taivaskäsi
VIP
Juu vitttu, kieltävät perjantaista lähtien tupakoinnin koululla, pitää vissiin sitten poistua koulun tontilta pyörätielle tupakille.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
Miten vaikeaa olisi tehdä alaikäisten tupakointi laittomaksi, ihan niin kuin alkoholin kanssa läträäminenkin? En ole ikinä ymmärtänyt miksi pissikset saa rauhassa vetää spaddua ostoskeskusten ovien luona.
Juu vitttu, kieltävät perjantaista lähtien tupakoinnin koululla, pitää vissiin sitten poistua koulun tontilta pyörätielle tupakille.
Oletan, että et ole enää yläasteella tai jossain amiksessa/lukiossa. Eli kielletäänkö tupakointi nyt kaikissa muissakin laitoksissa? Eli aikuiset ihmiset ei saa enää käydä välkällä röökillä koulun alueella niinku? Huutonaurua.
Tais tuo Jyväskylän AO jo muuttua vähän aikaa sitten savuttomaks, ja nyt kaikki teinit ramppaa nimen omaan jalkakäytävällä rössöllä, ja sen näkönenkin se katu on. Mutta oishan se nyt saatanan hirveetä jos jossain paikassa vaikka pilkistäis yks tuhkakuppi.
Miten vaikeaa olisi tehdä alaikäisten tupakointi laittomaksi, ihan niin kuin alkoholin kanssa läträäminenkin? En ole ikinä ymmärtänyt miksi pissikset saa rauhassa vetää spaddua ostoskeskusten ovien luona.
Jaa että nuuskakin on kielletty. En voi käsittää. Aivan naurettavaa. Jos jollain epäillään olevan nuuskaa huulessa mutta hän ei tunnusta, kutsutaanko paikalle poliisi?
Voiko joku kertoa mulle kaksi hyvää syytä miksi tupakoida? Sosiaalitupakan ymmärrän yhdeksi, mutta ikinä en ole muita hyviä syitä tupakkoinnille kuullut. Maistuuko se oikeasti teidän mielestä hyvälle edes?
Ja uusi laki on loistava juttu. Vähentää ihan varmasti alaikäisten tupakointia.
1.10.2010 eteenpäin on laissa kielletty alaikäisiltä tupakin hallussapito. Ei oo rangaistavaa mut voipahan poliisit viedä askit pois jos kiinnostusta riittää.
Nyt kun olet varmaan koko pienen elämäs tuota asiaa kuumeisesti pohtinu, niin valaisen sua vähän.
Tupakoitsijat hyvin useesti alottaa sen sauhuttelun hurjassa nuoruudessa, kavereiden yms. esimerkin mukaan. Sitten tupakka on aika koukuttava aine(mun mielestä enemmän jopa "henkisesti" kun fyysisesti), joten nämä samat ihmiset jatkaa sitä polttamista elämänsä mittaan. Sen kummempaa "hyvää syytä" tuohon tuskin on. Jopa apina tajuaa, että onhan se yksinkertaisesti ihan idioottimaista polttaa, maksaa siitä vitusti ja tuhota samalla omaa terveyttään. Mutta ihminen tekee muutenkin kaikkea typerää, mille ei vaan ole "hyvää syytä". Jopa typerämpiä asioita kun tupakoi, usko tai älä!
Muakin ihmetyttää, kun näen tuolla kaiken maailman ylipainoisia läskejä, jotka pilaa terveytensä eikä ymmärrä sitä. Mutta mua ei kauheesti kiinnosta mitä muut elämällänsä tekee. Silti en ole ensimmäisenä huutamassa, että "koska itse en oo läski, niin mun puolesta kaikki paskaruoka voitais kieltää lailla".
Mielestäni turhaa verrata tupakointia josta voi aiheutua terveydellisiä haittoja muille ihmisille johonkin läskiin joka tuhoaa vain itsensä.
Mielestäni turhaa verrata tupakointia josta voi aiheutua terveydellisiä haittoja muille ihmisille johonkin läskiin joka tuhoaa vain itsensä.