Tuote hajoaa, takuu umpeutunut aikaisemmin

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Timba79
  • Aloitettu Aloitettu
Yksi hyvä keino saada rahaa korjaukseen tai uuteen on kotivakuutuksen hyödyntäminen; itsehän heitin puoli litraa kaakaota macbookin päälle ja uuden ostamiseen sai rahat parissa viikossa.

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
No ei varmaan ollut halpa, jos astianpesukoneesta tehtiin jääkaappi :D Vai menikö multa joku pointti taas ohi :)

Ei mennyt, mä kirjotin mitä sattuu, periaatteessa. En edes tarkistanut, enkä muistanut, että olin tässä ketjussa maininnut nimenomaan astianpesukoneen. Mulla siis temppuile astianpesukone ja jääkaappi molemmat. Astianpesukoneessa oli joku tukos jossain siellä "syvemmällä", eli sen korjaus maksoin muutaman kympin. Jääkaapissa taas meni joku "piirilevy" vaihtoon, se olisi ollut kaiketi 100-150 euroa ja tuon kattoi se turva.

Lukekaa tämä:
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/80bb2d70-0c19-4efa-99a8-a15394e4e8a1.aspx

"Takuuaika ei päätä virhevastuuta

Takuuaika ei ole sama kuin yrityksen vastuuaika virheestä. Kuluttajansuojalaissa ei ole määritelty tuotevirheiden tarkkoja vastuuaikoja.

Jos takuun päättymisestä on kulunut lyhyehkö aika, myyjäliike ei voi kieltäytyä mahdollisesta virhevastuustaan vain perustelulla "Emme korjaa koska takuu on päättynyt". Sen täytyy esittää muitakin perusteluja sille, miksi liike ei ole vastuussa laitteen vikaantumisesta."

Hyvä linkki VelttoV, täytyykin muistaa printata tuo mukaan kun seuraavan kerran joutuu vääntämään jostain selvästä asiasta.

Osaakos kukaan sanoa mitään yhteen autoon liittyvään ongelmaan. Eli mulla on 05 vuosimallin 307 farkkupösö ja siinä jäätyy oikean puolen käsijarru kiinni aina pakkasella. Tota korjattiin jo yhden huoltamon toimesta (ei ole pösön merkkiliike), eli siihen vaihdettiin uudet käsijarrun vaijerit. Tuo ei kuitenkaan auttanut. Kannattaako tällaisissa tapauksissa edes yrittää Pösöltä korvausta? Tuo on selkeä tyyppivikoa noissa autoissa. Mutta voiko nuo jotenkin laillisesti vedota siihen, että sitä on korjeutettu muualla kuin ylihintaisessa Autotalo Laakkosen huollossa?

Todennäköisesti tossa menee koko jarrusatula vaihtoon jos ton meinaisi kuntoon laittaa... Pärjään kyllä ilman käkkäriäkin, ei vaan voi tehdä käkkärikäännöksiä jos on vähänkään pakkasta. ;)

EDIT: Autolla on ajettu 60.000 km ja tota vikaa korjattiin siis viimetalvena, mutta turhaan, eli ei vaijerinvaihto mitään auttanut.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom