Tupakointi halutaan kieltää Suomessa pitkällä aikavälillä kokonaan

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja PPP80
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Miten vaikeaa olisi tehdä alaikäisten tupakointi laittomaksi, ihan niin kuin alkoholin kanssa läträäminenkin? En ole ikinä ymmärtänyt miksi pissikset saa rauhassa vetää spaddua ostoskeskusten ovien luona.

Miten vaikeaa olisi tehdä alaikäisten tupakointi laittomaksi, ihan niin kuin alkoholin kanssa läträäminenkin? En ole ikinä ymmärtänyt miksi pissikset saa rauhassa vetää spaddua ostoskeskusten ovien luona.

Niinpä. Hienoa katella koulussa kun luokan oppilaista yli puolet tupakoi, vaikka kukaan ei ole(itseäni lukuunottamatta) täysi-ikäinen. Nää tyypit on sentään jo 15-17, mutta yläasteella oli sama meno jo aikoja sitten. Tupakointi on koulun alueella kiellettyä, mutta alueelta saa poistua tupakkapaikalle vetämään savut henkeen.

Eihän tällä lailla ole loppujen lopuksi mitään käytännön merkitystä. Tai ainakaan en usko sen saavan yhtäkään tupakoivaa lopettamaan. Nimittäin tässähän nyt vain kiellettiin tupakointi sellaisilla paikoilla missä on lapsia ja nuoria. Tämänhän pitäs olla nyt selvää muutenkin, ettei päiväkodeissa jne niin vain tupakoida. Tuotteiden esilläolo kaupoissa vähenee ja automaattiosto loppuu, mutta eipä minua ole koskaan saanut polttamaan se, että niitä tupakoita nyt sattuu olemaan käden ulottuvilla.

Ja viimeisenä taisi olla se, että tuotteiden myynti ja toimittaminen alle 18 vuotiaille olisi rangaistavaa tai ainakin kiellettyä... Eikös näin ole ollut jo 15 vuotta?

Koko homma on vain sanahelinää.

Edit: Ai niin... Mistähän ne mahtaa repiä tulevaisuudessa tupakointikiellon jälkeen ne verorahat, mitkä tupakoinnista valtion kassaan kilahtaa?

Viimeksi muokattu:
Juu vitttu, kieltävät perjantaista lähtien tupakoinnin koululla, pitää vissiin sitten poistua koulun tontilta pyörätielle tupakille.

Oletan, että et ole enää yläasteella tai jossain amiksessa/lukiossa. Eli kielletäänkö tupakointi nyt kaikissa muissakin laitoksissa? Eli aikuiset ihmiset ei saa enää käydä välkällä röökillä koulun alueella niinku? Huutonaurua.

Tais tuo Jyväskylän AO jo muuttua vähän aikaa sitten savuttomaks, ja nyt kaikki teinit ramppaa nimen omaan jalkakäytävällä rössöllä, ja sen näkönenkin se katu on. Mutta oishan se nyt saatanan hirveetä jos jossain paikassa vaikka pilkistäis yks tuhkakuppi.

Oletan, että et ole enää yläasteella tai jossain amiksessa/lukiossa. Eli kielletäänkö tupakointi nyt kaikissa muissakin laitoksissa? Eli aikuiset ihmiset ei saa enää käydä välkällä röökillä koulun alueella niinku? Huutonaurua.

Tais tuo Jyväskylän AO jo muuttua vähän aikaa sitten savuttomaks, ja nyt kaikki teinit ramppaa nimen omaan jalkakäytävällä rössöllä, ja sen näkönenkin se katu on. Mutta oishan se nyt saatanan hirveetä jos jossain paikassa vaikka pilkistäis yks tuhkakuppi.

Olen AMK:ssa mutta kun samassa talossa opiskelee amiksen kokkikolmoset.

http://www.pohjolansanomat.fi/cs/Sa...48/artikkeli/tupakointi+loppuu+lappiassa.html

Todella hyvä, vieläkun saatais julkisilla paikoilla juopottelu kitkettyä, niin that's it!

1.10.2010 eteenpäin on laissa kielletty alaikäisiltä tupakin hallussapito. Ei oo rangaistavaa mut voipahan poliisit viedä askit pois jos kiinnostusta riittää.

Minulla on nyt aamulla kasvaimen poisto nielusta. Löysin sen itse kurkkua tutkiessani. Ei mitään hajua siitä onko hyvän- vai pahanlaatuinen. Noista kai 2-3% on pahanlaatuisia. Kaikista suusyöpätapauksista n. 50 % kuolee. Ärhäkkä syöpätyyppi. Tosin kun itsellä kasvain löytyi varhaisessa vaiheessa, niin vaikka se olisi pahanlaatuinen, on ennusteeni parempi kuin 50-50. Silti, vituttaa, miksi piti ikinä aloittaa tupakointi. Enkä vieläkään ole lopettanut... oon kyllä päättäny että kun toi kasvain on poistettu, lopetan.

Lähes joka ikinen päivä kun töistä saavun kotiin niin ne ylä-asteen mukulat on tuossa talon kulmalla röökillä. Mahtaakohan kovin hirveästi tämäkään laki sitä muuttaa, että oppilaat käyvät muualla röökillä sen sijaan, että koulun pihassa polttasivat. Näin se oli yli 15 vuotta sitten enkä usko tämän tuovan mitään muutosta siihen. Tuskin tulee muuttamaan kamalasti tuota ostarin nurkilla hengailuakaan ja siinä polttamista.

Voiko joku kertoa mulle kaksi hyvää syytä miksi tupakoida? Sosiaalitupakan ymmärrän yhdeksi, mutta ikinä en ole muita hyviä syitä tupakkoinnille kuullut. Maistuuko se oikeasti teidän mielestä hyvälle edes?

Ja uusi laki on loistava juttu. Vähentää ihan varmasti alaikäisten tupakointia.

Perus rööki ei kyllä mun makuun maistu oikein miltään, mutta sikareissa (siis oikeissa, ei missään pikkusikareissa) on ihan oikeasti hyvä maku. Poltan ainakin itse niitä tasan sen maun vuoksi, mitään riippuvuutta niihin ei myöskään oikein ole kun poltan sen verta harvakseltaan (max 1-2/kk).

Hienoa, että alaikäisten tupakointi kielletään, aika tosin näyttää tehoaako toi laki oikeasti. Sen sijaan toi tavote savuttomasta Suomesta on kyllä jotain naiivin ja naurettavan välimaastosta.

Voiko joku kertoa mulle kaksi hyvää syytä miksi tupakoida? Sosiaalitupakan ymmärrän yhdeksi, mutta ikinä en ole muita hyviä syitä tupakkoinnille kuullut. Maistuuko se oikeasti teidän mielestä hyvälle edes?

Ja uusi laki on loistava juttu. Vähentää ihan varmasti alaikäisten tupakointia.

Nyt kun olet varmaan koko pienen elämäs tuota asiaa kuumeisesti pohtinu, niin valaisen sua vähän.

Tupakoitsijat hyvin useesti alottaa sen sauhuttelun hurjassa nuoruudessa, kavereiden yms. esimerkin mukaan. Sitten tupakka on aika koukuttava aine(mun mielestä enemmän jopa "henkisesti" kun fyysisesti), joten nämä samat ihmiset jatkaa sitä polttamista elämänsä mittaan. Sen kummempaa "hyvää syytä" tuohon tuskin on. Jopa apina tajuaa, että onhan se yksinkertaisesti ihan idioottimaista polttaa, maksaa siitä vitusti ja tuhota samalla omaa terveyttään. Mutta ihminen tekee muutenkin kaikkea typerää, mille ei vaan ole "hyvää syytä". Jopa typerämpiä asioita kun tupakoi, usko tai älä!

Muakin ihmetyttää, kun näen tuolla kaiken maailman ylipainoisia läskejä, jotka pilaa terveytensä eikä ymmärrä sitä. Mutta mua ei kauheesti kiinnosta mitä muut elämällänsä tekee. Silti en ole ensimmäisenä huutamassa, että "koska itse en oo läski, niin mun puolesta kaikki paskaruoka voitais kieltää lailla".

Nyt kun olet varmaan koko pienen elämäs tuota asiaa kuumeisesti pohtinu, niin valaisen sua vähän.

Tupakoitsijat hyvin useesti alottaa sen sauhuttelun hurjassa nuoruudessa, kavereiden yms. esimerkin mukaan. Sitten tupakka on aika koukuttava aine(mun mielestä enemmän jopa "henkisesti" kun fyysisesti), joten nämä samat ihmiset jatkaa sitä polttamista elämänsä mittaan. Sen kummempaa "hyvää syytä" tuohon tuskin on. Jopa apina tajuaa, että onhan se yksinkertaisesti ihan idioottimaista polttaa, maksaa siitä vitusti ja tuhota samalla omaa terveyttään. Mutta ihminen tekee muutenkin kaikkea typerää, mille ei vaan ole "hyvää syytä". Jopa typerämpiä asioita kun tupakoi, usko tai älä!

Muakin ihmetyttää, kun näen tuolla kaiken maailman ylipainoisia läskejä, jotka pilaa terveytensä eikä ymmärrä sitä. Mutta mua ei kauheesti kiinnosta mitä muut elämällänsä tekee. Silti en ole ensimmäisenä huutamassa, että "koska itse en oo läski, niin mun puolesta kaikki paskaruoka voitais kieltää lailla".

Mielestäni turhaa verrata tupakointia josta voi aiheutua terveydellisiä haittoja muille ihmisille johonkin läskiin joka tuhoaa vain itsensä.

Mielestäni turhaa verrata tupakointia josta voi aiheutua terveydellisiä haittoja muille ihmisille johonkin läskiin joka tuhoaa vain itsensä.

Ja joka kasvattaa myös läskejä lapsia syöttämällä samaa paskaa lapsilleen, joista sitten tulee vanhempiensa elämäntavat omaksuneena taas yksi läski läskin lapsen kasvattaja. Ei oo ihan noin yksinkertaista.

Ei tietenkään, mikään ei ole ikinä verrattavissa teoista julmimpaan, eli tupakointiin.

Sillä vaan vertasin, kun aina nämä "savuton Suomi" ihmiset meuhkaa niistä verorahoista(joita röökaajat maksaa kuitenkin helvetisti), niin samoilla rahoilla niitä punkeroiden sydänsairauksia sun muita hoidetaan.

Toiseks vähän huvittaa kun aina vedetään toi "tupakoitsija aiheuttaa muille terveydellisiä haittoja". Tottahan se on, että jos siinä muutaman metrin päässä röökaajasta haistelee, niin samaa paskaa silloin keuhkoihin vetää. Eikä se tietenkään ole terveellistä. Mutta ylihän nuo jutut ammutaan aina. Täytyy muistaa, että ei joka ikinen tupakoitsija sauhuttele siinä naapurin avoimen ikkunan alla tai täynnä olevalla bussipysäkillä. Haluaisin tietää, kuinka moni ihminen vaikka Suomessa on sairastunu vakavasti passiivisen tupakoinnin takia. Ja sitä paitsi miettikää nyt välillä kuinka helvetisti Suomessakin on tultu eteenpäin passiivisen tupakoinnin estämiseks. Esim. kuppilat on nykyään savuttomia

Terveysfasismi kunniaan. Läski ja tupakka laittomaksi.
Läskileirejä - epäonnistujat työleireille.
Makeis yms. huonoruoka vero -> 90%.
Alkoholille rajattu osto-oikeus.

Kaikki pelastuu.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom