Tupakka ja treenaaminen

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Ikä
44
Elikkä.. en ainakaan tästä aiheesta löytäny söötsillä mitään.
tämä siis teille, jotka sauhuttelette päivittäin. Pyrittekö välttämään röökaamista ennen treenejä ja mahdollisesti treenin jälkeen? Ite yritän olla pari tuntia ennen treeniä polttamatta ettei keuhkot oo liian kovalla koetuksella.. huomaan kyl jos meen heti nortin jälkeen salille.. joku nokkela ehdottaa lopettamista, mutta kaltaiselleni nikotinistille se on erittäin vaikeaa(n.aski päivässä) Ja jos on lopettaneita niin miten treenit on muuttunu lopettamisen jälkeen?

Eihän toi aski päivässä vielä mikään nikotinisti oo, meikä kun poltti niin meni parhaillaan sätkäpussi päivässä!Poltin 6 vuotta ja nyt oon ollu 2 vuotta polttamatta, eli jos minä pystyin lopettaa niin kyllä varmaan sinäkin:D Vaikka tottahan se on että kaikilla ei löydy tahdonvoimaa tollaseen juttuun, meikälläkin savuton tyttökaveri oli hyvä motivoija en tiiä oisinko muuten ees lopettanu mutta hyvä näin:)

Joo kovasti välttelen polttamista ennen treenausta. Yleensä treeni on aamupäivällä, joten usein en oo polttanu koko päivänä. Salilta tullessa on kyllä rööki suussa heti ulko-ovella:p

Monen epäonnistuneen lopetusyrityksen jälkeen oon onnistunu ainakin vähentämään. Poltan röökin sillon kun sitä todella tekee mieli ja kun sen polttamiseen on aikaa. Enää ei siis ajeta autoa rööki huulessa tai vedetä kolmen hatsin pikasavuja. Tupakkaa menee nyt alle puolet entisestä, enkä edes oo kummemmin kärsinyt.

Poltin itekin ennen n.askin päivässä mutta huomasin että n.puolet siitä on vähintään semmoista tapapolttamista eli kun kävelen bussipysäkille pakko laittaa tupakka huuleen jne.

Nyt kun olen karsinut noita tapapolttamisia niin poltan enää n.pikkuaskillisen päivässä.

Mitä treenaamiseen niin yritän olla polttamatta juuri ennen treenaamista, itsellä ainakin jos polttaa juuri ennen niin limaa erittyy suunnattomasti treenatessa.

Originally posted by Timonator
Poltin itekin ennen n.askin päivässä mutta huomasin että n.puolet siitä on vähintään semmoista tapapolttamista eli kun kävelen bussipysäkille pakko laittaa tupakka huuleen jne.

juuri näinhän se menee mullakin..:mad:

Minä poltin 3 vuotta, viimesen vuoden aikana askin tai hieman ylikin päivässä. Sitten hommalle stoppi, olin viikon tai pari ilman, ja nykyään polttelen sillon tällön "huvikseen", eli seurassa jos kaveri polttaa, tai jos mulla on paljon aikaa ja vähän tekemistä niin voi mennä autotalliin tupakan käryttelemään ja pohtimaan maailman menoa, mutta koitan pitää kiinni linjasta että en polta riippuvuuden tai tavan vuoksi, vaan ainoastaan "omaksi huvikseni", eli en siksi että tekisi pahasti mieli. (Tavasta tosin ei taida koskaan päästä eroon, ettei pyörisi mielessä) Treenipäivinä en polta, jos tupruttelen niin välipäivinä.

Kyllä se onnistuu, sanoisin että helpompaa on ajatella sitä vähentämisenä, mutta yrittää vähentää niin ettei polta yhtään. Jos ajattelet että "se on loppu nyt ja aina" niin lupaan että tekee mieli kahta kauheammin, ihan sen vuoksi että se päätös on niin jämpti... ;)

Lopettaminen

Meikäläinen poltti 20 vuotta, eli melkein 2/3 elämästäni.

Sinänsä tupakanpoltto ei haittaa voimaharjoittelua, mutta lähes kaikkea muuta harjoittelua/urheilua kyllä.

Itseäni parhaiten lopettamiseen motivoi hapenottokykyä vaativa taitolaji, jonka löysin viime talvena, alppihiihto. Enää ei ole reidet hapoilla kolmannessa käännöksessä...

Kyllä elämä ilman tupakkaa on niin mukavaa, että täydestä sydämmestä suosittelen lopettamista. Nicorettea niin paljon suuhun, että riittää ja piisaa. Tai laastarit silmille, ettei löydä röökejä? Ei vaa. Lopettaminen on helppoa, jos antaa korvaushoidolle kunnon tilaisuuden.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom