tupakointi...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
Hämäännyin samasta Wltsun ja Bull91:n viestiketjusta. :D

Ps. Oon ollu 25 kuukautta vetämättä savuakaan tupakkaa. Täytyy sanoa, ettei kyllä todellakaan tulisi mieleen aloittaa uudestaan polttelua. Sekä lihaskunto että hapenottokyky ovat paljon parempia kuin tupakka-aikoina. Treenasin siis salilla myös poltellessani. Painoa on varmaan pyöreästi 10 kiloa enemmän kuin tupakoinnin lopettaessani (76-86 kg), mutta silti cooperissa menisi vähintään saman verran tällä hetkellä, todennäköisesti enemmän.

Niin, ja säästäähän savuton pitkän pennin omasta massistaan, ei saastuta ympäristöään ongelmajätteellä (natsoilla), ei rahoita tupakkaostoksillaan epäsuorasti lapsityövoimaa jne. jne. Listaa voisi jatkaa loputtomiin.

Aloitin itse tupakoimisen 14-vuotiaana ja 16-vuotiaana tupakkaa meni jo miltei 2 askia päivässä (tosin asuin ulkomailla ja askissa yleensä 17-18 tupakkaa). Monta kertaa yritin lopettaa, etten huomaisi polttavani vielä 10 vuoden päästä. Ajattelin, että helppoa, kun ei ole vielä niin kauaa polttanutkaan. Tapa juurtuu kuitenkin tosi nopeasti, itse nikotiiniriippuvuutta en usko itselläni ainakaan pahemmin olleen.

Punttiharrastus alkoi tämän vuoden alusta ja kas kummaa, tupakointi on jäänyt kuin itsestään. Silloin tällöin kaverien seurassa sallin itselleni yhden tai toisenkin, mutta tupakoitsijana en enää itseäni pidä. Jeejee! Ja kyllä huomaa eron kunnossa.

Niin siis, mä sanoin että en aio koskaan polttaa. ja tuo sano vai et aio koskaan lopettaa, en itekkään ymmärtäny tota. ja ymmärsin ne haittavaikutukset esim siten että joku hyvä kaveri tarjoaa

Ei perkele nyt on tullu paha ongelma. Tupakoinnin tossa vähän aika sitten oon lopettanu, mutta nuuskaa oon sitten käytelly. Nytten kun ei polta olleskaa ja ei ole nuuskaakaan ollu 4pvään niin on ollut aivan saatananmoisia univaikeuksia! väsyttää kyllä ihan perkeleesti mut sängyssä tulee pyörittyä monet tunnit, perkele! :curs:

Taas ollaan 2h myöhässä koulusta kun ei jaksa vaan mennä 2-4h yöunilla mennä kouluun ja kun sitä nyt on jatkunu jo parit päivää.. Kellään muulla käynyt näin kuka lopettanut?

Mulla ei tullu oikestaan minkäänlaisia vieruistusoireita tupakasta, vaikka polttelinkin n. 25 kpl päivässä 10vuoden ajan. Kokeile noita nikotiinilaastareita mulla ne toimi hyvin. Nyt on hyväaika käyttää niitä, kun ei vielä hikoile niin paljon että ne tippuu.

Itse poltin 4 vuotta, noin 15 savuketta päivässä. Lopettamista yritin monta kertaa ilman mitään nikotiinilaastareita jne, ei onnistunut. Ostin 3 vaiheen laastareita ja 2 mg purkkaa. Niitä yhdistellessä lopettaminen oli helppoa. Ja olihan kannusteena myös auto minkä vanhemmat lupasi ostaa. Eilen tuli 3 viikkoa polttamatta!

En mä mitää laastareita jaksa käyttää :D Kai nää vieroitusoireet kohta loppuu..

Kyllä niiden pitäisi helpottaa viimeistään kai jossain 3 viikon tienoilla. Muistaakseni. Omaa kokemusta ei ole. Vaikka tupakoitu onkin jo yli vuosikymmenen ajan, niin nikotiiniin en jumiin ole jäänyt ja nikotiinimyrkytyskin tulee hyvin helposti, esim pitämällä nuuskaa 10 min huulen alla (=yrjö tulee ja kylmää hikeä puskee). Mutta se tapa. Toimenpide itsessään tuntuu olevan sitten sitäkin tiukemmassa kiinni. Vaikka haluaa lopettaa, niin itsensä motivoiminen on vaikeaa kun pää ei oikeasti haluaisikaan lopettaa.

Niitä yhdistellessä lopettaminen oli helppoa.... Eilen tuli 3 viikkoa polttamatta!

Sitten kun oot kolme vuotta ollu polttamatta niin voi mielestäni sanoa vasta että on lopettanut :P Tollanen kolme viikkoa ei ole vielä mitään. Vielä se hiipii se piru sitten myöhemmin kun haistat kadulla edelläkävelijän henkoset, ja ai ai kun tekis itekkin mieli. Tsemppiä nyt kuitenkin :thumbs:

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Ei perkele nyt on tullu paha ongelma. Tupakoinnin tossa vähän aika sitten oon lopettanu, mutta nuuskaa oon sitten käytelly. Nytten kun ei polta olleskaa ja ei ole nuuskaakaan ollu 4pvään niin on ollut aivan saatananmoisia univaikeuksia! väsyttää kyllä ihan perkeleesti mut sängyssä tulee pyörittyä monet tunnit, perkele! :curs:

Taas ollaan 2h myöhässä koulusta kun ei jaksa vaan mennä 2-4h yöunilla mennä kouluun ja kun sitä nyt on jatkunu jo parit päivää.. Kellään muulla käynyt näin kuka lopettanut?

täh? :D miten musta tuntuu että oot joskus viikko sitte alottanu röökin ja nyt "iiks, niGsaT" :D siis totta helvetissä kai nyt kaikilla monta vuotta polttaneilla on perseestä ja vaikeeta ku ei nikotiinia saakkaa.. ja siihen nyt liittyy univaikeutumiset ja kaikki ja neki ihan vaan sen takia ku et saa sitä tupakkaa niin et voi rentoutua (ku röökihän nyt muka aina rentouttaa). IMO kuulostaa ettet oikeesti ees kauheesti kärsi ku et tommosia asioita tiedä että minkälaista on omistaa niksat ku ei saa röökiä :D ei millää pahalla kuitenkaa, jotenki vaa oli outoa.

Suositut

Back
Ylös Bottom