Tumma suklaa

• Keskustelun aloittaja Keskustelun aloittaja Sicceli
  • Aloitettu Aloitettu
Lidlin 81% Arriban näyttää löytäneen muutkin. Todnäk. paras tumma suklaa mitä on tullut maistettua. Ei imelää, eikä kitkerää. :dance:

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Itse diggailen vielä tummemmasta 85% ja jopa 99%. Viimeiseksi mainitusta riittää yksi palanen suuhun, jonka antaa sitten vain liueta kaikessa rauhassa. Jamskis.

Mulla tulee napsittua melkeen päivittäin kaakaopapuja raakana. Mun Go To -tapa on ottaa reilu teelusikallinen hunajaa ja dippailla papusia sinne ja rouskuttaa menemään. Ja syy miksi syön niitä on että mulla on niitä ollu ihan himoiso satsi kaapissa enkä oo keksiny niille mitään järkevää.

Ite tulee kanssa lähes päivittäin syötyä tummaa suklaata 86% kahvin kanssa se pari palaa. Eikös se jotenkin niin ollut, että tumman suklaan pitäisi olla vähintään 80%, että sitä kannattaa syödä tuon "tumman suklaan" takia? Fazerin normi tumma on ainakin jotain 50%. Kannattaa katsoa selosteesta paljonko sisältää kaakaota jollei mainita levyn päällä ettei turhaan maksa.

Sama juttu, joka päivä tulee pala hyvin tummaa suklaata syötyä. Aika hyvin on iskostunut päähän ne terveyshyödyt mitä siinä väitetään olevan ja eipä siitä mitään haittaakaan nähtävästi ole ollut. Tummin jota olen maistellut on ollut lähes 100-prosenttista. Suklaata olen ostanut esimerkiksi Punnitse ja säästä -liikkeistä ja Lifestä sekä muista terveystuotekaupoista. Pienelle levylle saattaa hintaa vähän enemmän tulla, mutta voittaa markettien halppissuklaat, joiden sisältö voi olla mitä vain, mennen tullen.

Joo, tuoteselostepränttejä tulee luettua ja Fazerin "tummat" jää mun puolestani hyllyyn. Hinta ja laatu ovat käsikädessä - suklaapuolellakin.

Sokeriton?

Löytyykö tuolta markettien hyllyiltä sokeritonta tummaa suklaata? Omaksi pettymykseksi jokaisen, myös yli 80%, suklaan tuoteselosteessa kerrotaan, että valmistuksessa on lisätty sokeria:( Itse olen tehnyt suklaani ilman sokeria, ei vaan jaksaisi aina valmistaa itse jos kaupastakin löytyisi..

Löytyykö tuolta markettien hyllyiltä sokeritonta tummaa suklaata? Omaksi pettymykseksi jokaisen, myös yli 80%, suklaan tuoteselosteessa kerrotaan, että valmistuksessa on lisätty sokeria:( Itse olen tehnyt suklaani ilman sokeria, ei vaan jaksaisi aina valmistaa itse jos kaupastakin löytyisi..

Mikähän kauppa se nyt olikaan... Jossain näin stevialla makeutettua suklaata. En muista missä sen näin, oiskohan se voinu olla Helsingin Stockmannilla?

Ensivilkaisulla tuosta tutkimuksesta tuli lähinnä sellanen olo, että ette sitten testanneet millään muulla hiilaripitoisella ruualla? Mutta oli se sentään jossain yliopistossa tehty ja tutkittu ihan solutasolla :) Joten voi tuossa perääkin olla. Ei muuta ku suklaan ostoon! Oulussa ei vain taida olla sitä Punnitse ja Säästä -liikettä enää..?

Tälläkin hetkellä jotkut avuttomat läskiporsaat hyppii riemusta, että kesäkunto 2012 suklaakuurilla.

Väitän, että tumma suklaa on todella hyvä diettiruoka, jos sitä osaa käyttää oikein. Pari palaa suklaata vaikka kahvin kanssa kyllä nälkää poistaa tehokkaasti.

Ensivilkaisulla tuosta tutkimuksesta tuli lähinnä sellanen olo, että ette sitten testanneet millään muulla hiilaripitoisella ruualla? Mutta oli se sentään jossain yliopistossa tehty ja tutkittu ihan solutasolla :) Joten voi tuossa perääkin olla. Ei muuta ku suklaan ostoon! Oulussa ei vain taida olla sitä Punnitse ja Säästä -liikettä enää..?

On, mutta se on nimellä Kuudes maku (samaa valikoimaa löytyy). :) Sieltä kyllä löytää äkkiseltä parhaimman laatuiset suklaat.

Ostin Tampereelta Punnitse ja säästä -kaupasta pari levyä 85-prosenttista. Ai että! :kuola: Noiden pitäis riittää pitkäksi aikaa. Tumma suklaahan ei oo mitään mässäilysuklaata, jota menee levy tuosta vain maistellessa.

Tumma suklaahan ei oo mitään mässäilysuklaata, jota menee levy tuosta vain maistellessa.
Ai ei vai? Mä pystyn kyllä hyvin (liian) helposti tekemään selvää yhdellä istumalla suklaalevystä, jonka kaakaopitoisuus on 85-90%. Oikeastaan helpommin kuin vaikka vastaavasta määrästä maitosuklaata. Menee liukkaammin alas tuollainen tavara, joka ei ole niin äitelää.

Lindtin 85% on markettisuklaista eniten mun makuuni. Ja koska menekki on tosiaan luokkaa levy/suklaansyöntikerta, ei mun kannata edes katsella sillä silmällä kalliimpia suklaita.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom