Tumma makaroni vs tumma riisi

oon ite lukenut että hiilarin imeytyminen hidastuu kun ruoka lämmitetään. esim pasta siis imeytyisi nopeammin jos joku sitä kuivana rouskuttais :D luulen et tohon perustuu se "paahda leipä ennen syömistä tai kuolet läskinä" juttu, vaikka toisaalta se leipähän on jo kerran käynyt uunissa? ite en jaksa pahemmi miettii tommosii juttui kun on isompiakin asioita joita muuttaa ruokavaliossa. ketjun alottajalle: syö kotimaista tummaa täysjyvä luomu mega-super-parasta riisii mitä kaupasta saa tai et voi kehittyy lajissa, mitä harrastat :D

10% ALENNUS KOODILLA PAKKOTOISTO
Mitä jotkut urpot selitti, et ei oo väliä syökö vaaleeta vaiko tummaa/täysjyvä riisiä/pastaa?! Ohan siinä ny fidunmoinen ero! Vaalee on suodatettua paskaa ja tummas/täysjyväs on sentään hivenaineita ja kuituja tallella! :wall: :thumbs:

Tästä tuli mielee hauska tarina ku meidän salilla yksi tyttö valitteli pt:llensä, kun hän on tottunut syömään leipää aamupalana eikä ollut varma onko se ihan ok. Pt sanoi, että hän voi jatkaa leivän syöntiä, mutta vain jos leipä paahdetaan ennen syömistä.

En ole tähänkään päivään mennessä löytäny selitystä tuolle. :D

Itseasiassa tässä tulee oikea selitys: En itekään kyl muista mistä tän kuulin/luin, mutta selitys oli, että monille saattaa etenki tuore ruisleipä aiheuttaa sulatusongelmia, mutta jos leivän paahtaa ensin, niin sen jälkeen ongelma katoaa/lievenee tuntuvasti tms. Itellä on mysteerisiä sulatusongelmia ollu, ni oon tuon tiedon jälkeen paahtanu kaikki leipäni jo pari vuotta :D

Itseasiassa tässä tulee oikea selitys: En itekään kyl muista mistä tän kuulin/luin, mutta selitys oli, että monille saattaa etenki tuore ruisleipä aiheuttaa sulatusongelmia, mutta jos leivän paahtaa ensin, niin sen jälkeen ongelma katoaa/lievenee tuntuvasti tms. Itellä on mysteerisiä sulatusongelmia ollu, ni oon tuon tiedon jälkeen paahtanu kaikki leipäni jo pari vuotta :D

tähän otan kantaa sen verta että itselleni sisätautilääkäri suositteli leivän paahtamista ( ainakin ruisleivän jos se tuoreena aiheuttaa vatsavaivoja) ja olen todennut sen auttavan. mikä lie siinä syynä mutta paahtimen kautta tai sitten syön vaaleaa leipää.

tähän otan kantaa sen verta että itselleni sisätautilääkäri suositteli leivän paahtamista ( ainakin ruisleivän jos se tuoreena aiheuttaa vatsavaivoja) ja olen todennut sen auttavan. mikä lie siinä syynä mutta paahtimen kautta tai sitten syön vaaleaa leipää.

Yeah. Tosin vaaleeta leipää nyt ei kannata syödä muuta kuin ranskalaisilla viinikutsuilla. Mieluummin täysjyvää tai vaikka jyväistä kauraleipää tms.

Latest posts

Suositut

Back
Ylös Bottom