Turbovauhdilla valmiiksi

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja pexxi
  • Aloitettu Aloitettu

pexxi

Mode
Olen päättämässä murheen kryyniksi muodostunutta amk-tutkintoani tänä syksynä!

Opintojeni loppukiri on todella kova! 15 opintoviikkoa tulee suorittaa n. kuukaudessa! Näistä olen lukenut muutaman viikon tiiviisti kahteen tenttiin, jotka ovat molemmat ensi lauantaina! Muihin aineisiin en ole tutustunut tähän mennessä... Aikoinaan kun ne eivät menneet putkeen, luonnollisesti olen luennot istunut etc;) Tenttien yhteinen opintoviikkosaldo on 6 ov. Näiden kahden tentin jälkeen jäljelle jää matematiikka/rahoituspainoitteisia opintoja 10 opintoviikkoa syyskuulle.

Ajattelin kysyä neuvoa ja vinkkejä Pakkislaisilta turbovauhdilla valmiiksi-projektiini?

Mitä mieltä olette kahden tentin tekemisestä samana tenttipäivänä? Aikaa yhteensä 3 tuntia ja kurssit ovat laajoja..

Miten suunnittelisitte lukusuunnitelman syyskuulle?

Matematiikkaa ja kirjanpitoa yht.6 ov tentti la
"Pikkuaineita" 2 tenttiä vkolla 37 yhteensä 3 ov
Rahoituksen tentti vkolla 38 2 ov
Tilastollisia menetelmiä ja laskentaa yht. 4 ov vkolla 39

Aion lukea paukuttaa työpäivien päätteeksi (osa-aikatyössä)ja kaikkina muina päivinä täyspäiväisesti. Myös viikonloput!!

Kaikki vinkit ja kokemukset vastaavanlaisesta urakasta tervetulleita!!

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Jaa-a...Välillä en kouluun panostanut ja nyt panostan vauhdilla, jotta saan hommat valmiiksi ajoissa! Deadlinea pukkaa.

yliopistolla ei onneksi deadlinea ole.. tosin tällä tahdilla mut on jo tuhkattu ennen valmistumista.

nevahood sanoi:
yliopistolla ei onneksi deadlinea ole.. tosin tällä tahdilla mut on jo tuhkattu ennen valmistumista.

Sama täällä... Tosin amk:ssa ja opinto-oikeuttahan voipi anoa lisää.

Matikat ja muutama muu matemaattinen aine kusee täysillä... :lol2:

Sama vika Rahikaisella.

pexxi sanoi:
Mitä mieltä olette kahden tentin tekemisestä samana tenttipäivänä? Aikaa yhteensä 3 tuntia ja kurssit ovat laajoja..
Vastaat ensin molempiin tenttein vain niin moneen kysymykseen kuin uskot tarvitsevasi läpipääsyyn ja tietenkin aloitat helpoimmista kysymyksistä. Loppuajan voi käyttää varmisteluun.

Kokeile kolmijakoisella ohjelmalla:

MA - Matematiikka
KE - Turhat pikku aineet
PE - Rahoitus

Muista myös ravintopuoli ja lepo!

pexxi sanoi:
Ei mun mielestä ole mitenkään mahdotonta tehdä kahta tenttiä samassa tenttitilaisuudessa. Itse ottaisin vastaavassa tilanteessa vähän (tai todennäköisesti paljonkin) riskiä ja jättäisin reippaasti osan alueesta lukematta.

Pariin vuoteen en ole lukenut järjestelmällisesti (ts. kirjaa alusta loppuun) mihinkään tentiin (enkä käynyt luennolla). Ihan reippaasti vaan satunnaisotannalla kurssista keskeisimmät asiat vaan kynällä paperille ja siitä opetteleen. Ja tietysti kun parin aikaisemman vuoden tenttien vastaukset opettelee ulkoa, niin tentin suorittaminen on vain enää tekninen suoritus.

Oma neuvoni: Lue vain yhteen tenttiin kerrallaan. Aina suoritetun tentin jälkeen aloita luku seuraavaan tenttiin. Kysele t e n t t i t ä r p p e j ä, minkälaisia tenttejä tentin tekijä on aikaisemmin tehnyt, kysyykö nippelitietoa vai suuria kokonaisuuksia. Tutki materiaalia kriittisesti, mieti mikä siinä on oleellista. Vähemmän oleelliset asiat käy pintapuolisesti läpi. Tämä siksi että osaat tarvittaessa säveltää muutamia irtopisteitä.

Tällä kaavalla on montakin kertaa suoritettu 4-7 tenttiä kahden viikon aikana.

Sisäpiiritieto on kova sana (tai tärpit, kuten joku tuossa sanoi). Monet AMK-opettajat eivät viitsi uudistaa tenttejään kuin 1-2 kysymyksen kohdalta. Kysy tentin tehneiltä ja olet vahvoilla.

Tenttejä voi tehdä kaksi samana päivänä, ja niistä voi saada hyvät numerot molemmista helposti.

Itsekuri tappiin niin saat puristettua homman kasaan.

Kiitoksia vinkeistä!! Pitää pistää muutamat käyttöön!

pexxi sanoi:
Olen päättämässä murheen kryyniksi muodostunutta amk-tutkintoani tänä syksynä!

Opintojeni loppukiri on todella kova! 15 opintoviikkoa tulee suorittaa n. kuukaudessa! Näistä olen lukenut muutaman viikon tiiviisti kahteen tenttiin, jotka ovat molemmat ensi lauantaina! Muihin aineisiin en ole tutustunut tähän mennessä... Aikoinaan kun ne eivät menneet putkeen, luonnollisesti olen luennot istunut etc;) Tenttien yhteinen opintoviikkosaldo on 6 ov. Näiden kahden tentin jälkeen jäljelle jää matematiikka/rahoituspainoitteisia opintoja 10 opintoviikkoa syyskuulle.

Ajattelin kysyä neuvoa ja vinkkejä Pakkislaisilta turbovauhdilla valmiiksi-projektiini?

Miten suunnittelisitte lukusuunnitelman syyskuulle?

Matematiikkaa ja kirjanpitoa yht.6 ov tentti la
"Pikkuaineita" 2 tenttiä vkolla 37 yhteensä 3 ov
Rahoituksen tentti vkolla 38 2 ov
Tilastollisia menetelmiä ja laskentaa yht. 4 ov vkolla 39

Aion lukea paukuttaa työpäivien päätteeksi (osa-aikatyössä)ja kaikkina muina päivinä täyspäiväisesti. Myös viikonloput!!

Kaikki vinkit ja kokemukset vastaavanlaisesta urakasta tervetulleita!!

Aikoinaan oli sama tilanne päällä, mulla oli 3 tenttiä samana uusintapäivänä ja kaista nopat kotiin. Täysin mahdollista mutta menin sillä asenteella että kaikki täytyy saada läpi, arvosanalla ei merkitystä.

Terkuin kesäkuussa valmistunut tradenomi

Väliupdatea:

n.10 opintoviikkoa suoritettu kahdessa viikossa! Muutama tentti noista tarkistamatta opettajilla, mutta uskon, että ko. aineet ovat menneet hyväksytysti läpi!

Fiilis on hieno, vaikkakin urheilu on jäänyt melkein kokonaan ja raskasta on ollut.
Jäljellä vielä n. viikon välein olevat 3 tenttiä, yhteensä 6 opintoviikkoa. Kaksi viimeistä tulevat olemaan pahoja, mutta perkele sisulla vedetään!! Tässähän alkaa valmistuminen häämöttämään...

Mietityttää edelleen tuo kahden viimeisen laskenta-aineen porrastaminen, eli lukeminen jo etukäteen muihin tentteihin valmistuessa. Taidan yrittää hommata aineista yleiskuvaa joinain iltoina viikon ajan ja 18.9 tentin jälkeen täydellä höyryllä lukemaan noita varten?

Mielipiteitä?

pexxi sanoi:
n.10 opintoviikkoa suoritettu kahdessa viikossa! Muutama tentti noista tarkistamatta opettajilla, mutta uskon, että ko. aineet ovat menneet hyväksytysti läpi!

Wow! Mies on aika kone! :worship: Hienosti tuo tuntuu sujuvan! Jatka vain samaa rataa! :whip:

:haart:

elektra sanoi:
Wow! Mies on aika kone! :worship: Hienosti tuo tuntuu sujuvan! Jatka vain samaa rataa! :whip:
Totta, hienolta kuulostaa! Täällä yksi kateellinen...

Tuo rupeama kun on takana päin voit todella olla ylpeä itsestäsi!

apophis sanoi:
Kokeile kolmijakoisella ohjelmalla:

MA - Matematiikka
KE - Turhat pikku aineet
PE - Rahoitus
Toi on musta vähän liian yksinkertaisetettu jako. Jos kerran matematiikan ja kirjanpidon tentit ovat samana päivänä, niin itse neuvoisin ottamaan niitä nyt kahdesti viikossa ja volyymiin panostaen, esim:
Ma: Matematiikka kovaa + rahoitus kevyemmin
To: Rahoitus kovaa+ pientä matemaattista jumppaa

Pikkuaineita sitten välipäivinä kevyemmin, tilastollisia menetelmiä ym. aktiivista lepoa viikonloppuna. Eli nyt vaan keskityt nostamaan tuloksia matematiikassa ja rahoituksessa ja samalla luot vähän pohjia valmiiksi tilastollisiin menetelmiin ja pikkuaineisiin. Sitten tentin jälkeen uusi ohjelma, jossa matematiikkaa lähinnä nopeuspainotuksella ja pikkuaineita enemmän painottaen. Väittäisin, että tilastolliset menetelmät eivät vaadi kovin paljon edes suoraa treeniä, jos matematiikkaa vetää 2xviikossa. Riittää että silloin tällöin kokeilee millä tasolla tiedot liikkuu..
HUOM. taskulaskimet, lunttilaput, ym. muut varusteet mukaan treeneihin vasta tenttiä edeltävinä päivinä! Luet vaan kovaa päivittäin, kuitenkin vähän varaa jättäen, jotta hermosto ei joudu liian koville.

:piis: :jahas:

Luota intuitioon! Sen voimalla mä olen paukuttanut tenttejä hyvin tuloksin. Liikaa ei kannata päntätä, menee vain pää sekasin, joten lukusession väliin kannattaa järjestää jotakin sellaista ohjelmaa, että kaikki opiskeltavaan aiheeseen liittyvä jää taka-alalle ikään kuin kypsymään.

Mulla on siis rahoitus ja riskienhallinta (pörssikurssit etc.) ensi viikon la,
ei pitäis olla laskemista juuri tuossa. Sitten 25. päivä on tilastolliset menetelmät ja tuotto ja kustannuslaskenta 30.9!! Tää on siis nykyinen lukkari..

PS. Elektralle :haart: :kuola:
Fitnesstukku koodi pakkotoisto15. ;)

Pecman sanoi:
Toi on musta vähän liian yksinkertaisetettu jako. Jos kerran matematiikan ja kirjanpidon tentit ovat samana päivänä, niin itse neuvoisin ottamaan niitä nyt kahdesti viikossa ja volyymiin panostaen, esim:
Ma: Matematiikka kovaa + rahoitus kevyemmin
To: Rahoitus kovaa+ pientä matemaattista jumppaa
....
:piis: :jahas:

Taidat olla joku matematiikka/rahoitus pelle :david: Ei noi eroo muista aineista mitenkään. Luuletko, että ne jää paremmin päähän jos luet pelkästään matematiikkaa ja rahoitusta tyyliin 5 kertaa viikossa! Minne sä unohdit tuosta ohjelmasta "turhat pikku aineet". Niissä on kuitenkin yli puolet opintoviikoista. Jos sä et lue "turhia pikku aineita" niin ei ne rahoitus ja matematiikkakaan kauaa kehity. ;)

Edit. Pexille :worship: Jatka samaan malliin.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom