tupakointi...

BCAA-valmisjuoma

Pineapple Lemonade, 24 tlk

-40%
1. et ainakaan elä liian vanhaksi. (kuka haluaa olla housuun paskova 90v?)

2. rööki rentouttaa

3. röökääminen on vitun coolia!!!1111 :whip: :david:

Kuka haluu olla keuhkonsa ulos yskivä 45-vuotias. Tuskin sä sillon mietit et damm on siistiä ku kuolen kohta niin en rupsahda,
vaikka tosiasiassa olet röökin takia jo rupsahtanut enemmän kuin keskiverto tupakoimaton. :wtf:

Uskoisin että löytyy parempiakin tapoja rentoutua ;)

Itse kun katson jotain porukkaa, jotka esimerkiksi duunissa tauolla hitsaa sitä röökiä alkaa säälimään heitä.
Heidän on pakko polttaa vain sen takia että ylä-asteella se oli niin fucking coolia. :offtopic:

Hyi helvetti, itse en ainakaan halua 50v tuskaista ja hiljaista kuolemaa. Tuollahan noita 'vitun cooleja' pappoja makaa sairaalassa; happiletkut nokassa ja napit kaakossa. Silti ne tukehtuu kuoliaaksi kun "ei saa henkee". Tosi coolia on, suosittelen idiooteille.

1. et ainakaan elä liian vanhaksi. (kuka haluaa olla housuun paskova 90v?)

2. rööki rentouttaa

3. röökääminen on vitun coolia!!!1111 :whip: :david:

1.Sä haluat olla housuun paskova 60v?

2. Onneksi on muitakain tapoja

3. Tää kuulostaa ihan jonkun 14v puheilta

Se oli kyllä viimenen niitti siittä että en ikinä koske tuppakkaan,
kun pappani oli yli puolivuota letkujen päässä pystymättä puhumaan ja hengitys vain vikisi ,
Juuri ja juuri hengitys kiersi. tätä siis yli puolivuotta ja henki pois .

Itse poltin 4 vuotta ja lopetin viime tammikuussa. Hapenottokyky parantui ainoastaa mikä helpottaa huomattavasti jalkoja treenattaessa.

Hei vaan kaikille minunkin puolestani,

Yleensä tyydyn lueskelemaan ja muutenkin takapiruilemaan täällä, mutta nyt sattui silmään tämä itsellekin ajankohtainen aihe, tupakointi ja tupakoinnin vaikutus treeneihin.

Olen luonteeltani kohtalaisen vekkuli velikulta ja muutenkin pidän asioiden testaamisesta käytännössä, joten koetanpa omakohtaisesti lopettamisen vaikutuksia treenin kulkuun ja raportoin (jos jotakuta kiinnostaa) tuloksia vaikka tähän threadiin.

Taustatietoja;

Ikää 25 vuotta, tupakoitu 9-vuotiaasta saakka (16 vuotta), joista viimeisen 10v aski-kaksi päivävauhdilla. Viimeinen tupakka poltettu noin 30min sitten.

Eilen oli jumppapäivä, reisiä kiusatessa ja etenkin maastavedon kohdalla meinasi happi loppua totaalisesti ja syke (ainakin tuntui) lähentelevän miljoonaa.

Tupakasta eroon pääseminen on ollut mielessä jo pitkään ja prosessin aloitus on ollut lähinnä omaa saamattomuutta.

Eli, katsotaan kuinka käy (pitänee purkkaa tms käydä ostamassa, jos alkaa ylitsepääsemättömästi ottaa päähän savuttomuus) :)

:whip:

Paskan vitut ei kyllä suurta vaikutusta pitäis olla..itse oon polttanut 7 vuotta enemmän tai vähemmän säännöllisesti. Nykysin poltan sellaset 4-5 tupakkia päiväs. Aluksi luulin että happi loppuu tupakoinnin takia salilla, saattaahan sillä olla toki pientä merkitystä, mutta suurin syy oli että olin vaan paskassa aerobisessa kunnossa. Nykyisin käyn 3x viikossa lenkillä ja ne on ne lihat jotka loppuu eikä happi. Toki on paljon hyviä syitä lopettaa tupakointi, mutta salitreenin kannalta ei mielestäni ole suurempaa vaikutusta. Lisäksi ei voi lopettaa tupakointia nyt kun on dieetillä tai sitten repsahtaa ihan täysin dieetit kun iskee kauheet ruokahalut :D

aika vähän tarttee kuntoa tässä lajissa. tietty maraton sarjoissa mutta normi sarjoissa aika mitätön vaikutus polttaa tai ei. kokemusta on molemmista. eli polttavana reenaamisesta ja tupakoimattomana. tää kun ei oikein ees urheilua ole mun mielestä. sellanen laji jossa OIKEASTI sitä kuntoa tarvitsee on tupakoinnilla aivan älytön vaikutus ja tietysti negatiivisessa mielessä. pelkästään jo tupakan pois jättäminen parantaa aerobista kuntoa. tupakoinnin lopetus kannattaa kyllä noin yleisesti ottaen aina.

Itsekkin ehin polttaa jo 4-5.v kunnes hieman viisastuin ja lopetin ja selkeitä hyötyjä on saliltaki löytyny... esim juuri nämä raskaat perusliikkeet pystyy nykysin viemään paremmin loppuun kuin ennen, ennen loppu kunto ennen lihaksia... mutta sekin voi johtua siitä että on aina ollu reilusti keskivertoa huonompi kunto...

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-40%
Mua vituttaa se että joku polttaa, en ikinä tajuu sitä miks joku polttaa, kaikki jotka tupakoi sanoo aina ettei oo riippuvaisia, mut polttaa silti, miks? Mä en ainakaan aio koskaan polttaa

aika vähän tarttee kuntoa tässä lajissa. tietty maraton sarjoissa mutta normi sarjoissa aika mitätön vaikutus polttaa tai ei. kokemusta on molemmista. eli polttavana reenaamisesta ja tupakoimattomana. tää kun ei oikein ees urheilua ole mun mielestä. sellanen laji jossa OIKEASTI sitä kuntoa tarvitsee on tupakoinnilla aivan älytön vaikutus ja tietysti negatiivisessa mielessä. pelkästään jo tupakan pois jättäminen parantaa aerobista kuntoa. tupakoinnin lopetus kannattaa kyllä noin yleisesti ottaen aina.

Itse tein ennen joulua voimapainotteista reeniä ja hikivalui ja äijä puuskutti kovien kyykkyjen ja mavejen jälkeen. Sen jälkeen reenailin 2k kuntopiirityyppisesti ja lenkkeilin ahkerasti. Nyt on menossa taas voimajakso ja huomannut että eipä enään ukko puuskuta kuoleman kourissa, saatika paita olisi litimärkä. Jaksaa myös tehdä paremmin apuliikkeitä, aikaisemmin jäi yleensä tekemättä kun ei vaan voimia ollut. Nyt kuitenkin se +20kg enempi rautaa tangossa ja jaksaa. Eihän sitä aikaisemmin ajatellut, että kylläpä se kuntokin vaikuttaa salilla.

Tietenkin ollut taas polttamatta vuoden alusta(paitsi oluen kanssa, silloin tällöin) vaikuttaisiko sekin osaltaan. Ja sitä ei huomakaan itse kun pössyttelee sen 10v, ennenkuin lopettaa nii muutama viikko siitä toimii muukin paremmin kuin hengitys:dance:.

Mua vituttaa se että joku polttaa, en ikinä tajuu sitä miks joku polttaa, kaikki jotka tupakoi sanoo aina ettei oo riippuvaisia, mut polttaa silti, miks? Mä en ainakaan aio koskaan polttaa

Vai et aio koskaa lopettaa, noinhan sä vielä puhut mutta ootappa pari vuotta ku alkaa tulla niitä haittavaikutuksiaki pelii:rolleyes:

Aika monella muutaman vuoden savuttaneella on vielä hyvä kunto ja jaksaa cooperissakin vetää yli 3000m pienellä reenillä. Mutta sitten kun on polttanut jotain 10+ vuotta niin enpä tiedä..

Itse olen yrittänyt lopettaa muutaman kerran, välillä vaihtanut nuuskaan ja kokeillut laastareita. Nyt ajattelin, että jos vaihtaisi nuuskaan lopullisesti.

Tupakoinnin merkitys treenissä on kyllä olemassa oleva tosiasia, mutta sillä on paljon vaikutusta miten ja kauanko on polttanut. pari vuotta tai alle polttaneilla on paljon suurempi merkitys liikunnalla. jos yleiskunto on okei niin tupakointi ei vielä vie paukkuja reenistä. mutta sitten jos on tupakoinut kauemmin niin ero on ihan selvä varsinkin alussa, tosin silloinkin voi päästä hyvään kuntoon näkemällä vähän enemmän vaivaa.

Mutta kyllä se hemmetissä lopettaa kannattaa, sillä pitemmän päällehän tietysti urheilu on siihen yksi hyvä syy muiden ohella.

Siis oletko joskus polttanut, vai poltatko vieläkin?

e:Ja miten pitkällä ajalla tutkit sitä asiaa?

Vai et aio koskaa lopettaa, noinhan sä vielä puhut mutta ootappa pari vuotta ku alkaa tulla niitä haittavaikutuksiaki pelii:rolleyes:
Mitä hemmettiä?? :D:D Seuraava viesti on vielä hämärämpi:
Kerro mulle lisää niistä haittavaikutuksista
Ihan ku Wltsu nyt sitte polttaiski :evil: :rolleyes: :lol2:

Suositut

Back
Ylös Bottom