Tumma makaroni vs tumma riisi

Oon syöny aina tähän asti tummaa makaronia, kunnes pari viikkoo sitten yks personal traineri kerto, että tumma riisi on parempaa kuin tumma makaroni, ja sano, että mun pitää vaihtaa makaroni riisiin.. Onko näillä nyt siis niin suurta eroa? Rakastan makaronia ja inhoon riisiä, joten luonnollisesti haluisin sitä makaronia syödä :)

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Oon syöny aina tähän asti tummaa makaronia, kunnes pari viikkoo sitten yks personal traineri kerto, että tumma riisi on parempaa kuin tumma makaroni, ja sano, että mun pitää vaihtaa makaroni riisiin.. Onko näillä nyt siis niin suurta eroa? Rakastan makaronia ja inhoon riisiä, joten luonnollisesti haluisin sitä makaronia syödä :)
Siinä tapauksessa jatka sen makaronin syömistä.Ei varmasti ole niin suurta eroa että sillä jotain kummempaa merkitystä olisi.
Varsinkaan jos ruokavalio on kokonaisuudessaan kunnossa.

Siinä tapauksessa jatka sen makaronin syömistä.Ei varmasti ole niin suurta eroa että sillä jotain kummempaa merkitystä olisi.
Varsinkaan jos ruokavalio on kokonaisuudessaan kunnossa.

Tää kaveri siis teetti mulle ruokaohjelman, jossa oli sitä riisiä. Kysyin sitten, että voiko ton riisin korvata makaronilla, niin sano että ehdottomasti ei. Makaroni menee kuitenkin niin paljon paremmin alas, että enköhän mä siinä pysyttele

Tervetuloa 2010-luvulle. Kohta joku lätkäsee tutkimuksen aiheesta, ja sit kiistellään siitä, kunnes tulee toinen tutkimus, joka kumoaa ensimmäisen.

Tervetuloa 2010-luvulle. Kohta joku lätkäsee tutkimuksen aiheesta, ja sit kiistellään siitä, kunnes tulee toinen tutkimus, joka kumoaa ensimmäisen.

Tummaa, vaaleeta, riisiä, makaronia... ei käytännössä mitään merkitystä. Eikö tuo oo aikalailla konsensus kaikessa aiheesta tehdystä tutkimuksesta? Linkatkaa toki muunlaisiin tuloksiin (tutkimuksiin, ei roska-artikkeleihin) jos löytyy. En siis väitä etteikö niitä voisi löytyä, vaan ihan aidosti kysyn että tietääkö joku sellaisia tutkimuksia kun ihan mielenkiinnosta niitä lukisi.

Eikö se oo vaan hyvä asia, jos saadaan keskustelua aikaan ja sitä vielä tuetaan tutkimuksiin viittaamalla? Jokainen kuitenkin jo otsikosta näkee mitä ketju käsittelee, niin mun mielestä toi sun esittämä tapahtumaketju on nimenomaan parasta mitä voisi tapahtua, eihän tällä ketjulla muuten tuu olemaan mitään informaatioarvoa.

Tummaa, vaaleeta, riisiä, makaronia... ei käytännössä mitään merkitystä. Eikö tuo oo aikalailla konsensus kaikessa aiheesta tehdystä tutkimuksesta? Linkatkaa toki muunlaisiin tuloksiin (tutkimuksiin, ei roska-artikkeleihin) jos löytyy. En siis väitä etteikö niitä voisi löytyä, vaan ihan aidosti kysyn että tietääkö joku sellaisia tutkimuksia kun ihan mielenkiinnosta niitä lukisi.

Eikö se oo vaan hyvä asia, jos saadaan keskustelua aikaan ja sitä vielä tuetaan tutkimuksiin viittaamalla? Jokainen kuitenkin jo otsikosta näkee mitä ketju käsittelee, niin mun mielestä toi sun esittämä tapahtumaketju on nimenomaan parasta mitä voisi tapahtua, eihän tällä ketjulla muuten tuu olemaan mitään informaatioarvoa.

Nykyään ei voi näköjään edes syödä ilman tutkimusfaktoja. Maalaisjärki on kyllä todentotta kuoleva käsite. Tuskin harrastelijan kannalta mitään merkitystä, kunhan syö kulutusta vastaavia määriä, ja kokonaisuus on kunnossa.

Oikeasti mulla ihmetyttää miksi nykyään ei voi edes salilla käydä, ellei ole satoja tunteja käytetty tutkimustuloksiin perehtyen. Koskee sitten makaronia, kananmunia, palautusjuomaa, toistojen määrää, liikkeiden järjestystä tai mitä tahansa, millä sivuutetaan täysin kokonaisuuden merkitys. Pikkuasioilla on harrastelijan turha vaivata päätään, pääasia että nauttii tekemästään.

Mitä tulee ketjun aloittajan kysymykseen, niin ehdottomasti tekee niin, minkä itselle parhaaksi/miellyttäväksi näkee. Jos ei tykkää riisistä, niin syö sitten makaronia. Sama juttu lihan kanssa, joa pt käskee syömään kanaa, mutta et siitä pidä, niin syö sitten jauhelihaa.

Se ei kuitenkaan perustellut asiaa mitenkään kun kysyit voiko korvata makaronilla?

Perusteli jotenkin, että siinä on enemmän kaloreita, kerryttää rasvaa tai imeytymisessä oli jotain erilaista. En muista tarkalleen, kun en siinä vaiheessa niihin perusteluihin kiinnittäny huomiota. Tyydyin vaan siihen, mitä koutsi sano sen enempää kyselemättä

Oiskohan kyseessä gluteenin pelko? Jos aloittajalle ei tule vatsavaivoja makaronista/leivästä/ylipäätään viljoista niin eipä sillä suurta väliä ole syökö riisiä vai makaronia.

Oliskohan siinä sit joku "iso" ero, että se makaroni on vehnää? Voisko se sitten olla huonoo?

Voi varmasti, jos siitä jonkun tutkimuksen kaivaa. Mutta sun kannalta ei.

Pistä kokonaisuus kuntoon itseä miellyttävällä tavalla, niin on elämäkin miellyttävämpää. Turhaa stressaat tommosista asioista. Jos haluat syödä kananmunia tai juoda hiilaripitoisen palkkarin, niin anna mennä.

Toi PT-koulutus on ihan täys vitsi. Joka vitun pellestä tulee "PT" kun lyö vaan fyrkkaa tiskiin ja käy kurssin. Tässä yksi esimerkkitapaus jälleen kerran :down:

En siis maksanu tän personal trainerin palveluista mitään, tuli vaan puheeks kun kaveri on sellanen puolituttu.

- - - Updated - - -

Niimpä niin, myönnä pois. Turhaa sitä enää piilottelemaan kun paskat on jo housussa.

No, sama se mitä ajattelette. Eipähän se tässä pääpointti ole. Voin tosin myöntää, että personal trainerin palvelukset on kiinnostanu, mut opiskelijalla nyt ei vaan tuppaa sitä rahaa oleen tarpeeks :s

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom