Tuntuma jaloissa treenin jälkeen

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Ryback
  • Aloitettu Aloitettu

EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/kpl
Tänään kävin sitten jalkoja treenailemassa...
Ohjelmassa oli:

4 sarjaa kyykkyä: 15,10,6,8 painoja hieman vaihdellen'
3 sarjaa reiden ojennusta ja koukistusta 3 X 12
Jälkaprässiä 3 X 10

Jä tähän perään vielä pohkeet istuviltaa ja seisoviltaan 3 X 12

Ja sitten asiaan:

Treenin jälkeen menin sitten reiden puutuneina lantrailemaan palautusjuomaani... Pistin vettän bullsin recoveryn sekaan ja rupesin vatkaamaan sheikkerissäni ja jalat tutisi sitten sitä samaa tahtia kun se sheikkeri... VAtkasi niin perkeleesti ja portaita alas kävellessäni ei meinannut pysyä pystyssä...

Onko tämä sitä, että nyt tietää että tuli jotain tehtyä ja kehistystäkin tapahtuu?? Tuleeko teille samanlaisia siiliksiä sinne reisiosastolle???

Erittäin kovan jalka treenin jälkee jalat vispaa ku mikäki ja hyväku pysyy pystyssä ja jalat pari päivää iha jumissa... mut en sit tiiä onko hyvä vai huono juttu... ei se mua ainakaa haittaa, kuuluu asiaan... :kippis1:

Mulla on noin joka jalkatreenin jälkeen. Ja jos ei syystä tahi toisesta joudu ottamaan kaiteesta tukea salilta poistuttaessa, ottaa kyllä päähän.

Oletteko muuten huomanneet, että ku ketarat on treenin jälkeen joku 4 päivää paskana, on portaiden kävely alaspäin älyttömän paljon kivuliaampaa kuin ylöspäin kipuaminen? Ihme juttu...

Ihan sama juttu mullakin,siitähän sen sitten tietää,että on tullut hyvin tehtyä:) ,aika vaillinaiselta tuntuu tosiaan,jos ei jalat yhtään hytky....:kippis1:

Originally posted by Ryback
jalat tutisi sitten sitä samaa tahtia kun se sheikkeri... VAtkasi niin perkeleesti ja portaita alas kävellessäni ei meinannut pysyä pystyssä...

Onko tämä sitä, että nyt tietää että tuli jotain tehtyä ja kehistystäkin tapahtuu?? Tuleeko teille samanlaisia siiliksiä sinne reisiosastolle???
Tuohan on ihan normaalia. Tuota tapahtuu mulla koko ajan, mutta pahin mitä kerran kävi oli se, että mulla kesti varmaan joku 30-60 minuuttia kyykkytreenin jälkeen ennen kuin pystyin puhumaan kunnolla. Olin vaihto-oppilaana USA:ssa ja vaihtoperheeni mutsi meinasi jo viedä mut sairaalaan kun vain änkytin treenin jälkeen enkä saanut suustani mitään järkevän kuuloista ulos. Esim Hannibal on muuten tuossa imitointithreadissa muodostanut aika ironisen kuvan noista treeneistäni. ;)

Joka tapauksessa: ei pitäisi todellakaan olla kuin positiivinen juttu, tietää taatusti treenanneensa jalat tarpeeksi kovaa ja kasvu seuraa perässä.

joo kyllä tuon imitointi threadin joskus luin ja kyllä siltä näytti, että treeni tosiaan tuntui jossain! :lol2: :lol2: :lol2:

Auton ajaminen pohjetreenin jälkeen on aika vammasta. Pitäis olla automaattivaihteinen auto, jossa saa cruisen päälle jo liikkeelle lähdettäessä, eikä pahitteeksi tekis jos moottoritienopeuksissa hansikaslokerosta työntyisi esiin miniatyyri-Brad Pitt perä edellä allah-asentoon kumartuneena.

Oletteko muuten huomanneet, että ku ketarat on treenin jälkeen joku 4 päivää paskana, on portaiden kävely alaspäin älyttömän paljon kivuliaampaa kuin ylöspäin kipuaminen? Ihme juttu...

Sama juttu, lisäksi se mikä on hassua kans niin juokseminen (tai paremminkin kevyt hölkkä) on paljon jouhevampaa kuin tavallinen kävely..ei polvet "lonksu" samalla lailla

Itse asiassa, mulla ei tule läheskään yhtä kipeäksi jalat nykyään kuin aiemmin. Jalkatreeni on nyt
kyykky 5x5
prässi 3x10
ojennus 3x10
koukistus 3x10
pohkeet hackissa 3x10

Ja taatusti teen yhtä kovaa ku ennen. Tosin venyttelen nykyään säännöllisesti ja syön reilusti ja glutamiinia, jos noilla jotain vaikutusta on ;)

tolla venyttelyllä voi tosiian olla asian kanssa tekemistä.. :)

Oiskos muuten olemassa jotain hyvää venyttely kirjallisuutta, mitä suosittelisitte?? Joku koko kehon läpi käyvä venyttelykirja???

3 kpl M-Nutrition EAA+

Mango - Hedelmäpunssi - Sitruuna - Vihreä omena

-25%
viime jalkatreenini oli kyykky 5x3 ja prässi 1x15 + 1x10. jo muutaman tunnin päästä treenistä tuntui jäykkyyttä pakaroissa kun meni kyykkyyn. onko tässä nyt nopeasta palautumisesta kyse vai mistä?:confused:

Originally posted by Ryback
Oiskos muuten olemassa jotain hyvää venyttely kirjallisuutta, mitä suosittelisitte?? Joku koko kehon läpi käyvä venyttelykirja???
Itse olen käyttänyt netistä löytyvää:

http://www.enteract.com/~bradapp/docs/rec/stretching/

Noh, tuo opuksen kirjoittanut kaveri ei ole mikään expertti, mutta on kerännyt tietoa eri lähteistä ja ainakin omat kokemukset ovat hyviä. Eikä ole mitään tantrista joogakikkailua. ;)

Kyllä se kevyttä kiertoa lukuunottamatta on mullakin normaali tila jalkatreenin jälkeen että pukuhuoneen rappusia ei ilman tukea kävellä tai sitten se käy todella hitaasti ja varovasti ja huojuvasti. Siitä huolimatta venyttely jeesaa sen verran että aivan tolkuttomia kipuja ei tule. Lisäksi tehokeinojen pois jättäminen etenkin jaloille teki ihmeitä palautumiselle ja juuri tälle kivunmuodostukselle ja kehitys jatkuu.

p.s. ja toi rintafileen autolla ajamisen ongelma jalkatreenin jälkeen on arkipäivää - kisalähdöt pitää tehdä joka valoista ettei nyykähdä sammuksiin

:)

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom