Turha tieto kunniaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja lennuu
  • Aloitettu Aloitettu
Vaan itse asiaan.

Itse uskon telluksen ULKOPUOLISEEN älylliseen(muttei, välttämättä inhimilliseen)elämään.

Simpanssi oli ensimmäinen nisäkäs, jonka koko genomi saatiin selville.

1 hevosvoimalle on monia eri määreitä, mutta tällä jokainen voi testata omat hevosvoimat eli 1 hevosvoima = "1 sekunnin aikana 75kg paino nousee 1 metrin korkeudelle nostopinnasta" tai vaihtoehtoisesti "1 sekunnin aikana 100kg paino nousee 75cm korkeudelle nostopinnasta". Kunhan muistaa aina muuttaa noi samassa suhteessa, niin melkeinpä mille vaan arkiaskareelle voi mitata tarvittavien hevosvoimien määrän, vaikka kahden ns. normaalipainoisen(mutu 10-15kg) kauppakassin nostamiseen maasta. tjms.

Alkuperäisessä peli-kortti pakassa oli 32 korttia, nykyisessä on 52 kortia.

Ihmisellä ja simpansilla 99,9% geeneistä on samoja.

Kauko Röyhkän ensimmäinen romaani oli nimeltään "Tien laidalla Waterloo" ja kustannus Weilin & Göös 1980.

Arnold Swaetzeneggerin(olimitenoli) tiedetään tiettävästi käyttäneen "kiellettyjä aineita":D

Kaiken heitin omasta päästä, saa tarkistaa jos jaksaa nähdä vaivaa. Tietääpähän ainakin kuinka näsäviisas sitä oikeasti on.:)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Tainnu tulla esille jo jokunen sivu sitten:D

Sori..:nolo: Oli pakko päteä heti, kun luin ja vasta sitten kahlasin threadin loppuun.:D

Totuushan taitaa kuitenkin olla se, että itse suklaa ei aiheuta finnejä, vaan siinä oleva rasva. Olin siis puoliksi oikeassa. :rolleyes:
Niinpä niin. Jos suklaassa on rasvaa, silloin suklaa aiheuttaa finnejä. Sehän on totta, että se suklaan rasva sen tekee.

Tossa muuten puhuttiin aknesta. Mulla ei ole aknea, eikä mitään sinne päinkään. Jos pidän ihon kunnossa, ei siinä ole näpyn näppyä. Nyt taas tuli pääsiäisenä kiskottua suklaata kunnon lasti, niin naamasta näki heti. On siis ihan anssia, ettei suklaa aiheuta finnejä.

Suurin osa aidosta shampanjasta on punaisista viinirypaleista tehtya. Rypalemehu kun on aina "valkoista" ja se punainen vari syntyy kuorista. Valkoisista viinirypaleista tehdyn shampanjan tunnistaa yleensa etiketin tekstista Blanc de Blancs (valkoinen valkoisista).

Hevosella oli ennen kolme varvasta, mistä oli hyötyä, koska se eli upottavalla suolla.
Joo, ja arvaa onko näillä nykyajan kavioilla helppo kirjottaa tietokoneella? Ei saatana...

laskukone kehitettiin ennen kuulakärkikynää.
säilyketölkki kehitettiin n. 50 vuotta ennen tölkinavaajaa :D
toivottavasti ei ollu vanhoja

- RAY:n pelikoneiden palautusprosentti on noin 89%, riippuen pelikoneesta.
- Suomi on ollut sodassa Chileä vastaan.
- Englantilaiset ovat hyökänneet Suomeen.
- Hitchcockin Lifeboat (1944) on kuvattu pelastusveneessä.

Hitchcockin Lifeboat (1944) on kuvattu pelastusveneessä.

Tämä oli erittäin yllättävä mutta varsin relevantti tieto. :D

Lisää turhaa tietoa:

Charlie Chaplin tuli aikoinaan kolmanneksi Charlie Chaplin -näköiskilpailussa. Hyvä Charlie! Pienellä treenauksella olisi voinut voitto irrota. :hyvä:

Suomi on tietojen mukaan edelleen sodassa Japanin kanssa. Sota julistettiin toisen maailman sodan aikana, ja rauhaa ei vain nyt jostain syystä ikinä tehty..

Suomi on tietojen mukaan edelleen sodassa Japanin kanssa. Sota julistettiin toisen maailman sodan aikana, ja rauhaa ei vain nyt jostain syystä ikinä tehty..

En nyt löytänyt pikaisesti varmistusta tälle, mutta eikös sama tilanne ole myös Iso-Britannian kanssa. Ja jotenkin muistelen myös Yhdysvaltoja.. joku tietävä tarkentakoot.

Kiinan muuri ei näy kuusta käsin.

Mut näkyykö pyramidit tonne kiertoradalle?

Ehkä pyramidin varjon voi nähdä helpostikin, mutta paljain ihmissilmin vähänkään korkeammalta kiertoradalta on taas sama kontrastiongelma. Parhaiten matalille kiertoradoille näkyy ihmisen jäljistä tiet esimerkiksi aavikoilla.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom