Tuntuu oudolta ja rintareeniä?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Vesqqq
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Aloitin tossa salilla käymisen noin viikko sitten niin ensimmäisellä kerralla kun kävimme niin luonnollisesti, menimme heti penkkiin. Olen 17v ja 182/117 ja tuo jälkimmäinen ei todellakaan ole mitään lihasta :D Eihän siinä sitten muuta mutta maksimini penkistä oli 40kiloa!!! Olin aivan ällikällä lyöty, enhän siis ole koskaan ennen käynyt salilla mutta oletin nostavani nyt helvetti vie enemmän vaikka läskiä se paino onkin. Ja oudompi juttu vielä on että vedimme talia kaverin kanssa niin hän (joka on käynyt salilla 2 vuotta) veti sitä 60kilolla mutta minä taas 50kilolla eikä oikein edes halunnut tuntua missään. On se outoa kuinka tietyt lihakset kehittyy itsestään. Ei minua koskaan penkki ole kyllä kiinnostanutkaan mutta tuntuu jotenkin säälittävältä nostaa maksimeina 40kg. Sitten kun sanot että käyt salilla niin porukka kyysy että paljonko nousee penkistä ja joudut ilmoittamaan että 40kg :D Mutta näin voisi siis kysyä, näin lyhyesti, että onko jotain muuta hyvää tapaa treenata rintaa kun penkki kun se ei näytä olevan meikäläisen juttu?

Aloitin tossa salilla käymisen noin viikko sitten niin ensimmäisellä kerralla kun kävimme niin luonnollisesti, menimme heti penkkiin. Olen 17v ja 182/117 ja tuo jälkimmäinen ei todellakaan ole mitään lihasta :D Eihän siinä sitten muuta mutta maksimini penkistä oli 40kiloa!!! Olin aivan ällikällä lyöty, enhän siis ole koskaan ennen käynyt salilla mutta oletin nostavani nyt helvetti vie enemmän vaikka läskiä se paino onkin. Ja oudompi juttu vielä on että vedimme talia kaverin kanssa niin hän (joka on käynyt salilla 2 vuotta) veti sitä 60kilolla mutta minä taas 50kilolla eikä oikein edes halunnut tuntua missään. On se outoa kuinka tietyt lihakset kehittyy itsestään. Ei minua koskaan penkki ole kyllä kiinnostanutkaan mutta tuntuu jotenkin säälittävältä nostaa maksimeina 40kg. Sitten kun sanot että käyt salilla niin porukka kyysy että paljonko nousee penkistä ja joudut ilmoittamaan että 40kg :D Mutta näin voisi siis kysyä, näin lyhyesti, että onko jotain muuta hyvää tapaa treenata rintaa kun penkki kun se ei näytä olevan meikäläisen juttu?
ai että ajattelit nostaa 100kg ekan viikon jälkeen? ehkä salilla käyminen ei ole sun juttu. Mutta kaikki on aloittanut joskus jostain, mikä sulle sua pakottaa toisille ihmisille kertomaan paljonko nostat penkistä, jos huutelet ympäriinsä että käyt salilla niin kyllä varmaan ihmiset kyseleekin tulosten perään.

Taljassa nyt ei ole mitään ihmeellistä, siinä kun "jostain kumman syystä" tuo oman kehon paino helpottaa painon alasvientiä, ainakin jos sille taljalle antaa kunnolla vauhtia - eli toisin sanoen käyttää momentumia.

Jos oot alottanut noin viikko sitten, turha ihmetellä. Niinkun edelläkin mainittu, taljassa on omasta massasta hyötyä jos siinä kovasti keikkuu, ja muutenkin erilaisilla tekniikoilla pystyy heiluttelemaan ihan erilaisia painoja. Luepa tarkasti tekniikka ja ohjelma vinkit tältä puolelta, plokkaat itsellesi sopivat vinkit ja ohjeet, ja treenaat kuukauden. Ihmettelempä jos penkkitulos on edelleen 40kg - todennäköisesti reippaasti tulee lisää jo pelkällä oikealla tekniikalla. Ja jos ei tavoitteena ole kilpailut, ei tuolla tuloksella juuri merkitystä ole, tärkeämpää on se, että liikuteltavat painot pikkuhiljaa kasvaa, eli kehitystä lähtötasoon nähden tapahtuu. Ykkösjuttu sulle olisi nyt innostua oikeasti uudesta harrastuksesta, ikää on sopivasti ja noi mitat muuttuu helpoiten tossa iässä, kun aineenvaihdunta on nopeaa ja hormonit hyrrää, eli fiksua treeniä menemään - muistat vaan että ei siellä salilla käydä sen takia että voit muille kertoa siellä käynees, vaan että jossain vaiheessa muut kysyy ootko siellä käynyt!:D

Viimeksi muokattu:
Taljassa nyt ei ole mitään ihmeellistä, siinä kun "jostain kumman syystä" tuo oman kehon paino helpottaa painon alasvientiä, ainakin jos sille taljalle antaa kunnolla vauhtia - eli toisin sanoen käyttää momentumia.

Niin ja jos kaveri ei osaa taljaa niin ei ihme että vain 60kg tekee, muutama vuosi sitten tein taljaa 40kg:lla, nykyään varmaan jollain 60kg:lla, emt, en tee sitä, paska liike. Ei toimi ei.

Kulmasoutu ja leuat. :puntti:

EDIT:
Niin aika läppä juttu kyllä, jos penkistä ei mee, kuin 40kg, niin eikös sitä pitäis justiin reenata ?
Taitaa jäädä sun salilla käynnit helvetin lyhyeen, jos et tee niitä liikkeitä mitkä ei kulje.

Mä en saanut yläasteella, eli vähän tätä kaveria nuorempana 35kg penkistä ylös. Mitenkäs siihen rintaan lihaa tulisi jos sitä ei koskaan rasita...

Nykyäänkin menee melko vähän mutta pienissä painoissahan on se positiivista, että eipä tartte niitä kiekkoja latoa nii paljoa :)

No joo tottahan tuo on että treenatahan sitä pitää että painot kasvaa. Ja en kyläl todellakaan käy salilla sen takia että saan kertoa muille, tarkoitin enemmänkin että jos se tulee puheeksi :D

Meikäläinen kun aloitti salilla käymisen, niin ihan aluksi sarjapainot olivat kyllä jotain 30kg luokkaa.... :D Ei siinä taida olla mitään ihmeellistä. Nopeasti ne siitä nousevat. En kyllä edelleenkään nosta vuoden treenillä kuin 70kgx5, mutta aina ei voi voittaa. Enkä todellakaan ole treenannut optimaalisesti tuota aikaa.

No joo tottahan tuo on että treenatahan sitä pitää että painot kasvaa. Ja en kyläl todellakaan käy salilla sen takia että saan kertoa muille, tarkoitin enemmänkin että jos se tulee puheeksi :D
Se tulos nousee siitä ihan hirveää vauhtia ylöspäin, kunhan vaan teet sitä penkkiä. Muistan kun yläasteella tehtiin liikuntatunnilla kavereiden kanssa penkkiä ja sain ylös 40 kg. Joka liikuntatunnilla kerran viikossa kokeiltiin vaan maksimi kerran tai pari, eikä muuta treeniä ja silläkin tulos nousi kuukaudessa jo kuuteenkymppiin, johon sitten tyssäsi. Voidaankin sanoa, että se 60 kg olikin siis mun niinsanottu oikea maksimi. Eli kunhan lihakset, hermot ja sinä itse totut siihen liikkeeseen, niin tulos nousee sinne oikealle maksimitasolle hyvin äkkiä. Lihaksissa kun on aika paljon käyttämätöntä potentiaalia ennen kuin ne totuttaa johonkin työhön.

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
35kg nostin itsekkin kun ekan kerran kokeilin 9 luokalla. Nyt mennee joku ~110kg, silloin en olisi ikinä uskonut nostavani 100 kiloakaan, mutta nyt vituttaa kun nostaa näin vähän :) Ei ikinä tyytyväinen :D

Itse olen oikestaan hävennyt ottaa edes puheeksi että treenaan, mutta kai sitä nykyään voi jotenkin kommentoidda väliin jos puheeksi tulee, kun on edes kummiskin sukulaisilta tullut kommenttia muuttuneesta ulkomuodosta. 2,5v 53,5->88kg. Nyt takas 80kg suuntaan dieetillä.

Back
Ylös Bottom