Tumma suklaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sicceli
  • Aloitettu Aloitettu
10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mä syön pari palaa tummaa (80 %) suklaata melkeen joka päivä. Mutta ihan vain siksi että se on hyvää kahvin kanssa.

Mä syön pari palaa tummaa (80 %) suklaata melkeen joka päivä. Mutta ihan vain siksi että se on hyvää kahvin kanssa.

Saama täällä! kahvin kanssa tulee otettua välillä 1 pala sitä lidlen tummaa 81% prosenttista suklaata. Tuppaa vaa puskemaan tajuttomasti finnejä jo yhdestä palasta.. know why? mut on se silti vaa nii hyvää =)

Saama täällä! kahvin kanssa tulee otettua välillä 1 pala sitä lidlen tummaa 81% prosenttista suklaata. Tuppaa vaa puskemaan tajuttomasti finnejä jo yhdestä palasta.. know why? mut on se silti vaa nii hyvää =)

Onks toi myös halpaa, kun se on Lidlistä vai onko vain hyvää?

En tiedä auttaako sitä tai tätä, mut mä syön suklaata edestä ja takaa. Päältä ja sivulta. Tummaa, valkosta ja maitoa. Kaikki menee. Suklaa on vaan parasta!

Tyhmä kysymys varmaan, mutta voiko esim raaka kaakaolla samoja vaikutuksia. Rahkan kans tulee vedettyä Cocovin raaka kaakaojauhetta, ihan jo maun ja antioksidanttien kannalta.

Tälläkin hetkellä jotkut avuttomat läskiporsaat hyppii riemusta, että kesäkunto 2012 suklaakuurilla.

Hep! :lol2: No ei, en taida kuulua kyseiseen kategoriaan... Tummaa leivontasuklaata on tullut aina välillä ostettua, siinä on jotain 73% kaakaota, vielä ihan mukavan makuista siis. Osa noista 80%+ on jo aika kitkeriä niin ei niitä tee mieli syödä.

Ne kaupan tummat suklaat voi jättää sinne hyllylle lojumaan, kaikki on samanlailla prosessoituja kuten joku Fazerin Sininen ja tarjoaa yhtä paljon terveysetuja.

Raa'asta kaakaomassasta, kookosmaidosta ja tilkasta hunajaa syntyy aika mahtava kaakaojuoma.

Raakakaakaohan se lienee kaikista parasta, esim just tuo Cocovi!

Itselläkin tulee hämmennettyä palkkariin, rahkoihin, puuroihin ja vähän jokaruokaan pikkuisen kaakaota. Tahtoo olla koukuttavan voimakas maku, kun siihen tottuu.

Ne kaupan tummat suklaat voi jättää sinne hyllylle lojumaan, kaikki on samanlailla prosessoituja kuten joku Fazerin Sininen ja tarjoaa yhtä paljon terveysetuja.

Raa'asta kaakaomassasta, kookosmaidosta ja tilkasta hunajaa syntyy aika mahtava kaakaojuoma.

Nostoa vähän, onkohan asia kuitenkaan näin?

Itse ostin ensimmäistä kertaa elämässäni tummaasuklaata kaupasa, en siis pidä suklaasta tai siis pitänyt koska pari palaa iltapalan jälkeen maistui taivaalliselta.
Olen siis dieetillä ja ajattelin hillitä makeannälkää näillä mahdollisten terveyshyötyjen lisäksi.

Olen kuitenkin semi hifisti eli jos kaupasta löytyvät suklaat ovat skeidaa jäävät ne jatkossa sinne. :)

No ei oo noin. Kaupan valikoimissahan on varsin erityyppisiä tummia suklaita eri kaakaoprosenteilla, ja eri valmistajilta. Kannattaa tosiaan tarkistaa toi prosentti, monella "tumma" ei itse asiassa ole kovinkaan tummaa, suosittelisin noita vähintään 70% sisältäviä. Nämä ovat yleensäkin sellaisia "premium"-suklaita joita myydään pienemmissä levyissä, ja oletan niissä olevan ihan hyvä laatu. Ainakin itselle maistuu hyvällä ruokahalulla!

Jos haluaa sitten vielä enemmän hifistellä "terveysvaikutteisilla" ainesosilla niin löytyy sitten noita luomusuklaitakin jo kaupoista, joissa on kaikennäköistä nibsiä seassa. Itselle riittää kuitenkin tarpeeksi tumma perussuklaa.

No ei oo noin. Kaupan valikoimissahan on varsin erityyppisiä tummia suklaita eri kaakaoprosenteilla, ja eri valmistajilta. Kannattaa tosiaan tarkistaa toi prosentti, monella "tumma" ei itse asiassa ole kovinkaan tummaa, suosittelisin noita vähintään 70% sisältäviä. Nämä ovat yleensäkin sellaisia "premium"-suklaita joita myydään pienemmissä levyissä, ja oletan niissä olevan ihan hyvä laatu. Ainakin itselle maistuu hyvällä ruokahalulla!

Jos haluaa sitten vielä enemmän hifistellä "terveysvaikutteisilla" ainesosilla niin löytyy sitten noita luomusuklaitakin jo kaupoista, joissa on kaikennäköistä nibsiä seassa. Itselle riittää kuitenkin tarpeeksi tumma perussuklaa.

Osaako kukaan sanoa mitä tuo "70%" kääreessä oikeasti tarkoittaa? Onko valmiin suklaan painosta oikeasti 70% kaakaota vai onko tuo 70% laskettu jollain muulla logiikalla?

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom