Tupakan ja kahvin vaikutus kehittymiseen?

Ikä
38
Mitenkäs tupakka ja kahvi vaikuttaa lihasten kehittymiseen ja lisäravinteiden (vitamiinit, proteiinit,ym...) imeytymiseen? Ainakin se vaikuttaa negatiivisesti, mutta miten? Tupakkaa menee 15-20/vrk ja kahvia 3-6 kuppia/vrk. Oisko syytä vähentää?

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
kofeiinihan ainakin hidastaa/vaikeuttaa/estää joidenkin ravinteiden imeytymistä.
ja tupakka ainakin heikentää hapenottokykyä.

Kahvi vaikuttaa ainakin kreatiinin imeytymiseen, mutta sen voi korvata juomalla paljon vettä. Tupakasta en oikein osaa muuta sanoa kuin sen, että se myrkyttää sinun elimistösi. :rolleyes:

Itse en polta enkä noista imeytymisjutuista tiedä, mutta kun itse teen esim. kyykyssä pitkää sarjaa, meinaa happi loppua vaikka jaloissa vielä olis potkua. Eli vielä kun polttelis niin meinaa varmaan olla tuskaa sielä kyykkytangon alla.

Mitäs tupakasta voisi sanoa, keuhkosyöpä, hapenottokyvyn heikkenimen, hidastaa palautumista, aiheuttaa pirusti kaikkia muita "hassuja" vaivoja. Eli suomeksi:lopta sen paskan polttelu ja osta säästyneillä rahoilal vaikka proteiinia.
Kofeiinihan taitaa sitoa nestettä hieman?

tiny_tinman sanoi:
Mitäs tupakasta voisi sanoa, keuhkosyöpä, hapenottokyvyn heikkenimen, hidastaa palautumista, aiheuttaa pirusti kaikkia muita "hassuja" vaivoja. Eli suomeksi:lopta sen paskan polttelu ja osta säästyneillä rahoilal vaikka proteiinia.
Kofeiinihan taitaa sitoa nestettä hieman?

Kahvihan on diureetti. Poistaa nautitun määrän x2 nestettä.

Tupakan vaikutus itse kehittymiseen tuskin on kovin merkittävä; ainakin Markus Rühl on isoksi kasvanut tupakoinnista huolimatta.

~Tomba~ sanoi:
Tupakan vaikutus itse kehittymiseen tuskin on kovin merkittävä; ainakin Markus Rühl on isoksi kasvanut tupakoinnista huolimatta.
Onhan se iso poika kyllä :) Taitaa olla vaan isolla pojalla myös vähän isompi voisilmä puurossa ;)

Asiaan.. Tupakointi ei ainakaan positiivisesti vaikuta uraasi. Kofeiini nopeuttaa aineenvaihduntaa, mutta taitaa olla kasvanut toleranssi jo, ettei virkistävässä mielessä ole mitään järkeä ottaa.

Porkkanaraastin sanoi:
jos pakko kofeiinia on saada niin tabletin muodossa.
Miksi? Onko kahvissa runsaasti muita "haitta-aineita" kuin kofeiini? Onko niillä mitään merkitystä kehittymiseen?

taisto sanoi:
Miksi? Onko kahvissa runsaasti muita "haitta-aineita" kuin kofeiini? Onko niillä mitään merkitystä kehittymiseen?

Kahvissa on tuhansia (?) kemikaaleja, joista vain murto-osa on tutkittu. Kaikennäköisiä syöpäriskiä vähentäviä vaikutuksia sillä väitetään olevan, tiedä tosta nyt sitten...

En ny taho olla kettumainen, mutta mitä ihmiselle jää enään nautintoaineita jos pitää kaffekin jättää pois ettei vähintään tule kuolema alta viiskymppisenä. Kyllä se Ronniekin kaffetta hörsii jos pitää esimerkkejä keksiä. Liiallinen perseen pyyhkiminenkin on haitallista. Painotus sanalla liiallinen. Ite polttanu 13 veestä lähtien ja sen olen todennut että tupakka vaikuttaa paljonkin hapenottokykyyn, kun nyt olen vähentänyt roimasti polttamista. Sieltä askista yhteen tupakkaan/ vrk. Mutta mites se yks maailman vanhimmista ihmisistä sanoikaan yhes dokkarissa, kun kysyttiin pitkän iän salaisuutta. Tais sanoa, että yks kunnollinen sikari päivässä niin se on iän salaisuus.
Se mitä ajan takaa, niin kai sitä voi jotain paheita pitää vaikka muuten eläisikin terveellisesti? Nyky yhteiskunnassa tuntuu kaikki olevan kiellettyä. Bakteerit (likaisuus) tappaa, Steriiliys (puhtaus) tappaa, kahvi tappaa, seksi tappaa, piispat tappaa! Mihin tässä enää uskaltaa luottaa prkl..Alan anarkisti puunhalaajaksi.
No se siitä tilityksestä.

Entisenä tupakoitsijana voin kertoa, että ero nykyisen ja entisen elämän välillä on huomattava. Tupakka, kuten jo monesti on todettu, vaikuttaa todella vahvasti siihen hapenottokykyyn ja sitä kautta suorituskykyyn. Olen nykyisin paljon virkeämpi, kunto kasvaa tasaiseen tahtiin (ennen piti saman eteen ponnistella selkeästi enemmän) ja veri kiertää paremmin. Kahvia kyllä kittaan yhä.

Kai nämäkin asiat ovat yksilöllisiä, yhdelle tupakan haittavaikutukset ovat heikompia kuin toiselle. Varmaa on vain se, että niitä haittavaikutuksia on.

:offtopic: Mikä siinä röksän vedossa on niin hienoa? Onko typerämpää tapaa? Itsekkin olen kyllä maistanut ja kiksit tiedän, mutta luulempa että pidempään sauhutelleella ei tunnu tupakat missään. Vetää vain kun on tullut tapa ja keho vaatii.

Anteeksi avautumiseni. :offtopic:

:offtopic:
Pehvanssi sanoi:
Mutta mites se yks maailman vanhimmista ihmisistä sanoikaan yhes dokkarissa, kun kysyttiin pitkän iän salaisuutta. Tais sanoa, että yks kunnollinen sikari päivässä niin se on iän salaisuus.

Tais sama kaveri sanoo et kannattaa popsii 5 kananmunaa per päivä
:thumbs:

wiquel sanoi:
:offtopic: Mikä siinä röksän vedossa on niin hienoa?
Ei mikään.
wiquel sanoi:
Onko typerämpää tapaa?
Ei, jos ei huumeista puhuta.
wiquel sanoi:
Itsekkin olen kyllä maistanut ja kiksit tiedän, mutta luulempa että pidempään sauhutelleella ei tunnu tupakat missään.
Ei pidä paikkaansa, tupakka rauhoittaa.
wiquel sanoi:
Vetää vain kun on tullut tapa ja keho vaatii.
Totta.

Ulkona paukkuu pakkanen...herään aamulla, syön puurot, heitän prodet vitamiinien kera naamariin ja laahustan kahvinkeittimen ääreen..Kahvinkeitin pulputtaa ja aromit täyttää kämpän, AHhhhh! Sieraimeni nauttivat tästä euforisesta tuoksusta!

Juon kuppini tyhjäksi, satsaan ehkä kerran, pari. Tämän jälkeen partsille, katse aurinkoa kohti, jalat kaiteelle ja nortti palamaan..AAAAAAhhh...

Itseasiaan: Vaarallisempaa terveydelle on ns. pyrkiä täydellisyyteen. Pakkiksella joku aikoinaan peräänkuulutti suhteellisuudentajua todella hyvin sanoin. Eli jossain tutkimuksessa oli todettu, että liiallinen täydellisen terveydelliseen elämään pyrkiminen johtaa väistämättä ennemmin tai myöhemmin stressiin ym. muihin huonoihin ja haitallisiin juttuihin.

Eli pitää olla pieniä huveja itse kullakin. Joku dokaa silloin tällöin, joka sauhuttaa, joku tekee sit taas jotain ihan muuta, mutta itse ainakin tykkään röökin mausta, sekä rentouttavasti vaikutuksesta!

Kannattaa välillä hieman löysätä vannetta pään ympärillä ;)
smoker.gif

Missäpä muussakaan sitä kovin paljoa järkeä olisi? Mutta sanotaan että se on turhista asioista turhin. Ja rööki on huume siinä missä kaikki muutkin nautintoaineet. Ensimmäisen kerran se nikotiini vaan pyöryttää, mutta jatkossa kun alkaa olemaan toleranssia niin kessuttelu on helvetin hauskaa.

Mutta on jäänyt silti polttelut pois, koska se ei tee terveydelle kovinkaan hyvää.

Kyllä taas ärsyttää tällänen hifistely, ilman mitään tieteellistä näyttöä. Mututiedolla puhutaan, että Kahvi on muka paholaisesta ja täällä silti mainostetaa "Joo vedä niit kofeiinitabletteja sitte, niin kehittyy". Kahvi pois niin treeni kulkee!

Itse luulen ettei yhdellä kupilla päivässä ole sen enmpäää vaikutusta kuin yhdellä paskallakäynnillä. Monien bodarien suusta oon sitäpaitsi kuullu että kahvi olis hyväksi kehitykselle, tiedä sitten siitä....

L0b0 sanoi:
Kannattaa välillä hieman löysätä vannetta pään ympärillä ;)
smoker.gif

No kukin tavallaan. Mutta tuntuu olevan yleinen harhaluulo, että sellasilla jotka eivät polta taikka dokaa, olis pipo jotenkin tiukemmalla. Toisaalta jos noi on ainoat keinot rentoutua, niin on konstit vähissä. Tollaset tarpeet on itse aiheutettuja, niitä ei osaa kaivata jos ei niihin ole itteensä ikinä koukuttanut.

Suositut

Back
Ylös Bottom