Tunteeko tehon?

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Jasa
  • Aloitettu Aloitettu

M-Nutrition EAA-valmisjuoma 24-pack

Pineapple Passion Fruit

1€/KPL
Aa. Huomaan pientä taisteluhenkeä ;) Itse huomennut että kun muutama vuos sitten vetelin 3-4 kertaa samat lihat viikossa läpi. Tuloksena oli ylikuntotila ja lihasten arkuus ja selän polte koko ajan. Siirryin sitten kerran tai jopa poikkeuksellisti pari kertaa viikossa-ohjelmaan ja silloin täysillä ja loppuun asti. Aikaa on palautua ja hellänä on paikat seuraavana päivänä. Kehitystä tullut parin vuoden aikana vaikka kuinka paljon.

Silti olen sitä mieltä että millä toinen tekee vaikka 100 kertaa rintaa viikossa niin toinen voi saavuttaa saman muutamalla kerralla.

Tuohon syynä on se, että teit kuitenkin liian loppuun asti treenit. Olen minäkin sortunut siihen, ja sitä varten meillä on täällä sellaisia asiantuntijoita kuin Jto, jotka osaavat tehdä ohjelmat oikeilla prosenteilla niin, ettei treenaa enempää kuin mihin kykenee.

Uskon, että juuri tähän asiaan monien koko kroppa useasti viikossa-kokeilut kaatuvat: Käytännössä tehdään samat treenit kuin 4- tai 5-jakoisella, kovalla intensiteetillä, mutta 3 kertaa viikossa. Ei mikään ihmekään jos tuntuu nuhaiselta. Eihän kukaan ihminen tuohon pysty. Juju on siinä, että malttaa pudottaa niitä isoja egopainoja. Itse aloitin HST:llä siten, että tein 15 toiston sarjoja jollain 50 kilolla, kun olin aikaisemmin tehnyt kerta viikkoon 2x6x105 kg. HST-syklin loputtua kyykkäsin kuitenkin 8x125 kg.

Tuohon syynä on se, että teit kuitenkin liian loppuun asti treenit. Olen minäkin sortunut siihen, ja sitä varten meillä on täällä sellaisia asiantuntijoita kuin Jto, jotka osaavat tehdä ohjelmat oikeilla prosenteilla niin, ettei treenaa enempää kuin mihin kykenee.

Uskon, että juuri tähän asiaan monien koko kroppa useasti viikossa-kokeilut kaatuvat: Käytännössä tehdään samat treenit kuin 4- tai 5-jakoisella, kovalla intensiteetillä, mutta 3 kertaa viikossa. Ei mikään ihmekään jos tuntuu nuhaiselta. Eihän kukaan ihminen tuohon pysty. Juju on siinä, että malttaa pudottaa niitä isoja egopainoja. Itse aloitin HST:llä siten, että tein 15 toiston sarjoja jollain 50 kilolla, kun olin aikaisemmin tehnyt kerta viikkoon 2x6x105 kg. HST-syklin loputtua kyykkäsin kuitenkin 8x125 kg.

Ymmärrän. Monella ja myös itsellä pää sanoo yksinkertaisesti vain välillä, että jos ei ole antanut kaikkea niin teho on turha, vaikka asia ei näin olekaan.:worship:

Aina oppii silti jotain uutta.

Monella ja myös itsellä pää sanoo yksinkertaisesti vain välillä, että jos ei ole antanut kaikkea niin teho on turha, vaikka asia ei näin olekaan.:worship:
Tämä on varmasti monen ongelma. Itselläni myös, välillä on vaikea malttaa keventää, vaikka pitäisi. Itselläni nimenomaan tuo omaan tasoon nähden kovaa harjoittelu on hyvinkin "helppoa" (henkisesti), mutta oikeassa paikassa keventäminen sitten jo paljon vaikeampaa. Sama ongelma vaivasi aikoinaan kilpaurheiluaikoina.

Näinhän se on. Jotenkin tulee vaan välillä fiilikset, että jos raudan painotasot lasketaan tarkoituksella, niin yhtäkkiä tuntuu heikommalta, seuraavana päivänä on olo mitätön ja reeni muka kusee kun ei nostakaan isoja rautoja. Veikkaan että näin moni muukin ajattelee.

Niin tai sitten treenaa ne lihat 2-3 kertaa siinä viikon aikana. Volyymi on huomattavasti kovempi, voimatasot kehittyy paremmin ja paskallekin taipuu.
Harjoittelussahan kaikista helpointa on vetää aina ja kaikkialla kovaa. Se nyt ei vaan pidemmällä tähtäimellä ole kovin kannattavaa/järkevää. Vaikeaa onkin sitten treenata oikein ja fiksusti.

Kauhian hyvin sanottu!!!
Kun täysillä tekee loppuun asti, niin itellä kyllä kulkee reeni ku hirvi sen 3 viikkoa, ja sitten tulee sellanen seinä vastaan että sillä ympäröis koko Gazan kaistan.

Tätä monta vuotta harrastettuani rupesin aatteleen, että jos se ei okkaan hirviän hyvä...:david:

+ väsyin siihen että paikat on 2 päivää reenin jälkeen niin saatanan kipeet, että hyvä kun runkkaan pysty.

Ja nyt olen siinä vaiheessa, että on sikavaikee opetella reenaan "siivosti" aina meinaa mennä liian kovaa, jos ei muuten niin siksi kun aattelee että PAKKO mennä nyt enemmän kuin viimeksi, ja sit sitä tuleekin vetäneeksi failureen.

Ja on huono omatunto jos vaan tekee suht kovaa eikä niin kovaa kuin kykenee. Vaikiaa.

No mutta sehän taitaa olla ihan normaalia, että maksimi hieman jopa putoaa perusvoimakaudella. Se haetaan takaisin sitten piikkausjaksolla, ja mennään yli vanhoista. Eli tässä se jaksottamisen ydin onkin: Treeniä tulee ajatella pitkällä tähtäimellä, eikä pelkästään seuraavan treenin tähtäimellä. Tuo hst ei varsinainen voima-ohjelma olekaan. Siinä liikutaan tähtäimellä 5-15. Ei siis ihmekään jos maksimitulokset eivät välttämättä kovasti nouse.
lue se ssken abc artikkeli niin tiedät ehkä paremmin mistä puhun. ei siinä peruskautta vedetä kokoaikaa:). ja onko lyhyt tähtäin sitten se jos tuolla abc.llä tahkosin noin vuoden. ei minusta ainakaan. tuntuu että täällä on jollakin muullakin niitä ennakkoluuloja eri asioiden suhteen ;). sanottakoon hst:sta sen verran, että itse tein sen sovellettuna ja sarjat liikkui joka reenissä 4-12väliin.

Suositut

Back
Ylös Bottom