavalla muutaman todella kovan kisaajan.Sitähän minä tässä itkin että ei se nyt niin vakavaa ole jos siellä joku rivimies on vahingossa lauteilla, tuopahan vaan oman suolansa kisaan :)

Asiat hieman kärjistyy täällä netissä liiaksi epäolennaisiin asioihin. Kallen kisaamisia jaksetaan vatvoa viikkotolkulla. Poutiáisen debyytti polkee jalkoihinsa asioita joilla on merkitystä eli sen kuinka paljon keskeneräisiä kilpailijoita lavalla taas oli, kireys ja kunto täysin haussa useilla kisaajilla, ja sen kuinka ilmiömäisesti jotkut kisaajat erottuvat muista. Kovat nousijat jäävät täysin huomiotta, mm. Petri Panula -80 kilon sarjaas joka oli erittäin kovassa kunnossa ja jo aikaisemmin mainittu Hinkkasen ylivoima....

Huh olipahan tuskallista vääntää rautalankaa, olis niin kiva vain syökseä mustavalakoosena kiperiä iskuja :)

JJJ sanoi:
Nyt kun kaikki on rauhallisin mielin näin lauantai aamuna, niin päätän keskustelun ja sanon, että tämä sama ongelma on miltei joka lajissa Suomessa. Eli joku tulee esim hiihitokilpailuihin junioreihin ja hiihtää 5km lenkkiä puol päivää ja pokkaa SM-hopeaa. Tai penkkikisoihin junnu nostaa pelkän tangon ja pokkaa mitalin ja kaveri työntäää kauheessa sikabulkissa 200kg :D
Se vaan on niin että SUOMI ON VITTU PIENI MAA!

Täyttä asiaa. Suomessa monet lajit ovat niin pieniä että suht. paskakin voi saada "kovia" sijoituksia. Kehonrakennus on vähän omanlaisensa laji kun siinä arvostellaan ulkonäköä eikä jotain suoritusta, ja silloin ne huonot todella erottuvat maallikollekin.

colemanni sanoi:
Jos nuorille järjestetään kehonrakennusleirejä ja siellä jo jannulle sanotaan että ei vielä kannata kisata ja heppu kuitenkin lavalle ilmaantuu ni mitä on tehtävissä?

Eikös nämä ko. leirillä olleet sanoneet, että Poutiaista oli myöskin kehotettu lavalle nousemaan? JOS tämä pitää paikkansa, tuntuu se kieltämättä oudolta.

On totta, että välineitä, siis lähinnä sääntöjä, joilla voisi kilpailijaa kieltää kilpailemasta, on vähän. Mutta tästä päästäänkin siihen, että katsastuksia voisi muuttaa karsintojen suuntaan. Ennen SM-lavaa olisi seula -eikä sen nyt todellakaan tarvitse niin kauhean tiheä olla!-, jolla voitaisiin nämä "ääriuimarit" seuloa SM:stä pois kotiin syömään ja treenaamaan. No, tämä nyt ideatasolla, käytännön toteutusta, siis karsintaruljanssin järkevää läpiviemistä, en nyt tässä käy sumplimaan.

Mutta olen kyllä Miken kanssa samaa mieltä siitä, että rajansa kaikella. Kuitenkin.

colemanni sanoi:
Asiat hieman kärjistyy täällä netissä liiaksi epäolennaisiin asioihin. Kallen kisaamisia jaksetaan vatvoa viikkotolkulla. Poutiáisen debyytti polkee jalkoihinsa asioita joilla on merkitystä eli sen kuinka paljon keskeneräisiä kilpailijoita lavalla taas oli, kireys ja kunto täysin haussa useilla kisaajilla, ja sen kuinka ilmiömäisesti jotkut kisaajat erottuvat muista. Kovat nousijat jäävät täysin huomiotta, mm. Petri Panula -80 kilon sarjaas joka oli erittäin kovassa kunnossa ja jo aikaisemmin mainittu Hinkkasen ylivoima...

Olen kummastellut ihan samaa. Aaltosen ja Poutiaisen edesottamuksista on kummastakin kirjoitettu enemmän negatiivista ja täysin tarpeetonta palautetta kuin kaikista menestyjistä on kirjoitettu palautetta yhteensä. Vähälle huomiolle jäi eräskin noviisien +95-sarjan voittaja, jonka hartiat olivat kahden ladonoven levyiset.

Hannibal sanoi:
Olen kummastellut ihan samaa. Aaltosen ja Poutiaisen edesottamuksista on kummastakin kirjoitettu enemmän negatiivista ja täysin tarpeetonta palautetta kuin kaikista menestyjistä on kirjoitettu palautetta yhteensä. Vähälle huomiolle jäi eräskin noviisien +95-sarjan voittaja, jonka hartiat olivat kahden ladonoven levyiset.
Keskustelua herättää yleensä poikkeukset. Jos on poikkeuksellisen iso niin varmana keskustellaan, tai vastaavasti jos ei lavalle edes kuulu, niin keskustellaan. Jos joku Savolaisen kokoinen ukko tulisi SM-lavalle, niin takuulla tääläkin olisi pitkä tredi aiheesta.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom