Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Huomio: This feature may not be available in some browsers.
oppilas sanoi:Oon ennekin kuullut sellasta että nikotiini ois muka yksi kaikista eniten riippuvuutta aiheuttamista aineista. Ja olen aina ihmetellyt että mistä ihmeestä noita tutkimustuloksia tulee,
JSmith sanoi:Ei sillä että mitään detaljeja oikeasti itse tietäisin, mutta nikotiinin ja tupakan vaikutukset (nopea nikotiinipiikki) aivojen välittäjäaineisiin ovat kyllä tiedossa. Tupakka omaa ihan oikeasti kunnollisen addiktiopotentiaalin. Se on sitten eri asia miten eri ihmiset reagoivat eri piristeisiin ja päihteisiin. Itse en ole polttanut mutta vierestä katsonut sitä kuinka lopettaminen ei ole aina pelkästään "asenteesta" kiinni. Ja aivokemiaan vaikuttavilla lääkeaineilla voidaan vaikuttaa siihen kuinka helppoa nikotiinista on päästä eroon eli kyllä kyseessä on ihan oikea riippuvuus jolla on fysiologiset perusteet.
Saahan toiset meistä viinastakin ihan ylimaailmallisen menon päälle siinä missä toisilla vain jutut huononevat ja liikkeet hidastuvat. Nämä kaverit tuntuu monesti olevan niitä joilla putket venähätää ylipitkiksi.
oppilas sanoi:Ja vaikka nikotiini onkin addiktiivista, niin ei ne itse vieroitusoireet ole niin pahoja etteikö niitä kestäisi jos haluaa.
Kysytkö nyt tosissasi, että saitko yksistä syvähenkosista häkämyrkytyksen?:Dvaikka tämä onkin vähän tupakkaan liittyen niin kysyn silti tässä kun en viitsi uutta aihetta avata. Nousin autosta ylös ja ajattelin vetää oikein kunnolla raikasta ilmaa sisääni niin vedinkin sitten pakokaasuja henkeen ja pientä päänsärkyä ja huimausta oli sen jälkeen niin voiko olla että minulle tuli tuosta häkämyrkytys? pitäisikö huomenna mennä käväseen terveydenhoitajalla?
Joo mutta se kynnys aloittaa uudelleen tupakointi/käyttö on paljon pienenpi kun on tupakoinut jo ennemmin. Tämä on se suurempi ongelma. Moni lopettaa silloin kun kaikki on hyvin, mutta retkahtaa heti jos elämäs pikkusen jokin kusee.Yks tuttu on lopettanu monen vuoden röökin polton ku seinään, samoin pysty lopettaa vuoden kestäneen aineiden käytön. Ihmisissä todellakin on isoja eroja, jotku ku päättää jotain, se myös pitää...
Onkos kellään kokemusta vesipiipputupakasta? Itse olen harkinnut vesipiipun ostamista sikaritalosta ja siihen päälle jotain hyvin maustettua vesipiipputupakkaa. Satunnaiseen käyttöön...
Riittäisikö nuo pienimmät vesipiiput tuolla sikaritalossa, tietysti jos ovat vain muuten hyviä niin aina parempi kun on pieni, ei tule paljoa kerralla sauhuteltua :D
Yks tuttu on lopettanu monen vuoden röökin polton ku seinään, samoin pysty lopettaa vuoden kestäneen aineiden käytön. Ihmisissä todellakin on isoja eroja, jotku ku päättää jotain, se myös pitää...
Yks tuttu on lopettanu monen vuoden röökin polton ku seinään, samoin pysty lopettaa vuoden kestäneen aineiden käytön. Ihmisissä todellakin on isoja eroja, jotku ku päättää jotain, se myös pitää...