Turbovauhdilla valmiiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu
Vahvistusta tuli: kaikki neljä tenttiä läpi!!
Eli 3 tenttiä jäljellä ja kuusi ovaria.

Tilastolliset ja viimeinen laskenta ovat aika tiukkia, mutta apinanraivolla vedetään!!

Tällaisen löysin netistä avuksi tilastollisiin menetelmiin:

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/tilastomatikka/haj_1.html

Mitäs outte mieltä?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Danx Hantsu!

pexxi sanoi:
Vahvistusta tuli: kaikki neljä tenttiä läpi!!
Eli 3 tenttiä jäljellä ja kuusi ovaria.

Tilastolliset ja viimeinen laskenta ovat aika tiukkia, mutta apinanraivolla vedetään!!

Tällaisen löysin netistä avuksi tilastollisiin menetelmiin:

http://www.edu.fi/oppimateriaalit/tilastomatikka/haj_1.html

Mitäs outte mieltä?

Kovasti kevyelle näyttää omaan silmään. Tuo Hannibalin linkki näyttäisi olevan lähempänä omaa tilastollisten kurssia. Taisteluvoitto tuli siitä kurssista :)

Meinaatko, ettei oheisopiskelumateriaaliksi Tilastolliset menetelmät-kirjan lisäksi vältä?
En missään nimessä päätyökseni aio tuota lukee, vaan esim. tällä viikolla sisäänajomateriaalina käyttää...

Pahoittelen, että heräsin tähän threadiin turhan myöhään. Onneksi kaikki olennainen on tullut jo sanottua ja pexxin tulokset puhuvat hienosti puolestaan.

Ensikädessä kyse on tämmöisessä tilanteessa omasta asenteesta. Eli ensin asetetaan tavoite, sitten mietitään keinot sen saavuttamiseksi ja lopuksi vain eletään sen mukaan. Kyseessä on lyhyt periodi elämästä, joten uhrauksia asian hyväksi on helppo tehdä. Systemaattinen ajankäytön suunnittelu on tärkeää ( lue: kulje kalenteri aina mukanasi ja suunnittele siihen koko elämäsi).

Itse luin BBA-tutkinnon reilussa kahdessa vuodessa. Opintoviikkoja tuli molempina talvina noin 70. Lisäksi työskentelin koko ajan noin 20 tuntia viikossa myyntialalla ja salitreenit päälle. Paljosta piti uhrautua, mutta olipa hyvä mieli kun sain tutkinnon suoritettua.

Muista palkita itsesi ja ottaa hetken rennosti, kun rutistus on ohi.

Kiitokset kannustuksesta. Joo, lyhyt on tämä periodi ja se on suhteellisen helppo priorisoida oikein. Välillä kyllä stressitasot nousee, mutta eiköhän tää tästä!!

Rahoitus ja riskienhallinta läpi!! Kerrankin olin lukenut niin paljon, että teksti vaan virtasi paperille. Meni niin hyvin, etten usko että optiota hylättyyn tulokseen olisi!

2 ov down, 4 to go...

pexxi sanoi:
Olen päättämässä murheen kryyniksi muodostunutta amk-tutkintoani tänä syksynä!

Mites on miehen opinnäytetyö? Onko se jo kansissa vai vieläkö sellainen pitää väsätä. Itsellä muodostui tuo suurimmaksi kompastuskiveksi.

Nim.merk. Opari palautettu ekaan tarkistukseen :rock:

Itse olen suorittanut saman päivän aikana 13ov edestä kursseja eikä tehnyt edes tiukkaa. Eli kaksi matematiikan kurssia á 5ov/kpl sekä yksi oman laitoksen kurssi, joka oli laajuudeltaan 3ov. Lukemalla ja treenaamallahan nuo asiat oppii. Ja jos olet luennot käynyt istuskelemassa & kuuntelemassa niin ei kai noissa pitäisi olla ongelmia?

Opinnäyte on tehty jo alkuvuodesta. Nyt sitten suoritellaan rästikursseja.
Ja the m: luennot ja muut käyty istumassa vuosia sitten. Kyseessä siis nollasta sataan kiihdytys plus aineet ovat niitä kaikkein kovimpia minulle...eli vaikeimpia!

Viimeinen viikko käynnistyi! Suoritettuja opintoviikkoja tällä hetkellä 12.
Vielä 4 ov jäljellä eli tilastolliset ja kustannuslaskenta.
Stressitasot alkaa olla "kohillaan"! Olen opiskellut viikon verran tilastollisia käyden lävitse ainoastaan opettajan painottamat alueet. Huomenna olisi sitten kertauspäviän vuoro ennen tenttiä! Ensi viikon loppupuolella on Tuotto ja kustannuslaskenta. Aikaa lukea siihen jää ruhtinaalliset 3-4 päivää;) Tästä aineesta kuitenkin myös opettajalta saadut hyvät painotukset...

Itselläni samantyylinen tilanne, muttei ihan. AMK tradenomi-tutkinto, opinnäytetyö puuttuu, 4 vuotta opiskeltu ja 137,5 ov lasissa. ainoa vaan, että liikaa soveltavia ja liian vähän syventäviä... Joten vielä pitää tehdä 5 ov syventäviä ja 20 ov opinnäytetyö, jolloin tulen valmistumaan 163,5 ov:n kanssa. Tutkintovaatimus 140 ov =) Ja opiskeluaika loppui. En edes yritä tehdä opinnäytetyötä 2½ kuukaudessa, vaan hain lisäaikaa 6 kk, koska inttini laskettiin vuonna 2001 läsnäolokaudeksi ja se söi opiskeluaikaa. Koulu oli :david: tuossa asiassa.

Tsemppiä vaan Mixu!

pexxi sanoi:
Opinnäyte on tehty jo alkuvuodesta. Nyt sitten suoritellaan rästikursseja.
Ja the m: luennot ja muut käyty istumassa vuosia sitten. Kyseessä siis nollasta sataan kiihdytys plus aineet ovat niitä kaikkein kovimpia minulle...eli vaikeimpia!

oppiminen on 90% ihmisen asenteesta kiinni :) toki vaikeita kursseja löytyy, mutta niihin panostetaan sitten kahta kovemmin. hienoa, että olet saanut lopputyösi tehtyä ja tsemppiä niihin jäljellä oleviin rästeihin!

the m sanoi:
oppiminen on 90% ihmisen asenteesta kiinni :) toki vaikeita kursseja löytyy, mutta niihin panostetaan sitten kahta kovemmin. hienoa, että olet saanut lopputyösi tehtyä ja tsemppiä niihin jäljellä oleviin rästeihin!

Kiitoksia!! Viikko enää jäljellä, eiköhän tuon jaksa painaa sata lasissa!?

Minkätyyppistä työpaikkaa meinaat pexxi alkaa etsimään valmistuttua? Vai aiotko jatkaa vanhassa paikassa?

- ex-työkaveri

En osaa vielä sanoa, mutta vaihtoon menee!

Tilastomatikka tehty! Tuntui menevän yllättävän hyvin...tuloksen saanen tietää ensi viikolla!! Enää yksi aine jäljellä...lukeminen eli laskeminen täytyy kuitenkin aloittaa jo tänään..

:rock:

Loistavaa, pexxi! Koita jaksaa lukea pätkyttää vielä hetki, niin homma on paketissa. Tsemppiä viimeiseen rutistukseen!

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom